Nerak34

Godt råd til andre brude der skal købe kjolen!

14 indlæg i dette emne

Husk at spørge butikken hvordan de forholder sig til fortrydelsesret i forhold til kjolen. Har selv måtte lære på den hårde måde, at der ikke var nogle fortrydelsesret i forhold til den kjole, jeg lagde et beløb på men som jeg dagen efter fortrød.

Ofte stiller vi spørgsmål i forhold til hvordan betalingen skal foregå men det er altså lige så vigtigt at spørge efter hvordan man skal forholde sig til, hvordan man står hvis man fortryder den kjole man vælger.

Bare lige et godt råd til jer brude, der ikke har købt kjole endnu.

Redigeret af Nerak34
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Faktisk nu jeg tænker over det så tror jeg også Askepot & Valentino var den eneste butik der fortalte mig at jeg havde ret til at fortryde købet. Jeg kan dog ikke huske om det var fuld fortrydelsesret eller bare ret til at købe en anden kjole for beløbet?

/Josephine

0

Del dette indlæg

Man har desværre ikke fortrydelsesret på varer købt i en fysisk butik, medmindre der er skiltet med det eller de ansatte siger det. Det er kun net-butikker, som skal have en fortrydelsesret på 14 dage.

0

Del dette indlæg

Jeg forstår virkelig godt den ærgerlige fornemmelse, det måtte være, at fortryde købet af netop sin brudekjole! Det må være rigtig trist, og jeg kan derfor også godt forstå frustrationerne over, at man ikke kan lade købet gå tilbage!

Men jeg forstår ikke, at man lægger den over på butikken?! En aftale er en aftale. Og et køb er et køb (nethandel undtaget). Bytte- og returret er en service, en butik kan vælge at tilbyde! Det er ikke en rettighed man som forbruger har!

Derfor tænker jeg, at vi som forbrugere udelukkende kan sikre os selv ved at spørge i butikkerne, hvordan de forholder sig i en tænkt situation, hvor købet evt. fortrydes. Og en aftale herom vil jeg altid anmode om at få på skrift. Det er - efter min mening - vores eget ansvar som købere, at sikre os bedst muligt. Ja, - det ville være dejligt og god service at oplyse om det. Men det ér altså ikke butikkens ansvar!

Så thumbs up til trådststarter for en påmindelsestråd til alle os andre :-).

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ja og slå koldt vand i blodet. Man kan altid gå ud og drikke en kop kaffe i en time, tænke over det og komme tilbage. Er der ikke tilbud kan man komme igen og prøve en anden dag. Og hvis der er tilbud, kan man evt. få en aftale om samme rabat hvis man kommer tilbage inden for en uge fx. Udsalgskjoler er selvfølgelig en anden sag, men kjolen bliver altså ikke solgt hvis man er væk en time eller to :)

Og når man så har købt må man slutte fred med sit valg. Det er altså "bare en kjole" og du skal nok se smuk ud! Manden er det vigtigste, ikke kjolen :)

0

Del dette indlæg

Hvis man vil undgå problemer skal man købe sin kjole i Askepot & Valentino! De har 14 dages fuld returret (pengene tilbage) og 3 måneders returret, hvor man så skal bruge pengene i butikken :thumbsupsmileyanim: Det er i hvert fald en butik, der går op i, at deres brude er glade :biggrin:

Redigeret af SoExited
0

Del dette indlæg

FrkE og akrotøsen har nogle gode pointer.

Man, er som forbruger i DK rimeligt forkælet omkring mulighed for ombytning af vare, så jeg tror det kommer bag på de fleste at man ikke "bare" kan bytte en kjole som man har købt.

Det med at få kjole lagt til siden, måske en dag eller bare en time er en rigtig god idé! Jeg ved ikke med jer, men et par steder hvor jeg var blev veninder og jeg budt på champagne og andet lækkeri, det er let at blive grebet af stemningen i en lettere beruset tilstand (blandingen af lykke over den smukke kjole, den kommende mand og boblerne).

Med det sagt, så tænkte jeg, da jeg begyndte på forummet at det var en lidt dårlig service i brudekjole forretninger, sår de ikke vil tage kjoler tilbage. Men, den holdning har jeg faktisk ikke længere. Jeg syntes stadig de burde oplyse, eventuelt med et lille skilt om deres bytte regler. Men mange brude vil ikke betale fuld pris for en kjole som andre har prøvet, eller haft med hjemme, så forhandleren stå med en kjole de kommer til at tabe penge på, så snart den har været på bare en brud, og endnu mere hvis man har haft den ude af butikken. Der er også mange som køber en kjole laaaang tid før brylluppet, og så fortryder, men man kan jo heller ikke bytte en jakke som man købte sidste år, selvom man ikke har brugt den.

Jeg tænker på om man kunne lave en gode råd tråd fra brud til brud og sætte den fast et sted. For både forespørgsel på bytteret/fortrydelsesret og tid til tænkepause (fx en kop kaffe uden for butikken) er da rigtig gode råd som, jeg tror en del af dem som har skrevet om deres frustrationer herinde kunne have gjort nytte af.

Et andet godt råd, som jeg ville ønske jeg havde stået mere fast på, er hold fast i dit budget og sig til ekspedienten at hvis hun hiver kjoler frem der koster mere end du har råd til, så er det fordi hun kan sælge dem til det du kan give. For nogle gange er en kjole til 30.000 bare helt ulideligt fantastisk, men hvis du kun har 5000 i budgettet så hjælper det dig ikke en hujende fis at du føler dig som en drøm i en uopnålig kjole, tvært i mod, bliver alle andre kjoler tarvelige og triste, og måske ender du med en kjole du ville ønske var en anden, eller med at bruge flere penge end I har råd til. Så lad sælger vide hvad du vil give og sig at du under ingen omstændigheder vil prøve en kjole som koster mere end det beløb du har sagt, det er så let for dem lige at finde en der koster lidt mere, og lidt mere og hokus pokus du står i en kjole der koster 3 gange så meget som du oprindeligt ville give :(

Redigeret af dykkerbruden
0

Del dette indlæg

Jeg fik afvide den gang jeg købte min kjole, at jeg havde 14 dage (mener jeg) til at få pengene retur, og der efter 3 måneders fortrydelsesret, hvor jeg så ville få et tilgodebevis til butikken, eller kunne vælge en anden kjole hvis det var ønsket.

Redigeret af Webmor
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Faktisk nu jeg tænker over det så tror jeg også Askepot & Valentino var den eneste butik der fortalte mig at jeg havde ret til at fortryde købet. Jeg kan dog ikke huske om det var fuld fortrydelsesret eller bare ret til at købe en anden kjole for beløbet?

/Josephine

Jeg besøgte Askepot og Valentino sidste uge - det er fuld fortrydelsesret den første uge, og dernæst mulighed for at bytte til en anden kjole hos dem i 3 måneder. Det er en udmærket service, meget fint :-)

0

Del dette indlæg

Man har desværre ikke fortrydelsesret på varer købt i en fysisk butik, medmindre der er skiltet med det eller de ansatte siger det. Det er kun net-butikker, som skal have en fortrydelsesret på 14 dage.

Enig. Nogle forveksler fortrydelsesret med reklamationsret (som jo er noget helt andet!), og så er mange måske også vant til at langt de fleste butikker har fortrydelsesret - så man kan blive helt overrasket når der pludselig er en butik som ikke har! (og her mener jeg butikker generelt, ikke brudekjoleforrretninger...)

Så kan da kun være helt enig: spørg!

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer