Guest munkfinsen

Bryllupskagen.

27 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Jeg laver selv vores :)

Det bliver citron muffins, med kokos på toppen og pyntet med en chokolade macaroon.

Og så skal der være en kage vi skal skære med citronbunde og lagt sammen med mørk og hvid chokoladeganach :)

0

Del dette indlæg

H2B har planer om at han selv vil lave vores kage... :o

Vi så en fantastisk Pynt/opsmørring på messen i Bella.. det var Italiensk Marengs og det var bare vildt og smukt... så det tror jeg det bliver.. og så med nogle sommerfugle..

Jeg har 100%frit valg over fyld da H2B ikke spiser den slags kage... Tror det bliver en Passions eller Rababer mousse, en Browine bund og måske en sød Kokos kage.. nu må vi se..

Billede af den flotte flotte kage fra Messen.

kage-marengs_zps01dae7d1-1_zps3c6fedf9.jpg

0

Del dette indlæg

Check denne her kage. Folk holdt godt nok vejret da bruden "monterede" kagen som hun selv havde lavet (og jeg afstod fra fristelsen til lige at råbe et bragende bø i mikrofonen da hun monterede øverste del. https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc7/430846_501326699888749_1469396135_n.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

fnis diskobil...tvivler på det havde været populært...men dahm fristende :biggrin:

Jeg skal have min veninde til at lave kagen. Hun er ikke uddannet men er begyndt at lave kager i fritiden...og hun er helt vildt god til det:)

Kunne godt forestille mig at det blev noget passionsmousse eller måske appelsinmousse...men det kommer også an på manden:)

Ved ikke om der kommer billede ind men prøver lige at sætte et billede ind af en af hendes kager:)

549739_3846840603555_1040927276_n.jpg

Hun har kun lavet to bryllups kager indtil videre og det skal nu ikke være i den her stil, jo måske blomsterne men tror jeg vil have dem på en opsats...eller det ved jeg faktisk heller ikke....faktisk aner jeg intet lige pt :oops:

0

Del dette indlæg

Hold op nogle fine kager:)

Vores kage er mes lyse bunde, lys chokolade trøffel og hindbærcreme. Da vi skal giftes i februar (lige om snart!) har vi vinter tema:) så vores topfigurer er en snemand og en snekone lavet i fondant og så skal kagen også pyntes med iskrystaller ;)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Kage i tre el. fire lag (Det er til 70 pers. ca.) Passionsfrugtmousse i de to og så appelsinmousse i de andre to. Overtrukket med marcipan og pyntet med blomster i vores farver. Og med hoptimister som topfigur :)

Vi får en bekendt til at lave den, i hendes butik :)

0

Del dette indlæg

Vi skal ha' en kage der ligner meget denne her. Dog kun i 3 lag og med andre blomster..

Jeg har tænkt mig at den bl.a. skal indeholde mocca mouse, længere er jeg ikke kommet :wink:

post-58505-0-17288900-1358498505.jpg

0

Del dette indlæg

fnis diskobil...tvivler på det havde været populært...men dahm fristende :biggrin:

Situationsfornemmelse er jo en god ting og også et must: Det havde absolut ikke været populært og der var også et par børn jeg lige måtte holde i ro i mens :lol:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vores kommer til at se ud som den til højre - lilla bånd bliver dog skiftet ud med en i guld. Og på toppen kommer der en kongekrone i metal med blomster som dem i min brudebuket og borddekorationerne.

Laver den evt selv, men overvejer også at få en til at lave den

post-57379-0-75583900-1358501206.jpg

Redigeret af Fuglebek
0

Del dette indlæg

Vores kommer til at se ud som den til højre - lilla bånd bliver dog skiftet ud med en i guld. Og på toppen kommer der en kongekrone i metal med blomster mangen til min brudebuket og borddekorationerne.

Laver den evt selv, men overvejer også at få en til at lave den

Hvor er de flotte!

/Josephine

0

Del dette indlæg

Vores bliver lavet af en kok fra min mors arbejde :) Den bliver hjerteformet, hvid med bageglimmer, pyntet med hvide calla'er og røde roser. Stablet på et stativ :)

Smagen bliver enten chokolade kage med vanille creme eller mocca kage med vanille creme - vi har ikke helt bestemt os endnu :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi vender og drejer bryllupskagen igen og igen... skal vi, skal vi ikke? skal det være utraditionelt? - her har vi i den grad overvejet en jordbærtærte.

Ingen af os kan fordrage fondant. Jeg kender sådan set heller ikke nogle der bryder sig om smagen... så det er helt sikkert udelukket :)

Måske en virkelig god lagkage eller islagkage overtrukket med marcipan og toppet med en chokoladecreme?

mulighederne er mange... en ting kan jeg i den grad anbefale

Gå udenom de der pulver-blandes-op-med-vand-"mousse"-lignende-stads - det er altså ikke rart at putte i munden :) (Var så heldig at opleve en "dåbskage", hvor fyldet var af den slags.... puha det var ikke rart)

0

Del dette indlæg

Jeg skal have min veninde til at lave kagen. Hun er ikke uddannet men er begyndt at lave kager i fritiden...og hun er helt vildt god til det:)

Kunne godt forestille mig at det blev noget passionsmousse eller måske appelsinmousse...men det kommer også an på manden:)

Ved ikke om der kommer billede ind men prøver lige at sætte et billede ind af en af hendes kager:)

549739_3846840603555_1040927276_n.jpg

Hun har kun lavet to bryllups kager indtil videre og det skal nu ikke være i den her stil, jo måske blomsterne men tror jeg vil have dem på en opsats...eller det ved jeg faktisk heller ikke....faktisk aner jeg intet lige pt :oops:

Wauw hvor er den bare smuk. Sådan en ville jeg da gerne have til vores bryllup....

0

Del dette indlæg

Vores skal være helt simpel og uden alt for meget pynt, i stil med vedhæftede billede...

Fyldet bliver nok noget hindbær, for at den ikke bliver for sød, men er også lidt opsat på mocca :wink: Har en aftale i april med hende der skal lave den, så regner med at hun har nogle gode ideer...

post-62059-0-91415600-1363249626.jpeg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg laver selv vores sammen med min mor. Den bliver i ét lag formet som et hjerte. Lyse marcipanbunde med en solbærcreme og en hvid chokolade/cognac creme. Overtrækkes med marcipan og hvid chokolade.

Jeg smagte kagen, da en veninde lavede den til et bryllup og jeg har drømt om at have den til mit bryllup lige siden. Så jeg fik heldigvis lokket opskriften ud af hende. :biggrin:

Solbærene kommer fra svigerforældrenes have.

0

Del dette indlæg

Vi får bryllupskagen med "gratis" fra den restaurant hvor vi skal holde brylluppet. Men ville jo gerne have lidt indflydelse selv, så forhørte mig hvor de bestilte kagen, og det gør de fra sweetvalentine. Så jeg tog et smut forbi torvehallerne og valget faldt på...

- Chokoladebunde, hindbær-ribs mousse, overtræk marcipan (smagte den også på bryllupsmessen og det var helt klart favoritten :-)

Så har vi taget et sats, da vi synes marcipanfarve ikke er så køn. Så vi har spurgt om den kan blive let lysegrøn. Jeg har virkelig svært ved at forestille mig det, og der findes ikke så mange billeder af lysegrønne kager (det er jo heler ikke normalen), men tror måske det kan blive meget fint, da den bliver pyntet med de samme blomster der kommer i dekorationerne. Og grøn plejer at gå meget godt sammen med rigtige blomster.

Men i det store hele, så bliver det en overraskelse på dagen hvordan den helt præcis ser ud, da vi ikke selv er fuldstændig inde over, men det er nu også meget spændende ikke at vide alt. Så enten bliver det lige som vi forestiller os det eller også bliver det en kæmpe grøn KAJ-kage :-)

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer