dorte s.

Mormor..

572 posts in this topic

Dejligt at opleve liv fra dig igen!!! :loveshower:

Har savnet alle mormor ternene!

SÅ FEDT, at du har fundet metoden, der hjælper dig med at tabe dig! Jeg kan ikke forestille mig selv at faste, men cool for dem, hvor det virker :) Håber, der kommer et godt udfald af afklaring, om du kan få flexjob. Krydser fingre :)

Ih dejlig besked at få .. tak Louise :kiss:

Jeg vil lige sige at fasten virker SÅ VILD før man har prøvet det. Jeg troede vitterlig at jeg kunne få det vanvittig dårligt (nærdøds-oplevelser :lol: . Men i takt med at jeg læste argumenterne FOR faste fremfor delvis faste, var jeg nødt til at prøve.

Forskellen på at køre helt lavt i kalorier er at under fasten tømmer kroppen diverse depoter for sukker og kulhydrater og går derefter igang med at forbrænde fedt. Den skyder derfor en masse energi rundt i kroppen, så man faktisk kan blive lidt speedet og kan træne, cykle, arbejde og andet. I følge bogen kan man opnå op til 90% fedtforbrænding.

Kører du på lavt kalorieantal vil kroppen hele tiden forbrænde den glukose og de kulhydrater der tilføres og krop og hjerne vil opleve sult og hungre efter mere. Man kan opleve træthed og uoplagthed. Den vil ikke opnå samme fedtforbrænding, fordi den jævnligt får tilført mad den kan forbrænde.

Nå men så er der mange andre fordele såsom blodsukkerfald, nedsat kolestroltal, blodtryksfald (gældende for mormor her, forbyggelse af rynker, forbyggelse af demens... osv....

OG bogen er ikke skrevet af Hr og Fru Hakkebøf; det er fagfolk - danske fagfolk :super:

Edit: så fedt at stå op om morgenen efter en fastedag, føle sig slank, lidt hellig, meget dygtig og lave en kæmpe omelet :smiley-eatdrink026:

Edited by dorte s.
0

Annonce ♥

Hvor er det i øvrigt rart at du ikke har glemt os helt på bk, selvom det er for at fortælle at du tager på ferie. :tunge:

Jeg håber i får en helt fantastisk en af slagsen.

Det er da også en stor ting at tabe sig så jævnt. Tillykke med vægttabet. :cheerleader3: Det er så "fedt" når man finder sin egen "nøgle".

Jeg håber også at du snart finder den rette location. Det hjælper altså på hastigheden af planlægningen når det er på plads.

Nyd nu turen med familien. :biggrin:

0

Hvor er det i øvrigt rart at du ikke har glemt os helt på bk, selvom det er for at fortælle at du tager på ferie. :tunge:

Jeg håber i får en helt fantastisk en af slagsen.

Det er da også en stor ting at tabe sig så jævnt. Tillykke med vægttabet. :cheerleader3: Det er så "fedt" når man finder sin egen "nøgle".

Jeg håber også at du snart finder den rette location. Det hjælper altså på hastigheden af planlægningen når det er på plads.

Nyd nu turen med familien. :biggrin:

Tak kæreste Line :loveshower:

0

Annonce ♥

Meget heldig kvinde

:cheerleader3: :cheerleader3:

Jagten på location!

DET JEG SØGER ER:

* et sted med hyggelig kolonihave/sommerhusstemning

* overnatningsmuligheder til mindst 30 personer

* mulighed for at gå/sidde udendørs

* GERNE mulighed for hele servicepakken (kok, tjener osv)

* Beliggenhed: et sted på fyn - og er det ved vandet får jeg/vi våde øjne af glæde

:lol:

Juhuuuu - jeg er klar :loveboard:

Edited by dorte s.
0

Annonce ♥

Tillykke med afklaringen....

Hvad med noget koloninoget? Og så få mad udefra....

Jamen præcis noget koloni-agtigt (badehotel/svensk skærgård-agtigt) jeg kan bare ikke finde noget på Fyn - der skal være plads til 60 spisende personer + overnatning.

Dejligt med Flexjob, stort tillykke

Og godt at have dig tilbage i bryllups planlægning ;-)

Ih taaaaark :)

Tillykke med flexjobbet og velkommen tilbage på brudekaretten :cheerleader3:

:) tak tak

tillykke med afklaringen og at du nu kan få Flexjob :cheerleader3::cheerleader3: og kæmpe velkommen tilbage til denne skønne side samt at du nu har overskud til at gå i bryllupshumør :7himmel::7himmel:

Yeaaaaah

Tak :)

0

:happy:

Så har jeg som sagt luret kjoler - og denne ser ud til at indfri mine ønsker (denne uges drøm :lol: )
post-59524-0-18378300-1408030834_thumb.j

Jeg er crazy med off-the-shoulder, ærmer og boheme-stilen :) og prisen er < 1000kr
Den har jo ingen blonder, men blonder koster jo og jeg er nærrig (og fattig flexjobber).

Nogen kommentarer til kjolen?

Edited by dorte s.
0

Annonce ♥

Så fik jeg lige tjekket op på min beholdning af sylteglas og flasker :lol:
Okay jeg har da været effektiv med at samle.. Har da vist nok nu og hvad det bedste er, er at jeg har pillet etiketter af og vasket dem alle... Yeah! :) :) :)

Og jeg tror nu jeg er moden til at involvere min gode veninde i mine location- problemer... Hun kan garanteret hoste op med et par gode ideer.

Edited by dorte s.
0

Så fik jeg lige tjekket op på min beholdning af sylteglas og flasker :lol:

Okay jeg har da været effektiv. Har hel sikkert nok nu og hvad det bedste er, er at jeg har pillet etiketter af og vasket dem alle... Yeah! :) :) :)

Og jeg tror nu jeg er moden til at involvere min gode veninde i mine location- problemer... Hun kan garanteret hoste op med et par gode ideer.

Jeg ville egentlig gerne snakke datoer med H2b men han er da godt nok stresset, så jeg holder lige lav profil. Vi skal heldigvis sejlads-uge på Cypern i uge 40, så der får vi god kvalitetstid :happy:

hold da op, så har du været effektiv i dag med at rense glas .... :cheerleader3::cheerleader3: hvor mange glas har du så fået skrabet sammen ?

håber i finder en dato når har kvalitetstid :wink:

super flot kjole forresten du har fundet der

0

hold da op, så har du været effektiv i dag med at rense glas .... :cheerleader3::cheerleader3: hvor mange glas har du så fået skrabet sammen ?

Jamen det er dæl'dutme mange - de ligger 3 forskellige steder. Jeg overvejer lige at samle dem sammen for at få et overblik :)

Jeg er super spændt på at høre jeres endelige dato, så bare spark H2B lidt i bagen på jeres ferie. :loveshower:

Edited by dorte s.
0

Annonce ♥

Hov har da slet ikke fået kommenteret din tråd søde Dorte , på trods af jeg altså for længst har læst den. Fyyyyha Rikke!! ( er gået i skammekrogen) :tunge:

ELSKER ideen med et mormor bryllup, det lyder SÅ hyggeligt , uformelt og ja bare fantastisk, lige mig :loveshower:

0

Er du vimmer en samling glas! Hvor har du været flittig Dorte!!! 12. november 2016 lyder som en vidunderlig dato til et mormorbryllup! Kulde, varme drikke og småkager er SÅ mormor og SÅ hyggeligt! :loveshower:

0

Annonce ♥

I dag har jeg samlet mine sylteglas mm sammen - fandt desværre en del med klister på og DOOOOH hvor sidder det godt fast. Nå men samlingen er ret stor, tror jeg da og nu er de stort set klisterfri :lol:

Vi skal også bruge glas, jeg testet i går, terpentin så ryger klistret lige af :)

1

Lækker kjole!!

Og en god samling syltetøjsglas! Vi endte også selv med at samle en masse, og jeg må sige at man altså nogle gange skal bruge mange flere end man lige tror! Men vi havde så også pyntet med en masse glas med få blomster i, og så er det jo klart. Men det er godt nok en god samling du har allerede :thumbsupsmileyanim:

0