elisamus

Hvordan holder man prisen nede?

42 indlæg i dette emne

leras. nej vi desværre ikke en lade vi kan bruge. vi har kun vores lille stald til vores 3 heste (2 store rideheste og en 1 års pony) og så ridebanen.

mange tak for alle jeres indput. den med Ikea er god at have i mente. specielt når der skal laves bordekorationer og andre små ting...

Jeg har allerede fået en god aftale med fotograf som er vores gamle ven (x til en ride veninde) og han tager kanone billeder, vi fik det til halv pris ( 3500,-) :cheerleader3:

Tommi-telt som udlejer har os en web shop så man kan se priser. Der kom jeg frem til at for 57 kvm telt (6*9 m mener jeg - ved ikke om det er stort nok til 65 gæster hvis der skal være buffe og danse gulv), bord, stole, lysekroner (6 stk), mni bar med fadøls anlæg,gulv, rød løber for 10.500 ink moms.

jeg har ikke tager service, bestik og glas med...

hvor meget skal man forvente hver gæst drikker?

6x9m er IKKE nok - vores telt på 5x10m rummer med lidt god vilje en fest med ca. 50 mennesker UDEN buffet og dansegulv - vi havde buffet på vores overdækkede terrasse og dansegulv skulle vi ikke bruge (min 30 års for et par måneder siden) så du skal LANGT højere op.. vi var til telt bryllup i sommer og der var vi ca. 60 mennesker og vi gætter på at deres telt målte ca. 10x20m - der var fint med plads :) Jeg ved de gav 19.000 for telt med opstilling og nedtagning, service, lysekroner, borde, stole og duge (det er muligt der var andet med, men det er lige hvad jeg husker :) )

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Victoria. Grunden til at jeg endte på 20.000 er fordi min veninde har en gammel kollega som gør det i at lave mad og arbejder i et industri køkken hun ville handle ind, lave maden og have 2 med til at servere (de skulle hver ha 2500) som salg på tasken sagde hun 20.000....

Den løsning er jeg gået fra....

0

Del dette indlæg

Victoria. Grunden til at jeg endte på 20.000 er fordi min veninde har en gammel kollega som gør det i at lave mad og arbejder i et industri køkken hun ville handle ind, lave maden og have 2 med til at servere (de skulle hver ha 2500) som salg på tasken sagde hun 20.000....

Den løsning er jeg gået fra....

Ok :wink:

0

Del dette indlæg

Dvs. én serveringsdame skal for sin arbejdskraft have det samme som et mobildiskotek skal have for et længere tidsrum hvor de samtidig kommer med komplet lyd og lys. Er det ikke lidt tankevækkende. :lol:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Har et vennepar der lejere telt med gulv, borde og stole og mener de gav små 8000, dertil skulle de leje glas, tallerkener og bestik.

Hvis jeg skal komme med et godt råd, så regn på om det overhovedet kan betale sig at lave alle de ting du snakker om. Ambitionerne stiger, troede selv vi kunne lave indbydelserne billigere, men det blev dobbelt så dyrt ;-) I forhold til at spare penge, så gør op med jer selv hvad der er vigtigt? Det er alle de små ting der løber op. Tænk om I kender en der kan lave mad, tage billeder, lave kagen osv. Men frem for alt, prioter ;-)

0

Del dette indlæg

Vil give mit besyv med =)

Med dit budget kan du sagtens holde en flot fest. Hold øjnene åbne og tag aldrig i mod første tilbud før du har tjekket priser andre steder.

IKEA er vores ven, ellers start i god tid med at finde tilbud.

Spotify.... der giver jeg HELT ret i det er en god idé hvis man ikke har for mange penge til dj ol.

Det er gratis i starten og derefter koster det 70 kr pr mdr. Nemt at framelde igen hvis man ikke har brug for det.

Vi brugte det til H2B s 40 års fødselsdag i sommers. Det var en succes, gæsterne gik også op og fandt numre hvis der var nogen ønsker.

Syntes det var en fed idé med at ønske sig gavekort til jul (kan ikke lige huske hvem der skrev det). Det er da et råd jeg vil skrive bag øret ;) vi har nemlig også budget bryllup, nogenlunde samme beløb men flere gæster. Dog har jeg fordelen af at have egen festsal.

Glæder mig til at se hvad i finder på =)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi sparer ved ikke at lave de 'unødvendige' ting som kirkehæfter, favourbokse, toiletkurve osv.

Vi har en fotograf men har kun købt en lille pakke. Opfordrer vores familie og venner til at tage fotos til middagen/festen

Jeg får en skønhedsbehandling på kosmetologskolen, som jeg har gode erfaringer med.

Jeg har bestilt billige bordkort over nettet - 100 for 100 kr, men de er flotte.

Vi har ikke pynt i kirken (det er heller ikke tilladt)

Festen skal holdes lige ved siden af kirken så vi har ikke udgifter til kørsel. Min far kører mig til kirken.

Jeg har købt brudesko på tilbud - 89 kr!

Det var nogle af de måder vi har sparet på

0

Del dette indlæg

Jeg har engang set et havebryllup hvor man havde lånt alt service: fade, tallerkner, bestik, glas osv. Det var virkelig fint selv om at det var blandet. Der kan I da spare penge.

Gem gamle marmeladeglas osv, sæt et fint bånd på og brug dem til lysestager, vaser osv.

Derudover var jeg selv for nærig til at give over 800kr for et slør. Så bestilte et tilsvarende på Ebay til 61kr incl fragt. Modtog det igår, og det er rigtig fint. Har tænkt mig at bestille hårpynt og nogle andre småting på Ebay også. Deter nemt, hurtigt, billigt og bliver leveret ved døren.

0

Del dette indlæg

Hvis jeg skal komme med input, så vil jeg med fare for liv og lemmer vove at påstå, at der kun behøves fem hovedelementer i et godt bryllup:

1) kirke og præst, som man er tryg ved

2) et feststed man er glad for og som kan rumme det antal gæster, man har inviteret

3) god mad i rigelige mængder. Lad være med at gå efter gourmet-menuen den dag - en bryllupsdag er en lang dag, og man er sk*desulten, når man når til aftenstid, så hellere blive mæt af "almindelig" mad, end at få en gourmetmenu med et stykke kød på størrelse med et fingerbøl på en tallerken, der har samme størrelse som en underkop)

4) En god musikløsning (der er ikke meget underholdning i et anlæg der står og spiller ovre i hjørnet, det bliver hurtigt til ligegyldigt baggrundsstøj)

5) En god fotograf, som kan forevige dagen

Med disse fem elementer på plads vil jeg vove at påstå, at basis er lagt for en god fest, og at resten er "kulisser" (ikke negativt ment!), som disse fem elementer skal udfolde sig i.

Hvis jeg skulle spare poster på budgettet, så ville jeg spare på "kulisserne" fremfor de fem ovennævnte - for hvis de ikke fungerer, er det desværre det, festen vil blive husket for. Gæsterne vil huske de fire første og I vil selv ærgre jer over nummer fem resten af jeres dage.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Igen mange vælger en dj eller jukebox .. Som jeg ikke forstår .. Har selv en mand der lever af at spille til fester og der er bestemt noget andet med live musik .. Og ang tøj kan man sagtens finde pæn kjole til under 3000 med alt .. Er selv gift og vi havde 90 gæster med live musik og mad og alt 35000 .. Ved godt det er blevet dyre at holde fest men mange første gang ved heller ikke hvad man skal gå efter eller hvordan ... Tillykke

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg synes du skal følge dit hjerte og lave den fest du gerne vil have og har drømt om :-)

Men som mange har sagt, så køb på udsalg - Og gå i Tiger og Søstrene grene efter DIY og pynt til bordene.

Men kan se du har god tid, så jeg ville også søge på eBay efter det meste til DIY og bordpynt osv :-)

Hvis du køber din kjole i Lucca Outlet, og du skal have den lagt op, syet ind så tjek lige forskellige skræddere for priser i stedet for at vælge hende de anbefaler - blot et lille tip.

Havde den bedste oplevelse da jeg købte min kjole derude - de har utrolig mange smukke kjoler :-)

Men da je var ved skrædderen sagde hun det ville koste ca 1000 kr at få den lagt op og syet ind - hun udskød afhentningen 1 1/2 måned og gav mig en regning på 1600, så jeg var pænt skuffet da jeg gik derfra :-/

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer