LiseMM

17.08.13 - Sådan gik min KHFferie...

768 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Kirke???

Jeg er lige kommet hjem fra et dejligt forældre arrangement vi har haft i den SFO jeg arbejder i :thumbsupsmileyanim: Jeg er bare så glad for mit arbejde og føler mig så heldig over at have fundet et fuldtidsarbejde, hvor jeg også er fastansat :heart: Hvilket jo er virkelig svært indenfor dette erhverv, så jeg er virkelig heldig, for det er også kun 3 km fra hvor vi bor :biggrin:

Nå men vi har snakket meget kirke de sidste dage, fordi vi sådan er i tvivl om hvad vi skal vælge, vi har 3 valgmuligheder, den første er i Ørum kirke, som er min barndoms kirke og jeg kender præsten rigtig godt og synes hun er fantastisk, samtidig bliver det nok i den by vi lejer feststedet, som jo gør det hele meget nemt for gæsterne og hele min mors familie bor i den by.

Hvilken kirke er dette??

0

Del dette indlæg

Rigtig flotte invitationer og det bliver da godt med jeres farver.. Jeg har også selv lavet pocket invitationer.. det tager tid og der er rigtig meget der skal skæres/klippes men jeg synes også det bliver godt og så er det lidt fedt at man selv har lavet det.. :) Jeg bruger selvklæbende tape til at lime teksten på med. Man kan få noget helt tyndt noget og det holder virkelig godt.. :)

Jeg er også mest til digtet hvad angår teksten, men det kan også hurtigt blive langt og jeg synes ikke der er specielt meget plads i sådan nogle pocket invitationer.. Vores tekst lyder sådan her..

Kære XX

Så er tiden kommet: Vi skal giftes!!

Vi har lagt champagnen på køl, bestukket vejrguderne, pudset ringene og så manger vi bare jer.

I XX kirke lørdag den XX kl XX

Efter vielsen vil der være forfriskninger i XX forsamlingshus hvor bryllupsfesten også bliver holdt.

Her vil vi byde på go mad, musik og dans til den lysse morgen..

Vi håber I vil være med til at give os en uforglemmelig dag og aften.

Mange Kærlige Hilsner

XX

I lommen på modsatte side har jeg så lavet "Praktiske oplysninger" med SU, adresser, toastmaster og gavekoordinator. En med ønsker og en med dagens program..

Lægger lige lidt billeder ind en af dagene så kan du se det hvis du vil.. :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg kan bedst lide digtet. Designet er flot, men jeg tror ikke, jeg ville have tålmodighed til at lave lommeinvitationer - af den grund smed vi en del praktisk info på en hjemmeside på mywedding.com (de er gratis og har en fin bryllupssideskabelon, som man udfylder og bruger i det omfang, det er relevant). Hvor er det spændende, at det er ved at være tid til at få sendt invitationer ud :cheerleader3:

Altså det bliver jo først engang i februar vi sender ud, men det er et stort arbejde, så heller være i god tid ;) Jeg laver heller ikke lomme invitationer, det blivere almindelig kort, der bare åbnes og har to sider :)

0

Del dette indlæg

Kirke???

Jeg er lige kommet hjem fra et dejligt forældre arrangement vi har haft i den SFO jeg arbejder i :thumbsupsmileyanim: Jeg er bare så glad for mit arbejde og føler mig så heldig over at have fundet et fuldtidsarbejde, hvor jeg også er fastansat :heart: Hvilket jo er virkelig svært indenfor dette erhverv, så jeg er virkelig heldig, for det er også kun 3 km fra hvor vi bor :biggrin:

Nå men vi har snakket meget kirke de sidste dage, fordi vi sådan er i tvivl om hvad vi skal vælge, vi har 3 valgmuligheder, den første er i Ørum kirke, som er min barndoms kirke og jeg kender præsten rigtig godt og synes hun er fantastisk, samtidig bliver det nok i den by vi lejer feststedet, som jo gør det hele meget nemt for gæsterne og hele min mors familie bor i den by.

Øhh, Ørum kirke :) mellem Viborg og Randers, hvad da?

Hvilken kirke er dette??

0

Del dette indlæg

Rigtig flotte invitationer og det bliver da godt med jeres farver.. Jeg har også selv lavet pocket invitationer.. det tager tid og der er rigtig meget der skal skæres/klippes men jeg synes også det bliver godt og så er det lidt fedt at man selv har lavet det.. :) Jeg bruger selvklæbende tape til at lime teksten på med. Man kan få noget helt tyndt noget og det holder virkelig godt.. :)

Jeg er også mest til digtet hvad angår teksten, men det kan også hurtigt blive langt og jeg synes ikke der er specielt meget plads i sådan nogle pocket invitationer.. Vores tekst lyder sådan her..

Kære XX

Så er tiden kommet: Vi skal giftes!!

Vi har lagt champagnen på køl, bestukket vejrguderne, pudset ringene og så manger vi bare jer.

I XX kirke lørdag den XX kl XX

Efter vielsen vil der være forfriskninger i XX forsamlingshus hvor bryllupsfesten også bliver holdt.

Her vil vi byde på go mad, musik og dans til den lysse morgen..

Vi håber I vil være med til at give os en uforglemmelig dag og aften.

Mange Kærlige Hilsner

XX

I lommen på modsatte side har jeg så lavet "Praktiske oplysninger" med SU, adresser, toastmaster og gavekoordinator. En med ønsker og en med dagens program..

Lægger lige lidt billeder ind en af dagene så kan du se det hvis du vil.. :)

Tak for dit indput, men jeg laver ikke pocket invitationer, jeg laver dem bare som almindelige kort, hvor man åbner og så er der to sider, for kunne ikke overskue at lave 50 invitationer med pocket, de tager lang Tid nok som det er nu :)

0

Del dette indlæg

Fandt i et sted at holde det? ... kan se min besked ikke kom igennem på mobilen, havde ellers fundet nogle steder.. :blink:

Men vil da lige høre om i stadig mangler, inden jeg finder stederne igen :happy:

Glæder mig til at se hvordan invitationerne bliver :lol: ...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Kirken.... :cheerleader3: :cheerleader3: :cheerleader3:

Så har vi fået styr på kirken jubii :loveshower:

Vi har valgt Søndermarkskirken i Viborg, da vi jo ikke kunne få forsamlingshuset i Ørum. Desuden ville H2B og jeg godt lide tanken om at starte noget op sammen i en kirke, hvor vores børn nok bliver døbt og konfirmeret, så vi starter vores liv ud sammen i den kirke vi skal have vores fremtid sammen i :7himmel:

Lige et billede af kirken :bunny_4:

post-50773-0-34140800-1351621643.jpg

Det er Viborgs mest specielle kirke og vi skal ind og se kirken indvendigt engang i weekenden, fordi ingen af os har været inde i den før og jeg har fået at vide at den er rund med alteret i midten, så man vælger vist et sted man går op af gulvet, fordi der er mange muligheder.

Vi har fået tiden 14.30 og vi ved ikke hvilken præst, men det betyder heller ikke så meget, fordi vi ikke kender nogen af præsterne.

Det er en post jeg bare er så glad for at have styr på nu :lol:

0

Del dette indlæg

Stedet - Den fortsatte undersøgelse...

Vi har indskrænket vores valgmuligheder til 2 og den første skal vi ud og se på, på lørdag kl. 10 :super: Hun virkede vildt rar hende jeg snakkede med og meget imødekommende, dette forsamlingshus ligger lidt fra Viborg, men kun 15 min. kørsel og er meget billigt, det koster 2000 for hele huset i 2 døgn, så skal vi betale 700 for service og så skal vi lige spørge til om man kan betale sig fra rengøring :) Så det er vi meget spændte på :lol:

Det andet sted vi gerne ville ud og se kan vi først få en tid d. 18 november :blink: Synes det er vildt man ikke bare kan komme og se det før, men det må vi jo vente på, medmindre vi forelsker os i det andet sted selvfølgelig :wink: Samtidig var hende jeg snakket med ikke ret rar, hun virkede træt af at jeg ringede og fuldstændig ligeglad og kort for hovedet, så jeg har allerede nu en lidt træls mavefornemmelse :td:

0

Del dette indlæg

Kirken.... :cheerleader3: :cheerleader3: :cheerleader3:

Så har vi fået styr på kirken jubii :loveshower:

Vi har valgt Søndermarkskirken i Viborg, da vi jo ikke kunne få forsamlingshuset i Ørum. Desuden ville H2B og jeg godt lide tanken om at starte noget op sammen i en kirke, hvor vores børn nok bliver døbt og konfirmeret, så vi starter vores liv ud sammen i den kirke vi skal have vores fremtid sammen i :7himmel:

Lige et billede af kirken :bunny_4:

post-50773-0-34140800-1351621643.jpg

Det er Viborgs mest specielle kirke og vi skal ind og se kirken indvendigt engang i weekenden, fordi ingen af os har været inde i den før og jeg har fået at vide at den er rund med alteret i midten, så man vælger vist et sted man går op af gulvet, fordi der er mange muligheder.

Umiddelbart ser det ikke sådan ud, når man googler kirken på nettet. Der ser det ud til, at der er en midtergang... Men billeder kan snyde :D

Tur-med-Freja-Quilterne-til-Hærvejstæppet-Jan.-2012-2.jpg

DSC02505.jpg

img_3699.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det er ser egentlig ret fedt ud synes jeg :cheerleader3: Hvis ikke jeg skulle giftes i en domkirke, ville jeg da også synes at sådan en lidt anderledes kirke kunne have været cool. Og når nu i kommer til at få et forhold til den, er det da et rigtig godt sted at starte! :wink:

0

Del dette indlæg

Sikke en spændende udseende kirke. :-) og jeg kan rigtig godt lide idéen om at blive gift i den kirke man også regner med sine børn skal døbes.. :-)

Hvor lyder det spændende med feststedet.. håber det er et godt sted I skal se på lørdag, når nu det andet sted allerede har givet dig lidt ondt i maven.. det er da virkelig heller ikke særlig service minded..

0

Del dette indlæg

Det er ser egentlig ret fedt ud synes jeg :cheerleader3: Hvis ikke jeg skulle giftes i en domkirke, ville jeg da også synes at sådan en lidt anderledes kirke kunne have været cool. Og når nu i kommer til at få et forhold til den, er det da et rigtig godt sted at starte! :wink:

Ja, det var også det vi syntes, men vi er meget spændte på at se den rigtig indvendig :)

0

Del dette indlæg

Sikke en spændende udseende kirke. :-) og jeg kan rigtig godt lide idéen om at blive gift i den kirke man også regner med sine børn skal døbes.. :-)

Hvor lyder det spændende med feststedet.. håber det er et godt sted I skal se på lørdag, når nu det andet sted allerede har givet dig lidt ondt i maven.. det er da virkelig heller ikke særlig service minded..

Ja, vi kunne også godt lide tanken om at starte vores liv sammen i den kirke vi nok kommer til at være mest i efterfølgende.

Ja, jeg håber også det bare er STEDET, så jeg ikke behøver bekymre mig om det andet. Min veninde fortalte også lige i dag, at hun kendte nogle andre der havde holdt bryllup der og at de havde haft problemer med kloaken, så der lugtede rigtig grimt og køkkenet skulle vist være rigtig svært at gøre rent, så det lyder ikke så lovende med det andet sted, så krydser alt hvad jeg kan for stedet på lørdag :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej ...

Jeg kørte lige forbi Panayotis idag, og de har ikke fjernet skiltet omkring deres udsalg...

så du kan jo prøve at ringe til dem for at spørge om de har forlænget udsalget..

Det gør de jo nogle gange.. :happy: ...

Redigeret af crazy-chich
0

Del dette indlæg

Hej ...

Jeg kørte lige forbi Panayotis idag, og de har ikke fjernet skiltet omkring deres udsalg...

så du kan jo prøve at ringe til dem for at spørge om de har forlænget udsalget..

Det gør de jo nogle gange.. :happy: ...

super, det vil jeg lige prøve så :lol:

0

Del dette indlæg

Stedet...

Vi blev enige om det forsamlingshus vi var ude og se var rigtig fint og meget hyggelig, selvom det var lidt gammeldags og med lidt grønt på væggene, men der var så mange andre fine ting ved det og så skal vi give 3000, for at have stedet fredag, lørdag og søndag og med servise, så det synes jeg er rigtig billigt :bunny_4:

post-50773-0-00040300-1352309828.jpg

post-50773-0-69943900-1352309838.jpg

post-50773-0-02181400-1352309852.jpg

0

Del dette indlæg

1. brudekjoleprøvning... :c166:

Og så har jeg fået bestilt tid hos Kennedys til min første brudekjoleprøvning :loveshower:

Ej, hvor er jeg bare vildt spændt. Jeg skal have min mor og H2Bs søster med, for jeg fandt ud af at H2B har fortalt sin familie at vi skal giftes og slet ikke kunne huske han havde bedt mig lade være med at sige noget :pokey:-HAHA-

Så nu kunne jeg endelig fortælle det til dem jeg gerne ville :lol:

Er så glad for jeg kan få min mor med :loveflag:

Min svigerinde blev bare så glad da jeg spurgte hende om hun ville med, så hun kommer og sover her fredag, så vi er klar, når vi skal afsted lørdag og så kan vi jo også hygge med god mad og film :thumbsupsmileyanim:

Min svigerinde har det meget svært og har været sygemeldt med depression i næsten 2 år og hun har det rigtig svært økonomisk, så hun bor hjemme hos forældrene og det er heller ikke det nemmeste, da hendes far, altså min svigerfar også har depression inde på livet, han har været så slemt syg at han har været indlagt og fået elektrochok. Det hjalp meget, men han har det stadigvæk svært til tider og skal have medicin resten af livet. Og han har det desværre lidt med at lade det gå ud over de nærmeste, så det ville være bedst for hende, hvis hun kunne komme væk hjemmefra, så har sagt at hun altid er velkommen her, da vi har gæsteværelse og massere af plads, men hun bruger det desværre ikke så tit. Hun er en rigtig god pige, med meget dårlig selvtillid og hun har desværre taget rigtig meget på imens jeg har kendt Allan, som jo ikke gør det bedre :( Så jeg er rigtig glad for hun blev så glad for at jeg spurgte hende :happy:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej, det er vist første gang jeg skriver i din tråd. Det ser super lækkert ud det hele. Spændende kirke og rigtig flotte inspirations-invitationer. Glæder mig til at se, hvordan jeres kommer til at se ud.

Du kan godt glæde dig til Kennedys, jeg var der lige i går og det var en rigtig god oplevelse!

0

Del dette indlæg

Kjoledrømme... :c166:

Jeg har selvfølgelig også nogle drømme om kjolen inden jeg skal afsted og prøve. Om det bliver sådan en kjole eller en helt anden jeg falder for i praksis er jo aldrig til at vide :tunge:

post-50773-0-20695700-1352311166.jpg

post-50773-0-39843300-1352311200.jpg

post-50773-0-49909900-1352311241.jpg

½post-50773-0-64655100-1352311256.jpgpost-50773-0-20260300-1352311338.jpgpost-50773-0-93433400-1352311360.jpg

Som i nok kan fornemme er jeg vild med blonder og havfruesnit, jeg er meget i tvivl om min mås (y) kommer til at se for stor ud empiresnittet foroven er ihvertfald et must... :fløjt:

Glæder mig rigtig meget :7himmel:

0

Del dette indlæg

Tillykke med sted og kirke! :loveshower:

Kirken ser helt fantastisk ud! :rolleyes:

Tak :lol: Vi var inde og se kirken i weekenden og den var bare helt fantastisk, vi var bare solgte begge to, så det er rigtig dejligt :thumbsupsmileyanim:

Hej, det er vist første gang jeg skriver i din tråd. Det ser super lækkert ud det hele. Spændende kirke og rigtig flotte inspirations-invitationer. Glæder mig til at se, hvordan jeres kommer til at se ud.

Du kan godt glæde dig til Kennedys, jeg var der lige i går og det var en rigtig god oplevelse!

Ja, det er et stort arbejde med de invitationer og jeg kan ikke finde ud af hvordan jeg skal lime det sammen, så det bliver godt og ikke ligesom den lim man brugte i skolen og den så bliver løs i kanterne :blink:

Det lyder godt, jeg glæder mig også meget til at skulle afsted og se hvad det er for noget :happy:

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer