dorte s.

Mormor..

572 posts in this topic

Jeg fortsætter li extensions-snakken... Jeg havde jo selv clip-on exstensions, da min frisør gerne ville ha lidt mere at arbejde med... Jeg har endnu ikke prøvet at gå med dem hvor håret er løst, og det er da muligt at det er noget lort... Men når håret er sat op, så ryger de altså ingen vegne... Og du mærker dem overhoved ikke... Så jeg vil bare sige at du ikke skal opgive tanken, for jeg kan godt anbefale det... Man skal bare li undersøge markedet lidt inden man køber, for der er selvfølgelig mange forskellige kvaliteter i omløb... :)

0

Annonce ♥

Jeg fortsætter li extensions-snakken... Jeg havde jo selv clip-on exstensions, da min frisør gerne ville ha lidt mere at arbejde med... Jeg har endnu ikke prøvet at gå med dem hvor håret er løst, og det er da muligt at det er noget lort... Men når håret er sat op, så ryger de altså ingen vegne... Og du mærker dem overhoved ikke... Så jeg vil bare sige at du ikke skal opgive tanken, for jeg kan godt anbefale det... Man skal bare li undersøge markedet lidt inden man køber, for der er selvfølgelig mange forskellige kvaliteter i omløb... :)

Noget specielt mærke du har købt? Har hørt godt om dem fra Rapunzel. Overvejer selv om jeg skal have extensions, men skal have snakket med min frisør først.

0

Noget specielt mærke du har købt? Har hørt godt om dem fra Rapunzel. Overvejer selv om jeg skal have extensions, men skal have snakket med min frisør først.

Jeg har læst rigtig meget på nettet, og der har Rapunzel fået blandede anmeldelser... Jeg endte med at købe nogen i en afro shop på Gasværksvej, og min frisør var heldigvis overrasket over hvor god kvalitet håret var og de kostede "kun" 600 kr...

0

Jeg har læst rigtig meget på nettet, og der har Rapunzel fået blandede anmeldelser... Jeg endte med at købe nogen i en afro shop på Gasværksvej, og min frisør var heldigvis overrasket over hvor god kvalitet håret var og de kostede "kun" 600 kr...

Jeg kan bare slet ikke forestille mig at jeg ikke flipper ud over de der clips... Ufff... Kan godt være sådan lidt følsom med at proppe noget i håret. Kan ikke fylde det med produkter som fx voks der får det til at filtre sammen..

Edited by dorte s.
0

Annonce ♥

Tillykke med din Office (fra en mini-nørd til en anden :wink::lol: ).

Det er alt for let at glemme at lette (y) når man først sidder ved det her monster af en maskine - så jeg er glad for at jeg har en stor, våd hundesnude der af og til siger "SÅ, kan du godt få dig rejst, tante!!" :floejt:

0

Annonce ♥

Ih, jeg vil også være brudepige til dit bryllup. Sådan med rødhvidternet kjole og fletninger.

Stemmer i med GoldRumble (som jeg efter den anden tråd forestiller mig som tårnhøj spadserende rundt i tårnhøje Lolaer dagen lang.... virkelig noget at se op til) - hvilke sange har du allerede i?

0

OMG ... jeg ville elske at have rød og hvidternede brudepiger med malkepigefletninger... den hopper mine forfængelige teenagere nemlig ikke på!!!

Altså hvilke sange har jeg ikke med???? Nævn en grand prix sang der ikke er med..... :balloons:
Min mand kiggede på mig i går med noget der mindede om medlidenhed :wink:

Prøver lige at remse lidt op af det jeg husker, hvilket altså lige er lidt svært (er på job nu - en stille stund :help: )
De første sange

Violer til lillemor
Kom og syng en enkelte sang om frihed
Himmelhunden
Se Venedig og dø
smuk som et stjerneskud
Afrika
Åh disse minder
Sølvstænk i dit hår
sømanden Will den fromme
Kvinde min
Jeg kommer li fra Svendborg af
Yesterday
Skuld gammel venskab ren forgå
Papirsklip
Gem et lille smil til det blir gråvejr
The most beutiful girl
Knald røde gummibåd
Solskin om bord
I en sal på hospitalet
Vi vil ha' flere mænd/pi'r
En forårsdag
Tusindstykker
Den allersidste dans
Joanna
We wanna be free
Knuser sangen
Noget om helte
Svantes lykkelige dag
Leaving on a jetplane
Vi voksne kan også være bange
Wind of change
Vi vil ha voksne der griner
This is my life

:tunge:

Altså det er jo ikke meningen at vi skal synge alle sangene! Hæftet er ment som et katalog hvor gæster og værter kan foreslå enten eller via toastmaster at synge en sang.
Jeg har forsøgt at finde nogen sange som jeg dels synes er skægge at synge og dels som hver især minder mig om hver enkel gæst. Har dog ikke en "mindesang" med alle gæster, men er sikker på at nogen vil føle sig truffet ved visse sange
:)

Edited by dorte s.
0

Annonce ♥

House of the Rising Sun (og tænk så på min ven Freyr hvis I synger den :-), den sang han evig og altid og jeg SAVNER det og ham)

Blackbird

My Bonnie Lies Over the Ocean

Whisky In the Jar

Det var sådan lige hvad jeg kan komme på hvis det skal være på engelsk.

(Og så vidste jeg ikke at den sang med flyet handlede om økonomi? Leasing on a jetplane? :tunge: )

0

Ih, jeg vil også være brudepige til dit bryllup. Sådan med rødhvidternet kjole og fletninger.

Iiiiiiihhhh jeg kommer - må jeg medbringe egen røde ko? Jeg kan sikkert låne en et sted....

Hvis du tager koen med, så sørger jeg for at kunne "Klaus Jørgen" udenad, så kommer jeg også i rød/hvidternet malkepigeoutfit og med fletninger i håret :tunge::cheerleader3::tunge:

0

Annonce ♥

Stemmer i med GoldRumble (som jeg efter den anden tråd forestiller mig som tårnhøj spadserende rundt i tårnhøje Lolaer dagen lang.... virkelig noget at se op til) - hvilke sange har du allerede i?

Jeps, sådan render jeg hele dagen, 10 cm under min i forvejen 180 cm lange krop :thumbsupsmileyanim:

Ej, Lolaerne bliver kun brugt på kontoret og til indendørs fester - der skulle jo nødig ske dem noget :unsure:

(Og så vidste jeg ikke at den sang med flyet handlede om økonomi? Leasing on a jetplane? :tunge: )

Hvor tror du udtrykket, at noget koster "spidsen af en jetjager" kommer fra? :tunge:

0

Og nu kommer der en hel masse sange. Tag dem, hvis du kan bruge og smid resten ud :) Jeg ville have quotet dit indlæg, men det blev aaaaaalt for lang en post, så der er sikkert et par eller to, som du allerede har :) Hvis du mangler tekster, så sig til, så skriver jeg lige ind :)

Velkommen i den grønne lund

Vort modersmål er dejligt

Længe nok har jeg bondepige været

Den danske sang er en ung, blond pige

Jeg elsker de grønne lunde

Uti i vår hage

Den första gång jag såg dig

Så länge skutan kan gå

Du är det finaste jag vet

Bedstefar, tag dine tænder på

Velkommen, lærkelil

Det er i dag et vejr - et solskinsvejr

Kom maj, du søde, milde

Se, det summer af sol over engen

Hvor skoven dog er frisk og stor

Vi elsker vort land

Du danske sommer, jeg elsker dig

Kringsatt av fiender

Nu hulker den, nu hvæser den

Bag på cyklen (Mormors kolonihavehus)

Blip båt

Hvem sidder der bag skærmen

En sømand har sin enegang

Du kom med alt det der var dig

Hun er sød, hun er blød

En yndig og frydefuld sommertid

Den sømand, han må lide

Stille, hjerte, sol går ned

I skovens dybe, stille ro

Go´nu nat og gå nu lige hjem

0

Annonce ♥

Blomster-konfetti
Jeg har planer om at lave blomster konfetti i stedet for risposer. Lige nu er tanken at de skal pakkes i kræmmerhuse i rustikt brunt genbrugspapir men .... Man har jo et standpunkt til man tager et nyt :happy: Kan også være de ender i risposer eller noget helt andet.
I aftes klippede jeg en del lavendel af og tænkte, at jeg da lige kunne fikse det her til formiddag.. Der viser sig så at det er alt for fugtigt, så det må lige hænge til tørre i udestuen inden jeg kan nippe dem :)
De mindste af kvistene er kommet i glas og står i bryggerset.. Kan måske overdøve duften af fodboldstøvler, kattemad osv... :happy:

Jeg har også samlet lidt små bordkort-flasker (20 ml). Må lige prøve om de er bedre end de der 100 ml jeg prøvede til de første bordkort jeg lavede.

post-59524-0-73320100-1376900951_thumb.j

post-59524-0-98400800-1376900961_thumb.j

post-59524-0-24851900-1376901001_thumb.j

Edited by dorte s.
0

House of the Rising Sun (og tænk så på min ven Freyr hvis I synger den :-), den sang han evig og altid og jeg SAVNER det og ham)

Blackbird

My Bonnie Lies Over the Ocean

Whisky In the Jar

Det var sådan lige hvad jeg kan komme på hvis det skal være på engelsk.

Og nu kommer der en hel masse sange. Tag dem, hvis du kan bruge og smid resten ud :) Jeg ville have quotet dit indlæg, men det blev aaaaaalt for lang en post, så der er sikkert et par eller to, som du allerede har :) Hvis du mangler tekster, så sig til, så skriver jeg lige ind :)

Velkommen i den grønne lund

Vort modersmål er dejligt

Længe nok har jeg bondepige været

Den danske sang er en ung, blond pige

Jeg elsker de grønne lunde

Uti i vår hage

Den första gång jag såg dig

Så länge skutan kan gå

Du är det finaste jag vet

Bedstefar, tag dine tænder på

Velkommen, lærkelil

Det er i dag et vejr - et solskinsvejr

Kom maj, du søde, milde

Se, det summer af sol over engen

Hvor skoven dog er frisk og stor

Vi elsker vort land

Du danske sommer, jeg elsker dig

Kringsatt av fiender

Nu hulker den, nu hvæser den

Bag på cyklen (Mormors kolonihavehus)

Blip båt

Hvem sidder der bag skærmen

En sømand har sin enegang

Du kom med alt det der var dig

Hun er sød, hun er blød

En yndig og frydefuld sommertid

Den sømand, han må lide

Stille, hjerte, sol går ned

I skovens dybe, stille ro

Go´nu nat og gå nu lige hjem

Så er jeres input kommet i sanghæftet :7himmel:

Ja altså ikke dem alle :wink: Tusind tak.... fatter stadig ikke hvordan jeg kunne glemme Mormors kolonihave og my Bonnie... :help:

0

Ih sikke en duft du må have hjemme hos dig med alle de lavendel :) men der skal vel også en del til, sådan nogle fodbold støvler kan lufte fælt af sur (y)

De er simpelthen bare så søde de der flasker!

0