PrinsesseMarie

Romantisk forårsbryllup <3 24-05-14 - DIY opdatering

319 posts in this topic

Nu har jeg vidst luret længe nok, til at jeg kan starte min egen planlægningstråd. Der kommer nok en del ændringer undervejs, for er stadig ret grøn i det her :lol:

Men for at starte med begyndelsen så mødte vi hinanden i slut april 2010 på dating.dk, og 5 dage efter blev vi kærester og indenfor 3 uger flyttede vi sammen, og vi har ikke kigget tilbage siden :heart:

For 9 dage siden var vi på en fantastisk ferie i Marmaris og der gik han på knæ fredag aften på vores yndlings restaurant, og fortalte mig at jeg havde gjort de sidste 3 år de bedste i hans liv og om jeg ville gøre ham den ære at blive hans kone, og jeg var så mundlam at han måtte vække mig tilbage til virkeligheden, og at det var min tur til at sige noget, ups :lol: haha.. men sagde selvfølgelig ja <3 og det blev fejret med mine forældre og masser af champagne.. :loveshower:

Hr. kæreste/forlovede er 26, og har fødselsdag i juli og jeg er 24 og fylder 25 til april, pis os.. hvem sagde kanel? :pokey:

Edited by PrinsesseMarie
0

Annonce ♥

Nu med farvekoder, for overskuelighedens skyld ;)

Færdig = Grøn

In the making = Blå

Mangler = Rød

Dato: 24-05-14

Kirke: Vor frue kirke i Vordingborg (jeg er opvokset i Vordingborg, døbt og konfirmeret og har sunget 10 år ved deres kor) Hr. kæreste kommer fra Midtsjælland, og havde ikke så gode argumenter for valg af kirke som mig :thumbsupsmileyanim: hah..

Da vores kirke er under restaurering, skal vi vies i Kastrup kirke, der ligger lidt udenfor Vordingborg.

Sted: Rosenfeldt gods, magasinbygningen i Vordingborg. Vi ringede og spurgte på datoer i maj/juni 2014, og det var den eneste ledige dato, så det blev et nemt valg. http://www.bryllupsklar.dk/forum/83437/romantisk-foraarsbryllup-3-24-05-14.html/?p=1386210

Budget: 80.000, nu oppe på 100.000 :oops:

Gæsteliste: Pt. ca. 75 - 80 Vi har skåret gæstelisten ned til 73 og afholder reception i stedet.

Kjole: Jeg har kigget på kjole fra Pronovias og La Sposa og skal snart have bestilt en tid, glæder mig såå meget <3

Kjolenyt!! Sincerity blev den heldige vinder, følg link ;)

http://www.bryllupsklar.dk/forum/83437/romantisk-foraarsbryllup-3-24-05-14.html/?p=1384375

Nu med modelbilleder :tunge:http://www.bryllupsklar.dk/forum/83437/romantisk-foraarsbryllup-3-24-05-14.html/?p=1386196

Gammelt, nyt lånt, blåt: Det nye bliver selvfølgelig kjole, slør osv, det gamle bliver forhåbentlig min farmors armbånd som jeg arvede for 5 år siden (men låsen er i stykker :td: , det lånte bliver af min bedste veninde, der har et særdeles lykkeligt ægteskab og hun ville gerne låne mig en hårnål med en sten på og tasken fra hendes eget bryllup, og det blå er på mit strømpebånd :)

Toastmaster : H2Bs storebror

Forlover : H2Bs anden bror

Gavekoordinator : H2Bs søster (og nej så har han ikke flere søskende :wink: )

Brudepige Jaa, har fået snakket med min bedste veninde og hun ville meget gerne, Jubbi :cheerleader3:
Farvetema: Forårsgrøn, hvid/råhvid, guld og mørkebrun, da der er åbent til mørkebrune bjælker i loftet og bjælker i rummet.

DIY, oh yes.. den første prøve invitation i gang, og der skal laves menukort/hvem-er-hvem, silkepapirs pom-pom'er

Har fået H2B med på en photobooth, han synes det virkede kanonsjovt :wink:

Band: Vi har tidligere været til fest, hvor et band der hedder Daytripper spillede, og de er fantastiske, så vi regner med at det bliver dem der får lov til at sætte gang i festen.. Daytripper er booket!

Under middagen regner vi med at Spotify til at spille, fra en blandet playliste med lovesongs og kun instrumentale sange

Mad/drikke:

Nu med en menu, der er begyndt at tage form http://www.bryllupsklar.dk/forum/83437/romantisk-foraarsbryllup-3-24-05-14.html/?p=1388244 ;-)

Drikkevarer købes højest sandsynligt over grænsen.

Bryllupskage: laves af min far der er konditor. Der var blot et krav den skal overteækkes med marcipan :-D

Vielsesringe: Vi har snakket om at tage ud og prøve ringe. Vi er dog enige om guldringe, der er runde i kanterne. - Ringene er fundet hos Min Guldsmed <3

Oppyntning af festlokale/dække bord: 23-05-2014

Edited by PrinsesseMarie
0

Annonce ♥

Kjole og tilbehør :loveshower:

Jubbiiiii <3 Fik bestilt en tid til prøvning hos Nicolai brudekjoler i torsdags, og stod med tårer i øjnene en time efter, jeg havde fundet en vinder!! En drøm af en prinsessebrudekjole fra Sincerity. Det er en 2012 model, og den sidste der hang tilbage i butikken, og der kunne ikke skaffes flere hjem.. Men, når det er en str. 36, den sidder som en drøm, understreger min timeglasfigur og der ikke er noget der skal rettes, så må det være "meant to be" <3 Så nu kan den få lov at hænge derinde indtil foråret, da jeg ikke umiddelbart har et andet sted at opbevare den

(Billede må vente, da vi ikke måtte tage billeder)

Endvidere har jeg kigget på brudesko, og er faldet over indtil flere par på www.fest-sko.dk, men der kommer en opdatering hvis det ender med at bliver derfra :a1221:

264 dage tilbage juhuuu :loveboard:

Edited by PrinsesseMarie
0

Annonce ♥

Ville gerne linke til jeres besvarelser, men kan ikke finde ud af det :td:

Men tak for tiløk'erne :cheerleader3: glæder mig så meget til det nye år

Du trykker bare på knappe Quote i hjørnet af det indlæg du ønsker at citere og så kommer det til at se ud, som min besvarelse her. Vil du citere flere besvarelser så trykker du på knappen Multi quote ved hver af de besvarelser du vil citere, og trykker ok :)

0

Ja pas.. Aner ikke om jeg måtte tage det der.. hehe.. Det var ved at være lukketid, så vi ville gerne hjem.. :/ men hva, så går jeg ikke og kigger på den, på billedet, og det ender med at jeg bliver træt af den, det har jeg hørt før :wink:

0

Annonce ♥

Ville gerne linke til jeres besvarelser, men kan ikke finde ud af det :td:

Men tak for tiløk'erne :cheerleader3: glæder mig så meget til det nye år

Du trykker bare på knappe Quote i hjørnet af det indlæg du ønsker at citere og så kommer det til at se ud, som min besvarelse her. Vil du citere flere besvarelser så trykker du på knappen Multi quote ved hver af de besvarelser du vil citere, og trykker ok :)

amen altså, tror sq det virker :-D

0

Annonce ♥

Tillykke tillykke :)

Nu venter jeg også spændt på billeder af kjolen! Elsker prinsessekjoler weee. Og super fedt med en far der er konditor. Skal kagen så være i 10 etager? ;)

Jeres kirke er også bare virkelig smuk! Og Rosenfeldt Gods kender jeg ikke, men det lyder fornemt :)

0

Nu med modelbilled af kjolen :wink:

Min svigerinde og jeg har gennemsøgt nettet efter min kjole, og vi er blevet enige om at det må være denne her der kommer tættest på :) Men ærglig talt, så sidder den meget pænere på mig, end på hende modellen (hvem sagde selvglad :biggrin: ) Jeg får en væsentlig smallere talje, idet jeg har bredere hofter, og mere barm, og så synes jeg også at skørtet fylder væsentlig mere, og dertil har jeg købt et laaangt slør, der stod til 1500,- på prøvesløret, men der var huller i, så ekspedienten hentede et magen til, og opdagede at prisen på prøvesløret var forkert (originalpris 2599,- :denmarkflag: huhej) Men her får i lige billederne..

Forfra

Bagfra

post-68886-0-70570000-1378725521_thumb.j

post-68886-0-46850200-1378725540_thumb.j

Edited by PrinsesseMarie
0

Nu med billede af min smukke ring :loveshower:

Billedet er taget på forlovelsesdagen, til de nysgerrige hjemme i Danmark, og det er ikke det bedste billede, stenen er glimter meget mere og træder meget flot frem i dagslys :wink: Det er en 14 karats guldring med en 0,25 karat top wessington (et eller andet, hr. forlovede gik meget op i at den skulle være så klar som muligt :7himmel: tak skat)

Funny detail, da hr. forlovede skulle fortælle om ringen, fik han sagt Top Wellington, hahahaha :lol: var færdig af grin..

post-68886-0-83932300-1378726172_thumb.j

0

Annonce ♥

Tillykke tillykke :)

Nu venter jeg også spændt på billeder af kjolen! Elsker prinsessekjoler weee. Og super fedt med en far der er konditor. Skal kagen så være i 10 etager? ;)

Jeres kirke er også bare virkelig smuk! Og Rosenfeldt Gods kender jeg ikke, men det lyder fornemt :)

Jeg havde først regnet med en blondekjole, men jeg blev bare ældre at se på, i dem jeg havde forelsket mig i fra Pronovias :td: og jeg har altid sagt at stropløs var no go, men men.. Sådan skulle det ikke være :biggrin:

Uha, vi har pt. snakket om at lave reception alligevel, så vi bliver nok på den anden side af 80 mennesker, så der skal en stor kage til :lol:

Har du været til bryllup i kirken eller? Har nemlig et problem efter, at jeg så "den store dag" i går.. Det er bare rigtig flot, ser lige om jeg kan finde et billed.. :)

0

Nej jeg har ikke været i kirken, men jeg googlede den :) Og den ser flot ud. Hvad er der galt med den? Det er så flot inden i! Og ja udefra er farverne måske ikke liiige det fedeste :lol: Men det glemmer i hurtigt, og så skal billederne udefra bare være i sort/hvid :)

Tilføjelse:

Jeg kom lige til at tænke på, om Vor Frue Kirke er den virke en anden brude har omtalt, hvor man går ind i midten af kirken? Det ligner det lidt på billederne..

Rettelse igen igen :lol:

Jeg så lige Celis tråd, og det er ikke Vor Frue Kirke der har indgang i midten, heldigvis. Men den er stor - det er mega fedt! Vi blev gift i Odense Domkirke, og den skulle bare ikke være mindre :7himmel:

Edited by Victorias secret
0

Meget smuk kjole!!! Må man spørge hvad du giver for sådan en 2012 model? Har nemlig selv et stramt budget, og aner ikke hvad man kan få sidste sæsons kjoler til, er ikke begyndt at kigge endnu da jeg er højgravid :wink:

Den var ikke sat ned, det var blot den sidste, men den kostede 8.999,- og har givet 200,- for at få syet et ophæng på, også har jeg givet 1500 for sløret, som dog var med forkert pris, men det kan garanteret fås billigere.. Jeg havde ikke fået noget budget eller max på min kjole, jeg skulle bare være glad :loveshower:

Men er 100% glad for at jeg valgte med snøreryg, da jeg slipper for tilretninger i sidste øjeblik :wink:

0