dorte s.

Mormor..

572 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Annonce ♥

Rigtig sød ide :thumbsupsmileyanim: men ja, det må da tage noget tid at samle alle de flasker. Heldigt at du har god tid :wink:

Når du har fået det yderste papirlag af etiketterne, så kom noget alm mad olie på noget køkkenrulle og gnub resterne af etiketten ind i olien, og lad det side lidt. Olien opløser limen, og når du er færdig vasker du bare flaskerne med vand og sæbe :) det virker! :wink:

Her må kemiingeniøren erklære sig enig :wink:

Evt. Lav en god omgang opvaskemiddel og varmt vand, og lig dem i blød! Det plejer at fjerne mærkater fint fra syltetøjsglas osv!

Jamen de etiketter er VIRKELIG genstridige... Acetone er det jeg synes virker bedst. Havde virkelig håbet at miss rinas råd med kogende vand og olie ville virke, så jeg slap for gift ..... Nope - de etiketter ER genstridige! #}^*+€^>£$+€^?%~~}}{{|}>^

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Og stort tillykke med 1-års dagen!

Taaaaak

Stort tillykke med dagen!! Dejligt med en opmærksom mand, og med gaver :)

Taaak - og ja SÅ dejligt - især fordi det plejer at være mig der gør den slags.

Nåh, dejligt han tænker på dig :)

Jaaaaa - iiiih det er så ja ❤

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis du vil fortsætte i manilla-temaet, så kan man vist stadig købe manilla mærker med "tavlelak" på i Søstrene Grene. Tror de var i en metalæske og så var der 30 stk i.. Så kan gæsterne/du selv bruge dem igen bagefter hvis du nu har låg til flaskerne også :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Grovskitse til bryllupsgilde



Jubii, vi har endelig fået snakket sådan lidt bryllup. Min H2b er jo total meget mand og total meget konstruktiv - siger jamen er det ikke bare at gå op i kirken i vores pæneste tøj, invitere nogle mennesker og få noget god mad og en masse øl... eh....!



NEEEJ ikke denne gang. Denne gang er det jo bryllup.



Nå men det vi plannerer på er:



*​Vielse i landsbykirken der ligger 50 meter fra os.



*Sammenkomst i haven hvor vi enten serverer bryllupskage og mormorsmåkager i stakkevis. Hertil kaffe og kolde drikke.



*Gavebord: vi vil meget gerne have tid til at pakke op til sammenkomsten - mens gæsterne er der.


Ved det er naivt - det siger alle jo.



*Gilde i det lokale forsamlingshus (som vi ikke har set endnu og ikke kender reglerne omkring) i bedste mormorstil.


Vi bliver nok ca 60. Vi har MANGE børn i familien og jeg tæller KUN indercirklens teenagere med.



*Menu: mormormad i topklasse (H2b kender en kok der laver mumselækker mad)


Forret: tarteletter med høns/asparges


Hovedret: Mørbradgryde/Stegt flæsk m persillesovs og nye kartofler


Dessert:Æblekage & Rababerkage og eller nye jordbær


Natmad: Suppe eller rugbrødsmadder med lækker pålæg med surt.


Al maden skal laves i total topklasse, så det ikke virker plat. Vi har været til mange bryllupper og fester. Mange koncepter er prøvet men ikke dette. Og hel ærlig - folk elsker skisme at få mormormad. De fleste gør altså.



*Pynt: Rødternede duge, syltetøjsglas med vilde blomster og marguritter



*Underholdning: Der vil være sanghæfter ved hver kuvert med søde, skægge, hyggelige nostalgiske sange i.



*Musik: efter maden vil vi prøve at finde en duo/trio med noget spillemandsmusik; vi elsker harmonika & violin. Det skal ikke være hele aftenen. Bare 1-2 timer. Vi har også snakket om en fætter på et hammond orgel - men tænker det bliver FOR plat... eller hvad tænker I?



*Bar: Derefter vil der være åben bar og dans - gerne til DJ hvis der er budget til det. Ellers bliver til playliste.(Jeg er lun på en ide jeg har set med at sende S.U kort i invitationen, hvor de inviterede skal skrive deres yndlings-dansenummer).



*Overnatning kan forhåbentlig ske i forsamlingshuset for dem der kommer langvejsfra. Ellers bor vi i gå-afstand.


Vi vil sove hjemme sammen med alle ungerne og spise morgenmad med dem.



*Bryllupsrejse - eh... vi vil gerne bestige Kilimanjaro :wink: Eller en lille Camino i England.

Redigeret af dorte s.
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Rickshaw



Gisp!!! Har da egentlig glemt at fortælle at H2b helt uanfægtet en dag fortalte, at hans bedste kammerat har en rickshaw! Halløj tænkte jeg og lyttede... så fortalte han videre at denne rickshaw sommetider blev lejet ud til bryllupper OG at vi jo kunne overveje den til vores! HALLØØØØJ der... spørg lige om jeg blev lidt glad!


Redigeret af dorte s.
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

*Musik: efter maden vil vi prøve at finde en duo/trio med noget spillemandsmusik; vi elsker harmonika & violin. Det skal ikke være hele aftenen. Bare 1-2 timer. Vi har også snakket om en fætter på et hammond orgel - men tænker det bliver FOR plat... eller hvad tænker I?

Tag eventuel kontakt til Landsforeningen Danske Folkedansere eller Danske Folkedanseres Spillemandskreds

Redigeret af GoldRumble
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

*Musik: efter maden vil vi prøve at finde en duo/trio med noget spillemandsmusik; vi elsker harmonika & violin. Det skal ikke være hele aftenen. Bare 1-2 timer. Vi har også snakket om en fætter på et hammond orgel - men tænker det bliver FOR plat... eller hvad tænker I?

Tag eventuel kontakt til Landsforeningen Danske Folkedansere eller Danske Folkedanseres Spillemandskreds

Ej tusind tak, det var sødt af dig! Vil tjekke begge links...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Rigtig sød ide :thumbsupsmileyanim: men ja, det må da tage noget tid at samle alle de flasker. Heldigt at du har god tid :wink:

Når du har fået det yderste papirlag af etiketterne, så kom noget alm mad olie på noget køkkenrulle og gnub resterne af etiketten ind i olien, og lad det side lidt. Olien opløser limen, og når du er færdig vasker du bare flaskerne med vand og sæbe :) det virker! :wink:

Her må kemiingeniøren erklære sig enig :wink:

Evt. Lav en god omgang opvaskemiddel og varmt vand, og lig dem i blød! Det plejer at fjerne mærkater fint fra syltetøjsglas osv!

Jamen de etiketter er VIRKELIG genstridige... Acetone er det jeg synes virker bedst. Havde virkelig håbet at miss rinas råd med kogende vand og olie ville virke, så jeg slap for gift ..... Nope - de etiketter ER genstridige! #}^*+€^>£$+€^?%~~}}{{|}>^

WHAT? :pokey: Hvem er producenten? Det lyder godt nok ikke særlig sundt? Hmm, er det kun glas du har? For du kan prøve at fylde vand i glasset, og så give det en tur i mikroovnen..

Ellers så prøv med olie og så bagepulver, og lav sådan en "pasta" du lige kan gnubbe på :wink:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Rigtig sød ide :thumbsupsmileyanim: men ja, det må da tage noget tid at samle alle de flasker. Heldigt at du har god tid :wink:

Når du har fået det yderste papirlag af etiketterne, så kom noget alm mad olie på noget køkkenrulle og gnub resterne af etiketten ind i olien, og lad det side lidt. Olien opløser limen, og når du er færdig vasker du bare flaskerne med vand og sæbe :) det virker! :wink:

Her må kemiingeniøren erklære sig enig :wink:

Evt. Lav en god omgang opvaskemiddel og varmt vand, og lig dem i blød! Det plejer at fjerne mærkater fint fra syltetøjsglas osv!

Jamen de etiketter er VIRKELIG genstridige... Acetone er det jeg synes virker bedst. Havde virkelig håbet at miss rinas råd med kogende vand og olie ville virke, så jeg slap for gift ..... Nope - de etiketter ER genstridige! #}^*+€^>£$+€^?%~~}}{{|}>^

WHAT? :pokey: Hvem er producenten? Det lyder godt nok ikke særlig sundt? Hmm, er det kun glas du har? For du kan prøve at fylde vand i glasset, og så give det en tur i mikroovnen..

Ellers så prøv med olie og så bagepulver, og lav sådan en "pasta" du lige kan gnubbe på :wink:

Jeg har samme problem. Har prøvet med varm vand/sæbe og en omgang olie. På mange af dem virker det med varmt vand og sæbe, men indimellem sniger der sig en djævel af en L*RTE etiket ind. Så er det frem med stålsvamp, kniv (til at skrabe af med) og rensebenzin... Måske skulle man prøve med bagepulver også :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har samme problem. Har prøvet med varm vand/sæbe og en omgang olie. På mange af dem virker det med varmt vand og sæbe, men indimellem sniger der sig en djævel af en L*RTE etiket ind. Så er det frem med stålsvamp, kniv (til at skrabe af med) og rensebenzin... Måske skulle man prøve med bagepulver også :)

Altså, bagepulver plejer at virke for mig når jeg har fået kogt noget alt for klistret sammen i laboratoriet, som jeg ikke kan fjerne med vand og sæbe! Dog er det ikke helt "husholdnings" bagepulver - men det svarer næsten til det :wink:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Rigtig sød ide :thumbsupsmileyanim: men ja, det må da tage noget tid at samle alle de flasker. Heldigt at du har god tid :wink:

Når du har fået det yderste papirlag af etiketterne, så kom noget alm mad olie på noget køkkenrulle og gnub resterne af etiketten ind i olien, og lad det side lidt. Olien opløser limen, og når du er færdig vasker du bare flaskerne med vand og sæbe :) det virker! :wink:

Her må kemiingeniøren erklære sig enig :wink:

Evt. Lav en god omgang opvaskemiddel og varmt vand, og lig dem i blød! Det plejer at fjerne mærkater fint fra syltetøjsglas osv!

Jamen de etiketter er VIRKELIG genstridige... Acetone er det jeg synes virker bedst. Havde virkelig håbet at miss rinas råd med kogende vand og olie ville virke, så jeg slap for gift ..... Nope - de etiketter ER genstridige! #}^*+€^>£$+€^?%~~}}{{|}>^

WHAT? :pokey: Hvem er producenten? Det lyder godt nok ikke særlig sundt? Hmm, er det kun glas du har? For du kan prøve at fylde vand i glasset, og så give det en tur i mikroovnen..

Ellers så prøv med olie og så bagepulver, og lav sådan en "pasta" du lige kan gnubbe på :wink:

Jeg har samme problem. Har prøvet med varm vand/sæbe og en omgang olie. På mange af dem virker det med varmt vand og sæbe, men indimellem sniger der sig en djævel af en L*RTE etiket ind. Så er det frem med stålsvamp, kniv (til at skrabe af med) og rensebenzin... Måske skulle man prøve med bagepulver også :)

Jamen hvad sker der lige for de der etiket-påsætningsmennesker/maskiner ...grrrr!!!!! Nå men een ting er de der skraldeflasker jeg bruger, der har været bicarbonat i. Det er jo RET vigtigt at etiketten ikke ryger af og forveksles med noget andet. Men Fynbo marmelade!!! DET ER JEG FÆRDIG MED! Hmpf!!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi er også i gang med at indsamle forskellige glasbeholdere ind - det er fuldstændig ligegyldigt om der har været syltetøj eller salsa i, vi kan bruge det hele! Men H2B har godt nok også stået med rensebenzinen en gang i mellem. Jeg er godt nok ikke særlig glad for det, men en gang i mellem kommer der bare de der dumme genstridige etiketter, som overhovedet ikke vil af :pokey:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer