dorte s.

Mormor..

572 indlæg i dette emne

Ih, jeg har også 1-års-dag med min kære ring 30. juni... :7himmel: Hvilket også er min fødselsdag (det bliver der nok ikke meget af i år, med en uge til bryllup)...

Jeg er ked af at du/I lige er inde i en øv-periode... Det sker jo desværre nogle gange... :( Men fedt at I har planlagt noget kvalitetstid, det bliver helt sikkert dejligt for jer...

Og så lover vi andre at nyde tiden inden børn... :wink:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mulige bordkort

Joh.. Er i ret god tid, men det er også nødvendigt når man "skralder"! Har fundet nogle fine flasker som jeg synes kan bruges.. Det vil nok tage mig lidt tid at anskaffe 60! Har p.t 5 - det er noget af et arbejde at befri dem fra papir og propper (hvad ER det for noget lim de i grunden bruger når der skal sættes etiketter på flasker??).
Nå,- men har tænkt på at lave flaskerne til bordkort som på billedet. Modtager MEGET GERNE ideer til andet, jeg er jo total novice i DIY verdenen.

Redigeret af dorte s.
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Enormt lækker ide! :) Ved ikke om det er noget ved, men vi skal bruge konservesglas som vaser på bordene. Måske man kan gøre det samme som du har gjort ved flaskerne, og bare bruge forskellige typer glas? :)

Jeg er også ved at være vanvittig af de etiketter der er på samtlige typer glas. Nogle af dem sidder enormt godt fast, så man er nødsaget til at bruge hårde midler før det går af!

Redigeret af BeckHansen
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Rigtig sød ide :thumbsupsmileyanim: men ja, det må da tage noget tid at samle alle de flasker. Heldigt at du har god tid :wink:

Når du har fået det yderste papirlag af etiketterne, så kom noget alm mad olie på noget køkkenrulle og gnub resterne af etiketten ind i olien, og lad det side lidt. Olien opløser limen, og når du er færdig vasker du bare flaskerne med vand og sæbe :) det virker! :wink:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Årh hvor smart :-)

Elsker de der manilla-mærker (hedder de dét?!) med navne på. - og ja! Limen der er brugt er noget en vis herre har skabt en dag hans kone havde PMS :-P

Ahahaha!!!

Enormt lækker ide! :) Ved ikke om det er noget ved, men vi skal bruge konservesglas som vaser på bordene. Måske man kan gøre det samme som du har gjort ved flaskerne, og bare bruge forskellige typer glas? :)

Jeg er også ved at være vanvittig af de etiketter der er på samtlige typer glas. Nogle af dem sidder enormt godt fast, så man er nødsaget til at bruge hårde midler før det går af!

Vi bruger også alle mulige konservesglas.. jeg elsker tanken om genbrug. Og så ser det SÅ sødt ud.

Kan du ikke bare ligge dem i blød i en vaske med vand og lidt sæbe og er der stadig klisterrester på, så brug lampeolie, det fjerner klister... Måske det kan hjælpe??

Det har jeg gjort men hjælper slet slet ikke!

Sprit!

Men for pokker en sød ide!!

Sprit dutter ikke - acetone er en anelse bedre men ikke hel godt... hmpf!

Det er sgu da enormt kreativt, det du har gang i dér... :thumbsupsmileyanim: De er SÅ fede til jeres tema!!

Ih tak taaaaak!

Rigtig sød ide :thumbsupsmileyanim: men ja, det må da tage noget tid at samle alle de flasker. Heldigt at du har god tid :wink:

Når du har fået det yderste papirlag af etiketterne, så kom noget alm mad olie på noget køkkenrulle og gnub resterne af etiketten ind i olien, og lad det side lidt. Olien opløser limen, og når du er færdig vasker du bare flaskerne med vand og sæbe :) det virker! :wink:

Ja skisme heldigt at have lidt at slå ventetiden ihjel med... jeg vil straks prøve med olie. Det er nemlig slet ikke forsøgt.. men hov, - det er jo det der også virker mod voks på benene! Wuhu!!!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er de fine :-) Hvad er det for nogle flasker du har brugt?

Når de genstridige etiketter skal af hjælper det at hælde kogende vand i og lad glasset stå i blød. Det varme vand opløser limen og resterne kan fjernes med fx sprit.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvor er de fine :-) Hvad er det for nogle flasker du har brugt?

Når de genstridige etiketter skal af hjælper det at hælde kogende vand i og lad glasset stå i blød. Det varme vand opløser limen og resterne kan fjernes med fx sprit.

Det er nogle affaldsflasker fra mit arbejde.. Egentlig lidt ulækkert men jeg elsker genbrug ☺

De er da bare SÅÅ fine de bordkort!!! Ingen tvivl om det!!

Ih tak... Jeg er ikke heeelt tilfreds synes der mangler noget eller at de er for store .. Eller ,... Hm .. Nå men jeg har jo lidt tid til at gruble over det endnu ☺

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De er da bare SÅÅ fine de bordkort!!! Ingen tvivl om det!!

Ih tak... Jeg er ikke heeelt tilfreds synes der mangler noget eller at de er for store .. Eller ,... Hm .. Nå men jeg har jo lidt tid til at gruble over det endnu ☺

De er jo selvfølgelig lidt større end normalt, men så må du bare sørge for at der ikke er så meget andet på bordet, de kan jo fint gå ud for at være blomsterne på samme tid.

Evt kan du fylde bunden af glassene op med farvet vand eller de der farvede kugler som ekstra pynt

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Hvor er de fine :-) Hvad er det for nogle flasker du har brugt?

Når de genstridige etiketter skal af hjælper det at hælde kogende vand i og lad glasset stå i blød. Det varme vand opløser limen og resterne kan fjernes med fx sprit.

Det er nogle affaldsflasker fra mit arbejde.. Egentlig lidt ulækkert men jeg elsker genbrug ☺

De er da bare SÅÅ fine de bordkort!!! Ingen tvivl om det!!

Ulækkert? Hmm.. Det synes jeg nu ikke, vi genbruger jo også sodavandsflasker :-) Anyway det er lige præcis sådan nogle jeg gerne vil bruge i massevis til blomster på bordet. Har overvejet de der små flasker med kakaomælk som kan findes i køledisken et hvert supermarked, men hold da op hvor skal man konsumere meget kakaomælk i løbet af det kommende år for at have flasker nok - harmonerer ikke just med den slankekur jeg har tænkt mig...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Haha.... Så må du invitere til børnefødselsdag med cacaomælk.. Men lav lige en prøve først fordi jeg mener nemlig at jeg har prøvet at genanvende dem før uden held :-(

Når jeg siger ulækkert er det fordi jeg hiver dem op af en klam beholder med klamheder i :-(

Redigeret af dorte s.
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Til ovenstående skal lige siges at jeg intet havde forventet. H2b kunne ikke huske datoen.. Grrrr...

Vi havde bare snakket om at tage ind til byen og tage en frokost og jeg havde slet ikke forventet, at han ville huske det på dagen. Så da han kom med en gave og overøse mig med kys og forkælelse var det simpelthen dobbelt... Nej tripple dejligt ❤

Vi har forresten også fået snakket en masse om brylluppet... Eh, det er dejligt.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Rigtig sød ide :thumbsupsmileyanim: men ja, det må da tage noget tid at samle alle de flasker. Heldigt at du har god tid :wink:

Når du har fået det yderste papirlag af etiketterne, så kom noget alm mad olie på noget køkkenrulle og gnub resterne af etiketten ind i olien, og lad det side lidt. Olien opløser limen, og når du er færdig vasker du bare flaskerne med vand og sæbe :) det virker! :wink:

Her må kemiingeniøren erklære sig enig :wink:

Evt. Lav en god omgang opvaskemiddel og varmt vand, og lig dem i blød! Det plejer at fjerne mærkater fint fra syltetøjsglas osv!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer