D+T

Københavnerbryllup 2. august 2014 - Baby on the way

587 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Undskyld jeg spørger så direkte, men hvorfor er det at i har så svært ved at finde en dato?

Det er helt okay!

Fordi jeg gerne vil giftes om efteråret, fordi jeg elsker efteråret og han vil gerne giftes om foråret fordi.. Æh ja.. Han synes det er mere romantisk og vejret er bedre :)

Min kæreste har en tendens til at overveje ALLE muligheder før han træffer en beslutning, så der er ofte langt fra tanke til handling herhjemme.

Nu har jeg foreslået den 4. oktober 2014 for en uges tid siden og han er i gang med at overveje, om han synes det er en god dato - det lyder nok lidt underligt, når man ikke kender ham eller os, men sådan er det med ham.

Vi har været sammen i knap 7 år og er først for 1½ år siden flyttet sammen og det tog os 3 måneder at beslutte os for en opvaskemaskine, så han skal bare bruge tid på at overveje alting. Man kan ikke kategoriserer nogen af os som spontane i hvert fald haha.

.. Og derfor ved vi heller ikke, om kirken er en god idé endnu. Jeg handler utroligt meget efter mine følelser og han er meget rationel omkring det hele. Stod det til mig alene, så var vi nok allerede blevet gift ;)

Redigeret af D+T
0

Del dette indlæg

puha det havde jeg slet ikke tålmodighed til :)

Det er der nok ikke mange der har, men 9/10 gange ender vi også med nogle gode ting, fordi vi ikke spontant køber eller beslutter os for nogle ting.

Men lige med brylluppet her, måtte det godt være lidt nemmere. Der er jo ting der skal reserveres og folk der skal inviteres.

Jeg synes jo at han er værd at vente på ;)

Redigeret af D+T
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hæhæ ja. Min er dog en meget skrabet version i sølv og fake (!) diamanter. Min kæreste købte den til mig efter vi blev forlovet og vi havde ikke penge til at købe med rigtige diamanter. Nok derfor jeg er blevet vild med vielsesringen med diamanter hæhæ.

0

Del dette indlæg

Så fin! Jeg er dog lidt nysgerrig - kan se, dine led også buer lidt ekstra ud (som mine også gør!). Volder det dig problemer, når du tager ringen af? Min er blevet passet ind, så den passer perfekt, men når den skal af, så er mine led lidt for tykke :D (Det er fordi jeg arbejder i en bager, og det er jo uhygiejnisk at have sine smykker på! Samt jeg også læser til laborant, og der må vi ganske enkelt ikke have ringe på, når vi arbejder med bakterier).

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så fin! Jeg er dog lidt nysgerrig - kan se, dine led også buer lidt ekstra ud (som mine også gør!). Volder det dig problemer, når du tager ringen af? Min er blevet passet ind, så den passer perfekt, men når den skal af, så er mine led lidt for tykke :D (Det er fordi jeg arbejder i en bager, og det er jo uhygiejnisk at have sine smykker på! Samt jeg også læser til laborant, og der må vi ganske enkelt ikke have ringe på, når vi arbejder med bakterier).

Det gør det ikke, når jeg tager den af, men jeg synes at den føles lidt løs, når jeg har den på. Jeg skal ikke have den af og på så ofte, så jeg overvejer at få vielsesringen tilpasset bedre end denne her. Det var en forholdsvis bilig ring, så jeg tror slet ikke at den kunne tilpasses, hvis jeg så ville.

Gad allerhelst godt have lige fingre, så jeg kunne få en ring, der passede perfekt ;)

0

Del dette indlæg

Ja tak, jeg siger det samme! Synes også det er noget værre bøvl med skæve fingre! :D

I det mindste skal man ikke have ringen på lillefingeren, så havde jeg da aldrig kunne få den på og af igen!!

Er din ring en halv størrelse mindre eller hvordan?

0

Del dette indlæg

Ja tak, jeg siger det samme! Synes også det er noget værre bøvl med skæve fingre! :D

I det mindste skal man ikke have ringen på lillefingeren, så havde jeg da aldrig kunne få den på og af igen!!

Er din ring en halv størrelse mindre eller hvordan?

Den er størrelse 48 - hvad end det betyder! 48 mm måske?? Det samme er min anden ring, som sidder på min højre ringfinger - en margueritring.. Og når jeg prøver min forlovelsesring på min højre ringfinger, så er den meget nem at få af og på - så jeg tænker, jeg bare skal have slidt min venstre ringfinger lidt ned :lol:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Man kan få ringen trekantet (som min). Så stenen sidder på den ene spids - så skal man ligesom dreje ringen for at få den forbi leddet.. Giver det mening? Ellers så gør lige jer selv den tjeneste at prøve en trekantet ring en dag....

NB: en trekantet ring drejer ikke på fingeren, så stenen forbliver på ydersiden :)

post-59524-0-51556800-1383505380_thumb.j

0

Del dette indlæg

Man kan få ringen trekantet (som min). Så stenen sidder på den ene spids - så skal man ligesom dreje ringen for at få den forbi leddet.. Giver det mening? Ellers så gør lige jer selv den tjeneste at prøve en trekantet ring en dag....

NB: en trekantet ring drejer ikke på fingeren, så stenen forbliver på ydersiden :)

DET var et godt tip! Det skal jeg helt sikkert lige prøve, når det er.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Alternativ til kirken

Vi har droppet at blive viet i Brorsons Kirke. Min kæreste kunne ikke vende følelserne for det og det er jo heldigvis ikke noget man dør af, så nu står den borgerlig vielse. Vores vener har også reageret med stor overraskelse på en mulig kirkelig vielse og jeg kan egentlig godt se, at det nok aldrig helt var eller er noget for os. Pyt; så får vi bare noget andet!

Jeg har længe været lidt småforelsket i lokalet 5e i Kødbyen, Vesterbro. Lokalet er vist ikke så stort, meget rustikt og nede-på-jorden. Vi venter på svar, om vi kan komme forbi og se stedet snart, så vi kan vurdere, hvor mange vi kan være til vielse og reception.

Umiddelbart ser det ud som om man betaler 3.500 kr. for lokalet fra lørdag kl. 12 til søndag kl. 12 og min kæreste foreslog at holde festen der også, men det må vi lige vurdere, når vi har set stedet. Hvis vi ender med oktober, kunne det godt være, at det var lidt koldt.

I skal ikke snydes for billeder;

Fra http://5e.dk/ :

post-62978-0-32103000-1383665928_thumb.j

Fra http://www.amandathomsen.com/2012/12/rasmus-gudlin-copenhagen-denmark/

post-62978-0-48337800-1383665950_thumb.j post-62978-0-25841900-1383665960_thumb.j

Et andet alternativ kunne være, at betale for en giftefoged og blive viet på et senere tidspunkt end de tider, som Københavsn Rådhus tilbyder.. Så skal vi bare finde ud af, hvad der er af receptionslokale til bagefter og om det betyder så meget, at der er plads til mange.

Håber vi ved mere, når vi har besøgt stedet :)

Redigeret af D+T
0

Del dette indlæg

Lækkert rustikt! Jeg ville nok få stress af først at kunne komme til på selve dagen, men absolut lækkert lokale!

Ja, jeg tror heller ikke vi skal satse på at holde festen der, men reception og vielse kunne man nok godt få et par ekstra hænder til at hjælpe med :)

0

Del dette indlæg

Årh bygning 5e er jeg også helt vild med!! Kan se du også har været et smut forbi Amanda Thomsens hjemmeside - det var derigennem jeg opdagede det. Desværre for småt til os.

Det skal i så meget gøre!!!!!:D

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Lækkert rustikt! Jeg ville nok få stress af først at kunne komme til på selve dagen, men absolut lækkert lokale!

Ja, jeg tror heller ikke vi skal satse på at holde festen der, men reception og vielse kunne man nok godt få et par ekstra hænder til at hjælpe med :)

Rigtig nok. Man kunne selvfølgelig måske lave det til et fælles projekt efter receptionen at få dækket op til fest i stedet, hvis det skal være meget low key...

0

Del dette indlæg

Årh bygning 5e er jeg også helt vild med!! Kan se du også har været et smut forbi Amanda Thomsens hjemmeside - det var derigennem jeg opdagede det. Desværre for småt til os.

Det skal i så meget gøre!!!!!:D

Synes også det lader til at være et super flot sted! Det er hendes side, jeg har fundet de to sidste billeder! Det er en klar 1'er på listen over steder lige nu.

0

Del dette indlæg

Rigtig nok. Man kunne selvfølgelig måske lave det til et fælles projekt efter receptionen at få dækket op til fest i stedet, hvis det skal være meget low key...

Jeg tror bare, at hvis vi holder os til oktober, er det lidt af et sats, at der ikke er noget køkken, for så er vi afhængige af en halvdyr menu eller en meget kold kok, der skal grille en hel aften :wink:

Vi har heldigvis også et lokale til brylluppet og lige her under aftensmaden snakkede vi faktisk om at bruge 5e som sted til bryllups-afterparty for alle vores venner, når vi kommer hjem fra bryllupsrejsen. Det kunne nok være en god kombi løsning tror jeg.

0

Del dette indlæg

Jeg tror bare, at hvis vi holder os til oktober, er det lidt af et sats, at der ikke er noget køkken, for så er vi afhængige af en halvdyr menu eller en meget kold kok, der skal grille en hel aften :wink:

Vi har heldigvis også et lokale til brylluppet og lige her under aftensmaden snakkede vi faktisk om at bruge 5e som sted til bryllups-afterparty for alle vores venner, når vi kommer hjem fra bryllupsrejsen. Det kunne nok være en god kombi løsning tror jeg.

Det lyder som en god idé. :)

0

Del dette indlæg

Det lyder som en god idé. :)

og så må man da godt tage sin brudekjole på én gang til tænker jeg ;)

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer