gybbelgobbel

De uorganiserede - Takkekort!

2,181 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Det blev da rigtig fint.... :) tror det vil blive rigtig godt med silkebånd... :)

Ja, jeg må på virtuel jagt efter bredt silkebånd hvis det bliver aktuelt at bruge disse til brylluppet. Jeg håber nu altså stadig på at el naturalista kommer på tilbud, højden på dem er noget mere overskuelig til en hel dag i forhold til disse...

Jeg synes det ser nydeligt ud - sådan lidt "fra dengang damerne gik med tournure" :lol:

Er en blomst på overkill i din verden? :rolleyes:

Haha, ja kan godt se hvad du mener :lol:

Ja jeg en blomst er nok overkill for mig. :rolleyes: Jeg bærer ikke "more is more" særlig godt - jeg føler jeg forsvinder i det. :rolleyes:

0

Del dette indlæg

De nye sko - nu med lilla bånd som snører

Som overskriften antyder, så skulle jeg lige prøve at sætte lilla bånd i, i stedet for de snørebånd der fulgte med.

Hvad synes I?

attachicon.gifWP_20140208_001.jpg attachicon.gifWP_20140208_003.jpg

Jeg er faktisk helt pjattet med dem.. De er så anderledes på den fede måde :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

De nye sko - nu med lilla bånd som snører

Som overskriften antyder, så skulle jeg lige prøve at sætte lilla bånd i, i stedet for de snørebånd der fulgte med.

Hvad synes I?

attachicon.gifWP_20140208_001.jpg attachicon.gifWP_20140208_003.jpg

Jeg er faktisk helt pjattet med dem.. De er så anderledes på den fede måde :)

Tak :lol:

0

Del dette indlæg

Brystbuket - #1 forsøg

I går lavede jeg lidt diy. Bl.a. startede jeg på bog-tasken, da jeg fandt en lilla bog i mine gemmer ("Farven lilla"). En bog der er relativt nem at få fat på igen, hvis jeg får den idé at ville læse den igen. Men den får I først billeder af når den er færdig, for den agerer forsøgskaning lige nu. Bogen i sig selv er ikke så tyk, og tasken bliver derfor noget smal i det, så skal lige se om jeg tror der bliver plads nok i den.

Nå men, det var jo slet ikke det jeg ville frem til. Jeg lavede også et forsøg nr. 1 på en brystbuket til Thomas. Den må I til gengæld gerne se!

post-68857-0-03092500-1391932957_thumb.j

Redigeret af gybbelgobbel
1

Del dette indlæg

Nej, de er heller ikke en del af temaet, men eftersom fjerene er købt og meget dekorative, tænkte jeg at de godt kan være med uden jeg behøver have påfugletema, så har jeg bare det der "touch" som jeg havde i tankerne fra starten af, men som løb lidt af med mig. Der kommer nok til at være en enkelt eller to påfuglefjer (og et par af de andre fjer i brystbuketten) i min brudekalot-ting også og det vil så være det eneste påfugl der bliver brugt. I min buket vil der så være origami bog-liljer og garn "trommestikblomster".

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Elsker teal, til min 30-års fødselsdag havde jeg faktisk teal farvetema, både fordi at farven i sig selv bare er super flot og så er den kendingsfarve i den amerikanske PCOS forening (ligesom lyserød er det for brystcancer) og da PCOS er en så kæmpe stor del af min hverdag så synes jeg bare det passede....

I Danmark er teal måske ikke verdens nemmeste farve at finde, men på ebay er der alt fra sugerør til sko

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Søde gybbel.... tusinde tak fordi dag og din skønne hjælp.. jeg sad og legede skøre origami dame hele sejlturen til øen i søen... Hæhæ.... folk kiggede altså en smule sjovt... i hvert fald noget mere end på barresso... ;)

0

Del dette indlæg

Velbekomme britsen! Det gik op for mig da jeg kom hjem at du ikke havde noget tape/lim til turen :rolleyes:

Det var hyggeligt, jeg giver gerne et origamikursus igen en anden dag!

0

Del dette indlæg

Det ville være fantastisk.. så skal jeg nok have lidt bedre tid.. :) så skal jeg lærer at lave den lille som du lavede - den var rigtig fin... nej havde jeg ikke... men til gengæld er næsten alle papirer foldet... ha ha... så kan de limes sammen i morgen... og så snart jeg er færdig med invitationerne skal igang med mere øvelse og i mindre skalaer... h2b kunne også rigtig godt lide ideen og især med bogen, nu når jeg elsker at læse.... <3

Redigeret af britsen914
0

Del dette indlæg

Den er bare så fin. Glæder mig til at se tasken

den er super fin, glæder mig til at se tasken

Mange tak :) Ok så, jeg skal se om jeg kan få taget et par billeder nu og frem til den er færdig, så I kan følge lidt med...

Hold da magle den er fin! Elsker mixet af de forskellige materialer.

Taaaark :) Jeg er også selv ret vild med at blande materialer på den måde :lol:

Elsker teal, til min 30-års fødselsdag havde jeg faktisk teal farvetema, både fordi at farven i sig selv bare er super flot og så er den kendingsfarve i den amerikanske PCOS forening (ligesom lyserød er det for brystcancer) og da PCOS er en så kæmpe stor del af min hverdag så synes jeg bare det passede....

I Danmark er teal måske ikke verdens nemmeste farve at finde, men på ebay er der alt fra sugerør til sko

Tænk, er teal pcos farven, det vidste jeg ikke. Det støtter jeg gerne :lol:

Nej det er ikke så nemt igen, men jeg er stor fan af etsy og der kan man - ligesom på eBay - også meget nemmere finde ting i teal!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det ville være fantastisk.. så skal jeg nok have lidt bedre tid.. :) så skal jeg lærer at lave den lille som du lavede - den var rigtig fin... nej havde jeg ikke... men til gengæld er næsten alle papirer foldet... ha ha... så kan de limes sammen i morgen... og så snart jeg er færdig med invitationerne skal igang med mere øvelse og i mindre skalaer... h2b kunne også rigtig godt lide ideen og især med bogen, nu når jeg elsker at læse.... <3

Vi tager et lidt længere kursus næste gang. Og så laver vi små at dem vi lavede i dag og jeg forsøger at finde en bedre vejledning til liljen. :)

Jeg er nemlig også lidt af en læsehest, så det passer fortræffeligt med bogsider - og sådan nogle kan man finde relativt billigt, men det kræver jo så bare at man selv skærer dem til kvadrater :)

0

Del dette indlæg

Bogtaske - WIP (work in progress)

Her er bogen som den ser ud nu. Det jeg har gjort, er at jeg har åbnet bogen ca. på midten, smurt lim på ydersiden af den ene side og smækket bøger over for at presse det sammen og sikre at siderne ikke bølgede mens det tørrede. Så gjorde jeg det samme på den anden side. Så målte jeg en margin på ca. 1 cm og tegnede det blødt op med blyant hele vejen rundt. Så tog jeg en metallineal og en hobbykniv og skar igennemde første par sider hele vejen rundt, og fjernede dem. Derefter kunne jeg bare følge kanten nedad indtil jeg var næsten nede ved omslaget. Så smurte jeg inderkanterne og bunden ind i lim (jeg har sådan noget bogbinderlim som bliver gennemsigtigt når det er tørt, som er ret elastisk i det og giver en overflade hvor man overhovedet ikke kan se at man har smurt lim på). Og igen lagt bøger ovenpå mens det tørrede, så siderne blev flade. Jeg troede først det var en fejl at smøre bunden ind i lim, fordi papiret bulede op, og jeg ikke kunne lægge noget ned over, da det ville lime sig fast, men det har lagt sig pænt ned af sig selv nu hvor det er tørret. Jeg skal så have gjort det samme på den anden side. Og så har jeg planer om at sy en divider og sider som folder sig ind når den lukkes, af noget stof jeg har liggende og så skal jeg have fundet en lukkemekanisme til.

post-68857-0-90100200-1392021007_thumb.j

post-68857-0-64962200-1392020993_thumb.j

post-68857-0-78661300-1392021029_thumb.j

post-68857-0-81295800-1392021042_thumb.j

post-68857-0-62015300-1392021054_thumb.j

0

Del dette indlæg

Vi tager et lidt længere kursus næste gang. Og så laver vi små at dem vi lavede i dag og jeg forsøger at finde en bedre vejledning til liljen. :)

Jeg er nemlig også lidt af en læsehest, så det passer fortræffeligt med bogsider - og sådan nogle kan man finde relativt billigt, men det kræver jo så bare at man selv skærer dem til kvadrater :)

Ja, men det er jo det mindste problem.. selv at skære dem ud.. tager så også lidt længere tid.. men pyt.. :)

Uuuuh hvor bliver den fin din bogtaske... elsker bogen handler om lilla... hihi..

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ja, men det er jo det mindste problem.. selv at skære dem ud.. tager så også lidt længere tid.. men pyt.. :)

Uuuuh hvor bliver den fin din bogtaske... elsker bogen handler om lilla... hihi..

Ja det tager lidt tid, men jeg synes effekten er fed! Det er jo bare om at have tålmodighed :tunge:

Ja, det er en meget passende titel, selvom det nu egentlig er begrænset hvor stor en rolle farven i sig selv har i bogen. Ikke desto mindre en fantastisk bog!

0

Del dette indlæg

Jeg glæder mig til at se den bogtaske tage form. Det er så fed en ide. Måske jeg også skulle lave en. Jeg har en taske men kunne jo lave en til min brudepigesøster - hun vil elske det. Så må da lige til at holde øje i genbrugsbutikker om jeg kan finde en flot bog :)

0

Del dette indlæg

Hold nu fast hvor er det et fedt projekt!! :BKSTREET: Bliver spaendende at se det endelige resultat :)

Jeg glæder mig til at se den bogtaske tage form. Det er så fed en ide. Måske jeg også skulle lave en. Jeg har en taske men kunne jo lave en til min brudepigesøster - hun vil elske det. Så må da lige til at holde øje i genbrugsbutikker om jeg kan finde en flot bog :)

Hvor ser det godt ud med bogen :)

Tak tøser - jeg glæder mig også til at få lavet mere på den, Det er et ret hyggeligt projekt at nørkle med!

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer