D+T

Københavnerbryllup 2. august 2014 - Baby on the way

587 indlæg i dette emne

Stort tillykke med forlovelsen, det kommende bryllup og selvfølgelig din egen planlægningstråd :balloons:

Glæder mig til at følge dig fremover :thumbsupsmileyanim:

Mange mange tak :D

Det kommer nok stadig til at gå lidt langsomt, for selvom han er klar, så skal tingene liiiiige ind én ad gangen ;)

Men jeg lover at opdatere, hver gang der sker noget!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Kirke eller hvad?

Jeg har i flere år pralet med, at jeg dælme ikke skulle giftes i kirke! Jeg er ganske vist både døbt og konfirmeret og medlem af folkekirken, men er ikke synderligt troende og jeg går bare ikke så godt i spænd med traditioner.

Forleden var vi til et bryllup, hvor parret blev borgerligt viet i haven. Solen skinnede, det var dejligt varmt og vi var de "nærmeste" 40 til vielse og fest. Jeg havde været rigtig spændt, for jeg ville jo lige tage lidt noter, til vores eget bryllup.

Jeg synes det hele var meget fint, men det gik bare for hurtigt. Før det startede, var det lissom slut igen og jeg nåede ikke rigtig at græde, hvilket ellers ikke plejer at tage så lang tid ;)

Så nu er jeg jo vendt lidt tilbage til det her kirkelig vielse, men jeg kan ikke lade være med at føle, at jeg snyder lidt. Jeg er jo ikke troende og det er mest for at trække processen lidt ud, at jeg gerne vil giftes i kirke.

Jeg har også kigget nærmere på Københavns Kommunes "vielse i det fri", som lyder rigtig dejligt.. Men hvis det er sådan, at en borgerlig vielse bare går hurtigt, så kan jeg altså ikke forene mig med det.

Jeg var desuden et smut inde i Brorsons Kirke, der ligger meget tæt på os, som egentlig er mit eneste bud på en skøn kirke, der ikke føles som en kirke. Det eneste problem er, at man træder direkte ud på fortovet efterfølgende, så der er ikke så meget privatliv..

Kender I nogen med erfaringer med Brorsons Kirke på Nørrebro?

Redigeret af D+T
0

Del dette indlæg

Har heller aldrig været særlig troende, så det med at blive gift i en kirke har heller aldrig været mig. Men ok det har bryllup heller ikke før jeg mødte min dejlige H2B :loveshower:

Jeg har også selv forelsket mig i Københavns tilbud om vielser i det fri. Det er borgerlig vielse, og hvis man tager en af de fastsatte datoer, så er der også andre par, der skal giftes før og efter en - i hvert fald så vidt jeg har forstået. Til gengæld er det gratis, men datoerne er ikke fastsat endnu (Giver mig lettere grå hård og stress, da jeg gerne vil i gang :pokey: ).

Ellers er der mulighed for at leje en giftefoged (2500 kr. så det er lidt af en post på budgettet), men her kan I vælge et offentligt sted, og så vidt jeg har forstået også et privat sted, at blive gift (så længe du aftaler det med stedet). Det vil tage lidt længere end en almindelig borgerlig vielse, og kan tilrettelægges med giftefogeden... Du kan bare først reservere sådan en max 4. måneder før brylluppet.

:back2topic:

Kender desværre ikke noget til Brorsons kirke :o men håber du kan bruge mit input alligevel :floejt:

0

Del dette indlæg

Har heller aldrig været særlig troende, så det med at blive gift i en kirke har heller aldrig været mig. Men ok det har bryllup heller ikke før jeg mødte min dejlige H2B :loveshower:

Jeg har også selv forelsket mig i Københavns tilbud om vielser i det fri. Det er borgerlig vielse, og hvis man tager en af de fastsatte datoer, så er der også andre par, der skal giftes før og efter en - i hvert fald så vidt jeg har forstået. Til gengæld er det gratis, men datoerne er ikke fastsat endnu (Giver mig lettere grå hård og stress, da jeg gerne vil i gang :pokey: ).

Ellers er der mulighed for at leje en giftefoged (2500 kr. så det er lidt af en post på budgettet), men her kan I vælge et offentligt sted, og så vidt jeg har forstået også et privat sted, at blive gift (så længe du aftaler det med stedet). Det vil tage lidt længere end en almindelig borgerlig vielse, og kan tilrettelægges med giftefogeden... Du kan bare først reservere sådan en max 4. måneder før brylluppet.

:back2topic:

Kender desværre ikke noget til Brorsons kirke :o men håber du kan bruge mit input alligevel :floejt:

Ja, det lyder bare som sådan nogle gode steder mange af dem. Er da også kommet til at rykke dem for 2014 steder og datoer, men har endnu ikke hørt noget :oops:

Jeg ved sgu ikke lige med det der giftefoged - for så bliver jeg også lidt nærig! Når man nu har to valgmuligheder, så burde det jo være nok! Men ja, luksusproblemer er der vel nok af i den her forbindelse :floejt:

Jeg tager imod alle gode råd, erfaringer og forslag, så det kan altid bruges til noget! :biggrin:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hehe ja i den grad :wink: Hvis du har sendt dem en mail så regn med 2-3 ugers svartid... de er ikke så hurtige på tasterne, men når de endelig svarer er det gode svar :biggrin:

Jeg overvejer selv det med giftefoged, men det har mest noget at gøre med, at jeg meget gerne vil have en fast dato så jeg kan gå i gang med at bestille fotograf, lokaler og den slags. Så nu har vi sat en dato, også må vi håbe at det flasker sig, så vi kan spare giftefogeden væk :tunge:

Redigeret af Tanja88
0

Del dette indlæg

Kjoleprøvning!!

Man kan gå og tænke på, drømme og snakke om bryllup og brudekjoler, men pludselig står jeg med mulighed for at prøve (og hvis jeg kan passe den) købe drømmekjolen!

Efter at have sat en eftersøgningsannonce på Trendsales i gang, tænkte jeg på lige at dobbelttjekke Den Blå Avis - og der var den så! I en str. 36, så nu skal jeg ud og prøve den i aften og hvis den passer, jamen så har jeg en brudekjole!!!

Så bliver det pludselig meget virkeligt og jeg er spændt på, hvordan jeg vil reagere i aften. Jeg lover at smide billeder af, hvordan den sidder, hvis den sidder godt :D

Hav en fortsat dejligt dag

Redigeret af D+T
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

DET VAR DEN RIGTIGE KJOLE!!

Så har jeg prøvet kjolen og bevist, at selvom man ikke har en dato (endnu), så kan man sagtens købe drømmekjolen. Billedet viser ikke helt, hvordan den egentlig er, men det er det jeg lige har - jeg smider nogle flere, når jeg har besøgt min mor og kjolen på torsdag.

Sikke en dag :loveshower:

post-62978-0-14254300-1374001221_thumb.j

Redigeret af D+T
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tak alle sammen :D

Det er så mega underligt at have en kjole ligepludselig - det er jo det første (og eneste) håndgribelige, der binder os til et bryllup, så det er godt nok specielt.

Glæder mig allerede til at se den igen :c166:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Kjole-billed-spam-amok-vildt!

Jeg besøgte min mor i dag og det gav anledning til at prøve kjolen igen og få et øjeblik alene med den. Jeg prøvede den jo for første gang foran min mor, min bedste veninde og sælgeren og jeg kune jo mærke, at det var den, men jeg ville gerne prøve følelsen alene.

Og det fik jeg rig mulighed for i dag! Det var så dejligt at hoppe i den og når jeg nu ser den på billeder, kan jeg ikke se, hvordan jeg nogensinde skulle kunne vælge en anden kjole.

Jeg havde dog aldrig regnet med præcis hvor følelsesmæssigt det ville blive. Det her er kjolen jeg skal bruge mine sidste timer som kæreste og første timer som kone til min dejlige kæreste/kommende mand. Man kan tænke meget over alle de her følelser, men når de rammer, så kan man ikke beskrive dem!

Nå nok om mig og alle mine følelser ;) Her er en MASSE billeder af mig i den smukke kjole! Det er ikke mine sko - jeg havde i farten glemt at pakke dem ned i morges, så det er altså ikke dem, der skal på, på selve dagen. De fungerer slet ikke!

post-62978-0-52128500-1397417698_thumb.j

post-62978-0-80711900-1397417706_thumb.j

Redigeret af D+T
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer