dorte s.

Mormor..

572 posts in this topic

Min Planlægning til mormorbryllup

Kender du mig???? Så sætter jeg pris på, at du ikke læser videre.. please :happy:

Sådan startede det: Forlovelse,Forlovelsesfest
Kjoler og andet: Kjoleprøvning, Kjole-inspiration, Mere kjole-inspiration, Brudepigekjole-inspiration
Andet outfit:Noget Gammelt & Noget Blåt, Sko-inspiration
Brudehår: Brudefrisurer, mere frisure
Vielse,Den endelige dato, Kirkelig eller borgerlig vielse? Salmer eller højskolesangbogen?
Festen:Budget, Feststedet
Tema:Tanker.... Flower Power, Uformelt tema - hvis vi skal have et, Stemningsbilleder med præg af mormors kolonihavehus,Mere mormor,Egne mormorfund
Kager: Bryllupskage-inspiration, Kagebord til sammenkomst i haven,Topfiguren,
Smykker:Inspiration til vielsesringe, Ringen jeg ALDRIG får råd til..,
Personlige projekter: Langhårsprojekt, Slankeprojekt,
DIY:DIY... kan jeg det???
Blomsterinspiration: Blomster
Mulige bordkort
Grovskitse til bryllupsgilde
Sanghæfte under udarbejdelse: Sanghæfte, De første sange,
Blomsterkonfetti
Topfigurer, inspiration,DIY-modellerne,
Ringpudeæske: første forsøg,
Monogram/logo: Den spæde start,
2-års forlovelsesdag - og stadig ingen dato

Sådan startede det

Vi blev kærester til en fest en kold novembernat....

1. Frieri

Tja det kan betale sig at gribe andres brudebuketter!

H2b friede i hvert fald til mig formiddagen efter jeg havde grebet en buket.

Det var vist en anelse spontant - uden ring og blomster. Mere sådan lidt sødt og forsigtigt forhåndsfrieri.

Forlovelsen

Vi blev forlovet 30/6 - champagne og mysseri på sengekanten :loveshower:

Ringen er speciallavet - og er en one-of a kind ring.Ringen er lavet af forskelligt guld jeg har fået af H2B gennem tiden inkl en alliancering med en lille diamant som også sidder i diamanten. Den store diamant er ny i forbindelse med forlovelsen ❤ denne er rosa i farven (svært at se) og er en rosenslibning. Det er guldsmed Maria Wulff der har lavet den http://www.mariawulff.com/

Edited by dorte s.
0

Annonce ♥

Velkommen til :biggrin: Det tager lige lidt tid at finde ud af forummet, men det skal nok komme :) Hvor skønt at I alligevel skal giftes, og sikke en dejlig ide at få din alliance ring lavet om til forlovelsesringen :heart: Mht at ligge billeder ind: når du skriver en besvarelse, kan du ved siden af "tilføj besvarelse" knappen trykke på Anvend fuld editor, når du trykker på den kan du i venstre hjørne vælge browse, og finde det billede du vil ligge ind, når du har valgt et trykker du vedhæft billede, så bliver det lagt ind. Det er ofte nødvendigt at gøre billederne mindre, det kan du f.eks. gøre ved at åbne billedet i paint, og trykke på resize knappen. Hvis du ikke vil ændre det oprindelige billede skal du huske at gemme med "gem som". Håber det hjalp :)

0

Annonce ♥

Ohr.... tusind tak... Jeg er simpelthen også så glad for den. Det er så dejligt at min gamle ring med sten også er i, fordi jeg ikke kunne forene at gå med både en forlovelsesring og allianceringen (læs små fede pølsefingre).

Havde vi megamange penge ville guldsmeden Maria Wulff bestemt også skulle lave vores vielsesringe, - men så skal onklen fra America lige dukke om med en kuffert der bugner af sedler!!!

:loveshower:/>

Edited by dorte s.
0

Annonce ♥

Kjoleprøvning (1. Og 2. Kjoleprøvning... UDEN billeder)

Altså efter at have kigget og kigget og kigget og kigget... var jeg bare NØDT til at prøve en kjole eller 40 :a1221:

Og som undskyldning var det på det tidspunkt at vi satsede på et 2014 brylup.

Yep yep.... Så så man lige mig i Kbh. Valsede lige ind i Nicolai brudekjoler på den helt spontane måde og prøvede kjoler ❤❤ nuuuuj det var skægt.

Jeg fortsatte i samme stil hos Casa Lezar og prøvede endnu nogle stykker. Gisp altså, hvor var det dejligt og skægt at tage hul på.

MEN HVOR VAR DET BITTERT AT VI IKKE MÅTTE TAGE BILLEDER :( (y)

Jeg blev lidt klogere på snittet der passer til mig men fandt ikke kjolen... Jeg er bare så kunstig at det gør noget og nægter samtidig at betale en bondegård for den.

Jeg er klar til 3. 4. Og 5. Kjoleprøvning....

Prøvede disse. Den til venstre havde jeg udset mig hjemmefra, men snittet fik mig til at se tykkere ud end jeg er og den anden havde modsat effekt... Spørg lige om den var svær at få af....

post-59524-0-82623800-1365591101.jpg

Edited by dorte s.
1

NOGET GAMMELT & NOGET BLÅT

Maria Wulff http://www.mariawulff.com/ der også har lavet min forlovelsesring har nu lavet et vedhæng til en halskæde.
Det er lavet af min mormors gamle safirring, som jeg gik med en kort periode indtil jeg bankede den ind i et eller andet og safiren fløj ud i en fin bue.... :td:
Nå,- men nu hvor ringen er ændret til et vedhæng, tænker jeg, at det kan bruges som mit "blåt og mit gamle".

Edited by dorte s.
0

❤ BRUDEPIGER ❤

Vi har tilsammen 5 børn.

Og intet mindre end 3 store piger, der står i kø for at blive brudepiger :7himmel: Vores 2 drenge går ikke helt så meget op i brylluppet :cowsleep:

Det er jo bare dejligt med pigerne.

Min far er død, så det er dejligt, at have 3 piger til at følge sig op ad gulvet.

Vi tænker, at brylluppet skal være festligt, farverigt og uformelt. Jeg synes, det kunne være skægt, at tøserne har kjoler på i hver sin farve. Fx disse, der er fundet på ebay, hvor jeg ikke har styr på at begå mig, så jeg aner ikke om jeg kan finde dem igen:

post-59524-0-32992600-1365364852.jpg

Edited by dorte s.
0

Annonce ♥

SKO-inspiration

:toot:

Er pjattet med sko,- men er også en nærrigpind :tunge: Kender I typen??? ☺ De sko jeg har holder gerne 8 år... Men derfor kan man godt lure. Jeg er ikke ret høj 167 på en god dag, så en sko med plateau vil nok være godt men har svært ved at finde nogen der passer. Jeg kommer ikke i hvide stiletter det er helt sikket... NIX det bliver ikke mig, de skal kunne bruges bagefter.

Jeg tænker mere i en guldsandal eller noget andet farverigt - Lola Ramona agtigt.
Smider lige lidt inspiration og modtager meget gerne inspiration til forhandlere.

post-59524-0-51135700-1362916556.jpg

post-59524-0-96863300-1363895722.jpg

Edited by dorte s.
0

Annonce ♥

KJOLE-inspiration - og tanker

Okay,- har nok kigget latterlig pinligt meget på kjoler. Har jo ikke en gang prinsessedrømmen så hvad sker der lige for mig????? Er jo alt alt for nærrig til at give flere tusind for en kjole, der kun skal bruges denne ene dag. Jeg køber gerne brugt umoderne utraditionelt osv... Betyder skisme ikke noget, bare jeg føler mig dejlig ❤ og godt tilpas.

Så hvad jeg ender i bliver virkelig spændende.... Jeg har jo været ude og prøve de dyre sager og FOR POKKER DA hvor var jeg dog pæn - og kunne faktisk også se slank ud (MÅ altså få smidt 5 kg) i en smal Empire/a-snit. Men kjoler til 10-12.000 kr... ☺ NIX bix om jeg så havde r.. Fuld af penge.

Sætter lige et par inspirationsbilleder fra iPad'en. Det er kun meget lille bitte udsnit.

post-59524-0-73748300-1362917227.jpg

post-59524-0-66082800-1362917274.jpg

post-59524-0-36422800-1362917291.jpg

post-59524-0-20703200-1362917306.jpg

post-59524-0-03823900-1362917354.jpg

post-59524-0-92955200-1362917370.jpg

post-59524-0-36490400-1362918267.jpg

post-59524-0-30924000-1362918467.jpg

Edited by dorte s.
0

:a1221: Mere Kjole-inspiration :a1221:

Den nederste har sådan en fin "strut-effekt" som jeg er hel pjakket med. Min figur tåler ikke en kjole der fylder ret meget foroven, så derfor skal den være løst hængende foroven men skal folde sig ud forneden.... weeee

Dog skal jeg jo absolut ikke have en stropløs :b223:

post-59524-0-40887300-1362924815.jpg

post-59524-0-86698300-1365365031.jpg

Edited by dorte s.
0

Inspiration til vielsesringe

Okay,- på dette område er jeg ikke nærig! Her taler vi jo om GULD :biggrin: mums mums mums (mangler smiley'er fra iPad). Min man er så at sige ikke pjattet med at skulle gå med ring. Ville lade være hvis det var okay for mig, MEN DET ER DET IKKE!!!! Nej f nej.

Så på dette område skal jeg nok være ret god til at gå på kompromis. Det betyder nemlig meget for mig at vi har ringe der ligner hinandens. At vi ser gifte ud :7himmel:

Nu har jeg jo en stor diamant i forlovelsesringen, så kan jeg godt undvære sten i min vielsesring.

Jeg tror min mand hælder mest til de rustikke ringe og dem kan jeg også godt lide ❤ bare det er guld :thumbsupsmileyanim:

Jeg vedhæfter billeder af ringen fra Maria Wulff og Maria Prokesch.

post-59524-0-74038900-1363896046.jpg

Edited by dorte s.
1

Det lokale forsamlingshus som ingen af os har set indersiden af (nederste billede) og som tydelig vis har et problem med farvesammensætning! Blåt loft, lilla stole og aubergine/grå vægge... Tsk
Fordelen her er, at de tilbyder pakkeløsning + det ligger i gåafstand fra os og kirken

Vores egen have der er stor nok. Men kors jeg dør af stress over vejret, rengøring, havearbejde osv...

Det lokale husmandssted... der på en måde virker perfekt til en stor fest ... det kræver en STOR fest .Men der er virkelig hyggeligt. Og mulighed for at lave bål, grille, gå i haven osv.... Tror også gæsterne må smide sig på overetagen hvis de vil blive og sove....

Edited by dorte s.
0

Annonce ♥

Fine kjoler du har fundet!!! Jeg valgte at købe en kort lidt billigere kjole men ombestemte mig alligevel (man står jo kun brud en gang:) ). Så valgte en kjole med slæb. For mig var det også helt fantastisk at finde en kjole som jeg ikke lignede en hval i (er også 167cm høj og vejer en del for meget). Jeg betalte 3500,- for den så drømmekjolen behøver ikke koste over 10.000;)

0

Fine kjoler du har fundet!!! Jeg valgte at købe en kort lidt billigere kjole men ombestemte mig alligevel (man står jo kun brud en gang:) ). Så valgte en kjole med slæb. For mig var det også helt fantastisk at finde en kjole som jeg ikke lignede en hval i (er også 167cm høj og vejer en del for meget). Jeg betalte 3500,- for den så drømmekjolen behøver ikke koste over 10.000;)

Jeg HAR set dig... Og kors.. Hvor er du både smuk og fotogen :a1221:

Jeg tænker faktisk også, at hvis jeg ikke vælger en "rigtig" brudekjole" denne ene gang, vil jeg fortryde det. Så jeg må jo dælme bare være tålmodig og søge som en virkelig gammel tålmodig elefant :fløjt:

Men slæb... No way.... Kjolen skal kunne strutte når jeg laver piruetter... ? Øh.. Hvis du lissom forstår!

Ej slæb er hel forkert til mig ligesom stropløs heller ikke duer.

Edited by dorte s.
0

Jeg HAR set dig... Og kors.. Hvor er du både smuk og fotogen ��

Jeg tænker faktisk også, at hvis jeg ikke vælger en "rigtig" brudekjole" denne ene gang, vil jeg fortryde det. Så jeg må jo dælme bare være tålmodig og søge som en virkelig gammel tålmodig elefant ��

Men slæb... No way.... Kjolen skal kunne strutte når jeg laver piruetter... ? Øh.. Hvis du lissom forstår!

Ej slæb er hel forkert til mig ligesom stropløs heller ikke duer.

Hvor er du bare sød😊

Jeg forstår dig! Jeg var helt sikker på at jeg ikke ville have slæb og stropper, men da jeg fik kjolen på var jeg helt solgt! Slæbet var hamrende upraktisk men elskede kjolen:) sørgede dog for at have en dansekjole til senere så jeg kunne give den gas på danse gulvet😊

0

Ringen jeg aldrig får råd til....

Må jeg bare lige vise frem. Synes altså bare den er møgflot. Den koster på den forkerte side af 50.000 dask!!! :blush:

Ville dog nok foretrække at diamanten lå i en rørfatning, fordi jeg elsker elsker elsker rørfatninger. Mon så ikke at der skulle smides 5000 ekstra dask oveni :pokey:.

post-59524-0-46731100-1362935535.jpg

Edited by dorte s.
0