ninn0103

Egne børn med til festen.

26 indlæg i dette emne

Mon der ikke var nogen, der har erfaring med dette..?

Vi skal giftes i februar 2014:) <3 Jubii!!! Men nu er vi kommet meget i tvivl om, hvad vi skal gøre med vores egne børn. På dagen vil de de være 6 og 4 år. Vi har allerede arrangeret pasning hos super kompetente barnepiger, men nu ved vi ikke om de skal "snydes" for denne dag. Indtil nu har argumentet overfor os selv været, at de var for små til at kunne klare det, at de ikke ville ville kunne sidde stille så længe, at vi ville blive for optaget af dem osv.

Hvad gør I???

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nu har vi ikke børn, men jeg tænker at det kommer an på hvilken slags fest I vil holde?

Hvis I gerne vil holde sådan en fest, med taler og indslag og meget siden-ned på sin plads imens, så ville jeg nok også tænke at de måske ville finde det kedeligt i længden.

Jeg ved der er nogle af dem, der har deres egne + andre børn med til brylluppet, der har lavet sådan et børnebord, fyldt med alle mulige ting børnene, som de kunne beskæftige sig med. Sådan noget som farver og parpir, spil osv. Så bliver det ikke så kedeligt for dem.. Og så kunne I jo have en bedsteforældre eller lignende til at holde øje med jeres børn om i løbet af aftenen, så I ikke skal tænke på det...

I kunne også overveje at have dem med til vielsen og reception bagefter - hvis I holder det, og så kan barnepigen tage over derfra og have dem hjemme. På den måde er de en del af jeres bryllup, men de er ikke med til selve festen, som måske er for lang for dem alligevel.

Det var bare lidt tanker herfra...

0

Del dette indlæg

Vores er kun 2,7 mdr på det tidspunkt og vi overvejer at tage hende med. Vi har ingen barnepiger og alle vi er trykke ed skal med til fest. Vores dagplejer virker ikke som en der er interesseret i sådan noget. Vi vil arrangere legebord til hende. Så har vi hele forsamlingshuset så falder hun i søvn kunne vi finde på at lægge hende i den lille sal alt efter layout. Men ved det ikke endnu. Er meget i tvivl.

0

Del dette indlæg

Vi har ikke selv børn, - men vi har inviteret børnene med til kirken og reception. De vil også modtage deres egen invitation.. Når receptionen er forbi, fortsætter forældrene uden børn.

Det er gjort til andre venners bryllup også, og dette har fungeret fint :-) De venner der har haft egne børn, har også kun været med i kirken og til recptionen bagefter.. Men vælg det dit hjerte siger er det rigtige for jer :-)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg ville hel klart ikke snyde hverken ungerne eller os selv for at deltage.... Måske den søde barnepige kan hente dem, når de bliver trætte? De har sikkert både bedsteforældre mostre/fastre/onkler etc. omkring sig der vil hjælpe dem, hvis de har brug for en hånd. Måske kan barnepiger også inviteres med - hvis I har det ok med det og så kan hun tage dem med, når øjnene bliver tunge :)

0

Del dette indlæg

Hej

Vi havde en barnepige med start til slut. De er vores aller nærmeste familie så selvfølgelig skulle de med :-) Vi havde købt en gave til dem hver med noget legetøj som kunne leges med i mange timer og det gjorde de i selskab med barnepigen.

Da Djén gik på gik barnepigen op på vores lejet værelse med dem og puttede dem og blev der til vi kom op da festen sluttede.

Dagen ville ikke have været fuldendt uden dem.

Berit

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har en på 8 år og knap 3 år, de skal selvfølgelig med i kirke og efterfølgende med hjem i haven til reception. Men når skal videre til festen bliver de hentet af henholdsvis veninden og dagplejemoren.

Vi mener at vi deler den del af dagen med dem som de vil synes er sjov og spændende, men festen er ik en børne fest, så vi vil befri dem og os for at de ska sidde stille længe og kede sig eller hænge på os eller deres bedsteforældre som også vil misse en del af festen.

Vi mener vi har gjort det der er bedst for alle og den store glæder sig til kirken og til sove hos veninden.

0

Del dette indlæg

når vi skal giftes vil vores børn være 7 og 2 år gamle og de skal også med til festen... Jeg har ikke lyst til at snyde (især den store) for den fest... Vi invitere også vores søskendes børn med, så der bliver i alt 7 børn... vi vil også tage noget legetøj, nogle film og sådan med til dem, så de ikke kommer til at kede sig...

0

Del dette indlæg

Kan kun tilslutte mig de øvrige. Det er fair nok hvis man ønsker en børnefri fest og lader egne børn blive passet men det betyder utroligt meget for børnene at opleve et bryllup. Havde selv (på bestilling) min egen søn med ude til et bryllup da han lige var fyldt 5 år. Han talte om det i måneder bag efter og det var endda ikke nogle han kendte. Omvendt så er det vigtigt at der er pasnings- eller sovemuligheder for overtrætte børn til en bryllupsfest, hvad de typisk bliver lige efter brudevalsen, er ikke altid lige sjove. :lol:

0

Del dette indlæg

Vores børn vil være 7 på tidspunktet hvor vi skal giftes. Jeg ville synes det var helt forkert hvis de ikke var med til festen. De må være med så længe de kan og vil, derefter regner jeg med de bliver puttet på noget af familiens værelse. Vi har også inviteret de børn med som vi selv føler os knyttet til, og jeg regner med deres forældre kan finde ud af at styre hvornår de skal puttes eller om de måske ikke skal med om aftenen. Vi starter ret tidligt på dagen, bl.a. af hensyn til børnene og de ældre (og mig sagde hunden, jeg er nemlig ikke nogen natteravn heller), så alle kan få det meste ud af dagen. Jeg ved det bliver en stor stor oplevelser for vores børn og i hvert fald for de to piger der skal være brudepiger også. Jeg håber også for de sidste par stykker af børnene.

Vi planlægger også et børnebord, og noget underholdning til ungerne. Vi planlægger også godt vejr :-), så kan de nemlig også løbe ud i hotellets have og lege.

Josephine

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vores børn er 2 (næsten 3)og 5 når vi skal giftes..

Men skal ikke med til festen..

Hos os er børn velkomne til vielsen og receptionen.. Men festen er kun for voksne..

Jeg har altid sagt at når jeg engang skulle giftes var det en børnefri fest.. Vi regner med mange indslag og en rigtig abe-fest.. :-)

Og vil derfor ikke afbrydes af børn som er kede, keder sig eller andet.. Derudover er jeg sikker på at de stadig ville henvende sig til os hvis der var noget.. Og har ikke lyst til at blive "forstyret" med børn der skal tisse eller lignende hele tiden.. ;-)

Elsker mine børn over alt på jorden, men denne fest er en voksenfest!! :-)

-og de glæder sig desuden begge til at skulle sove hos den mindstes dagpleje.. :-)

0

Del dette indlæg

Jeg er normalt enormt pylret hvad angår mine børn og pasning. De bliver yderst sjældent passet..

Men vi er der lige nu, hvor de nok "kun" skal være med i kirke og ud at få taget billeder og så med vores gamle dagpleje hjem.

Vi skal først vies kl15.30 så de vil være med mig til alt klargøringen og inden vi så kommer i kirke og får taget billeder, så tror jeg faktisk de er ved at være brugte .

Da vi bliver viet "så sent" er der ikke reception, men direkte ud til feststedet.

De er iøvrigt 3 og 5.. Vil dog SÅ gerne dele hele dagen med dem om muligt, synes bare den er lidt svær :/

0

Del dette indlæg

Jeg har altid sagt at når jeg engang skulle giftes var det en børnefri fest.. Vi regner med mange indslag og en rigtig abe-fest.. :-)

Og vil derfor ikke afbrydes af børn som er kede, keder sig eller andet.. Derudover er jeg sikker på at de stadig ville henvende sig til os hvis der var noget.. Og har ikke lyst til at blive "forstyret" med børn der skal tisse eller lignende hele tiden.. ;-)

Man gør jo helt som man selv vil og det er en individuel beslutning, men det her med børn der keder sig, larmer m.v. er nogle gange lidt overdrevet. Det samme med dem som er bange for at fokus fjernes fra brudeparret. Er der aktivitetsmuligheder for dem så larmer de ikke nødvendigvis mere end øvrige gæsters spontane udbrud m.v. Er der et barn der har kolik o.l. er det måske lige undtagelsen. Det er også klart at det tager lidt overhånd når man er ude til fester hvor der måske er 40 voksne og 20 børn. :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Har prøvet en del fester, hvor børnene fyldte meget..

Og mange forældre lader desværre deres børn blive overtrætte og så har vi problemet.. Mine børn er MEGET sjældent oppe til over deres sengetid.. Det er sket måske 2-4 gange i deres liv.. Ellers bliver de altid puttet til tiden uanset hvor vi er og hvad vi er til... Det har børn (efter min mening) bedst af..

Derudover er der kun 1 lokale der hvor vi skal holde vores bryllup, så der er ingen mulighed for at lave børnerum eller andet ved siden af.. Derudover kommer der live musik, og det mener jeg også er for højt for sådan nogle små pus's øre.. :-)

Så vi er ikke det mindste i tvivl... Vores fest bliver en voksen-fest.. :-D

0

Del dette indlæg

Vores børn er 6 og 4 år og de skal begge være med hele dagen.

Vi tager soveposer, legetøj, nintendo og pc med så de kan se film og så bliver der lavet et legehjørne, det bliver deres sted hvis de har brug for ikke at se på de voksne.

Hjørnet er egentlig et indhak der er i rummet. Jeg er sikker på det nok skal blive godt og vores børn glæder sig helt enormt til at være en del af denne dag. Nu er vi også så tæt på at de snakker rigtig meget om det både, i børnehaven og skolen.

Jeg har f.eks. også haft begge børnene med ude og prøve kjolen efter jeg havde valgt den. Det var de altså også vildt stolte over, at vide noget som far på ingenmåde må hører om før på dagen. Den hemmelighed har de begge holdt på siden marst måned. :tunge:

Jeg synes helt sikkert det er en smags og temperamentssag.

God fornøjelse uanset hvad i måtte vælge

0

Del dette indlæg

Vores børn er 3 og 4,5 på bryllupsdagen og vi tager dem med i kirke og til reception der er så mange de kan være sammen med. hele familien er der jo. når festen begynder kl 18.00 er ingen børn inviteret under 18 da ellers har vi ikke kunnet sætte en grænse. vi holder på en kro og har taget en barnepige med som underholder dem på værelset så ingen af os skal ud og køre hvis vi får en opringning om problemer så kan vi bare sende mormor ind og hjælpe:-)

vi elsker vores børn men vi vil have lov til at feste og så er de der jo igen om morgenen til buffet.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg vil tage børnene med.

Vi skal giftes her den 03.08. 2013.

Vores drenge er der 4 og næsten 7 og de skal være med til festen. Dog har vi hyret en barnepige (et vennepars knægt) til at passe dem under hele aftenen. Han er med til festen og sidder til bords ved hans forældre som også er med. Men efter maden og imellem retterne hvis ikke de er på deres plads, er det hans ansvar at hygge med dem.

Synes de er store nok til at være med.

0

Del dette indlæg

Det er fuldstændig rigtigt som det bliver sagt. En ting er om man gerne vil have børn med og om man har sørget for at de kan sove/blive passet ud på de små timer m.v.. En anden ting er de fysiske forhold. Det er ikke videre hensigtsmæssigt at holde en fest med mange børn på et mondænt feststed hvor der måske 1-3 andre selskaber samtidig og hvor man måske kun har et lokale til rådighed, i modsætning til et forsamlingshus o.l. hvor der normalt er masser af rum og hvor man har alt for sig selv. Dvs. det med børn - når vi ser bort fra 1-3 egne børn - er faktisk noget man bør tage med i overvejelserne ved valg af feststedsløsning.

0

Del dette indlæg

Ja for pokker da :lol: Det tog jeg næsten for givet: Taler vi om mere end 1-3 børn så lav et børnebord og sørg for at placer det enten så tæt på udgangsdøren (så de kan komme ind og ud uden for mange besværligheder) eller tæt på musikken da det typisk er et af de borde som efterfølgende fjernes. I mit (og flere af vores folks) tilfælde giver det også os mulighed for lige at være lidt med på den konto. Hvad enten det så er at leje stilleleg under en tale, eller er en som keder sig meget og lige får lov at komme med op bag pulten og får lov at kigge på nogle "knapper".

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer