dorte s.

Mormor..

572 indlæg i dette emne

Kirkelig eller borgelig vielse

Jeg er i tvivl.

H2b synes bestemt vi skal vies i den lokale landsbykirke der ligger 50 skridt fra vores hjem, hvilket også er oplagt.

Men H2b har aldrig været inde i kirken og er ikke konfirmeret og har faktisk aldrig været i kirke i den tid jeg har kendt ham, så argumentet er ren og skær nostalgi.

Jeg er fortsat i tvivl. H2b har været gift før - i kirke.

Jeg er jo ikke hel pjattet med at være i centrum i en al for formel forsamling... jeg bliver febrilsk og forfjamsket og meget nervøs.

En borgerlig vielse på terrassen hjemme i haven kunne derfor være et alternativ.

H2b er ikke pjattet med ideen og jeg har slet ikke turde nævne det for pigerne. Jeg sagde det til min mor og sagde at jeg havde tænkt på at bede den charmerende fynske udkantsminister vie os :lol: Hun brast i latter, men er også anarkist.

I virkeligheden er vi ikke særlig kirkelige... er I andre det? Tænker bare på om det er lidt fejt at komme i kirken den ene gang og så først igen når man skal bæres ud.

Nå men har da heldigvis god tid at tænke og vende det i.

Jeg synes da, at en borgerlig vielse på terassen ville passe perfekt til jeres tema/stil... Især når du ikke ønsker at være for meget i fokus... Men det kan være svært, for lige pludselig har mændene meget stærke holdninger om noget man egentlig ikke troede de gik og tænkte på...

Nu er jeg jo selv anti-religiøs, så jeg er meget glad for at få en borgerlig vielse... Og forstår egentlig ikke helt at så mange bliver gift i kirken, når de ikke har et forhold til kristendommen - MEN det skal jeg ikke blande mig i... :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Er helt vild med jeres tema, det bliver da bare sååååååå fedt :thumbsupsmileyanim: Og man skal vælge det som passer til en selv, derfor kan man jo stadig godt synes andres ideer er vildt flotte til dem, sådan har jeg det f.eks. med dit tema..

Jeg tænker også at en borgerlig vielse gerne et romantisk sted kunne være super til jer.. For mig SKAL det bare være kirke, men igen det skal passe til brudeparret, og lyder til at det der med at gå op ad kirkegulvet med alle øjne på dig, kun ville gøre dig utilpas? Men selvfølgelig skal I begge kunne leve med det og føle de er et "rigtigt" bryllup..

Lige en ide, synes I på en eller anden måde skulle få nogle billeder af jeres mormødre med i dekorationerne, det kunne være så hyggeligt :heart:

1

Del dette indlæg

Mormor tema.. Tjaa, hvorfor ikke hvis det bare er jer?! :wink: jeg tror da det vil blive super hyggeligt og meget afslappet!! Kan lige se det for mig.. Solen er ved at gå ned, og man ser lysene i lanternerne - evt. kulørte lamper..? De rød og hvidternede duge, og masser af markblomster i små vaser.. Hehe.. Hvis man kunne booke Laura og Agnes - DET gad jeg godt!! :biggrin: ville passe perfekt ind i jeres tema :thumbsupsmileyanim:

Og så lige tillykke med brylluppet :balloons: glæder mig til at følge dig :happy:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Egne mormorfund

Ej altså... er gået hel i selvsving pga mormor-tanker. Total hooked på ideen, og det er så dejligt med god opbakning herinde.
Tusind tak for det Ladies :bearhug:
Jeg var lige lidt rundt i huset og snuse efter eventuelle mormor-rekvisitter.
En ting er stensikkert - ideen med at have et billede af vores mormødre stående et sted er en hammergod ide. Jeg elsker den. Jeg har nogle skønne billeder af min mormor. Min morfar var tegner og har tegnet en fin tegning af hende under Krigen, som hænger over mit skrivebord :heart:
Nå men poster lige lidt fund. De øverste stammer rent faktisk fra min mormor.

Redigeret af dorte s.
0

Del dette indlæg

DIY - Kan jeg det???

Nej, nej nej umiddelbart er jeg ikke lige typen. Er kluntet, fantasiløs og perfektionist.

Men jeg er godt nok blevet meget inspireret af jer andre herinde.

Jeg er vildt begejstret for jeres ideer og evner.

Så faktisk har jeg mod på at prøve lidt. Lidt sagde jeg!

Jeg vil jo gerne spare penge og jeg er samtidig meget miljøorienteret og går stærkt ind for genbrug! Så jeg er allerede gået igang med at samle dåser, korkpropper og sylteglas :biggrin:/>/>/>

Første DIY-projekt starter allerede nu. Bonusdatter skal konfirmeres st. bededag og har ønsket sig nogle nuttede bordkort udformet som karameller... jaja det kan vi da sagtens hørte man mig sige :pokey:/>/>/>

Nå men der er købt ind og vi går igang.

Fortsættelse følger

post-59524-0-18361600-1365683900.jpg

Redigeret af dorte s.
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tanker....

Jeps... 3-8 år før det formodede bryllup smider hun lige en hippiebombe!!! Den er vist ny har på BK...

Vi er nemlig ikke som folk er flest. Jeg er ikk i hvert fald. :fløjt:

Jeg er jo IKKE født med den rigtige prinsesse-bryllupsdrømmen. Jeg lever mig 100% ind i andres prinsessedrømme og har brude-kuller præcis som alle jer andre.

MEN når jeg så tænker på, at det er MIG der skal være hovedpersonen i den der leg, ja så bliver jeg lidt spids om næsen og blå om læberne og tænker "nå ja... vi kunne da også spare de der penge og gemme dem til vi bliver gamle....og så er der også det der køkken der trænger til at blive skiftet...."

Jeg er faktisk ikke hel pjattet med at være midtpunkt i noget meget formelt. Tror slet ikke jeg vil kunne finde mig selv.

Nå men for f i fenghætten... jeg vil jo p gerne giftes med manden og have den der tunge guldring på der skal give mig myoser til mine dages ende.

:loveshower: :loveshower: :loveshower:

Vi fejrer normalt alt hvad der kan fejres og i næste mdr holder vi også et brag af en havefest lige præcis som vi plejer med haven fuld af folk masser øl, pølser og børn. Dans og bål til langt ud på natten. Værtinden bliver træt før de sidste gæster er gået hjem og det er altid spændende hvem der sover i haven :bunny_4:

Vores bryllup skal være anderledes. Jeg gider ikke lave mad eller gøre rent. H2b er crazy for vi skal holde det hjemme fordi vi bor 50 skridt fra kirken men jeg magter det seriøst ikke.... jeg flegner af stress over vejret og over haven osv osv..

Så når jeg/vi tænker helt ærligt og i dybden hvem er vi, hvad står vi for, og hvordan har vi det bedst osv lige som det er lige nu april 2013, så er vi ude i, at vi i virkeligheden har lidt "hippie happy go lucky" hængende over os.

Jeg bliver nemt revet med af jeres fine stilrene tema på slotte osv.. men det duer bare ikke til mig/os.. vi er til pangfarver og lidt roderi. Vi er meget lidt højtidelige og kan rigtig godt lide hvis stemningen bliver meget meget uformel - vi kan ikke finde ud af at gøre det strømlinet, det ender med at blive lidt rodet uanset hvad :happy:

SÅ!

..da jeg, ærlig indrømmet, lider dels af stilforvirring og dels af med-riven af alle andres fantastiske ideer :denmarkflag:er vi nok nødt til at have en slags tema (selvom vi slet ikke er tematyperne) men for at have noget at holde os til.

Hehehehe.. det har vi grinet lidt af de sidste dage :thumbsupsmileyanim: for man har jo et standpunkt til man tager et nyt. Ikk?

Så tema-mæssigt bevæger vi os ud i det uformelle, løsslupne... mange farver, bare tæer og vilde blomster i håret.

Nå men jeg smider sku lige et flower power billede.

(Jeg er crazy for at finde topfigurer der er mørkhårede hippier)

ÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆLSKER FLOWER POWER

0

Del dette indlæg

Kager

Ingen hemmelighed at det nok er et af yndlingsemnerne herhjemme.

Så vi har tænkt, at at vi efter vores vielse holder en sammenkomst i vores kæmpehave (hvis ikke jeg går i sort over vejrudsigt, ukrudt osv...)

Her vil det være oplagt at servere bryllupskage og et lækkert ta' selv kagebord som Mormor ville have gjort.

Bryllupskage-inspiration

Nøj hvor er der mange lækre. Jeg ved altså ikke om jeg tør gå i kast med at lave den selv. Der er jo mange penge at spare, så jeg vil bestemt overveje at bruge ventetiden på at øve mig.

post-59524-0-40397900-1366128543.jpg

post-59524-0-48401400-1366128851.jpg

Redigeret af dorte s.
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Topfiguren

Til bryllupskagen hører jo topfiguren. Der er godt nok mange at vælge imellem. Vi vil gerne have en der ikke bliver spist og som vi gider se på i reolen resten af vores dage. Det er sørme svært, men jeg tænker at jeg vil kigge i diverse genbrugsbutikker og på loppemarkeder for at finde noget der ligner disse figurer i stof eller træ. Så kan jeg altid selv pynt med lidt tyl.

post-59524-0-75618800-1366130627.jpg

post-59524-0-41189900-1366130638.jpg

post-59524-0-99193400-1367954277.jpg

Redigeret af dorte s.
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Salmer eller højskolesang

Jeg har lige været i kirke ... på den virkelig sørgelige og tragiske måde :boohoo:

Men.... Må indrømme at der ER jo noget magisk, befriende og hel unikt ved at komme i kirke. Så jeg er måske rykket et enkelt skridt tættere på en kirkelig vielse. Måske sagde jeg.

Nå men jeg er ikke hel pjattet med salmer og jeg er en "brummer" - kan vitterlig ikke synge med når kordegnen står der og synger i det høje C :biggrin: :biggrin:

Jeg er til gengæld megapjattet med mange højskolesange, så jeg har allerede et par stykker jeg kunne tænke mig at synge:

1. Det bedste jeg ved

2. Du kom med alt hvad der var dig

3. Livstræet

Redigeret af dorte s.
0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer