dorte s.

Mormor..

572 posts in this topic

hold da op du har nået meget siden jeg sidst kiggede :) super fine bordkort - fantastisk ide :super: og sikke en god ide med blomsterkonfetti :)

Eh tak. Synes også Blomsterkonfetti bliver så godt. Men det er vist ikke så brugt...

Det er bare den SØDESTE idé til bordkort :)

Ih tak :)

Ih sikke en duft du må have hjemme hos dig med alle de lavendel :) men der skal vel også en del til, sådan nogle fodbold støvler kan lufte fælt af sur (y)

De er simpelthen bare så søde de der flasker!

Er du svimmel her stinker af lavendel!!!! Godt de fleste hænger i udestuen hvor der står åbent hele tiden :)

Jeg er også ret pjattet med flaskerne. Har lige lavet nogle hurtige prøver som jeg håber at få lidt respons på...

Edited by dorte s.
0

Annonce ♥

Blomster-konfetti

Jeg har planer om at lave blomster konfetti i stedet for risposer. Lige nu er tanken at de skal pakkes i kræmmerhuse i rustikt brunt genbrugspapir men .... Man har jo et standpunkt til man tager et nyt :happy: Kan også være de ender i risposer eller noget helt andet.

I aftes klippede jeg en del lavendel af og tænkte, at jeg da lige kunne fikse det her til formiddag.. Der viser sig så at det er alt for fugtigt, så det må lige hænge til tørre i udestuen inden jeg kan nippe dem :)

De mindste af kvistene er kommet i glas og står i bryggerset.. Kan måske overdøve duften af fodboldstøvler, kattemad osv... :happy:

Jeg har også samlet lidt små bordkort-flasker (20 ml). Må lige prøve om de er bedre end de der 100 ml jeg prøvede til de første bordkort jeg lavede.

har også tørret lavendel for nylig..det dufter bare dejligt i stuen!

0

Annonce ♥

Det ser bare godt ud. Foder til brudepigens røde ko. Nej, det bliver virkelig fint, lige i stilen.

Er lidt glad for jeg ikke bor hjemme hos dig. Jeg kan godt lide lugten af lavendel, men ikke i de mængder.

Edited by JosephineL
0

Jeps fandt dem.. Eller min veninde havde dem :)

Jeg synes de er lidt for store, eller mangler en ramme eller.... ????

Hm!

Nå men var lige i haven og fandt lidt hybenblade og få knopper, og også lidt ukrudtsblomster i den afsvitsede plæne. Tror jeg prøver at presse blomsterne.

Eh.. Hvem har også tid til at bage pizzasnegle til 7B lige nu :(

post-59524-0-73269900-1377170236_thumb.j

post-59524-0-87332900-1377170245_thumb.j

0

Annonce ♥

Hybenrov

Nu er jeg nået lidt længere med blomster-konfettien. De løse lavendel-kviste har jeg nulret så der kun er lavendelblomsten tilbage. Jeg var faktisk overrasket over, hvor meget det fylder. Måske jeg ikke behøver klippe vildt meget mere lavendel.

Det er lidt kedeligt i farven og dufter virkelig kraftigt sæbeagtigt, så min plan er at blande det med hybenrose blade og gerne hvis jeg kan finde nogle hvide blade eller blomster i naturen også.. Nogen forslag?

Nå men de der hybenroser plukkede jeg i haven forleden og tørrede. De dufter himmelsk og jeg er pjattet med resultatet. Så sønnike og jeg har været på hybenroserov. Der gik virkelig sport i det for os begge så vi fik plukket rigtig mange... Hvorfor var det lige at jeg ikke have lange bukser på??? Lede brændenælder!!!! Grrrr...

Nå men nu ligger der masser blade til tørre og iiiiih hvor det dufter dejligt.

post-59524-0-83668800-1377425324_thumb.j

Edited by dorte s.
0

Annonce ♥

Mulige bordkort

Joh.. Er i ret god tid, men det er også nødvendigt når man "skralder"! Har fundet nogle fine flasker som jeg synes kan bruges.. Det vil nok tage mig lidt tid at anskaffe 60! Har p.t 5 - det er noget af et arbejde at befri dem fra papir og propper (hvad ER det for noget lim de i grunden bruger når der skal sættes etiketter på flasker??).

Nå,- men har tænkt på at lave flaskerne til bordkort som på billedet. Modtager MEGET GERNE ideer til andet, jeg er jo total novice i DIY verdenen.

Ej hvor er det bare fint og en god ide

0

Du er da også så flittig. Hmmm, hvide blomster - der findes jo også hvide duftende roser. Af andre hvide blomster jeg har set lavet tørrede er hortensia, hvide riddersporer. Men jeg ved ikke om de dufter? Der findes også hvide lavendler og kornblomster men de er ikke så almindelige.

0

Annonce ♥

Du er da også så flittig. Hmmm, hvide blomster - der findes jo også hvide duftende roser. Af andre hvide blomster jeg har set lavet tørrede er hortensia, hvide riddersporer. Men jeg ved ikke om de dufter? Der findes også hvide lavendler og kornblomster men de er ikke så almindelige.

De behøver egentlig ikke dufte.. Det er mest for at komme til at se lidt pænere ud. Og det skulle helst være noget jeg kunne nappe ude i naturen på den gratis måde... :)

Hvide lavendler? Hmmmm ... Vi fandt en enkelt hvid hybenrose og lidt knopper. Ih de er fine.

0

Hvis det skal være vildtvoksende gratis nogen så er hunderoser bedste bud. Så er der det lille problem at de nok primært blomstrer lidt tidligere? De er ikke så almindelige som hybenrose men de findes rundt omkring. Måske en naturvejleder kan gelejde dig hen hvor de findes?

0

Det vil jeg prøve at finde. Kender ikke rigtig navnene på de dersens dimser ude i naturen :) Kan bare godt li at kigge på dem.

Har prøvet at plukke sådan nogle gule starutter der står ved alle vejkanter. Små gule kugler. Prøver at tørre dem og ser om de evt kan du til noget. Men gul er jo falskhedens farve.... Duer det mon????

0

Annonce ♥

Det er PRÆCIS rejnfan .... Hold kaje du er sej! Hvor ved du sådan noget fra? Hvis de lykkes tror je egentlig det kan blive fint med gule snebolde i konfettien .... Hvis bare jeg kan lægge den fjollede overtro fra mig :happy:

post-59524-0-53510800-1377468962_thumb.j de ser sårn her ud Oxytocin .. Og hvad fejler din tråd? Jeg må ikke komme ind på den :(

Edited by dorte s.
0