gybbelgobbel

De uorganiserede - Takkekort!

2,181 indlæg i dette emne

Gybbel, hvordan vil du lukke bogen? Altså selve lukketøjet?

Der er mange muligheder, som jeg er ved at overveje. 1. En flad mangnetlukning. 2. En rem om bogen med en eller anden lukkemekanisme på. 3. https://www.etsy.com/dk-en/listing/62870304/5pcs-antique-bronze-rectangle-filigree?ref=favs_view_2 noget i stil med disse fra etsy. Der er sikkert flere løsninger jeg ikke lige kan komme i tanke om.

Jeg kunne godt tænke mig sådan en flad en, som man ser på små træskrin i Tiger og Søstrene Grene, men kan simpelthen ikke søge dem frem som materiale, kun som del af et skrin...

Det ville være den perfekte bridesmaid gave til lillesøster :-) Jeg har en moppedreng af en Harry Potter bog liggende (den engelske voksenudgave) og den ville jo passe perfekt i størrelse...og til lillesøster

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Der er mange muligheder, som jeg er ved at overveje. 1. En flad mangnetlukning. 2. En rem om bogen med en eller anden lukkemekanisme på. 3. https://www.etsy.com/dk-en/listing/62870304/5pcs-antique-bronze-rectangle-filigree?ref=favs_view_2 noget i stil med disse fra etsy. Der er sikkert flere løsninger jeg ikke lige kan komme i tanke om.

Jeg kunne godt tænke mig sådan en flad en, som man ser på små træskrin i Tiger og Søstrene Grene, men kan simpelthen ikke søge dem frem som materiale, kun som del af et skrin...

Det ville være den perfekte bridesmaid gave til lillesøster :-) Jeg har en moppedreng af en Harry Potter bog liggende (den engelske voksenudgave) og den ville jo passe perfekt i størrelse...og til lillesøster

Havde jeg kunne nænne at gøre det på en harry potter bog havde jeg gjort det, men jeg nænner det simpelthen ikke :rolleyes: Jeg er kæmpe Harry Potter fan og har dem både som almindelige bøger, på ebog og lydbog, alt sammen på engelsk, da jeg har givet mine danske eksemplarer af bøgerne til min søster. En anden oplagt mulighed er min Oscar Wilde Samlede værker, men det nænner jeg virkelig heller ikke...

0

Del dette indlæg

Havde jeg kunne nænne at gøre det på en harry potter bog havde jeg gjort det, men jeg nænner det simpelthen ikke :rolleyes: Jeg er kæmpe Harry Potter fan og har dem både som almindelige bøger, på ebog og lydbog, alt sammen på engelsk, da jeg har givet mine danske eksemplarer af bøgerne til min søster. En anden oplagt mulighed er min Oscar Wilde Samlede værker, men det nænner jeg virkelig heller ikke...

Jeg har den bare liggende da jeg købte den fordi den var sat virkelig meget ned på amazon og så fangede den desværre aldrig, så den er i super duper stand...

0

Del dette indlæg

Jeg har den bare liggende da jeg købte den fordi den var sat virkelig meget ned på amazon og så fangede den desværre aldrig, så den er i super duper stand...

Det er jo perfekt så :) Jeg håber du får kastet dig ud i det og glææææææder mig til at se resultatet!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg ELSKER hele dit tema. Jeg synes, at det er så flot! Og så er du bare skide kreativ. Gid det var mig. Jeg arbejder efter følgende motto: Kan jeg betale mig fra, at andre laver det, er det fantastisk! :blush:

0

Del dette indlæg

Jeg ELSKER hele dit tema. Jeg synes, at det er så flot! Og så er du bare skide kreativ. Gid det var mig. Jeg arbejder efter følgende motto: Kan jeg betale mig fra, at andre laver det, er det fantastisk! :blush:

TAK!!! Det er altid så rart at høre. :)

Vi kan ikke alle have hverken evner eller lyst til at være kreative :wink:

Vores bryllup havde da nok også set noget anderledes ud, hvis vi havde prioriteret festen over bryllupsrejsen til Tokyo, men vi er så egocentrerede at vi hellere vil bruge 30.000 på rejsen og så holde festen for 20-25.000, :blush: og så er man sgu nødt til at finde kreative og billige løsninger, bruge hvad vi har, eller kan tilegne os billigt, eller kan tage ud af det daglige budget. Jeg køber lidt ting her og der, som nok aldrig kommer til at figurere på bryllupsbudgettet, for de penge er taget ud af mine egne lommepenge, for det er ting som ikke er strengt nødvendige, men som jeg alligevel gerne vil have. Da vi skal på rådhuset, er en brudebuket f.eks. relativt overflødig, men da jeg skal i en utraditionel kjole vil jeg gerne have noget der indikerer at jeg er en brud. :c166:

Jeg elsker at lave ting og elsker at vide hvordan ting fremstilles - jeg plejer at sige, at jeg samler på fremgangsmåder. :huh::lol:

0

Del dette indlæg

Vores bryllup havde da nok også set noget anderledes ud, hvis vi havde prioriteret festen over bryllupsrejsen til Tokyo, men vi er så egocentrerede at vi hellere vil bruge 30.000 på rejsen og så holde festen for 20-25.000, :blush: og så er man sgu nødt til at finde kreative og billige løsninger, bruge hvad vi har, eller kan tilegne os billigt, eller kan tage ud af det daglige budget. Jeg køber lidt ting her og der, som nok aldrig kommer til at figurere på bryllupsbudgettet, for de penge er taget ud af mine egne lommepenge, for det er ting som ikke er strengt nødvendige, men som jeg alligevel gerne vil have. Da vi skal på rådhuset, er en brudebuket f.eks. relativt overflødig, men da jeg skal i en utraditionel kjole vil jeg gerne have noget der indikerer at jeg er en brud. :c166:

Jeg elsker at lave ting og elsker at vide hvordan ting fremstilles - jeg plejer at sige, at jeg samler på fremgangsmåder. :huh::lol:

Det er også en god måde at gøre det på. Og derfor er det også dejligt, at I har ordentlig tid til det. Så finder man nemlig alle de der småting, som man godt kan bruge hen ad vejen i stedet for at skulle bruge det hele på en gang. Og så er google jo også bare ens ven, hvis man virkelig er så sej, at man gider at bruge tiden på det. :blush:

Og så synes jeg, at jeg oplever flere og flere, der går væk fra det traditionelle, hvilket jeg synes er ret fantastisk. Jeg elsker det skæve og anderledes. :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Det er også en god måde at gøre det på. Og derfor er det også dejligt, at I har ordentlig tid til det. Så finder man nemlig alle de der småting, som man godt kan bruge hen ad vejen i stedet for at skulle bruge det hele på en gang. Og så er google jo også bare ens ven, hvis man virkelig er så sej, at man gider at bruge tiden på det. :blush:

Og så synes jeg, at jeg oplever flere og flere, der går væk fra det traditionelle, hvilket jeg synes er ret fantastisk. Jeg elsker det skæve og anderledes. :thumbsupsmileyanim:

Folk vil jo gerne at deres bryllup er noget særligt, og ikke som alle andres. Men mange vil stadig have traditionelle indslag, så det er jo en balancegang, for at finde netop det mix der passer til det aktuelle brudepar.

Ja, både google, pinterest og Etsy er mine gode gode venner. Jeg prøver at blive gode venner med ebay også, men vi svinger ikke så godt sammen af en eller anden årsag :tunge:

DIY er jo kun billigere hvis man går på kompromis og den tid man bruger på l*rtet ikke medregnes :tunge: Jeg kan sagtens forstå, at ens tid kan være mere dyrebar, særligt hvis man ikke får en vis tilfredsstillelse ud af at lave diy.

Anderledes er en kategori jeg altid er faldet ind under, men endnu en ting jeg først har lært at værdsætte efter jeg er blever voksen...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nå ja, buket-charm delene jeg bestilte er også afsendt:

Hi Daisy,
Thank you very much for your purchase. The parcel you ordered has been air mailed to you today from Hong Kong China, and is expected to reach you in 15-16 working days.
There will not be any tracking number for this delivery because the parcel was delivered by regular air mail service, which does not contain any tracking number. In any event, your interests are still 100% protected. If you fail to receive the item in three weeks time from today, please notify me so that I can arrange a resend of the items or a full refund to you.
Once again, thank you so much for your support and I hope I can be of service to you again in the near future. You may consider buying tracking mail service to ensure the 100% on-time delivery of your parcel next time when you purchase at my shop.

Best wishes,

Carman

Nu skal jeg bare være tålmodig :)

0

Del dette indlæg

Sugerør!

Efter et tip fra en anden BK'er om at se efter papirsugerør på ebay frem for på etsy, har jeg nu begivet mig ud i at byde på sugerør. Jeg har vundet auktionen på disse:
post-68857-0-50239200-1392801576_thumb.p

25 stk til $0.99 med free shipping - ja tak! :biggrin:

Og er højestbydende på disse:

post-68857-0-91701300-1392801795_thumb.p

Man kan kun have 4 aktive auktioner hvor man er højestbydende på som en sikkerhedsanordning for at man ikke pludseligt vinder flere auktioner end man har råd til... Og det er uanset hvor stort beløbet er, så for mig hvor det drejer sig om max $1 pr auktion virker det jo helt himmelråbende idiotisk, men generelt kan jeg godt se ideen i det, synes måske bare ikke at antallet af auktioner er synderligt sigende for om man har råd eller ej... :rolleyes:

Den vågne vil måske tænke "Men Gybbel dog - tror du virkelig at dine 30 gæster får brugt over 100 sugerør?" Og nej, selvfølgelig gør jeg ikke det. Enten skal jeg bruge dem som pinde til popcakes eller også har jeg i overskud til min 30 års fødselsdag, som også falder til næste år, og som sikkert også skal fejres på en eller anden måde :)

De teal varierer lidt i nuance og en enkelt pakke er måske mere aqua end teal, men det går jeg ikke så højt op i - de er SMUKKE og går godt sammen, så de passer fint ind. :lol:

Jeg har også mine øjne på en pakke lilla mere, men jeg skal lige vinde en af de andre auktioner først... :biggrin:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det er nogle super fine sugerør du har fundet..

Synes at et papirsugerør giver lidt en retro feeling.. Det er sådan lidt 50'ernes amerikanske diner agtigt, hvilket jeg synes er fedt :)

Ja nemlig - og med den stil af kjole jeg skal have på passer det jo storartet :biggrin:

Jeg har også bestilt et lager af sugerør (nok til at forsyne hver gæst med mindst 5-6 sugerør) - tænker at de er et fryd for øjet i enhver bryllupsbar :)

Ja det er jo lige det de er!

0

Del dette indlæg

Jeg er også vild med papirsugerør, har selv købt 75 stk (til 44 gæster incl os selv) og overvejer om jeg skal købe flere?! For de er så fede og kan da sagtens bruges til alle sommerens grillfester og fødselsdage de næste 10 år ;)

Og de vil nemlig pynte så fint ved baren!

0

Del dette indlæg

Smart tip og lækre farver. Min kæreste er også stor fan af ebay. Hvilket godt kan gøre, at han kommer lidt i uføre, hvis han vinder flere auktioner. Men altså for $0.99, så er det da lige til at klare. :wink:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg er også vild med papirsugerør, har selv købt 75 stk (til 44 gæster incl os selv) og overvejer om jeg skal købe flere?! For de er så fede og kan da sagtens bruges til alle sommerens grillfester og fødselsdage de næste 10 år ;)

Og de vil nemlig pynte så fint ved baren!

Jeg indkøber i hvert fald rigeligt :floejt:

Smart tip og lækre farver. Min kæreste er også stor fan af ebay. Hvilket godt kan gøre, at han kommer lidt i uføre, hvis han vinder flere auktioner. Men altså for $0.99, så er det da lige til at klare. :wink:

Generelt kan jeg også godt se ideen, men optimalt set så jeg helst at det var baseret på beløb og ikke på antal auktioner... Og at man selv kunne opgradere eller nedjustere max beløb man måtte have udestående. Teknisk set burde det være muligt altså... :rolleyes:

Ser godt ud gybbel. Mon ikke de bliver et hit. Tillykke med at "mødommen" nu er taget på ebay :wink:

De bliver i hvert fald et hit hos mig :biggrin: og tak :blush:

0

Del dette indlæg

Jeg kan nu sagtens have gang i flere auktioner som højest bydende... Lige nu har jeg 12 ;-)

:o:o:o:o:o

Hver gang jeg prøver at byde på nr. 5 auktion får jeg at vide jeg ikke må, fordi jeg har for mange auktioner jeg står til at vinde? :td: Det er en helt ny bruger, så måske det har noget at sige? :huh:

Eller måske er det fordi alle auktioner er fra samme sælger?

Redigeret af gybbelgobbel
0

Del dette indlæg

Sugerør!

Efter et tip fra en anden BK'er om at se efter papirsugerør på ebay frem for på etsy, har jeg nu begivet mig ud i at byde på sugerør. Jeg har vundet auktionen på disse:

sugerør2.png

sugerør.png

Man kan kun have 4 aktive auktioner hvor man er højestbydende på som en sikkerhedsanordning for at man ikke pludseligt vinder flere auktioner end man har råd til... Og det er uanset hvor stort beløbet er, så for mig hvor det drejer sig om max $1 pr auktion virker det jo helt himmelråbende idiotisk, men generelt kan jeg godt se ideen i det, synes måske bare ikke at antallet af auktioner er synderligt sigende for om man har råd eller ej... :rolleyes:

Den vågne vil måske tænke "Men Gybbel dog - tror du virkelig at dine 30 gæster får brugt over 100 sugerør?" Og nej, selvfølgelig gør jeg ikke det. Enten skal jeg bruge dem som pinde til popcakes eller også har jeg i overskud til min 30 års fødselsdag, som også falder til næste år, og som sikkert også skal fejres på en eller anden måde :)

De teal varierer lidt i nuance og en enkelt pakke er måske mere aqua end teal, men det går jeg ikke så højt op i - de er SMUKKE og går godt sammen, så de passer fint ind. :lol:

Jeg har også mine øjne på en pakke lilla mere, men jeg skal lige vinde en af de andre auktioner først... :biggrin:

Hvor har du specifikt fundet dem henne? Link?

Eller hvad har du søgt på? :) :)

EBay er en uoverskuelig jungle for mig.

Redigeret af Forlovet i Las Vegas
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Sugerør!

sugerør2.png

sugerør.png

Hvor har du specifikt fundet dem henne? Link?

Eller hvad har du søgt på? :) :)

EBay er en uoverskuelig jungle for mig.

http://stores.ebay.com/misszt1983/Paper-Straws-/_i.html?_fsub=5546908014&_sid=1192935114&_trksid=p4634.c0.m322 Linket skulle gå til sælgers afdeling for sugerør. Bemærk at denne sælger ligeledes sælger papirsposer (hvis man skal have slikbuffet).

0

Del dette indlæg

Okay - nu kommer der et virkeligt dumt spørgsmål her. :blush: Papirsugerør, hvordan kan det fungere? Er det plastiksugerør betrukket med papir?

For papir bliver jo opblødt af vand. :huh:

Altså lige på nær den der mærkelige kop man kunne finde ud af at folde i folkeskolen...

0

Del dette indlæg

Jeg kan nu sagtens have gang i flere auktioner som højest bydende... Lige nu har jeg 12 ;-)

:o:o:o:o:o

Hver gang jeg prøver at byde på nr. 5 auktion får jeg at vide jeg ikke må, fordi jeg har for mange auktioner jeg står til at vinde? :td: Det er en helt ny bruger, så måske det har noget at sige? :huh:

Eller måske er det fordi alle auktioner er fra samme sælger?

Ej hvor sjovt, sådan en har jeg aldrig fået og jeg har ofte handlet flere ting hos den samme sælger... f.eks. havde jeg i sidste uge 7 handler hos den nævnte sælger der sluttede indenfor 3 timer.... Betaler du via paypal? Nu har jeg godt nok (rigtig) mange handler bag mig så ved ikke om det har noget med det at gøre...men det er da irriterende hvis der er så lav begrænsning på :-S

0

Del dette indlæg

Okay - nu kommer der et virkeligt dumt spørgsmål her. :blush: Papirsugerør, hvordan kan det fungere? Er det plastiksugerør betrukket med papir?

For papir bliver jo opblødt af vand. :huh:

Altså lige på nær den der mærkelige kop man kunne finde ud af at folde i folkeskolen...

De er coated med noget cellulose (mener jeg det er) så de ikke bliver opløst

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer