dorte s.

Mormor..

572 indlæg i dette emne

Det er da dejligt at manden er kommet lidt på banen :-)

Hel vildt fedt. Og nu hvor han er gået på ferie og er udsovet er han total kærlig og myssesyg også ❤❤❤❤ lovely!

Det lyder som et helt perfekt sted :) Dejligt at have styr på den post :)

Jaaah,- har du egentlig været der? Du er jo lokalkendt ;-)

Måtte lige tilbage og se billedet :) Jeg har været der, men det er lang tid siden og kan ikke huske i hvilken forbindelse!

eller hmm.. tror faktisk jeg gik til folkedans der indtil det flyttede til Bøgehøjskolen..

Jamen altså... Min mand har netop i dag foreslået at vi danser folkedans til brylluppet, fordi han kender nogen der er ret gode til det. Forsamlingshuset fik ham til at tænke på folkedans ☺

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hel vildt fedt. Og nu hvor han er gået på ferie og er udsovet er han total kærlig og myssesyg også ❤❤❤❤ lovely!

Måtte lige tilbage og se billedet :) Jeg har været der, men det er lang tid siden og kan ikke huske i hvilken forbindelse!

eller hmm.. tror faktisk jeg gik til folkedans der indtil det flyttede til Bøgehøjskolen..

Jamen altså... Min mand har netop i dag foreslået at vi danser folkedans til brylluppet, fordi han kender nogen der er ret gode til det. Forsamlingshuset fik ham til at tænke på folkedans ☺

Det er altså også rigtig sjovt :wink: Fedt han også er kommet på banen :)

0

Del dette indlæg

Lyder fedt med folkedans - og dejligt at manden er kommet på banen :cheerleader3::cheerleader3::cheerleader3::cheerleader3:

Ja lyder det ikke meget sjovt? Ikke særlig typisk til et bryllup, men for pokker... Det er SÅ HYGLIT med folkedans (..øh har ikke danset det i ca 60 år..)

Det er altså også rigtig sjovt :wink: Fedt han også er kommet på banen :)

Jamen sådan husker jeg det også :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Lyder fedt med folkedans - og dejligt at manden er kommet på banen :cheerleader3::cheerleader3::cheerleader3::cheerleader3:

Ja lyder det ikke meget sjovt? Ikke særlig typisk til et bryllup, men for pokker... Det er SÅ HYGLIT med folkedans (..øh har ikke danset det i ca 60 år..)

Vi dansede folkedans til min venindes bryllup - det er SÅ hyggeligt :) Og Les Lanciers fik vi også lige danset :)

0

Del dette indlæg

Vi dansede folkedans til min venindes bryllup - det er SÅ hyggeligt :) Og Les Lanciers fik vi også lige danset :)

ih,- det er jeg glad for at høre!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Fit for fight
Efter et virkelig fesent halvt år, har jeg nu så små prikket hul på træning Synes godt nok, at jeg var blevet meget slasket

Nå men nu skal hjelmen altså lige spændes! Alvorligt. Kan kun gøre det i ganske langsomt tempo selvom hovedet har lyst til mere.
DEJLIGT at være afsted i dag... Jeg er spændt på hvordan min krop får det i morgen

Redigeret af dorte s.
0

Del dette indlæg

Fit for fight

Efter et virkelig fesent halvt år, har jeg nu så små prikket hul på træning Synes godt nok, at jeg var blevet meget slasket

(Min fysiske tilstand/ helbred er ikke værd at underholde om efter en ulykke for år tilbage. Det korte af det lange er at jeg har brug for både medicin og træning for at have det godt - MEN dette skal foregå i en hårfin balance der faktisk er til at br**** sig over. At gå på arbejde er en hård nød at knække fysisk og derfor er jeg henover efterår og vinter øget i smertestillende medicin - medicin der øger appetitten OG sløver! Dårlig cocktail for mordorte!).

Nå men nu skal hjelmen altså lige spændes! Alvorligt. Kan kun gøre det i ganske langsomt tempo selvom hovedet har lyst til mere.

DEJLIGT at være afsted i dag... Jeg er spændt på hvordan min krop får det i morgen

Super sejt at du er kommet igang igen!

Jeg ved hvor hårdt det er - har selv døjet med et brud i nakken, og smertestillende , dig var jeg så "heldig" at jeg tabte mig (alt for meget - ca 15 kg) i stedet for at tage på!

Da jeg så endelig kom igang igen, så fik jeg da lige en knæ skade ! Øv øv!!

Hepper mega meget på dig!! Du er SÅ SEJ! :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg prøver at tage ved lære

Jeg har fulgt mange af jer 2013-brude med stor fornøjelse. Og jeg må hellere tage lidt ved lære... Altså prøve at huske.
Det som går igen hos mange er
⬅SU datoen er pirrende at vente på - den vil jeg sætte i vildt god tid!
⬅Invitationerne er et mega stykke arbejde - dem vil jeg starte på i god tid!
⬅Mange af jer har raget en eller anden virus eller infektion til jer - det må jeg hellere prøve at forebygge ved ikke at stresse op de sidste 2 mdr.

Lidt fordele er der jo ved den laaaaaange ventetid

Redigeret af dorte s.
0

Del dette indlæg

Fedt! Gi den gas!

Jeg er så heldig at have en skæv rygsøjle, og dårligt knæ siden 3. klasse. (Som jeg forhåbentligt skal opereres fra snart, endelig!) Nu er jeg så på smertestillende for mit knæ, og nøj hvor bliver jeg sløv. Og ikke nok med det har min ortopæd sagt at jeg ikke må dyrke nogen former for sport, bortset fra cykling på kondicykel. Nå men vi er i sommerhus lige nu, og h2b må nærmest slæbe mig ud for at gå ture. Både fordi jeg er sløv og er bekymret for hvad min knæ kan holde til. Skal dog siges at jeg har for et halvt års tid siden, "afsluttet" et vægttabsforløb på 28 kg, kun ved at omlægge min kost. Det hjalp mig meget, men det var også hårdt. Smed i gennemsnit 1,5 kg om ugen! Men så er der ellers ikke opbygget nogen muskler, men kun smidt fedt. Men det var godt for en som jeg som ikke kan dyrke motion..

Til "at tage ved lære" - jeg gør det samme! Altså holder øje med hvad jeg ikke skal gøre ;)

0

Del dette indlæg

Fit for fight

(Min fysiske tilstand/ helbred er ikke værd at underholde om efter en ulykke for år tilbage. Det korte af det lange er at jeg har brug for både medicin og træning for at have det godt - MEN dette skal foregå i en hårfin balance der faktisk er til at br**** sig over. At gå på arbejde er en hård nød at knække fysisk og derfor er jeg henover efterår og vinter øget i smertestillende medicin - medicin der øger appetitten OG sløver! Dårlig cocktail for mordorte!).

Skønt at du har fundet mod og energi til at gå igang igen, det skal nok komme til at gå så.. Det er virkelig svært når man døjer med skader samtidig, har du fået noget vejledning i hvad du kan gøre for at træne hensigtsmæssigt?

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har fulgt mange af jer 2013-brude med stor fornøjelse. Og jeg må hellere tage lidt ved lære... Altså prøve at huske.

⬅Mange af jer har raget en eller anden virus eller infektion til jer - det må jeg hellere prøve at forebygge ved ikke at stresse op de sidste 2 mdr.

Det lyder super fornuftigt, det er fordelen ved at gå igang i god tid, selvom jeg har haft næsten et år, ville jeg ønske jeg havde haft bedre tid til forberedelserne og havde vidst noget mere inden jeg for alvor gik igang :)

0

Del dette indlæg

Haha ja du har masser af tid til at suge til dig, og ikke lave vores "fejl".

Hvordan træner du så, når du skal være så forsigtig?

Jamen det er lidt en blanding af gå og cykelture, meget meget forsigtig styrketræning, Charlotte Birchow foran skærmen og allerbedst pilates (det er dødhamrende kedeligt, men det er rigtig godt for min nakke)

Fedt! Gi den gas!

Jeg er så heldig at have en skæv rygsøjle, og dårligt knæ siden 3. klasse. (Som jeg forhåbentligt skal opereres fra snart, endelig!) Nu er jeg så på smertestillende for mit knæ, og nøj hvor bliver jeg sløv. Og ikke nok med det har min ortopæd sagt at jeg ikke må dyrke nogen former for sport, bortset fra cykling på kondicykel. Nå men vi er i sommerhus lige nu, og h2b må nærmest slæbe mig ud for at gå ture. Både fordi jeg er sløv og er bekymret for hvad min knæ kan holde til. Skal dog siges at jeg har for et halvt års tid siden, "afsluttet" et vægttabsforløb på 28 kg, kun ved at omlægge min kost. Det hjalp mig meget, men det var også hårdt. Smed i gennemsnit 1,5 kg om ugen! Men så er der ellers ikke opbygget nogen muskler, men kun smidt fedt. Men det var godt for en som jeg som ikke kan dyrke motion..

Til "at tage ved lære" - jeg gør det samme! Altså holder øje med hvad jeg ikke skal gøre ;)

Woooow hvor vildt at tabe så meget! Hvor sejt! Hvad gjorde du? Hvad spiser du?

Ved ikke om du er heldig med at skulle gennem knæ-opr... Uark.... Det kræver s et godt helbred at være patient!!

Fit for fight

Skønt at du har fundet mod og energi til at gå igang igen, det skal nok komme til at gå så.. Det er virkelig svært når man døjer med skader samtidig, har du fået noget vejledning i hvad du kan gøre for at træne hensigtsmæssigt?
Altså jeg har gået til noget forskellig genoptræning, men systemet er jo bygget op således at jeg gik på et hold pga nakken og et andet hold pga knæet.... Og spiller det sammen at have skader i hver sin ende af kroppen... Næh... Øv.... Mit knæ har sådan brug for styrketræning hvilket nakken slet ikke kan holde til. Åhr... Mit temperament er slet ikke til det. Før løbe og cyklede jeg bare alt det jeg ville - sejlede kajak alt det jeg havde mulighed for... Og nu 👎
0

Del dette indlæg

Det lyder super fornuftigt, det er fordelen ved at gå igang i god tid, selvom jeg har haft næsten et år, ville jeg ønske jeg havde haft bedre tid til forberedelserne og havde vidst noget mere inden jeg for alvor gik igang :)

Jamen jeg prøver virkelig at komme det i forkøbet for kan godt mærke på jer andre at det er vildt hårdt i slutspurten. Og det værste her på BK er jo alle ideerne... Livet før BK var måske lidt mere simpelt :)

Skønt du er kommet i gang igen :) Men husk nu at passe på dig selv :)

Ja det er skønt.. Og ja jeg skal virkelig passe på... Genialt at starte op her i ferietiden :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jamen jeg startede ved De Danske Vægtkonsulenter - der skulle bare ske noget! Og jeg var fast besluttet på at det var det der skulle til, og jeg var "streng" ved mig selv. Følger en kostplan (nu holder jeg lige ferie fra min "efter"-kostplan), hvor der er beskrevet hvor mange grøntsager, stk. frugt, kød, mælk, brød/pasta, sammensat til hvert måltid. Det handlede faktisk om at være kreativ, og "tænke ud af boksen". Fx. tage nogle lækre opskrifter, og så tilpasse dem. Under mit vægttab har jeg da både spist hjemmelavet pizza og kyllingeburger. Har endda kunne spise guacamole (ELSKER DET!).

Det kan godt være det lyder "mærkeligt" at jeg ser frem til knæopr. men nu har jeg døjet med det siden 3. klasse (jeg fylder 26 lige om snart), og det er heldigvis på dagkirurgisk jeg skal ind på - så jeg bliver faktisk bare sendt hjem igen, efter operationen :) Ser frem til at kunne bevæge mig som et "normalt" menneske ;)

0

Del dette indlæg

Jamen jeg startede ved De Danske Vægtkonsulenter - der skulle bare ske noget! Og jeg var fast besluttet på at det var det der skulle til, og jeg var "streng" ved mig selv. Følger en kostplan (nu holder jeg lige ferie fra min "efter"-kostplan), hvor der er beskrevet hvor mange grøntsager, stk. frugt, kød, mælk, brød/pasta, sammensat til hvert måltid. Det handlede faktisk om at være kreativ, og "tænke ud af boksen". Fx. tage nogle lækre opskrifter, og så tilpasse dem. Under mit vægttab har jeg da både spist hjemmelavet pizza og kyllingeburger. Har endda kunne spise guacamole (ELSKER DET!).

Det kan godt være det lyder "mærkeligt" at jeg ser frem til knæopr. men nu har jeg døjet med det siden 3. klasse (jeg fylder 26 lige om snart), og det er heldigvis på dagkirurgisk jeg skal ind på - så jeg bliver faktisk bare sendt hjem igen, efter operationen :) Ser frem til at kunne bevæge mig som et "normalt" menneske ;)

Guacemole ER det bedste! Basta!

Det er godt nok sejt så meget du har tabt. Du må være vildt stolt af dig selv, med god grund!

Hvis du har døjet m knæproblemer så længe hvorfor så først opr nu? Er du indstillet på et lidt længere genoptræningsforløb?

Redigeret af dorte s.
0

Del dette indlæg

Guacemole ER det bedste! Basta! Jeg kender en mexicaner og når hun laver det og serverer det i sine mexicanske lerkrukker hører jeg englesang og harpeklang :)

Det er godt nok sejt så meget du har tabt. Du må være vildt stolt af dig selv, med god grund!

Hvis du har døjet m knæproblemer så længe hvorfor så først opr nu? Er du indstillet på et lidt længere genoptræningsforløb? Nu har jeg jo gået på et sådant hold ALT FOR LÆNGE og pis mig i øret hvor er det op ad bakke for hver og en! Det er hårdt arbejde! Men i den sidste ende skulle der gerne komme et godt knæ ud af det. Bare sørg for at du BLIVER henvist til genoptræning - det er kun sygehuset der kan det. Din egen læge kan ikke.

Jamen jeg gik til undersøgelser i MANGE år, og fik til sidst, for ca 10 år siden, afvide at det skulle gå i sig selv, ellers måtte jeg bare leve med det. BUM! Men nu har jeg godt og vel haft ondt og hævelse i knæet flere gange det sidste halve år, så nu sagde jeg at nu måtte de simpelthen gøre noget. Og det gjorde de. Mangler lige at skulle i MR Scanner her om et par uger, og så går der yderligere et par uger før jeg kan komme til undersøgelse igen, og muligvis direkte ind på operationsbordet. Mht. Genoptræning, så lød det til at det ikke var voldsomt meget der skulle til. Men nu må vi se. Har da bestemt tænkt mig at spørge ind til det! :)

0

Del dette indlæg

Fik nu læst din tråd fra ende til anden - og hvor hyggeligt!! Dine mormor-ting er skønne - og så elsker jeg jo bare, når personligheden af den der skriver bliver så klar og tydelig som hos DIG :hug:

Menuen gjorde mig omgående møg-sulten - og jeg ville ønske der var nogen som ville invitere MIG til en fest, hvor der var "sanghæfter ved hver kuvert med søde, skægge, hyggelige nostalgiske sange i" :rolleyes:!

Og så folkedans?! :lol: Fårk, det bliver sjovt!!! :thumbsupsmileyanim:

Hvordan går det med at få garnet til at gro?

0

Del dette indlæg

iiiiiiiih taaaark for de søde ord :)

Det der garn jo det vokser skam godt nok (bliver altså også puffet godt til ) men altså p** hvor jeg dog fælder!!! Og har gjort det lææænge! Start et år ender nok med at være verdens første brud med måne

Redigeret af dorte s.
1

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer