dorte s.

Mormor..

572 posts in this topic

Fit for fight

Efter et virkelig fesent halvt år, har jeg nu så små prikket hul på træning Synes godt nok, at jeg var blevet meget slasket

(Min fysiske tilstand/ helbred er ikke værd at underholde om efter en ulykke for år tilbage. Det korte af det lange er at jeg har brug for både medicin og træning for at have det godt - MEN dette skal foregå i en hårfin balance der faktisk er til at br**** sig over. At gå på arbejde er en hård nød at knække fysisk og derfor er jeg henover efterår og vinter øget i smertestillende medicin - medicin der øger appetitten OG sløver! Dårlig cocktail for mordorte!).

Nå men nu skal hjelmen altså lige spændes! Alvorligt. Kan kun gøre det i ganske langsomt tempo selvom hovedet har lyst til mere.

DEJLIGT at være afsted i dag... Jeg er spændt på hvordan min krop får det i morgen

Åh jeg ved hvordan du har det... Pisse belastende... Når man først er kommet i gang og motivationen har vundet, så er det simpelthen så svært at lytte til sin krop... Jeg er tit kommet til at ignorere smerter, fordi man bare VIL gennemføre den skide træning!!

Men SEJT at du er kommet i gang!! :thumbsupsmileyanim: Det skal nok give resultater selvom det går langsomt i starten...

0

Annonce ♥

Tja, fælder også helt vildt. Har egt. meget hår men det er efterhånden så tyndt at det snart kan være lige meget. Overvejer extensions. Men har det jo ligesom med at farve hår - det skal jo være mig til det bryllup.

Elsker altså dit tema. Ville elske at blive inviteret til en mormorfest med folkedans. Gik en sæson til folkedans mens jeg læste - og det var SÅ sjovt. Har danset tango siden, er også fantastisk men på en anden måde.

0

Fit for fight

Efter et virkelig fesent halvt år, har jeg nu så små prikket hul på træning Synes godt nok, at jeg var blevet meget slasket

(Min fysiske tilstand/ helbred er ikke værd at underholde om efter en ulykke for år tilbage. Det korte af det lange er at jeg har brug for både medicin og træning for at have det godt - MEN dette skal foregå i en hårfin balance der faktisk er til at br**** sig over. At gå på arbejde er en hård nød at knække fysisk og derfor er jeg henover efterår og vinter øget i smertestillende medicin - medicin der øger appetitten OG sløver! Dårlig cocktail for mordorte!).

Nå men nu skal hjelmen altså lige spændes! Alvorligt. Kan kun gøre det i ganske langsomt tempo selvom hovedet har lyst til mere.

DEJLIGT at være afsted i dag... Jeg er spændt på hvordan min krop får det i morgen

Åh jeg ved hvordan du har det... Pisse belastende... Når man først er kommet i gang og motivationen har vundet, så er det simpelthen så svært at lytte til sin krop... Jeg er tit kommet til at ignorere smerter, fordi man bare VIL gennemføre den skide træning!!

Men SEJT at du er kommet i gang!! :thumbsupsmileyanim: Det skal nok give resultater selvom det går langsomt i starten...

Jamen det satser jeg på... Lige nu kæmper jeg for at holde mig fra de 6 liter italiensk is der ligger i fryseren og griner af mig... HJÆÆÆÆÆLP!!!! Og jeg skal være alene hjemme den næste uge! Det er MAJET MAJET Kritisk... Damn :(

0

åh nej, det er bare det værste når man har sådan noget liggende.. Her hjælper det mig hvis det ligger fordi vi skal have det f.eks. fredag, når jeg så kan fortælle mig selv, jeg må få det fredag, så kan jeg meget bedre stå imod indtil da.. Tror på at det er vigtigt at man må engang imellem, og så skal man gøre det uden dårlig samvittighed, nyde det, og så holde det indtil man har lov næste gang.. Som jeg har nævnt tidligere, har vi indtil nu kørt med syndedag hver fredag, nu hvor brylluppet er så nær, vil jeg ikke synde før da, og så tror jeg at det bliver som hidtil med syndedag hver fredag derefter.. Det lyder nok af ofte med en gang om ugen, men jeg tror ikke jeg kan holde det ellers, og så vil jeg hellere synde og det måske går lidt langsommere, men trods alt går, end ikke gøre det, og falde i efter et par måneder..

0

Annonce ♥

Tja, fælder også helt vildt. Har egt. meget hår men det er efterhånden så tyndt at det snart kan være lige meget. Overvejer extensions. Men har det jo ligesom med at farve hår - det skal jo være mig til det bryllup.

Elsker altså dit tema. Ville elske at blive inviteret til en mormorfest med folkedans. Gik en sæson til folkedans mens jeg læste - og det var SÅ sjovt. Har danset tango siden, er også fantastisk men på en anden måde.

Hårfældning er da en syg ting, når man er kvinde

Jeg har taget 2 kure Priorin og det har vist hjulpet en anelse. Det er jo så svært at måle på, men jeg tror vitterlig at fældningen er aftaget.

Var på apoteket i går fordi jeg ville købe stærk B vitamin (anbefalet af neurolog) - damen på apoteket sagde; pst " i Matas kan du altså få stærkere B vitaminer end jeg kan sælge dig... Men jeg vil gerne anbefale dig pantothenat B5 som en anden kunde med lign problem har haft god glæde af..." Hmmmm nå ja... Jeg købte dem. Har købt SÅ meget til mit hår til vækst, til fældning, til sundhed, til glans....

Hvad har du gjort?

Jeg har også tænkt på ext.. Og de kan jo farves.. Hvilken slags vil du have hvis??

Eh tak for komplimenterne...

Edited by dorte s.
0

Jeg er næsten afklaret med at jeg ikke skal have extensions - næsten. Så har ikke helt overvejet hvilke det skal være hvis det skal være. Jeg vil jo helst være mig selv så meget som muligt den dag. Men det er sgu fristende. Jeg har ikke købt en hel masse til mit hår. Jeg har haft problemet før og jeg har aldrig prøvet noget jeg synes virker, andet end at lade være med at være stresset. Og det er jo ligesom ikke så nemt hvis man er stresset! Så kan man bare blive stresset af at forsøge ikke at være stresset. Tal om en ond cirkel.

Nå, men det eneste jeg har lidt tiltro til af den slags er b-vitaminer. Og så måske biotin, det virker i hvert fald på dyr. Det hører med til b-vitamin familien men er ikke rigtigt et vitamin. Og godt med omega 3, det kunne nok også have en virkning. Jeg ved så ikke lige hvorfra man får biotin til mennesker men måske det kan købes som kapsler.

Jeg fik sat hår til et sølvbryllup her i maj. Og selvom det er tyndt kan det godt komme til at sidde pænt. Det satser jeg så på det stadig kan til brylluppet.

0

Okay lige en skæg historie om ext...

Jeg havde min søn til frisøren og det var en meget ung udenlands elev der klippede ham. De havde lidt svært ved at holde samtalen kørende så jeg sprang ud i at tale om bryllupshår - for at bryde tavsheden. Jeg spurgte om han havde erfaring med ext og sagde at jeg havde overvejet det til brylluppet.. Han kiggede måbende på mig (okay jeg ligner SLET IKKE "ext typen" - er total basic naturlig) og så prøvede han at fremstamme et eller andet som mundede ud i, at hans kæreste havde ext og var glad for dem, men at det jo ikke lige var typisk for min aldersklasse 😝😝😝😝😝😝😝😝

Ahahahaha.... Så sad man der og følte sig gammel tyk og grim.... Og nynnede igen "dame næsten 40 år lille og buttet med mørkt og krøllet hår....." Argh!!!!!!!! 😡😡😡😡😡

0

Annonce ♥

Jeg havde extentions til min første "svejsning" og gør det aldrig igen!! Med mindre man bruger kassen på noget good stuff (og her taler vi vist 3000+) så er det enten lim der ødelægger dit hår eller klips der virker alt andet end godt. Kan I ikke lige se man står der midt i brudevalsen med halvdelen af parykken i tante Annas glas, fordi hun skulle mærke på sløret?!! :blink:

Så hellere et franskbrød i bunden og en halv (til en hel) dåse hårlak :wink:

0

Agh jeg har går også med extensions tanker, det er omtrent den eneste mulighed for os med en kedelig page kan komme i nærheden af brudehår ;0) Nævte ham (den uforskammede..) frisør noget om hvad det var for nogle extensions hans kæreste havde?

0

Annonce ♥

Agh jeg har går også med extensions tanker, det er omtrent den eneste mulighed for os med en kedelig page kan komme i nærheden af brudehår ;0) Nævte ham (den uforskammede..) frisør noget om hvad det var for nogle extensions hans kæreste havde?

Kedelig page?? Har du lige set Miranda i sex and the city til Carries bryllup? Det er møglækkert!! :)

0

:-)) det kunne have været mig kunne det

:)

Jeg havde extentions til min første "svejsning" og gør det aldrig igen!! Med mindre man bruger kassen på noget good stuff (og her taler vi vist 3000+) så er det enten lim der ødelægger dit hår eller klips der virker alt andet end godt. Kan I ikke lige se man står der midt i brudevalsen med halvdelen af parykken i tante Annas glas, fordi hun skulle mærke på sløret?!! :blink:

Så hellere et franskbrød i bunden og en halv (til en hel) dåse hårlak :wink:

Ahahaha..... Not good at tabe garnet! Så hellere gebisset :)

Svejsning lyder godt nok sårn lidt hånværkeragtigt.... Troede man kunne (eller frisøren) flette dem på - til ca 45.000 kr i timen ... Grrr

Regner du med at skulle have løst eller opsat hår..?

Jeg skal hel klart have håret op! Har bare de der store ører der skal gemmes også... Hmm... Nå men håret SKAL op. Det er totalt tyndt glat fe klaske hår. Hvis det ikke er sat op ender jeg med at klippe det af igen :)

Jeg tænker også umiddelbart, at hvis du ikke er vant til ext. så lad være.. Håret må kunne fylde på anden vis. Du risikerer det bliver et kæmpe irritationsmoment...

Jeg må se hvor langt håret bliver. Frisører kan jo trylle... , men det er godt nok tyndt, især hvis det her fælderi ikke snart stopper.

Jeg tror slet ikke jeg kunne høre efter længere... Følte mig hel overrumplet! Sad mest og kiggede på hans metrosexuelle påklædning med onde øjne og forestillede mig en tøs med lange hvide extensions og tatoveringer på halsen.... :) okay okay.... Bondemor her blev nok lidt mobset!

JEG ER JO STADIG 30 indeni!

å

Kedelig page?? Har du lige set Miranda i sex and the city til Carries bryllup? Det er møglækkert!! :)

Enig Miranda er møglækker og der er andre rigtig lækre pagefrisurer... Jeg har spammet en anden bruger herinde med MANGE pagefrisurer hvis du er interesseret....

0

Åh så slemt bondemor er det garanteret ikke ;0) I øvrigt røber din profil ikke din alder, men havde jeg skudt din alder ud fra dine indlæg havde jeg ikke dømt dig en dag over de 30 ;0)

Ja for f... Miranda er tæskelækker, men mit hår har hvad frisøren kalder "naturligt fald" og hver gang jeg går ud af en frisørsalon ligner jeg en puddel i modvind ;0)

Åh alenetid... det er bare det bedste, men praktiseres for sjældent her på matriklen. Så kan du jo gå totalt bryllupsamok eller forkæle dig selv med lange bade og en god bog!

0

Annonce ♥

HVORFOR er det at frisører elsker at puffe poppe dulle ens håropsætning så man ende med at gå duknakket og rød i kammen ud af salonen???? Christ mand... Men i øvrigt vildt sjovt at sidde på cafe overfor en frisør og studere ANDRE der kommer ud og er lige så duknakkede 😝😝😝

Min fysiske alder er 40... Psykisk er jeg vel lige blevet 30... Det har taget mig lang tid at blive voksen 😄😋 men nu er den vist ved at være der 👍 og det føles faktisk ok 👍

0

Jeg er sikker på at det er noget de lærer på 1. semester på frisørskolen ;0)

Ej, 40 år Dorte, det er da ingen alder!

Næh slet ikke... Det er fedt at være 40... Bare svært at opføre sig som andre 40-årige 😉 men det hjælper... 😄
0

De andre 40årige??? De der unge nogen mener du :-)? Man har den alder man har - og nyder at have den man har hvis man er klog....

Så hvis du føler dig som 30 så er det vel bare det du er :-))

1

Annonce ♥

Jeg havde min søn til frisøren og det var en meget ung udenlands elev der klippede ham. De havde lidt svært ved at holde samtalen kørende så jeg sprang ud i at tale om bryllupshår - for at bryde tavsheden. Jeg spurgte om han havde erfaring med ext og sagde at jeg havde overvejet det til brylluppet.. Han kiggede måbende på mig (okay jeg ligner SLET IKKE "ext typen" - er total basic naturlig) og så prøvede han at fremstamme et eller andet som mundede ud i, at hans kæreste havde ext og var glad for dem, men at det jo ikke lige var typisk for min aldersklasse

Ahahahaha.... Så sad man der og følte sig gammel tyk og grim.... Og nynnede igen "dame næsten 40 år lille og buttet med mørkt og krøllet hår....." Argh!!!!!!!!

Griner...... jeg var for noget tid siden i biffen med min mand, da vi bestilte billetterne hos den "unge mand" sagde han sku.... er i sikker på i vil se den film , jeg tror ikke det er noget for jer... vi var ved at omkomme af grin, vil syntes ikke selv vi er så gamle at vi ikke kan se en god action film :-)

0

Jeg havde min søn til frisøren og det var en meget ung udenlands elev der klippede ham. De havde lidt svært ved at holde samtalen kørende så jeg sprang ud i at tale om bryllupshår - for at bryde tavsheden. Jeg spurgte om han havde erfaring med ext og sagde at jeg havde overvejet det til brylluppet.. Han kiggede måbende på mig (okay jeg ligner SLET IKKE "ext typen" - er total basic naturlig) og så prøvede han at fremstamme et eller andet som mundede ud i, at hans kæreste havde ext og var glad for dem, men at det jo ikke lige var typisk for min aldersklasse

Ahahahaha.... Så sad man der og følte sig gammel tyk og grim.... Og nynnede igen "dame næsten 40 år lille og buttet med mørkt og krøllet hår....." Argh!!!!!!!!

Griner...... jeg var for noget tid siden i biffen med min mand, da vi bestilte billetterne hos den "unge mand" sagde han sku.... er i sikker på i vil se den film , jeg tror ikke det er noget for jer... vi var ved at omkomme af grin, vil syntes ikke selv vi er så gamle at vi ikke kan se en god action film :-)

😝😝😝😝😝

Det er dog ubegribeligt!!!! Men også virkelig sjovt!

0

Jeg er personligt bare GLAD for at jeg ikke er yngre end jeg er. Hvert år jeg lever bliver bare bedre og bedre! Ikke at jeg er forskånet for udfordringer - men jeg bliver bedre og bedre til at tackle dem.

"Alder adler" :wink:

Jeg har det også fint m min alder.

Edited by dorte s.
0

Jeg er personligt bare GLAD for at jeg ikke er yngre end jeg er. Hvert år jeg lever bliver bare bedre og bedre! Ikke at jeg er forskånet for udfordringer - men jeg bliver bedre og bedre til at tackle dem.

"Alder adler" :wink:

Jeg har det også fint m min alder. Syntes faktisk det var ret cool at fylde 40! At alle så troede jeg havde midtlivskrise var noget helt andet... Bare fordi jeg fik lavet fletninger over hele hovedet da vi var på de canariske øer.... Total grineren... Min mand var så nedtrykt og han talte med flere om at jeg var i krise over min alder Børnene og jeg væltede os rundt af grin!!!! Hold k.. Hvor var det skægt!

Nå men bortset fra det, så er jeg sørme da lykkelig over at være hvor jeg er.... Gisp mand.... Elsker den indsigt jeg har nu. Kender i det?

JA!! :lol:

0