dorte s.

Mormor..

572 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Suk, kender godt til de 800 g +. Vi har kun været væk siden igår, men jeg gik lige på vægten da jeg kom hjem. Føj! Den var godt nok skidt, og det blev nok ikke bedre af det grillmad jeg lige har spist som aftensmad. Men i morgen starter ny uge, og så kører det igen.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tanker....

Jeg er jo IKKE født med den rigtige prinsesse-bryllupsdrømmen. Jeg lever mig 100% ind i andres prinsessedrømme og har brude-kuller præcis som alle jer andre.
MEN når jeg så tænker på, at det er MIG der skal være hovedpersonen i den der leg, ja så bliver jeg lidt spids om næsen og blå om læberne og tænker "nå ja... vi kunne da også spare de der penge og gemme dem til vi bliver gamle....og så er der også det der køkken der trænger til at blive skiftet...."
Jeg er faktisk ikke hel pjattet med at være midtpunkt i noget meget formelt. Tror slet ikke jeg vil kunne finde mig selv.

SÅ!

..da jeg, ærlig indrømmet, lider dels af stilforvirring og dels af med-riven af alle andres fantastiske ideer :denmarkflag: er vi nok nødt til at have en slags tema (selvom vi slet ikke er tematyperne) men for at have noget at holde os til.
Hehehehe.. det har vi grinet lidt af de sidste dage :thumbsupsmileyanim: for man har jo et standpunkt til man tager et nyt. Ikk?

Så tema-mæssigt bevæger vi os ud i det uformelle, løsslupne... mange farver, bare tæer og vilde blomster i håret.

Nå men jeg smider sku lige et flower power billede.

(Jeg er crazy for at finde topfigurer der er mørkhårede hippier)

post-59524-0-96275900-1365360559.jpg

Redigeret af dorte s.
0

Del dette indlæg

Tema... hvis vi skal have et - altså

Altså vi havde tænkt alt muligt om menuen. Vi har været til utallige bryllupper og fester (er jo lidt oppe i årene - det ses og mærkes naturligvis ikke) og vil jo gerne gøre noget anderledes og i hvert fald gøre det GODT. Hvorfor er det altid lidt sådan at man sådan lidt skal overgå hinanden?

Eller i hvert fald har vi det sådan at maden SKAL bare være i orden. Hellere have rigtig gode retter som smager himmelsk end en masse mad i overflod som smager okay. H2b kender hvad han kalder Fyns bedste kok, så ham har vi tænkt os at hyre - kokken ved det ikke endnu. Ifølge h2b kan kokken lave AL mad så fuglene synger :loveflag:

Pga ovenstående problemer med at være i centrum har jeg forsøgt at snige mig udenom en middag :fløjt: og har forsøgt om vi kunne spise vores gæster af med reception eller stående taffel, men det går IKKE ind hos herren i huset :td:

Nu satser vi jo på at holde festen på et husmandssted og jeg har overlevet min væren i centrum-palaver ved tanken om rødternede duge... :smiley-eatdrink026:

Syg tanke JA! I know. Men da jeg så de rødternede duge for mig kunne jeg fornemme, at vi kunne banke en helt uformel stemning op.

OG DET HAR JEG F FISME BRUG FOR :blush: Sig nu at jeg ikke er den eneste der ikke magter alt for meget ståhej....

NÅ, men med udgangspunkt i rødternede duge har der udformet sig lidt af et hyggetema der passer SÅ godt til mig :denmarkflag:

Så nu taler vi

-Mormor-tema

-Kolonihavehus/kro stemning

-Vilde blomster i sylteglas

-Lanterner, Flagranker, kulørte lamper

-Spillemandsmusik & måske lidt folkedans... eller det bliver måske for flippet

-En menu kunne bestå af traditionel dansk mad med øl og snaps

-hæklede tæpper

Nu kan jeg så godt bruge en masse spam fra jer søde BK piger - for jeg er vitterlig ikke særlig hardcore til ideer.

Men pas på - Jeg stjæler med arme og ben og beder straks om forladelse hvis I finder ud af at jeg har stjålet jeres inspiration.

post-59524-0-33734700-1365362013.jpg

Redigeret af dorte s.
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Trods jeg selv er den helt store prinsesse med slotsdrømme osv. så ELSKER ELSKER ELSKER jeg jeres tema. Synes det så genialt altså :cheerleader3: skal i ikke lege en pølsevogn som skrub-af-mad? fadølsanlæg eller noget? :balloon:

Hej Julie

Jo,- tænkte hel klart på at fadøls-anlægget ville falde i god jord. Sammen med en god stak specialøl naturligvis - så kan mændene stå der og lyde p kloge og sparke dæk..eller .. ikke dæk.. men noget andet kækt!

Pølsevogn gad jeg eddergodt men det bliver for dyrt. Jeg er jo en nærrigPer (y)

Bliver jo ved med at tænke på det her nye køkken jeg kan få istedet :help:

Er så glad for at en ægte prinsesse kan li temaet. Tror faktisk at mange vil være vilde med det.

Vi snakkede om, at mange vil slappe fuldstændig af - løsne slipset, smide skoene og bare hygge. Det er sådan vi gerne vil feste i hvert fald.

H2b's livret blandt 12 andre livretter er stegt flæsk med persillesovs... Jeg er slet ikke pjattet med svin, - men kunne godt overtales til det for humorens skyld :thumbsupsmileyanim:

:denmarkflag:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Trods jeg selv er den helt store prinsesse med slotsdrømme osv. så ELSKER ELSKER ELSKER jeg jeres tema. Synes det så genialt altså :cheerleader3: skal i ikke lege en pølsevogn som skrub-af-mad? fadølsanlæg eller noget? :balloon:

Hej Julie

Jo,- tænkte hel klart på at fadøls-anlægget ville falde i god jord. Sammen med en god stak specialøl naturligvis - så kan mændene stå der og lyde p kloge og sparke dæk..eller .. ikke dæk.. men noget andet kækt!

Pølsevogn gad jeg eddergodt men det bliver for dyrt. Jeg er jo en nærrigPer (y)

Bliver jo ved med at tænke på det her nye køkken jeg kan få istedet :help:

Er så glad for at en ægte prinsesse kan li temaet. Tror faktisk at mange vil være vilde med det.

Vi snakkede om, at mange vil slappe fuldstændig af - løsne slipset, smide skoene og bare hygge. Det er sådan vi gerne vil feste i hvert fald.

H2b's livret blandt 12 andre livretter er stegt flæsk med persillesovs... Jeg er slet ikke pjattet med svin, - men kunne godt overtales til det for humorens skyld :thumbsupsmileyanim:

:denmarkflag:

Rød sodavand med paraply som velkomstdrik (evt. med et skvæt sprut) :thumbsupsmileyanim:

Jeg elsker ideen .. følger lige lidt med herinde, fordi jeg synes det er SÅ godt :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Suk, kender godt til de 800 g +. Vi har kun været væk siden igår, men jeg gik lige på vægten da jeg kom hjem. Føj! Den var godt nok skidt, og det blev nok ikke bedre af det grillmad jeg lige har spist som aftensmad. Men i morgen starter ny uge, og så kører det igen.

Åhr... bliver SÅ trist af grill mad :shooter: Det er bare et no-go :td:

Vi er tilbage i folden i morgen ikk :cowsleep:

F nej om den vægt skal have lov at stige ellers må man jo ty til helt andre metoder :a1093:

0

Del dette indlæg

Mere mormor

.. hvis vi fortsætter i mormor-sporet må jeg tilføje, at vi begge har været ret glade for vores afdøde mormødre. RET GLADE og savner dem stadige hundehamrende meget. De har været de skønneste mormødre og det vil være skønt at bringe mormor-stemning ind i vores bryllupsdag. Jeg påtænker også at have vores mormødres smykker på... lad os nu se...

post-59524-0-90147900-1365414208.jpg

post-59524-0-73469100-1365799010.jpg

post-59524-0-05783800-1365799023.jpg

post-59524-0-39769100-1365799042.jpg

post-59524-0-15616700-1365799057.jpg

post-59524-0-14611400-1365799081.jpg

post-59524-0-51007600-1365799111.jpg

Redigeret af dorte s.
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg synes det er et fedt tema/stil i har tænkt jer. Et bryllup skal jo også afspejle brudeparret, og hvis i slet ikke er til det store, og til den massive opmærksomhed, så er det jo perfekt til jer!!!

Så er er bare os andre opmærksomhedssøgende zillaer tilbage til slot og tyl og pinke hjerter :tunge: hæhæh

0

Del dette indlæg

Endelig Bryllupsdato

.. er ikke sat endnu.

Vi havde satset på 14.06.14 hvorfor vi har planlagt en hel masse allerede. Men et '14 bryllup vil kræve et økonomisk mirakel :blush: Håbet er jo lysegrønt, så jeg fortsætter stilen med at gøre mig klar.

Så nu satser vi på bryllup i 2016 og kigger efter miraklet i mellemtiden :loveboard:

Der er ikke noget der er så skidt at det ikke er godt for noget. Jeg var jo kommet til at klippe mig korthåret, så lokkerne kan gro ud og jeg kan få sat håret. For selvom jeg ikke er født med prinsessebryllupsdrømmen, så vil jeg dælme gerne ligne en million på dagen

Så - mere nyt på dette link når der ER nyt :7himmel:

Der er dukket 3 konfirmationer + sølvbryllup op i foråret 2014.... TAK for at vi ikke også skal giftes der :-)

Redigeret af dorte s.
0

Del dette indlæg

Kirkelig eller borgelig vielse

Jeg er i tvivl.

H2b synes bestemt vi skal vies i den lokale landsbykirke der ligger 50 skridt fra vores hjem, hvilket også er oplagt.

Men H2b har aldrig været inde i kirken og er ikke konfirmeret og har faktisk aldrig været i kirke i den tid jeg har kendt ham, så argumentet er ren og skær nostalgi.

Jeg er fortsat i tvivl. H2b har været gift før - i kirke.

Jeg er jo ikke hel pjattet med at være i centrum i en al for formel forsamling... jeg bliver febrilsk og forfjamsket og meget nervøs.

En borgerlig vielse på terrassen hjemme i haven kunne derfor være et alternativ.

H2b er ikke pjattet med ideen og jeg har slet ikke turde nævne det for pigerne. Jeg sagde det til min mor og sagde at jeg havde tænkt på at bede den charmerende fynske udkantsminister vie os :lol: Hun brast i latter, men er også anarkist.

I virkeligheden er vi ikke særlig kirkelige... er I andre det? Tænker bare på om det er lidt fejt at komme i kirken den ene gang og så først igen når man skal bæres ud.

Nå men har da heldigvis god tid at tænke og vende det i.

Redigeret af dorte s.
0

Del dette indlæg

Budget

Budget-bryllup!!!

Jeg kan se mange steder, at man sådan ca. skal regne med 1000 kr./gæst til brylluppet. I hvert fald sådan et middelmådigt bryllup som vores. Jeg satser på et sparebryllup, da jeg er meganærrig og konstant vil opveje et bryllup op imod et nyt køkken. Jeg er vildt god til at spare og tænke kreativt, når det gælder om at spare lidt penge her og der.

H2b er modsat,- han er supergod til at bruge penge... Hver sine forcer :loveshower:

Vi er enige om, at det der gerne må koste er mad, ringene (mest mig) og musikken. Resten må vi tage som det kommer. Det er vigtigt at gæsterne får en god oplevelse og at de går hjem med en følelse af at have haft en skøn fest.

Derfor er jeg også villig til at købe brugt kjole, eller få den syet. Synes også H2b kan bruge noget af det han har. Det er ikke så vigtigt.

Omvendt ved jeg også hvordan bryllupsfeberen griber om sig... :blink: er jo allerede hel bims, så er godt klar over, at jeg kan finde på at flippe ud og gå amok i et eller andet. Satser bare på at jeg holder hovedet koldt og tænker på, at investeringerne skal kunne genbruges eller sælges.

Så lige nu siger jeg 35.000 og han siger 70.000 kr. Så må vi se. Vores gæsteliste er også lidt uvis, da der jo er lidt tid til

Jeg vil sætte en kæmpe ære i at lave danmarks billigste men samtidig sjoveste bryllup :lol:

Redigeret af dorte s.
0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer