Rialie

Mutual Weirdness Forever- Beretning: Eftermiddag

681 indlæg i dette emne

Og jeg har da søgt lidt mere på internettet for at finde billeder der forhåbentlig understøtter min ide om at det måske kunne være et meget flot farvetema (det vrimler dog ikke med billeder med træ, guld og grå, men lidt har jeg da kunnet finde):

post-67487-0-35667900-1379002967_thumb.j

post-67487-0-46663100-1379003304_thumb.j

post-67487-0-76567600-1379003046_thumb.j

Og det sidste billede er ret fint, især fordi jeg forestiller mig at hvis vi ikke lægger duge på træbordene, så kunne jeg godt finde på at bruge satinbånd i forskellige guld og grå-farver som en slags bordløber, lidt som på billedet her: (jeg ville dog måske lægge dem lidt mindre tæt så man kan se lidt mere af bordet:

post-67487-0-22506500-1379003196_thumb.j

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hehe.. Yep, blomsterne havde vi på bordene :) Det kunne være rigtig fint med nogle guld-detaljer sammen med al træet, men synes nu i skal have en farve mere ind over end den grå. Vi (jeg :rolleyes: ) synes den lilla farve passer så flot sammen med grå, og den er også super flot sammen med guld. Ellers så brug hvid/elfenben, det kunne også blive rigtig flot.

0

Del dette indlæg

Det er da bare de FEDESTE borde - og jeg synes guld-grå-træ holder 100%!! Go for it!! :cheerleader3: :cheerleader3:

Ja, bordene er nice! :) Og tak, dejligt at høre, at du synes om farverne!

Hehe.. Yep, blomsterne havde vi på bordene :) Det kunne være rigtig fint med nogle guld-detaljer sammen med al træet, men synes nu i skal have en farve mere ind over end den grå. Vi (jeg :rolleyes: ) synes den lilla farve passer så flot sammen med grå, og den er også super flot sammen med guld. Ellers så brug hvid/elfenben, det kunne også blive rigtig flot.

Jeg tænker at hvid er en god farve at få med ind, men også en farve der kommer helt af sig selv i omgivelserne og mange ting.. Men det er nok en god ide lige at holde for øje at den også skal være en del af farverne :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Farver:

Okay, så har vi altså lagt os helt klar på hvilke farver vores bryllup skal have! Det bliver en masse guld, noget knækket hvid/creme, lidt grå og en masse lækre trænuancer fra omgivelserne..

Så "temaet" bliver tilnærmelsesvist noget træ-natur der møder noget guld-glam! Snak om et vægelsindet tema, haha! :huh: Men jeg satser på at det nok skal lykkes og komme til at se helt pænt ud!

Redigeret af Rialie
0

Del dette indlæg

Det jeg forestiller mig med farver/tema, er noget i stil med billederne her:

post-67487-0-91211800-1380197199_thumb.j

post-67487-0-60353200-1380197207_thumb.j

post-67487-0-93973400-1380197215_thumb.j

Servietten her er med, fordi jeg arbejder lidt med at trykke/stemple guldfarve på nogle grå servietter, men det må blive en senere post i denne planlægningstråd :)

post-67487-0-54906500-1380197223_thumb.j

post-67487-0-99542100-1380197232_thumb.j

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tak skal i have! Guld-grå-creme/hvid-og-træ er nu totalt vedtaget!

Jeg har været i gang med at lege lidt med nogle DIY-stempler, som jeg kan bruges på servietter, måske på invitationer og diverse andet.. Jeg faldt over at man selv kan skære stempler ud af sådan noget mosgummi ark, og så montere dem på en plade (jeg brugte selv nogle gamle træplanker) og så bruge dem som almindelige stempler. Indtil videre har jeg lavet et forsimplet og forstørret art deco-mønster, som jeg godt kunne tænke mig at bruge på servietterne til middagen. Jeg har både stemplet det på noget gråt karton:

post-67487-0-03347500-1380562429_thumb.j

... Og på en cremefarvet serviet:

post-67487-0-46114000-1380562454_thumb.j

Jeg overvejer at stemple mønsteret med guldtryk på en grå serviet (kunne dog ikke lige finde en grå testserviet), men det er også en ret flot kombination med guldtrykket på den cremefarvede serviet, så det skal jeg lige finde ud af :)

Jeg forestiller mig at stemplet skal fylde lige omkring den nederste tredjedel af servietten, som så skal foldes i halv og ligge på hver tallerken (gerne med en rund træskive der fungerer som bordkort ovenpå, men det er et helt andet projekt :biggrin: )

post-67487-0-24748000-1380562379_thumb.j

Derudover har jeg forsøgt at stemple lidt bogstaver og embosse dem, hvilket jeg vist slap rimeligt godt afsted med.. Jeg synes det kunne være fedt at embosse et enkelt element på vores invitationer, for at få lidt guldfarve med i dem.. Vi regner med at printe dem selv eller få dem printet billigt, og der tror jeg ikke at de kan trykke med guldfarve, så det kunne være fedt at embosse noget guld på invitationerne (fx et stort &-tegn). Lige til reference tog jeg et billede af en stemplet cirkel (til venstre) og en embossed cirkel (til højre):

post-67487-0-19220100-1380565462_thumb.j

Begge typer er ret fede på hver deres måde, så jeg må se hvad der kan passe til invitationerne, når vi når dertil :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Hvor er det bare et rigtig fint og flot feststed I har fundet! :)

Synes det lyder som en god ide med det nye farvetema!! :) Super ide at mønstret går igen på invitation og serviet...! :super:

kan du ikke ligge et billede op af dit hjemmelavede stempel?

Er også helt vild med bar-billedet! :biggrin:

0

Del dette indlæg

Hvor er det bare et rigtig fint og flot feststed I har fundet! :)

Synes det lyder som en god ide med det nye farvetema!! :) Super ide at mønstret går igen på invitation og serviet...! :super:

kan du ikke ligge et billede op af dit hjemmelavede stempel?

Er også helt vild med bar-billedet! :biggrin:

Tak, er også rigtig glad for feststed og også farvetema - synes efterhånden det giver god mening, efter vi droppede det gul-grå tema..

Jeg har lige taget et billede af stemplet, det kommer her:

post-67487-0-24938300-1381064455_thumb.j

Det er lavet af mosgummi (sådan hedder det vist bare på panduros hjemmeside) som jeg har monteret med lim på et stykke træ..

Jeg er også ret vild med BAR-skiltet, faktisk så vild med det at jeg har besluttet at sådan et skal vi også have, så det er jeg i fuld gang med.. Så der kommer helt sikkert billeder af det på et tidspunkt :biggrin:

0

Del dette indlæg

Ej hvor ser det bare godt ud med det stempel!! Hold da op :BKSTREET: Har du bare lige skåret det ud af fri hånd? Kan slet ikke forestille mig, hvordan man lige gør det. Hvordan har du fået buerne så ens??

Tusind tak! :)

Jeg fandt mønsteret med buerne på nettet, forstørrede det op i den størrelse jeg ville have og printede det.. Så klippede jeg det ud og tegnede det over på det mosgummi, som jeg har lavet selve stemplet i.. Derefter skar jeg mosgummiet ud med en af de der små skære/hobbyknive, og det var klart det der var det mest tidskrævende.. men det kunne da godt lade sig gøre med en hel del tålmodighed og koncentration :lol: Og så har jeg bare monteret det på et gammelt stykke træ, som mine forældre havde liggende i deres brændestabel :biggrin:

Så det er klart noget der tager tid, men man kan til gengæld få lige de mønstre man vil have, og i den størrelse man ønsker (det stempel jeg har lavet er egentligt ret stort, så ud fra priserne på customized stempler på nettet tror jeg at det ville have været lidt dyrt at bestille det)

Og jeg er rigtig glad for at du siger buerne er ens, da min forlovede synes de er lidt skæve og uens - så jeg har lige vist ham din besked, haha :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg elsker genbrugsbutikker, man kan simpelthen finde så mange fine ting, og jeg har da lige fundet et par ting til brylluppet i løbet af de sidste par dage.. :floejt:

Jeg fandt den her fine samling kolber, som jeg tænker at jeg vil male guld indeni, så de bliver rigtig fine.. De skal så fungere som vaser rundt omkring i klynger på de sofaborde der er på feststedet. Min kæreste er nemlig naturvidenskabelig forsker, så jeg synes det vil være fedt at inddrage det lidt med nogle kemi-kolber.. Til gengæld kæmper jeg lidt med at få dem ordentlig rengjort indeni, så malingen kan komme til at sidde pænt.. Så når jeg får dem gjort ordentlig rene, så er det næste projekt :)

post-67487-0-65507200-1381065436_thumb.j

Og så fandt jeg det fineste pallietstof på en vest i genbrug, som jeg selvfølgelig købte og klippede op i cirkler af forskellig størrelse:

post-67487-0-31814400-1381065492_thumb.j

Jeg tænker at de skal ligge lidt spredt rundt omkring som en slags duge på sofaborde, og de borde som folk kan sidde ved om eftermiddagen.. Jeg synes de er vældigt fede, men kan også mærke at jeg måske skal passe på at guldet ikke tager overhånd! Men så igen, så er det også store rum der skal pyntes, så mon ikke det nok skal gå :)

0

Del dette indlæg

Jeg har længe haft overvejelser omkring kjolen, og nu er det altså lige før at jeg springer ud i det og køber en fra Kina!!!! ARGH, det er altså lidt nervepirrende :lol:

Men jeg har fået en pris på den kjole jeg gerne vil have (da jeg nok er temmelig specifik og måske lidt kræsen? - i hvert fald har jeg en ganske klar ide om hvad jeg gerne vil have, og jeg har ikke kunnet finde det i butikkerne, og slet ikke til en fornuftig pris). Så nu er jeg ude i at skulle bestille en kjole, nok i løbet af denne uge, jeg skal lige ud til en skrædder først og få taget mål, sådan at den bliver syet lige til mig..

Selv om jeg har undersøgt kinakjoler og særligt det firma jeg bestiller den hos, så er jeg pludselig temmelig nervøs for det!! Det er altså en del penge man lige lægger og bare satser på at kjolen bliver smuk.. Så jeg har lige brug for at komme ud med noget af al den excitement og nervøsitet!! Wish me luck! :)

0

Del dette indlæg

Jeg har længe haft overvejelser omkring kjolen, og nu er det altså lige før at jeg springer ud i det og køber en fra Kina!!!! ARGH, det er altså lidt nervepirrende :lol:

Men jeg har fået en pris på den kjole jeg gerne vil have (da jeg nok er temmelig specifik og måske lidt kræsen? - i hvert fald har jeg en ganske klar ide om hvad jeg gerne vil have, og jeg har ikke kunnet finde det i butikkerne, og slet ikke til en fornuftig pris). Så nu er jeg ude i at skulle bestille en kjole, nok i løbet af denne uge, jeg skal lige ud til en skrædder først og få taget mål, sådan at den bliver syet lige til mig..

Selv om jeg har undersøgt kinakjoler og særligt det firma jeg bestiller den hos, så er jeg pludselig temmelig nervøs for det!! Det er altså en del penge man lige lægger og bare satser på at kjolen bliver smuk.. Så jeg har lige brug for at komme ud med noget af al den excitement og nervøsitet!! Wish me luck! :)

Jeg har super erfaringer og ville til enhver tid turde bestille Kina kjole igen. Bare check firmaet (og læs lidt lyserødt) tag korrekte mål, og husk TOLDEN kommer oveni. http://www.toldpriser.dk/toldberegner Tolden skl som regel betales til leveringsbudet når de kommer med pakken og med betalingskort. F.esk DHL modtager ikke kontant??! :blink:

Der er oftest 3-6 ugers process og spændingen er stor når man venter. Jeg synes det var værd at vente på, bestemt. Jeg har modtaget 2 leveringer fra samme firma (Kjole 1 gang) og venter min 3 fra nyt firma snart. Ville aldrig bestille igen hvis jeg ikke havde været ovenud tilfreds.

Meget meget bedre end jeg havde overhovedet turde tænke. Jeg håber sådan du har en tilsvarende god oplevelse med dit forehavende. :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer