D+T

Københavnerbryllup 2. august 2014 - Baby on the way

587 indlæg i dette emne

Mange, mange tak!!!

Jeg havde jo sådan håbet, at jeg kunne få lov at få den og nogle gange, har man lov at være heldig! Vidste ikke, at man kunne få så personligt et forhold til kjolen, men det giver nok meget fint mening :)

Nu bliver der nok lidt stille på planlægningen, for vi er ikke kommet videre med den endnu. Min kæreste skal lige have tid til at komme ind i alt det her og skal helst ikke presses for meget ad gangen. Men jeg lover (selvfølgelig) at smide en masse billeder og sådan op, når vi ved mere om, hvad den store dag skal byde på. Det hele bliver meget mere spændende, hvor kjolen er på plads!

Rigtig god weekend og god ferie til Jer, der har det til gode :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Må altså sige at de billeder af dig de udstråler simpelthen dansk sommer - totalt kliche og sådan noget men jeg kommer sådan til at tænke på "Den danske sang er en ung blond pige" :biggrin: . Og det er altså rigtig pænt ment. Den er smuk, og du er smuk og igen, du ser så lykkelig ud.

0

Del dette indlæg

Må altså sige at de billeder af dig de udstråler simpelthen dansk sommer - totalt kliche og sådan noget men jeg kommer sådan til at tænke på "Den danske sang er en ung blond pige" :biggrin: . Og det er altså rigtig pænt ment. Den er smuk, og du er smuk og igen, du ser så lykkelig ud.

Ihh mange tak :D

Jeg kan godt se, at jeg ser ret glad ud - hvordan mon det så bliver på selve dagen haha. Det bliver vist et værre glædes-cirkus :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Receptionen

Vi har mere eller mindre besluttet os for, at vi kun skal være 24 til middag, fest og overnatning på dagen og er i fuld sving med at kigge på steder til formålet.

Det betyder, at vi på selve dagen, vil invitere alle der har lyst, til at overvære vielsen og være med til receptionen bagefter. Umiddelbart kunne det godt løbe op i omkring 100 mennesker - er det normalt? Jeg synes sgu det er mange!

Vi ved jo ikke, hvornår på dagen vi skal giftes, men regner med at sætte ca 2 timer af til receptionen..

Har I erfaringer med så store receptioner - kan det betale sig? Når man overhovedet at sige hej til folk?

Derudover har vi så besluttet at holde en stor og uformel fest, når vi engang kommer tilbage fra bryllupsrejse, så vi får mulighed for at se dem alle endnu engang.

Bonusinfo er, at ingen af os bryder os om at være i centrum, så det virker som en stor mundfuld. Når det er sagt, så er der så mange, som vi gerne vil have med på selve dagen; venner og familie, som jo ikke skal være med om aftenen. Selvom vi holder fest for dem senere, så er det jo på dagen, at magien sker :blush:

Redigeret af D+T
0

Del dette indlæg

Jeg ville gøre det! Hvis vi skulle giftes tættere på hvor vi bor ville jeg også invitere alle og enhver med til receptionen. Jeg tror da også det er fint hvis I ikke er så meget til at være centrum. Helt undgå det på jeres bryllupsdag kan I nok ikke men jeg tænker at ved en reception er det hele mere uformelt.

0

Del dette indlæg

Jeg ville gøre det! Hvis vi skulle giftes tættere på hvor vi bor ville jeg også invitere alle og enhver med til receptionen. Jeg tror da også det er fint hvis I ikke er så meget til at være centrum. Helt undgå det på jeres bryllupsdag kan I nok ikke men jeg tænker at ved en reception er det hele mere uformelt.

Der er jo også mere der taler for end imod. Vi har desværre ikke så meget erfaring med bryllupper, så ingen af os ved rigtigt, hvad vi skal gøre. Men når jeg mærker efter, er der mange, som jeg gerne vil hilse på, på dagen.

Jeg synes bare, at 100 mennesker virker voldsomt, men det er måske meget normalt..

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det er også mange. Men vi har egt ikke hvad jeg vil betegne som meget stor bekendtskabskreds men hvis vi lagde alle sammen, med kærester koner og mænd osv. så tror jeg altså også vi ville ende deroppe i nærheden af. Men man bestemmer jo selv, man kan også vælge at invitere lidt mere begrænset.

0

Del dette indlæg

Hvor dejligt at du fik fat i kjolen!! :cheerleader3: Du ser jo fantastisk ud i den!! Wow altså :loveshower:

Mange mange tak!!! :blush:

Er så glad for, at jeg fik fat i den!! Og da jeg gennemgik kjolen for ting, der lige skulle ordnes hos en skrædder, finder jeg en lille lomme syet i livet på kjolen. I lommen var der en sixpence! Havde selv tænkt på, om jeg skulle bruge det, men det er jo det dejlige ved en brugt kjole - der er så meget historie i den.

Er også den 3. der skal giftes i den, så det kunne ikke passe bedre :loveflag:

0

Del dette indlæg

Hvor dejligt at du fik fat i kjolen!! :cheerleader3: Du ser jo fantastisk ud i den!! Wow altså :loveshower:

Er så glad for, at jeg fik fat i den!! Og da jeg gennemgik kjolen for ting, der lige skulle ordnes hos en skrædder, finder jeg en lille lomme syet i livet på kjolen. I lommen var der en sixpence! Havde selv tænkt på, om jeg skulle bruge det, men det er jo det dejlige ved en brugt kjole - der er så meget historie i den.

Ej hvor fedt med den skjulte lomme og en sixpence! Og skønt med lidt historie i kjolen - det er vi nok ikke så mange brude der kan prale af :wink:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ej hvor fedt med den skjulte lomme og en sixpence! Og skønt med lidt historie i kjolen - det er vi nok ikke så mange brude der kan prale af :wink:

Jeg ville da også helst have haft den fra ny, men når det ikke kunne lade sig gøre, er det klart det næstbedste :)

Nej hvor hyggeligt med fund i kjole. Og den er jo så superfin

Mange tak! Tænker også (alt for) ofte på den :a1221:

Ej hvor fint... Tænk,- en rigtig sixpence??

Ja, det var en dejlig overraskelse!!! Har ikke nærstuderet den, men jeg tror det! :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Vielse på VEGA??

Vi har snakket lidt om, hvordan vi skal vies. Og som tidligere nævnt, er der ingen af os, der er vilde med at skulle det i kirken og det virkede så kort og upersonligt med en almindelige borgerlig vielse. Indtil videre er der heller ingen dator for vielser i det fri i 2014.

Derfor har jeg researchet lidt og pludselig slog det mig; Vi kunne da undersøge, om vi kan blive viet på VEGA og forhøre, hvad den slags udskejelser skal koste. Så nu har jeg sendt en mail afsted og venter spændt på svar!

Vi mødtes på (vej til) VEGA i 2007, så det kunne da bare være det bedste, at blive viet der også :loveshower:

Der er naturligvis en øvre økonomisk grænse, men jeg ved, at vores mødre gerne vil sponsorere lidt, når det er og hvorfor så ikke til vielsen!

Jeg har desuden besluttet, at jeg skal gå op ad "kirkegulvet" til dette nummer: http://www.youtube.com/watch?v=hOA-2hl1Vbc

Jeg kan ikke finde ud af, om jeg skal fortælle min kæreste, at det skal være det nummer. Det kunne være fedt at overraske ham med det i hvert fald!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Budgettet

Vi har udelukket at bruge vores (indtil videre budgetteret) opsparing på ca. 70.000 kr. på én dag og vægter i stedet en billig fest og en totalt lækker bryllupsrejse til USA.

Brylluppet: Antal gæster: 12 (Alle venner er inviteret til øl senere her bliver vi ca. 45)

• Mit udstyr: 0 kr. (min mor betaler)
  • Gommens udstyr: 0 kr. (betaler han selv)
  • Invitationer og takkekort: 200 kr
  • Vielsesringe: 3.663 kr.
  • Fotograf: 4.800 kr.
  • Middag: 9.000 kr.
  • Øl på Vesterbro med alle vennerne: 7.000 kr.
  • Bryllupskage: 500 kr.

I alt: 25.163,00 kr.

• Bryllupsrejse: 39.294 kr.

I alt: 64.457,00 kr.

Redigeret af D+T
0

Del dette indlæg

Fed ide med vielse på Vega, især når I har en historie der hører sammen dermed.

Hvad gør I hvis alle ikke vil overnatte ?

Ja, jeg er sgu spændt på at høre, om det kan lade sig gøre og hvad de skal have for det!

Så tror jeg bare, at vi betaler resten selv. Men det ligger i Stege og vi er allesammen fra Københavns området, så jeg tror ikke, der er mange, der gerne vil hjem og sove :)

Men man ved jo aldrig!

0

Del dette indlæg

Sko!

Jeg er virkelig dårlig til at vælge sko og ender altid i flade sko - gerne ballarinaer. Jeg kommer selvfølgelig til at have backupballarinaer med på selve dagen, men nu har jeg lige købt et par smukke sorte (!!!) sko også! Elsker sort og går meget i det, så det virker som en god løsning. Når nu kjolen er meget creme, grænsende til det beige, så har jeg ikke lyst til at have den farve sko på. De her skal nok gøre sig bemærket!

Har lige købt dem, så er spændt på at se dem på og så skal der vist ikke gå alt for længe inden jeg skal besøge kjolen igen og prøve dem til :cheerleader3:

post-62978-0-65346900-1375714835_thumb.j

Og så må jeg jo sørge for at få lidt farve på benene, så jeg ikke ser aaaalt for bleg ud næste år!

Redigeret af D+T
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hår

Da jeg viste billedet af kjolen til én af mine venner, udbrød han: "Den er jo så 40'er agtig". Og det kan der måske være lidt om. Jeg har forsøgt at holde mig fra et tema-bryllup, men lige præcis lidt vintage er vel ikke så slemt?!

Så jeg har google lidt efter nogle fine vintage frisurer der er opsatte og her er, hvad jeg føler mig inspireret af:

post-62978-0-35515800-1375715940_thumb.j

post-62978-0-38519100-1375715956_thumb.j

post-62978-0-75792300-1375715979_thumb.j

post-62978-0-42741400-1375715993_thumb.j

0

Del dette indlæg

Tak! Jeg var ude med nogle veninder i går, bare for at se, hvad der var på markedet af sko (jeg er håbløst uopdateret) og der vare bare slet ikke noget, jeg gerne ville have. Og de her er da bare SÅ fine. Hvis de sidder dårligt, er jeg kun sluppet med 200 kr og så går det hele nok :)

Jo tak! Han er i forvejen lidt forelsket i den tidsperiode, men tager det bestemt som en komplement og det er virkelig rart at have noget at gå efter. Så jeg ikke hele tiden mærke efter med hver en lille ting "om det nu er mig".

0

Del dette indlæg

Lækre sko!! Gad vide om ikke det er kopier til den pris. Det er jo 4500,- + sko hvis de er originale :wink:

Men da også hul i det, - bare de er fede at gå i. Fede at SE på - det er de :thumbsupsmileyanim:

Jeg synes vintage-looket - og dine inspirationsbilleder - er noget så nice :loveflag:

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer