Guest Alblas

Skal jeg spørge dem ad eller bare vente og se

10 indlæg i dette emne

Hejsa. Jeg har lige et spørgsmål til jer.

Vi har et vennepar, det er et forholdsvis nyt venskab, så vi er stadig lidt i "høflighedsfasen", hvor man ikke bare spørger direkte om ting. Det har jeg det i hvert fald lidt underligt med endnu.

For lang tid siden, endda inden invitationerne blev sendt ud, fortalte vi dem mundtligt at de var inviteret til vores bryllup. Men der kom ikke rigtig nogen direkte tydelig reaktion tilbage, om hvorvidt de ville med eller ej.

Siden hen har vi snakket om emnet igen, men der spurgte de om de ikke kunne få adressen, så de lige kunne undersøge noget. Men igen ikke rigtig noget direkte svar. Nu har de så fået invitationen og de har bare sagt tak for den, men intet andet. Så jeg kan simpelthen ikke blive kloge på dem om de kommer eller ej. Svarfristen er først den 15 juni. Så officielt behøver de jo ikke at give svar endnu, men jeg synes bare at det er så underligt. For de har f.eks ikke direkte sagt at de glæder sig til at komme, eller at det bliver hyggeligt. Så nu hvor de selv er så utydelige, har jeg det selv underligt med at spørge dem direkte.

Synes I jeg skal spørge dem næste gang vi ser dem, eller skal jeg bare vente og se hvad de svare?

Hvis I synes jeg godt kan spørge dem, er der så en måde jeg kunne gøre det på, så det ikke lyder for anmassende?

Stort set alle vores andre gæster har svaret, så vi synes det er lidt spøjst, at vi ikke ved hvad de vil.

På forhånd tak for jeres råd

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Åh den er svær... Bum bum... Jeg ville vente og se om de svarer inden fristens udløb i juni.

Tror mere det er din nysgerrighed der spiller dig et puds :)

Som du selv siger er det et nyt vennepar i nok ikke kender super godt endnu, så måske det bare er den måde de reagerer på - det er aldrig nemt når man har en vis forventning omkring hvordan man håber folk skal reagere og når de så ikke reagerer som man havde håbet, kan man let blve skuffet. Men det er jo ikke ensbetydende med de ikke er glade for jeres invitation - folk er jo forskellige :)

0

Del dette indlæg

Jeg ville også vente indtil svarfristen udløber :-).

Det er meget forskelligt hvordan folk reagere på invitationer. Fx har jeg en moster der til påskefrokost med familien sagde, at hun regnede med, at de kom. Det kan man jo heller ikke ligefrem sige er et ja eller nej men mere et måske. En uges tid senere svarede hun dog, ja tak til at komme. Så tror bare du skal vente indtil svarfristen udløbet :-)

0

Del dette indlæg

Vent til d. 15. juni, men der har de jo forhåbentlig svaret. Måske har de været tøvende fordi de er inviteret til noget andet, eller havde planer om f.eks. ferie på det tidspunkt, og så vil de ikke give det indtryk at de helt sikkert kommer. Måske er det også kommet lidt bag på dem at de blev inviteret når I nu ikke kender hinanden så godt.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg tænker, at de er lidt usikre. Du siger det er et nyt venskab og de er blevet inviteret til den her kæmpe ting - jeres bryllup.

Forestil dig, at du havde været kæreste med din mand en uge og så var blevet inviteret til en stor rund fødselsdag?

Jeg ved ikke om de kender andre end jer der skal med, men som sagt tror jeg de er usikre og ikke helt ved om de har mod nok til at tage med.

Jeg synes du skal vente til svarfristen er udløbet, har de stadig ikke svaret til denne, så kan du spørge ind til det. Hvis du spørger før, så lægger du et pres på dem, som de måske ikke bryder sig om

0

Del dette indlæg

vi har selv haft samme "problem". Det viste sig så at de mente at det var det samme som at sige "ja vi vil gerne komme" da de "tak for invitationen" :-)

sådan er vi åbenbart forskellige :-) så det kan godt være de jo mener at de har givet svar. men vent da til d. 15. juni og se og hvis de stadig ikke har sagt noget kan du jo bare spørge :-) Jeg spurgte selv inden su. men jeg er også rimelig åbenkæftet :-) og der er altså ingen der har skældt mig ud for at spørge ;-)

0

Del dette indlæg

Jeg ville også vente til s.u. datoen, Vi har valgt en af årets mest populære datoer, så jeg kan godt forstå, hvis dem der ikke står os så nært, ikke svarer med det samme, det kan jo være, at der er nogen i deres familie, som eventuelt påtænker bryllup, men bare ikke er ude i lige så god tid som os. (hvorfor gider bryllupsklar ikke lave linjeskift) Men der er kun 16 som mangler at svare tilbage på vores invitation, selvom der er over 1½ måned til su.

0

Del dette indlæg

Jeg er så lidt modsat. Jeg synes godt du kan spørge når I ser dem, og sikkert alligevel snakker om bryllup. Det er da et oplagt spørgsmål! Ikke at spørge er som elefanten i dagligstuen. Hvis I spørger "kommer I egentlig" så svarer de enten "Ja selvfølgelig!" eller kommer med en længere forklaring på hvorfor de ikke lige ved det endnu af en eller anden grund, og så er du bare forstående og signalerer at det er helt OK. Så er den ligesom ude af verden. Jeg synes ikke det er hverken flabet et påtrængende at spørge når man snakker sammen, men helt naturligt. Jeg ville dog aldrig sende en rykker-mail eller lignende før S.U. fristen.

Vi skal til konfirmation i næste uge hvor en stor del af vores bryllupsgæster kommer, og jeg regner med at mange af dem som ikke allerede har svaret gør det der, men ellers spørger jeg. Det er så familie selvfølgelig, så nogen vi kender godt. Til gengæld er det mit indtryk at det er familien som er sløve til at svare "for selvfølgelig kommer vi!"...

Redigeret af akrotøsen
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Mange tak for jeres gode råd og overvejelser :) Jeg tror vi venter og ser til den 15.juni.

Det var også en god bemærkning, at de nok er lidt "nervøse" fordi de slet ikke kender nogen andre. Så vi har snakket om at vi vil nå og invitere dem til noget mad en aften, sammen med et andet vennepar, som jeg tror de vil kunne lide. på den måde vil der da være nogen andre end os som de har mødt.

Redigeret af Alblas
0

Del dette indlæg

Årh det kender jeg alt for godt.... Vi sendte vore invitationer ud for en mdr siden (folk fik datoen og vide allerede sidste sommer) og vi fik et par sms´er : tak for invitationen.

Og ja hvad betyder det så??? Bare et tak, som at den er modtaget, eller betyder det også tak vi vil gerne komme......

Tror også det er fordi man har brugt så lang tid på de invitationer og hele farvetemaet og små detaljer at man nærmest forventer follk ringer op samme dag de har modtaget invitationen og siger: hvor er de bare nogle fantastiske flotte stilfulde og vidunderlig invitation til jeres bryllup, vi kommer selvfølgelig. hahah

To af mine tætte veninder skrev Tak for den flotte invitation....

Jeg skrev tilbage, Selv tak - så kan jeg vel godt krydse jer af på "kommer" listen? og de svarede Ja selvfølgelig.

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer