JosephineL

1.0 7-9-13

507 indlæg i dette emne

Uh mange dejlige kjolebilleder, glæder mig til at se flere. Hvis jeg havde prøvet så mange så var jeg da for alvor blevet forvirret :)

Det tror jeg mange ville være enige med dig i. Men for mig var det fint. Der var jo hele tiden en eller anden ting der gjorde at jeg tænkte, der må findes en anden kjole. Men jeg havde det også sådan at stort set alle de steder jeg har været ude at prøve var der mindst een kjole som jeg kunne være blevet glad for at blive gift i. Og det var trods alt en god følelse.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Askepot & Valentino

Dem havde jeg jo læst meget godt om herinde. Men grunden til at jeg orkede at køre så langt for at prøve kjoler var eet bestemt mærke. Nu fik jeg jo til min (stadig) store fortrydelse aldrig prøvet Maggie Sottero kjoler men jeg ville prøve endnu en brudekjoledesignerforelskelse: Faragé. Og det fortrød jeg ikke. Faragé har to linjer, Faragé og Galaxy, jeg kan ikke se forskel. De ligner ingen andre kjoler og jeg er forelsket i det anderledes, lidt vilde og næsten feagtige der er over disse kjoler. DESVÆRRE løb jeg ind i samme problem som med Claron kjolen i La Novia, alle kjolerne var kun hjemme i meget små størrelser. Og det er altså vanskeligt helt at se hvordan en kjole vil sidde når den gaber voldsomt bagpå.

Jeg prøvede 3 forskellige Faragé kjoler. De var alle gudesmukke og jeg endte med at falde helt for Idalia som er en et-strops kjole (noget som jeg ellers var gået HELT udenom, flere havde ellers anbefalet mig dem da de åbenbart visuelt skal gøre en højdemæssigt udfordret person som mig højere). Jeg er bare ikke vild med looket. Og denne her sagde mig heller ikke en hel masse på ginen som den hang på. Men den var smuk smuk og smukkere på. Jeg følte mig helt som Titania og købte den næsten på stedet, især da jeg uden videre kunne få den med et afslag på 3000 kr og et længere slæb med i købet uden beregning (eneste mangel ved den). Jeg synes bare stadig 12000 var mange penge, sløret var vanvittig dyrt synes jeg, og så tænkte jeg på at jeg skulle helt til Tønder for tilpasning og afhentning. Jeg kan dog mærke at et eller andet sted indeni ville jeg ønske jeg havde valgt denne, alene fordi den var så anderledes. Husk med alle billederne her at de tre kjoler er ret meget for små (og en note til andre, lad være med at tage sorte strømpebukser på når I prøver brudekjoler, det ser , hmmm, ikke ret pænt ud).

Jeg prøvede også for sjov to andre kjoler, vistnok Pronovias, i en helt anden stil. Flotte kjoler, og jeg kunne nok også være blevet glad for dem. De ser flottere ud her på billederne end jeg husker dem på, men jeg tror det er fordi jeg mentalt i øjeblikket holdt dem op mod Faragés som altså bare er de smukkeste. Jeg kunne godt have været en vild elverbrud.

Pronoviaskjolerne er først, hvis nogen er i tvivl. Idalia er den sidste.

post-18657-0-82502800-1374785066_thumb.j

post-18657-0-01782900-1374785076_thumb.j

post-18657-0-67217200-1374785081_thumb.j

post-18657-0-71699300-1374785091_thumb.j

post-18657-0-53264800-1374785101_thumb.j

post-18657-0-31148300-1374785108_thumb.j

post-18657-0-86527800-1374785113_thumb.j

post-18657-0-58366700-1374785120_thumb.j

0

Del dette indlæg

Dumme guldsmed!! :pokey:

Og hold da lige sommerferie (ved stranden med en dejlig lille purk) for nogle skønne, smukke - og ikke mindst klædelige - kjoler du har været i! :a1221:

Mine favoritter er faktisk nok denne, i al sin enkelthed

• IMG_0902.jpg
  • ..men flere af de andre har guddommelige detaljer og masser af lexiness-potentiale :c166: Ikke mindre spændt på nu, hvad du har valgt :wink:

Den er også blandt mine topfavoritter af dem du har prøvet.

Og yir... Du har prøvet mange. Hatten af for din tålmodighed! Hvor er der i grunden mange brudebutikker deroppe nordpå! På Fyn er der 2!!!!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Askepot & Duedahl

ligger midt i Horsens. Jeg tilstår jeg ikke havde hørt om dem før. Men jeg stødte på dem fordi de forhandler Blue by Enzoani. Og de havde den kjole hjemme som jeg havde prøvet i Alt til Bruden i Dybvad men som jeg ikke måtte tage billeder af. Indehaveren er stylist og det kan man mærke når man kommer for at prøve. Altså jeg var jo vældig fokuseret på een kjole. Men fik også lov til at vælge en del andre som indehaveren Jannie helt selv valgte til mig. Og ingen af dem var dårlige valg. Jeg var særlig imponeret over hvor god hun var til at skitsere hvad man evt. kunne gøre ved en kjole for at forbedre den til lige mig. F.eks. havde jeg efter prøvninger af kjoler med halterneck en ide om at de var håbløse til mig. Men hun kunne lige tage en i øvrigt allerede flot kjole, lægge en løs strop op for at vise en halterneck og så lige tilføje nogle løse blomster for at vise at man kunne føre kjolens tema med blomster ved livet op i den ene side. Virkelige flot. De har et koncept med selv at designe kjoler, og det tror jeg lige kan være sagen hvis man ikke synes man finder den eneste ene kjole eller har en ide om noget man måske kan lide. Varme anbefalinger til Jannie og Askepot & Duedahl.

Jeg prøvede Linea Raffaelli her. Superelegante kjoler men jeg følte mig ikke rigtig brudeagtig. Ville elske dem som festkjole i øvrigt men ikke som brudekjole.

Først prøvede jeg en kæmpetylkjole fra Benjamin Roberts. Det kommer ikke ret godt frem på billedet men det smukke ved denne er at blonderne på tyllet ligger på det næstøverste lag, sådan at de er lidt skjult. Det ser virkelig godt ud. Men igen måtte jeg sande at det kæmpetylskørt ikke er mig (elsker det i lidt mindre format på en dansekjole men ikke i lang udgave). Jeg føler jeg forsvinder.

post-18657-0-17725600-1374785816_thumb.j

Redigeret af JosephineL
0

Del dette indlæg

Så prøvede jeg en anden Benjamin Roberts. Foran er den fin, rigtig fin med halternecken. Bagfra endnu finere, kan NÆSTEN fortryde jeg ikke valgte den når jeg ser det asymmetriske slæb.

post-18657-0-30257300-1374786161_thumb.j

post-18657-0-63609300-1374786167_thumb.j

post-18657-0-80814300-1374786177_thumb.j

0

Del dette indlæg

Nåja, fik jeg sagt at prøverummet her ikke er ret stort. Til gengæld er butikken noget af det hyggeligste jeg har været i.

Og mental note to self og til andre brude og brudekjoleprøvere - pas på solen. Sol i Bordeaux er stærkt, og resterne deraf ses også i oktober selvom man har været i Bordeaux i juni..... Og det ser tosset ud, som en mærkelig tshirt. Derudover, tag ikke sort undertøj eller strømpebukser på, det ser også ufikst ud.

Redigeret af JosephineL
0

Del dette indlæg

Og så, endelig, KJOLEN. Min overdådigt underspillede Droninngen af Bornholm kjole :-)). Davenport fra Blue by Enzoani, fra kollektionen 2010 eller 2011. Hvis man ser modelbilledet af denne er det absolut ikke en kjole jeg ville have valgt. Iklædt surmulende og skrutrygget model, med kæmpe blomst på siden og endnu mere enorm ustyrlig bolero. Og samtlige modelbilleder jeg har kunnet finde ser sådan ud.

Jeg følte mig tilpas og som en brud i samme øjeblik jeg fik den på, 1. gang i Alt til Bruden. Men her var den str. 38 og lige en tand for lille især over hofterne (til gengæld passede den over barmen, er meget lidt veludstyret der, efter stort stort vægttab). Men her måtte jeg ikke tage billeder. Og havde jo måttet sande at det var uhyre vigtigt for mig at have billeder og tage hjem og tænke over det, ellers kunne jeg godt nok være kommet hjem med en kjole fra hver eneste butik. Lader mig let begejstre i øjeblikket. Jeg faldt for dens storhed i detaljen. Der er ikke en perle eller sten på den, ikke en blonde. Dens dekoration ligger udelukkende i stoffet, taft med den lette ujævnhed i stoffet det giver. Og derudover i ophæftningerne i skørtet og draperingene i livet. Måske faldt jeg også lidt for at den har dropped waist, noget jeg aldrig ville have troet klædte mig.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Endnu en note til fremtidige brudekjoleprøvere - husk at prøve at sætte jer ned i kjolen, og forestil jer så at I skal sidde sådan i måske mange timer.....

post-18657-0-54651700-1374788194_thumb.j

Redigeret af JosephineL
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg prøvede også med forskellige slags sash - men er endt med at bestemme mig til at eftersom denne kjoles skønhed ligger i dens enkelthed, så skal der ikke noget sash til.

post-18657-0-30447200-1374788334_thumb.j

post-18657-0-29586800-1374788340_thumb.j

post-18657-0-18508600-1374788346_thumb.j

0

Del dette indlæg

Sløret jeg prøver her er med perler. Ideen er at jeg vil have et endnu længere slør, helt ud til slæbets længde, og så med rhinsten istedet, spredt ud over sløret. Kanten af sløret skal være en enkelt rullet kant. Frisuren skal være en høj knude i nakken, med kronen foran knuden og sløret oppe over knuden. Finder inspirationsbilleder frem på et andet tidspunkt. Jeg får også et riveslør.

Nåja, jeg glemte så at skrive at udover en, for mig, bedre butik, så var kjolen også 2500 kr billigere her. Jeg skal så køre lidt længere men hvad, det går jo nok. Har lige fået tid til tilpasning den 9. august og har spurgt min mor om hun vil med. Overvejer at spørge svigermor også, hun har ingen døtre. Skal jeg gøre det?

post-18657-0-63862900-1374788662_thumb.j

post-18657-0-07447100-1374788671_thumb.j

Redigeret af JosephineL
0

Del dette indlæg

Snøft de siger at fordi jeg er lav bliver de nok nødt til at tage lidt af længden af slæbet, det synes jeg er lidt træls. Det er fordi det ellers bliver vanskeligt at lave så det kan hæftes pænt op. Jeg skal have et ringskørt med tre ringe, det skal jo være prinsessestort :-) . Derudover overvejer jeg at spørge om det er muligt at sy tyl fast forneden på ringskørtet, er der nogen sykyndige som har en mening om den ide? Jeg synes jo det ser genialt ud med de farvede underskørter. Men kan ikke nøjes med et tylskørt på denne, det vil genere mig i at gå så. Og tænker lidt at et tylskørt giver en lidt blødere facon nederst, og så ser det jo bare godt ud når tyllet titter ud. Nogen der har en mening om hvis tyllet var sort? Vores, okay mine, farver er jo hvidt med hvidt og hvidt, lidt sort og evt. en kontrastfarve hist og pist. Tænker at hvis jeg vælger sorte og hvide sko, en hvid, evt. med sort, buket, så kunne det måske være flot med sort på skørtet også. Eller bliver det bare grimt og dystert eller for meget eller noget?

Kom med kommentarer. Nu har jeg gemt på ALLE disse billeder så længe, har næsten ikke haft nogen med ude at prøve, og det er faktisk ret så fedt endelig at vise billeder. Tænk, det havde I aldrig gættet med alle de utroligt mange billeder og laaaaaaaange kommentarer, havde I vel?

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Super smuk kjole, meget pænere på dig end på modellen:) jeg tænker godt du kan have sort tyl inden under, hvis du føler for det:) synes da det vil være fedt hvis du havde svigermor med:) jeg har selv tænkt at når jeg kommer så lang vil jeg hører min svigermor, hun har også kun selv to sønner :)

0

Del dette indlæg

Det er jo liiiige de billeder vi har ventet på!! :cheerleader3::cheerleader3: :cheerleader3:

Flotte kjoler du prøvede alle steder, men den du er endt med... HOLD NU K*** DU ER SMUK I DEN!!! :loveshower::7himmel:

Kan godt forstå du elsker slæbet, og synes da også den er vildt smuk i al sin enkelhed. Tror måske alligevel jeg ville vælge at få et bling-bælte på, men det er så også bare mig der er vild med sådan noget hehe. Så jeg stemmer for bælte 2, meget flot, alligevel lidt diskret, men får markeret taljen :) men nu får du jo også bling på sløret, så det kan jo være det bliver for meget..

Kjolen er altså også meget pænere på dig end på modellen! (hvorfor skal de altid se sure ud, og ligne nogen der aldrig får mad mere end én gang om ugen?!)

Jeg ville spørge svigermor. Min egen var Meget glad for at blive spurgt, hendes søn er også hendes eneste barn.

Redigeret af Miss-Rina
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

AJ, hvor er den helt, helt fantastisk!! :toot:

Der er virkelig noget royalt over hele looket, med slør og slæb og.. Wau!! :loveboard:

Jeg synes det ville være "synd" med sash - synes det ville ødelægge den enkelte, meget eksklusive helhed. Til gengæld synes jeg boleroen på modelbilledet er sexet og genial til :wink:

Og ja, - hvis du orker, så forkæl da svigermor og slæb hende med :lol:

0

Del dette indlæg

Hold da magle du bliver jo gudesmuk, elskernenkelheden og alligevel er den overdådig, smuk smuk...

Jeg ved ikke helt om jeg har forstået det med tyllen, vil du sy et lag tyl på det inderste af skørtet? Jeg elsker også looket med farvet tyl der bliver afsløret når bruden løfter op i kjolen. Det kunne være en god løsning, hvis man vil undgå for meget strut i kjolen.

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer