Sign in to follow this  
Followers 0
TrineSchmidt

Underholdning under reception

16 posts in this topic

Hej derude

Vi kunne godt tænke os, at der var noget underholdning af en slags under receptionen..... :help:

Vi har snakket om en fotovæg og er begge helt vilde med ideen, men er desværre for sent ude for at nå at lave en. Så snakkede vi om de der rammer man kan stå med, men den ide er ikke helt os.

Vi har hørt fra mange, at tiden godt kan blive lang for gæsterne til receptionen og vi ønsker for gud skyld ikke, at folk keder sig. Vores reception vil være fra kl. ca. 15,00 - 18,00 og det der skal ske i dette tidsrum er at der skal spises bryllupskage, synges en sang og tages et fælles billede.

Er der nogen som har en god ide til noget man kan lave eller gøre, som kan gøre tiden mere spændende for vores gæster? Skal helst ikke koste det vilde?

Edited by TrineSchmidt
0

Annonce ♥

Vi har et par bekendte til at spille et par af vores yndlings numre på klaver og guitar :)

0

Man kan leje en skør tjener - altså en som er klædt ud som tjener, men samtidig med han laver praktiske ting, så laver han også en masse mystiske/sjove ting... :)

0

I kan købe en fotovæg brugt :) Der er flere til salg herinde, bl.a. min :tunge:

Vi havde lejet to segways som kom med en instruktør så gæsterne kunne prøve at gøre segway. Det var et mega hit! Gæsterne synes det var rigtig sjovt at prøve (de fleste havde set dem, men aldrig prøvet) og at se hinanden prøve!

Det var dig lidt udfordrende i brudekjole, men det blev stoppet godt ind mellem benene :)

post-54804-0-70820900-1377427487_thumb.j

0

Annonce ♥

Vi havde lejet to segways som kom med en instruktør så gæsterne kunne prøve at gøre segway. Det var et mega hit! Gæsterne synes det var rigtig sjovt at prøve (de fleste havde set dem, men aldrig prøvet) og at se hinanden prøve!

Det var dig lidt udfordrende i brudekjole, men det blev stoppet godt ind mellem benene :)

attachicon.giff EZ_20130803_Jannik Helle_0043 lille.jpg

Der er mange fotovægge på Sjælland, og det er altså lige langt nok væk...

Segways lyder fedt, men hvad kostet det?

0

Man kan leje en skør tjener - altså en som er klædt ud som tjener, men samtidig med han laver praktiske ting, så laver han også en masse mystiske/sjove ting... :)

Tak for ideen, men det har vi oplevet så mange gange, så det er prøvet af....

0

Vi laver ikke en fotovæg, men køber et rødt gardin i IKEA som baggrund i stedet. Det er ikke helt så problematisk at transportere, og er også en super baggrund.

Her er lidt eksempler..

post-65672-0-40834500-1377432603_thumb.j

post-65672-0-75014800-1377432612_thumb.j

post-65672-0-44361600-1377432626_thumb.j

post-65672-0-80017600-1377432638_thumb.j

post-65672-0-20344600-1377432647_thumb.j

0

attachicon.giff EZ_20130803_Jannik Helle_0043 lille.jpg

Der er mange fotovægge på Sjælland, og det er altså lige langt nok væk...

Segways lyder fedt, men hvad kostet det?

Segway kostede nogle tusinde kroner for 2stk i 2 timer m. instruktør. Jeg kan ikke huske den præcise pris da min kære mand tog sig af det :) Det var gennem "Nordic Event".

Jeg kender også en del performere som laver akrobatik shows og parkour, det kunne også være fedt at få ud! (Vi havde et flash-mop lignende show i kirken) men fornøjelsen er jo noget kortere end en reel aktivitet for gæsterne.

0

Annonce ♥

Nu melder historien ikke noget om hvad tid I skal giftes men man kunne gætte på kl. 14. Inden gæsterne kommer ud af kirken, får kastet ris og småsnakket går der noget tid og klokken bliver nemt 15.30 før de første ankommer til stedet. Det samme i den anden ende. Skal middagen starte kl. 18 vil man typisk starte med en velkomsdrink noget før så det er måske slet ikke så lang tid vi taler om. Folk småsnakker, mange har måske ikke set hinanden længe og har behov for det. De skal måske hilse på nogle de ikke kender så godt. Husk på det er to familier der samles som måske ikke har været så meget sammen inden. Nogle har måske behov for at gå en tur og koble lidt af. I benytter måske selv lidt af tiden til at pakke gaver op hvilket også trækker folk til.

Jeg ville ikke være så bange for det. Jeg skal selvfølgelig ikke kunne sige det men jeg tror de fleste har det fint med at der er god tid til afslapning og alt ikke er sat i skemaer fra start til slut.

0

Vil lige kommentere diskobils svar... Jeg synes det er en rigtig god ide med underholdning til gæsterne. Jeg kan sammenligne min søsters bryllup med mit eget: en stor del af gæsterne var de samme og tidsplanen ens (vielse kl.13, middag kl.18) holdt med 2½ mdr. imellem. Min søsters receptionen var dejlig, men vores var meget bedre pga. underholdningen. Folk sad ikke og "hang" uden noget at tage sig til, men kom op af stolen og havde noget at samles om. Brudeparret har ikke god tid under receptionen, men det har gæsterne! Vi pakkede ikke gaver op af samme grund. Vi serverede heller ikke velkomstdrink igen, men gik direkte til bords kl. 18.

0

Vi har en fotovæg under receptionen, hvor vi bliver ca. 100 mennesker (de 67 skal med til middag/fest), og da min H2B er teknik-nørd ;-) vil han have et TV kørende med slideshow med billeder af os, kirken, feststedet (en gammel herregård) og dens historie og af alle vores forberedelser - jeg har løbende taget billeder af diverse DIY. Ellers kan gæsterne gå en tur i haven...krydser fingre for at vejret er godt.

0

Vil lige kommentere diskobils svar... Jeg synes det er en rigtig god ide med underholdning til gæsterne. Jeg kan sammenligne min søsters bryllup med mit eget: en stor del af gæsterne var de samme og tidsplanen ens (vielse kl.13, middag kl.18) holdt med 2½ mdr. imellem. Min søsters receptionen var dejlig, men vores var meget bedre pga. underholdningen. Folk sad ikke og "hang" uden noget at tage sig til, men kom op af stolen og havde noget at samles om. Brudeparret har ikke god tid under receptionen, men det har gæsterne! Vi pakkede ikke gaver op af samme grund. Vi serverede heller ikke velkomstdrink igen, men gik direkte til bords kl. 18.

Det kan jeg bedre forstå. Fordi vi vel taler om kl. ca. 14 og helt frem til kl. 18. Dvs. knap 4 timers reception. Altså forholdsvis lang tid. :lol:

0

Annonce ♥

Vores reception varede to timer. Vi havde en kollega og hendes veninde til at spille 3x 20 minutter (guitar, cello + sang). Derudover var der bryllupskage (inkl. traditionen med at skære og made hinanden), lidt let mad og drikke og en slikbuffet som var et stort hit. Vi sluttede af med riskast i slutningen af receptionen og det virkede som om folk hyggede sig og ikke havde behov for mere eller anden underholdning.

0

Vi har booket en komiker til at underholde 30min,

0

Vi kommer til at holde både reception og fest i min svigermor og hendes mands have. Vi regner med at låne en masse havespil rundt om i familien, og så kan de hygge med det. Vi skal dog først giftes 14.30 :)

0

Jeg arbejder stadig på en plan - men umiddelbart bliver der fotovæg - videohilsener - gæstebog og en quiz/skattejagt om brudeparret :)

0

Annonce ♥