D+T

Københavnerbryllup 2. august 2014 - Baby on the way

587 indlæg i dette emne

Lol - Thomas troede lige det var mig der havde været krea igen og spurgte om Denise var mit dæk-navn på BK :tunge:

Nå, :back2topic:

Jeg synes det er et rigtig flot udkast, jeg kan rigtig godt lide mængden af luft rundt om teksten i den version med klammer om, men er personligt ikke så vild med selve klammerne.

Ha ha jeg er altid villig til at bytte hvis det er - det navn er og bliver min forbandelse!

Mange tak :) Jeg er heller ikke så vild med dem faktisk - synes det er pænere uden, men måtte jo lige se, om det fungerede. Less is more!

Det tog mig over 20 år at blive glad for mit navn, så kender alt til at have et navn man ikke har det godt med. Er der nogen særlig årsag til at du ikke er glad for det?

For mig var det en forbandelse langt ind i mit voksenliv, fordi det gav mig uønsket meget opmærksomhed. Jeg er vokset op med Danse Daisy i Snurre Snups Søndagsklub - ved ikke om det siger dig noget? Men jeg HADEDE Danse Daisy, og blev KONSTANT kaldt Danse Daisy, lige netop fordi mine kære klasse"kammerater" vidste at jeg hadede det... Samtidig kendte adskillige lærere diverse sange hvor navnet indgik, godt nok sikkert meget fine sange, men jeg har fra barnsben været af den opfattelse at al opmærksomhed er dårlig opmærksomhed og de fik mig alle sammen bare mere og mere til at ønske, at jeg hed alt andet end Daisy...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lol - Thomas troede lige det var mig der havde været krea igen og spurgte om Denise var mit dæk-navn på BK :tunge:

Nå, :back2topic:

Jeg synes det er et rigtig flot udkast, jeg kan rigtig godt lide mængden af luft rundt om teksten i den version med klammer om, men er personligt ikke så vild med selve klammerne.

Ha ha jeg er altid villig til at bytte hvis det er - det navn er og bliver min forbandelse!

Mange tak :) Jeg er heller ikke så vild med dem faktisk - synes det er pænere uden, men måtte jo lige se, om det fungerede. Less is more!

Det tog mig over 20 år at blive glad for mit navn, så kender alt til at have et navn man ikke har det godt med. Er der nogen særlig årsag til at du ikke er glad for det?

For mig var det en forbandelse langt ind i mit voksenliv, fordi det gav mig uønsket meget opmærksomhed. Jeg er vokset op med Danse Daisy i Snurre Snups Søndagsklub - ved ikke om det siger dig noget? Men jeg HADEDE Danse Daisy, og blev KONSTANT kaldt Danse Daisy, lige netop fordi mine kære klasse"kammerater" vidste at jeg hadede det... Samtidig kendte adskillige lærere diverse sange hvor navnet indgik, godt nok sikkert meget fine sange, men jeg har fra barnsben været af den opfattelse at al opmærksomhed er dårlig opmærksomhed og de fik mig alle sammen bare mere og mere til at ønske, at jeg hed alt andet end Daisy...

Åh ja det kan jeg godt huske! Det er sjældent jeg hører om andre, der lider under navne-forbandelser! Har mødt andre Denise'er, som ikke havde nogle problemer, så ved ikke lige, hvorfor det er det for mig. Jeg bliver bare altid kaldt Dennis! Og når jeg præsenterer mig, fanger folk aldrig mit navn og selvom jeg står der foran dem og ligner en pige, så bliver jeg tit spurgt, om ikke Dennis er et drengenavn.. Så jeg var gerne foruden!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lol - Thomas troede lige det var mig der havde været krea igen og spurgte om Denise var mit dæk-navn på BK :tunge:

Nå, :back2topic:

Jeg synes det er et rigtig flot udkast, jeg kan rigtig godt lide mængden af luft rundt om teksten i den version med klammer om, men er personligt ikke så vild med selve klammerne.

Ha ha jeg er altid villig til at bytte hvis det er - det navn er og bliver min forbandelse!

Mange tak :) Jeg er heller ikke så vild med dem faktisk - synes det er pænere uden, men måtte jo lige se, om det fungerede. Less is more!

Det tog mig over 20 år at blive glad for mit navn, så kender alt til at have et navn man ikke har det godt med. Er der nogen særlig årsag til at du ikke er glad for det?

For mig var det en forbandelse langt ind i mit voksenliv, fordi det gav mig uønsket meget opmærksomhed. Jeg er vokset op med Danse Daisy i Snurre Snups Søndagsklub - ved ikke om det siger dig noget? Men jeg HADEDE Danse Daisy, og blev KONSTANT kaldt Danse Daisy, lige netop fordi mine kære klasse"kammerater" vidste at jeg hadede det... Samtidig kendte adskillige lærere diverse sange hvor navnet indgik, godt nok sikkert meget fine sange, men jeg har fra barnsben været af den opfattelse at al opmærksomhed er dårlig opmærksomhed og de fik mig alle sammen bare mere og mere til at ønske, at jeg hed alt andet end Daisy...

Åh ja det kan jeg godt huske! Det er sjældent jeg hører om andre, der lider under navne-forbandelser! Har mødt andre Denise'er, som ikke havde nogle problemer, så ved ikke lige, hvorfor det er det for mig. Jeg bliver bare altid kaldt Dennis! Og når jeg præsenterer mig, fanger folk aldrig mit navn og selvom jeg står der foran dem og ligner en pige, så bliver jeg tit spurgt, om ikke Dennis er et drengenavn.. Så jeg var gerne foruden!

:td: :td: :td: :td: :td:

Det er da godt nok også bare skod og nedtur!

Jeg hedder så Daisy Reedtz (udtales Ræts (ca)) og hvis jeg ikke udtaler det meeeeeeget tyyyydeligt når jeg præsenterer mig over telefonen, så bliver det ofte til "Desiree" for folk :blink:

Jeg er først i mit voksenliv kommet ud af "Danse Daisy" forbandelsen, men er i dag faktisk ret glad for mit navn, det ser godt ud på skrift. Og priser mig lykkelig over, at min storebror fik sin vilje, frem for min mor der ville have jeg skulle have heddet Bianca. Da jeg var barn havde jeg det omvendt :blush:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lol - Thomas troede lige det var mig der havde været krea igen og spurgte om Denise var mit dæk-navn på BK :tunge:

Nå, :back2topic:

Jeg synes det er et rigtig flot udkast, jeg kan rigtig godt lide mængden af luft rundt om teksten i den version med klammer om, men er personligt ikke så vild med selve klammerne.

Ha ha jeg er altid villig til at bytte hvis det er - det navn er og bliver min forbandelse!

Mange tak :) Jeg er heller ikke så vild med dem faktisk - synes det er pænere uden, men måtte jo lige se, om det fungerede. Less is more!

Det tog mig over 20 år at blive glad for mit navn, så kender alt til at have et navn man ikke har det godt med. Er der nogen særlig årsag til at du ikke er glad for det?

For mig var det en forbandelse langt ind i mit voksenliv, fordi det gav mig uønsket meget opmærksomhed. Jeg er vokset op med Danse Daisy i Snurre Snups Søndagsklub - ved ikke om det siger dig noget? Men jeg HADEDE Danse Daisy, og blev KONSTANT kaldt Danse Daisy, lige netop fordi mine kære klasse"kammerater" vidste at jeg hadede det... Samtidig kendte adskillige lærere diverse sange hvor navnet indgik, godt nok sikkert meget fine sange, men jeg har fra barnsben været af den opfattelse at al opmærksomhed er dårlig opmærksomhed og de fik mig alle sammen bare mere og mere til at ønske, at jeg hed alt andet end Daisy...

Åh ja det kan jeg godt huske! Det er sjældent jeg hører om andre, der lider under navne-forbandelser! Har mødt andre Denise'er, som ikke havde nogle problemer, så ved ikke lige, hvorfor det er det for mig. Jeg bliver bare altid kaldt Dennis! Og når jeg præsenterer mig, fanger folk aldrig mit navn og selvom jeg står der foran dem og ligner en pige, så bliver jeg tit spurgt, om ikke Dennis er et drengenavn.. Så jeg var gerne foruden!

:td: :td: :td: :td: :td:

Det er da godt nok også bare skod og nedtur!

Jeg hedder så Daisy Reedtz (udtales Ræts (ca)) og hvis jeg ikke udtaler det meeeeeeget tyyyydeligt når jeg præsenterer mig over telefonen, så bliver det ofte til "Desiree" for folk :blink:

Jeg er først i mit voksenliv kommet ud af "Danse Daisy" forbandelsen, men er i dag faktisk ret glad for mit navn, det ser godt ud på skrift. Og priser mig lykkelig over, at min storebror fik sin vilje, frem for min mor der ville have jeg skulle have heddet Bianca. Da jeg var barn havde jeg det omvendt :blush:

Åh det kender jeg godt! Jeg er også tit blevet kaldt Desiree. Ja, vi kan sagtens bytte, hvis du får lyst ;) Jeg hedder Cecilie til mellemnavn og det vil jeg ønske, at jeg havde byttet det ud med, men nu er det lidt for sent synes jeg.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Udkast nr. 1 er helt vildt flot :thumbsupsmileyanim:

Klammerne i nr. 2 får det hele til at se noget trykket ud.

Tak :biggrin: Ja, jeg ved sgu ikke lige hvad jeg tænkte på med de der i siderne..

Er vild med udkast nr. 1 :7himmel:

Hvad hedder fronten der er brugt?

Tak!! Fronten? Altså tavle-baggrunden? Det er bare et udkast, så jeg har tyvstjålet det var en google søgning. Hvis det skal være tavlebaggrund, så tager vi nok selv et billede eller køber et via shutterstock eller sådan :)

Der er brugt 3 forskellige skrifttyper: Penelope Anne til teksten, Jennifer Lynne til overskrift og vores navne og Dingleberries som pynten :) De var alle sammen gratis.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Fede invitationer...!

Jeg kan nu bedst lide den første.... Klammerne trykker det lidt for meget sammen.

- og cool med dig og gybbels navnebattle... Som barn tror jeg de færreste synes deres navn var fedt - selv om jeg på ingen måder misunder dem med lidt for sære navne ønskede jeg at mine forældre havde været lidt mere kreative... Nu synes jeg det passer fint - selv om min H2B og jeg lyder som et par i 60'erne... Jens og Signe :tunge:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Virkelig flot invitation; både tavlebaggrund, fonts og den hel enkle tekst :)

Mange tak :D Jeg er spændt på, om det er det vi ender med.. Min kærestes reaktion var lidt tvetydig haha.

Fede invitationer...!

Jeg kan nu bedst lide den første.... Klammerne trykker det lidt for meget sammen.

- og cool med dig og gybbels navnebattle... Som barn tror jeg de færreste synes deres navn var fedt - selv om jeg på ingen måder misunder dem med lidt for sære navne ønskede jeg at mine forældre havde været lidt mere kreative... Nu synes jeg det passer fint - selv om min H2B og jeg lyder som et par i 60'erne... Jens og Signe :tunge:

Tak - det kan jeg også ;)

Man kan nok aldrig blive helt tilfreds! Jeg kan bare huske, at det gav lidt for meget opmærksomhed, når jeg skulle sige mit navn. Og mine børn skal aldrig hedde noget besværligt! Haha det kan der være noget om, men det er stadig gode solide navne ;)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Denise og Daisy er nogle SKØNNE navne :wink:

Og idéen til invitationerne er vildt fed - men jeg tror altså det bliver svært at PRINTE, - eller!?

Hæhæ det er det nok, og der er nok en masse andre, der har et anstrengt forhold til deres navn :)

Jeg ved ikke lige, hvordan vi skal klare den sag med at printe dem haha. Altså jeg tror ikke lige min kæreste synes om tavle baggrunden, så har i stedet overvejet at lave en forside med noget billede af os måske og så teksten på bagsiden :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Thomas & Denise skal giftes!

Kære Daniel & michelle

Vi håber, at I vil være med, når vi lørdag den 2. august 2014 kl. 13.30

bliver viet i Hedelyngens Fælleshus, Hedelyngen 5, 2730 Herlev.

Efter vielsen skåles der i champagne.

Kl. 16.30 er der middag og fest til den lyse morgen.

Vi glæder os til at se jer!

s

Kærlig hilsen

Thomas & Denise

S.U. den 15. juni 2014: Denise 12345678 eller Thomas 12345678

Toastmaster: 12345678

Gavekoordinator: 12345678

Så har også jeg rettet lidt grammatik :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Thomas & Denise skal giftes!

Kære Daniel & michelle

Vi håber, at I vil være med, når vi lørdag den 2. august 2014 kl. 13.30

bliver viet i Hedelyngens Fælleshus, Hedelyngen 5, 2730 Herlev.

Efter vielsen skåles der i champagne.

Kl. 16.30 er der middag og fest til den lyse morgen.

Vi glæder os til at se jer!

s

Kærlig hilsen

Thomas & Denise

S.U. den 15. juni 2014: Denise 12345678 eller Thomas 12345678

Toastmaster: 12345678

Gavekoordinator: 12345678

Så har også jeg rettet lidt grammatik :)

Må jeg ikke have lov at tilføje, at Michelle nok også skal være med stort :wink:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Måske kan man få papir der ser ud som en tavle? Ih det ville være så flot.. Jeg er hel crazy med din indbydelse - dog ville jeg nok lige tilføje hvem der er toastmaster og gavekoordinator så gæsterne ved, hvem de ringer til, når de trykker nummeret I har skrevet :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tak for Jeres svar :)

Jeg forstår ikke, at I bliver ved med at rette de store bogstaver - de er jo skrevet med blokbogstaver alle sammen! Desuden har vi ikke rettet grammatik på dem, men jeg har bare skrevet en hurtig tekst, som nogenlunde er det, der skal stå :) Så I behøver altså ikke rette mere i teksten nu ;)

Og der kommer selvfølgelig en toastmaster og gavekoordinator på! Vi ved bare ikke lige, hvem det skal være endnu og ville ikke flashe nogle numre her på siden i tilfælde af, at nogen skulle finde på at misbruge det.

Jeg har lavet invitationen mest for at se, hvordan det ville se ud med den simple tekst og med tavlen som baggrund :) Jeg er sikker på, at der findes en løsning enten hvor vi selv tager et billede og får printet/trykket det eller noget maling af en art. Men tror ikke det er alle, der er lige vilde med tavlen som baggrund hæhæ.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for Jeres svar :)

Jeg forstår ikke, at I bliver ved med at rette de store bogstaver - de er jo skrevet med blokbogstaver alle sammen! Desuden har vi ikke rettet grammatik på dem, men jeg har bare skrevet en hurtig tekst, som nogenlunde er det, der skal stå :) Så I behøver altså ikke rette mere i teksten nu ;)

Og der kommer selvfølgelig en toastmaster og gavekoordinator på! Vi ved bare ikke lige, hvem det skal være endnu og ville ikke flashe nogle numre her på siden i tilfælde af, at nogen skulle finde på at misbruge det.

Jeg har lavet invitationen mest for at se, hvordan det ville se ud med den simple tekst og med tavlen som baggrund :) Jeg er sikker på, at der findes en løsning enten hvor vi selv tager et billede og får printet/trykket det eller noget maling af en art. Men tror ikke det er alle, der er lige vilde med tavlen som baggrund hæhæ.

:blush: Det havde jeg da slet ikke set... Jeg rettede bare på den ovenstående besked :blush:

Men hvor er det nogle mega søde invitationer i øvrigt, synes kridttavle ideen er super romantisk :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg forstår ikke, at I bliver ved med at rette de store bogstaver - de er jo skrevet med blokbogstaver alle sammen!

De store bogstaver bliver rettet, fordi det er den tekst, som man kan quote. Der er alt ikke skrevet med majuskler :)

Redigeret af GoldRumble
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ringene fra Ege Art

Så har vi endelig modtaget voks eksemplarerne fra Ege Art - i første omgang havde PostDanmark nærmest myrdet pakken de var i, så jeg modtog to flåede kuverter uden indhold. Heldigvis var Jørgen så sød at skynde sig at lave ringene påny og sende dem så hurtigt. Kan virkelig kun anbefale Ege Art! Men ikke PostDanmark hæhæ.

Her er mit eksemplar af ringen. Min kæreste skal lige prøve hans i aften, han har nemlig bestilt én i 5 og 4 mm, så vi skal lige se, hvad der ser bedst ud.

post-62978-0-76766300-1389969722_thumb.j post-62978-0-80650300-1389969821_thumb.j

Derudover sker der ikke det helt store. Vi har så meget at se til lige for tiden, så meget bryllupsplanlægning bliver det ikke til, men er egentlig også ret rolig ved det. Vi skal have besluttet hvilke invitationer vi skal bruge, men vi sender dem først i marts/april, når vi har en ønskeseddel vi kan give til gavekoordinatoren og et vielsestidspunkt. Venter lige på svar fra Herlev vedr. dette.

Maden viste sig at være lidt af et problem; De søde køkkendamer, som min mor kender, kunne ikke til august og den anden hun kender, har faktisk planlagt ferie lige der, men ville alligevel se på, om hun kunne klare at lave mad til os alligevel. Vi regner med forret og hovedret og bryllupskage som dessert. Men derudover har alle dem vi ved skal med til brylluppet reserveret datoen, så det haster jo ikke ligefrem med invitationer osv.

Håber I har det godt derude :) Kigger bare lidt med hos Jer, men er (ligesom jeg kan se andre også er) ramt af lidt stilstand med brylluppet. Det er dejligt at tænke på, men det gør ikke noget, at vi ikke planlægger til det hele tiden, så opdateringerne er lidt få og det går jo nok alt sammen - jeg vender frygteligt tilbage, når der er noget nyt at berette.

Redigeret af D+T
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer