D+T

Københavnerbryllup 2. august 2014 - Baby on the way

587 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Jeg er ikke helt solgt på skoene, det kan godt bare være billedet, men det er som om de ikke er rigtig guldglimmer, men mere champagne glimmer og det synes jeg ikke passer så godt til en hvid/ivory kjole. Den sorte kant er jeg heller ikke helt vild med til kjolen...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg er VILD med dine efterårs-ideer - nu vil jeg også ha efterårsbryllup :)

... Tror altså godt du kan finde sko der matcher kjolen bedre... Sorry... Men de er ikke så efterårsvintage som resten af dit look... (Et par vintage varme evt brune sko med remme vil sikkert være fine) :happy:

I denne stil... Nok bare ikke i sort

post-59524-0-41620000-1382986119_thumb.j

Redigeret af dorte s.
0

Del dette indlæg

Det er rart med jeres objektive bud! Har aldrig synes, at de passede HELT til, så det ender nok ikke med dem. Det var bare nemt at købe dem og så var det lissom klaret ;)

Hader at købe sko!

Fandt et billede af noget, som jeg godt kunne tænke mig i stedet, men jeg er ikke sikker på, om de passer til ellers. Alle de billeder jeg har set af kjolen, har der ikke været nogle sko, hvor jeg har tænkt, at de lige passede perfekt!

post-62978-0-05629200-1382991280_thumb.j

0

Del dette indlæg

Jeg må nok desværre tilslutte mig hvad Dorte og gybbelgobbel siger. :(

Skoene er superfede, men ikke til kjolen. Den er så fin i sig selv at den sagtens kan stå alene. Jeg ville selv vælge stiletter i nude og ingen slør, men et fedt headpiece a la Prinsesse Mary's barnedåbs headpiece.

De sidste sko du viser kunne også sagtens bruges dertil. De er fine og stjæler ikke opmærksomheden.

" save the bling for the clubbing, baby" ;)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg er VILD med dine efterårs-ideer - nu vil jeg også ha efterårsbryllup :)

... Tror altså godt du kan finde sko der matcher kjolen bedre... Sorry... Men de er ikke så efterårsvintage som resten af dit look... (Et par vintage varme evt brune sko med remme vil sikkert være fine) :happy:attachicon.gifimage.jpg

I denne stil... Nok bare ikke i sort

What she Said!!!! :)

0

Del dette indlæg

Tak for Jeres svar alle sammen! Det dejlige ved det her er jo, at man får det objektive og ærlige feedback. Kan godt li mine guldglimmer sko, men har aldrig været helt sikker på, om de passede til kjolen. Selvom jeg har fået lidt mere rygrad og er blevet meget bedre til at overhøre visse veninder, så påvirker det jo stadig, når de siger noget og de er alle sammen vilde med guldskoene.

Jeg har dog besluttet mig for, at jeg vil have nogle andre. Jeg har i øjeblikket kig på (alle) skoene fra denne side: http://www.rachelsimpsonshoes.co.uk/browse.php?range=f

Som selvfølgelig alle er smukke og perfekte i højden - og MEGA dyre! Men jeg kan godt se, at jeg skal gå mere i den stil til kjolen og til mig selv!

Hvad er bryllupsplanlægning uden et par fejlkøb hæhæ.

Jeg hører også hvad der bliver sagt med sløret, men vil lade det komme an på en prøve, når det lander i min postkasse. Jeg har selvfølgelig også udset mig en masse smukke headpieces og jeg tror, at det hele giver sig selv, når vi kommer nærmere den store dag.

Jeg smider lige et billede af en smuk frisure, som jeg faktisk ofte har i hverdagen, men med en smuk lille detalje. Det kunne godt gå hen og blive plan B. Og et lille sash, som jeg har kig på til kjolen også.

post-62978-0-60470500-1383076595_thumb.j post-62978-0-78212500-1383076613_thumb.j

En sidste ting: I må ikke være bange for at være ærlige. I er skide gode til at være ærlige og søde samtidig. Det er som sagt rigtig skønt, at I er objektive, for man lader sig sgu hurtigt rive med, når der står 3 veninder og jubler over alt hvad man gør ;)

God aften derude!

Redigeret af D+T
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg går meget ind for, at have en frisure på dagen som er en festudgave af en frisure der ikke er fremmed for ens nærmeste, hvis du forstår. Ens gæster skal jo helst kunne genkende én. Så jeg stemmer ja til frisuren! Om sash tænker jeg umiddelbart at det ville være synd at bryde kjolen op, men det er et fint sash, og så skal det nok ses sammen før jeg kan sige mere :)

0

Del dette indlæg

Jeg går meget ind for, at have en frisure på dagen som er en festudgave af en frisure der ikke er fremmed for ens nærmeste, hvis du forstår. Ens gæster skal jo helst kunne genkende én. Så jeg stemmer ja til frisuren! Om sash tænker jeg umiddelbart at det ville være synd at bryde kjolen op, men det er et fint sash, og så skal det nok ses sammen før jeg kan sige mere :)

Jeg forstår :) . Jeg skulle jo gerne kunne kende mig selv og min kæreste skulle også gerne :wink:

Jeg kommer til at skulle bryde den op uanset hvad, for kjolen er desværre lige stram nok henover livet. Jeg ved dog ikke om det bare skal være noget mere diskret eller et sash som det der. Den skal lige en tur til skrædderen og så må vi se, hvad hun/han foreslår.

0

Del dette indlæg

Ej hvor er det dog skønt at læse om alt det, du har nået indtil videre - også selvom I først skal giftes til 2015! Det er helt vildt inspirerende :)

Du ser så flot ud i din kjole, og sløret ser virkelig også bare flot ud.. Ser frem til et billede af hele sættet ;) Sko, kjole, slør!

0

Del dette indlæg

Ej hvor er det dog skønt at læse om alt det, du har nået indtil videre - også selvom I først skal giftes til 2015! Det er helt vildt inspirerende :)

Du ser så flot ud i din kjole, og sløret ser virkelig også bare flot ud.. Ser frem til et billede af hele sættet ;) Sko, kjole, slør!

Mange tak! Det kunne være, at vi endte med 2014. Ind i mellem læser jeg planlægningen igennem og synes også selv, at vi har nået en del!

Tusinde tak for de søde ord, det er så dejligt at være blandt Jer piger, hvor man kan få lov at være sig selv og bare snakke bryllup og ingen bliver trætte af det ;)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Brorsons Kirke

I går besøgte vi Brorsons Kirke på Nørrebro og fik os en sludder om vielse, kirken, kristendom og en rundvisning i den flotte kirke. Ingen af os er kristne, jeg er dog døbt og konfirmeret.

Jeg har aldrig selv drømt om at blive gift i en kirke eller ej, så det var meget spændende at være på besøg og kirken og dens holdninger er jo meget nede på Jorden. Bl.a. er der ikke faste bænke-rækker, men derimod stole, som sættes op i en halvcirkel og et alter, der kan flyttes, som kommer til at stå midt i kirken. Det hele var meget smukt og det var nemt for mig at føle mig tilpas.

Men. Min kæreste havde det desværre ikke på samme måde. Han er bange for, at han træder nogen over tæerne ved at vi bliver viet i en kirke. Og jeg kan jo kun give ham ret. For mig betyder en kirkelig vielse, at vi når at opleve at blive viet uden at det er overstået på få minutter. Min far kan føre mig opad kirkegulvet og min storebror kan være til stede under vielsen (de to snakker desværre ikke sammen). Bagefter er der mulighed for at holde reception i krypten og generelt er det hele jo meget romantisk og smukt i sådan en kirke.

Jeg føler ikke selv, at jeg snyder nogen ved at vælge kirkelig vielse, når jeg er både døbt og konfirmeret. Jeg praktiserer ikke kristendom, men jeg tror samtidig på, at der findes noget, der er større end som så. Jeg kan fadervor og trosbekendelsen og er fascineret af den bibelske fortælling. Men ikke kristen.

Så vi er altså tilbage hvor vi startede, omend endnu mere forvirrede og usikre på, hvad vi skal stille op med vores store dag. Jeg blev selvfølgelig rigtig ked af det, for det gik op for mig, at intet ved vores store dag, har virket naturligt. Det eneste der tog 5 minutter at beslutte og elske, var bryllupsrejsen. Det virkede bare som det emst naturlige valg og også det vi glæder os mest til.

Så nu skal vi lige have en tænkepause og overveje, hvad vi egentlig gerne vil have ud af brylluppet og hvem vi gør det for.

Havde godt nok håbet på, at tingene var faldet på plads, når vi havde snakket med kirken :-(

0

Del dette indlæg

Åh :unsure: det er ikke helt let. Men på den anden side synes jeg altså det er godt at tage stilling og være tro overfor det man har inden i, snarere end det som forventes udenpå!

Er sikker på I nok skal finde en rigtig løsning for jer!! :)

Præcis. Nu tror jeg, at han lige skal have lov at sunde sig og så må vi se, om der evt. kan findes en anden løsning. Der er jo mange der har en holdning til, hvornår og hvorfor man skal vies i kirken og ingen af os har lyst til at støde dem, der mener at vi gør det af andre årsager end den kristne.

Vi får se, hvad det hele ender med.

0

Del dette indlæg

Hvorfor i evt vælger en kirkelig vielse er der da ingen der skal blande sig i, så er det det der er problemet, så luk det ude, og mærk efter i jer.

Har i lyst til en kirkelig vielse, uanset hvad i så tror på, eller ikke tror på, så er det det i skal gøre :)

Jeg håber i finder ud af det :heart:

1

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej igen du,

Jeg er jo blandt dem, som ikke kan se nogen grund til at blive viet i en kirke hvis man ikke er kristen, MEN jeg kunne da aldrig finde på at blive stødt over at andre gør det alligevel, af de årsager de nu engang har. Jeg forstår det ikke, men jeg kan sagtens acceptere det og glæde mig på andres vegne. Tror du ikke jeres familier har det på samme måde, når alt kommer til alt? Man kan jo også få en humanistisk velsignelse, men det kræver en forudgående borgerlig vielse, koster penge og forudsætter ligeledes at en af jer er medlem af humanistisk samfund..

0

Del dette indlæg

Det lyder lidt som den diskussion vi havde derhjemme i forhold til om datteren nu skulle konfirmeres eller ej. Ikke så meget et spørgsmål om hvorvidt hun skulle konfirmeres eller ej, for det var/er op til hende selv. Mere et spørgsmål om de argumenter som blev brugt i forhold til hende, for hun tyer jo til os, og siger "hvad syntes I" ? Ingen af os er troende men jeg anerkender stadigvæk kirken som en del af den danske kultur og tradition, og kristendommen som min trosretning og ser den også som det holdepunkt og den klippe som vores samfund bygger på.

Hvis man satte tingene på spidsen og alle opstillede et selvdefineret krav om at man kun skulle i kirken hvis man var egentligt troende, så ville billedet se helt anderledes ud end i dag hvor der er flest der bliver konfirmeret og viet i kirken. Derfor vil jeg lige som Blomst sige at hvis I føler mest for en kirkelig vielse så gør det da. Men når du skriver at kæresten er bange for at træde nogle over tæerne ved at blive gift i kirken er det så ene og alene fordi I ikke selv er aktivt troende eller skyldes det at han har en familie som har en anden trosretning ?

1

Del dette indlæg

Det lyder lidt som den diskussion vi havde derhjemme i forhold til om datteren nu skulle konfirmeres eller ej. Ikke så meget et spørgsmål om hvorvidt hun skulle konfirmeres eller ej, for det var/er op til hende selv. Mere et spørgsmål om de argumenter som blev brugt i forhold til hende, for hun tyer jo til os, og siger "hvad syntes I" ? Ingen af os er troende men jeg anerkender stadigvæk kirken som en del af den danske kultur og tradition, og kristendommen som min trosretning og ser den også som det holdepunkt og den klippe som vores samfund bygger på.

Hvis man satte tingene på spidsen og alle opstillede et selvdefineret krav om at man kun skulle i kirken hvis man var egentligt troende, så ville billedet se helt anderledes ud end i dag hvor der er flest der bliver konfirmeret og viet i kirken. Derfor vil jeg lige som Blomst sige at hvis I føler mest for en kirkelig vielse så gør det da. Men når du skriver at kæresten er bange for at træde nogle over tæerne ved at blive gift i kirken er det så ene og alene fordi I ikke selv er aktivt troende eller skyldes det at han har en familie som har en anden trosretning ?

Tak for svaret :)

Det skyldes, at han er meget bevidst om, at han gør noget kristent uden at være kristen. Han er ikke atheist, men heller ikke troende i nogle andre religioner. Det er kun i min familie, at vi bliver viet i kirke. Han har aldrig selv været til et kirkebryllup og de fleste af vores venner er overraskede over, at vi overvejer det.

Jeg er som sagt ikke så bekymret for det, det er udelukkende fordi han ikke er sikker på, om han gør noget forkert ved ikke at være kristen.

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer