Oneofakind

Kage før eller efter?

17 indlæg i dette emne

Hej allesammen!

Min forlovede og jeg skal giftes til juni og vi har lidt svært ved at finde ud af hvornår vi skal servere bryllupskagen.... Vi skal giftes kl. 14.00 og derefter regner vi med at gæsterne tager over til lokalerne og få en kop kaffe og måske lidt småkager. Der regner vi med klokken er 15.00. I mellemtiden vil mig og min forlovede tage ud og få taget billeder så vi ankommer nok først omkring 17.00, hvor vi regner med at sige velkommen og begynde gave-åbningen inden middagen bliver serveret kl 17.30. Vores problem er nu at vi ikke kan finde ud af om vi skal servere bryllupskagen inden middagen mens vi bliver fotograferet eller om vi skal vente til efter den 3 retters menu vi skal have og så servere den inden natmad, for så er vi jo også med til det?

Hvis I har nogle gode ideer så kom endelig med dem!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Vi serverer bryllupskage om eftermiddagen til kaffe - omend den er lidt alternativ!

Vi serverer også en treretters menu og natmad til festen, men jeg tror bestemt ikke, folk spiser sig mætte i bryllupskage. Jeg tror, de fleste er halvsultne efter kirken. Og skulle den serveres til kaffen om aftenen efter menuen og før natmaden, så tænker jeg personligt, at der enten ikke bliver spist ret meget kage - eller også er der ikke plads til natmad :-).

0

Del dette indlæg

Tror nu heller ik det bliver et problem at folk spiser sigg mætte :) folk ved jo gerne hvad der høre sig til af mad i riglige mængder på sådan en dag, så mon ikke de fleste blot nøjes med et enkelt stykke :) vi har valgt at gøre det sådan da mange af vores gæster har mellem 4 og 2 timmers kørsel så efter vielsen er de jo nok ved at kunne trænge til lidt at spise :)

0

Del dette indlæg

Vi serverer kagen om eftermiddagen til kaffen.

Vores gæster får små kanapeer mens vi får taget billeder og så skærer vi kagen for ca kl. 16.

Jeg tror bestemt ikke folk spiser sig mætte i kage, alle ved jo hvad der følger..

Til gengæld har jeg oplevet en bryllupskage stå nærmest urørt hen fordi den blev serveret efter 3 retter og folk var mætte..

Jeg tror til gengæld heller ikke at fotografering tager ret meget mere end en time medmindre I skal kører langt til og fra fotolokation??

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi skal vies kl. 13.30 så vi har valgt at få kagen til kaffen om eftermiddagen.

Vi tager med til feststedet hvor vi skærer lagen for og spiser kage i 30 min tid tror jeg,

og så tager vi ud og får taget billeder imens vores gæster spiser kage.

Jeg tror ikke du skal være bange for at de spiser for meget, de ved jo godt hvad der venter.

Vi har valgt det frem for om aftenen, hvor det nok er de færreste der kan spise mere efter en 3 retters menu.

0

Del dette indlæg

Jeg vil klart anbefale at tage den om eftermiddagen, hvis man ikke serverer kagen som dessert om aftenen. Du er bange for at folk spiser sig mætte i kagen så de ikke kan spise noget under middagen. Det tror jeg ikke der er grund til. Derimod er der grund til at befrygte at der ikke spises noget af kagen hvis den serveres efter middagen hvor folk er mætte og på et tidspunkt hvor tidsplanen som regel er meget mere presset end den er om eftermiddagen. For vores del er det ofte op ad bakke hvis en bryllupskage først serveres efter brudevalsen fordi der ikke er tid inden: Folk danser efter brudevalsen, så skal der gøres ophold på grund af bryllupskagen, så skal der laves en form for ophold fordi der skal serveres natmad. Dvs. det bliver nemt meget brudt. Har man klaret bryllupskagen om eftermiddagen kan kaffen serveres som en integreret del af det øvrige traktement efter middagen og det hele kommer derved i højere grad til at gå op i en enhed. Men det er set med vores øjne. Der er også fester hvor man "blot" vil have en god middag og efterfølgende kaffe. Der er det noget andet.

Hvis I ankommer kl. 17 og middagen starter 17.30 så taler vi om en 1/2 time. Det er hvad de fleste bruger til velkomstdrinks lige inden middagen. Men 2 timer til fotografering. Personligt syntes jeg måske det virker lidt voldsomt at bruge dobbelt så lang tid på fotografering som på selve vielsen. Det er så bare min indgangsvinkel men jeg syntes måske man skal overveje det af hensyn til tidsplanen. Alternativt kan I måske rykke middagen frem så den først starter 18 eller 18.30.

0

Del dette indlæg

Vi skal have bryllupskagen til dessert - får den lavet som islagkage

Vi skal giftes kl 13 og mens vi er ude og blive fotograferet efter kirken kan vores gæster tage til feststedet hvor der vil være lidt let at spise (pølsehorn, sandwich mm) og når vi så kommer tilbage vil der være "kagemænd" som skal pyntes med marcipan og sukkerbilleder af os og vores liv. Vi har valgt en almindelig bryllupslagkage fra fordi H2B ikke kan lide lagkage men elsker is :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi skal vies kl 12 og derefter er der reception i sognegården med frokost/pindemadder og bryllupskage. Efter et par timer tager vi til "foto-shoot" og gæsterne kan blive lidt inden nogle af dem skal videre til middag. Jeg er enig med de fleste andre at man sjældent spiser sig mæt i kage om eftermiddagen (I kan måske skyde middagen til kl 18 hvis det ellers passer) og hvis man først får kagen sent, bliver der spist mindre. Hvis i er i tvivl om kagen er stor nok (eller vil spare lidt ;) ) vil jeg vente med den. Tænk også på at det kan være varmt i juni og kagen kan have problemer i eftermiddagsheden (kan klares ved at den først stilles frem ummidlbart før i skal spise den)

0

Del dette indlæg

Vi skal vies klokken 13:00, gæsterne kan tage til reception fra kirken, men vi regner først med at være der ved klokken 15:00-15:30. og så skynder vi os at skære kage for.

Vi går til bords klokken 17:30

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej alle sammen. Tak for jeres besvarelser.

Tror det ender med at vi servere kagen når vi kommer fra kirke, for som nogle skriver, så kan gæsterne jo godt blive lidt sultne og så har de også noget at lave inden maden. Så må vi jo bare skynde os at skære for og så ud og blive fotograferet :-D

Håber alle har en god weekend!

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer