Aganini

Den Fcking Morgengave!

24 indlæg i dette emne

Nå altså... Den der skide morgengave tager snart livet af mig.

Jeg har hele tiden haft en meget romantisk forestilling om nogle meget lækre manchetknapper til min kommende mand. Og jeg har også fundet nogen som passer til noget af bryllupstemaet (han har en ting for forkløvere). Men de er ikke ligefrem billige (1600kr), og jeg har aldrig nogensinde set manden med manchetknapper på. Det kan jo være fordi han ikke ejer nogen, men jeg synes også det er synd at give en gave der bliver brugt hvert femte år!

En anden tanke jeg havde var at supplere med et gavekort til en michelin-restaurant, for han er meget interesseret i gastronomi, men det kan ikke stå alene, når det er en oplevelse.

Hvad synes i?

Jeg er også åben for andre ideer, men nøgenbilleder og ur er noget vi har været igennem!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har besluttet at manden min skal have en tur til le Man 2015... har faktisk hele tiden haft den ide og igår blev jeg enig med mig selv... Han har altid godt kunne tænke sig at komme derned og sidder trofast hvert år og ser det i alle 24 timer... Så derfor vil det være oplagt at give ham sådan en tur...

Kan godt se dit dilemma... Jeg synes personligt det er vildt flot med manchetknapper, men som du siger, så det er det også træls hvis de ligger i skuffen i 5 år uden at blive brugt...og det er jo ikke noget man bruger så ofte...

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er også en rigtig god ide. Min mand interesserer sig desværre ikke en dyt for sport. For ellers snakker mange jo om at komme ud og køre formel 1 og sådan.

Jeg synes manchetknapper er så lækre - Men sandheden er jo nok at jeg ikke ved hvad han synes om dem. Han har jo ikke nogen.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

først vil jeg sige mange steder for man manchetknapper med når de køber deres tøj,

men vil da sige hvad med de der oplevelsespakker hvad med vinsmagnings dag det passer lidt til

hans pasion for gastromi eller noget andet han intressere sig meget for.;)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, det er også helt rigtigt. Jeg har også leget lidt med tanken om at købe en anpart i en dansk vingård. - Prisen er ikke så vigtig når det kommer til stykket synes jeg.

Men en vinsmagning er en oplevelse til et par timer ikke? Og så er den jo slut?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg vil helt sikkert gerne give en morgengave.

Men det er svært med en mand der arbejder 16 timer i døgnet med en nyopstartet bageri-virksomhed. Jeg kunne godt give ham en rejse, men jeg kan ikke give ham fri til at tage med på den...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har koebt et ur selvom jeg synes det var alt for mange penge.... - men var foerst ude i laekker Weber grill, MB pen, imac, faldskaerms spring, lave et hjemmekontor til ham der staar klar naar vi kom retur, boudoir billeder.... Ville gerne give varigt minde dog.

Hvad er hans interesser? Hvad med noget elektronik? Hvis man giver en ting der ikke varer 'hele livet' ku man saa ikke give et fint billede ved siden af hvor man ikke er noegen men slynget i sit sloer fx saa det brude agtigt for denne situation? I sidste ende er de her gaver ikke saa vigtige for mange maend ;) Men det aendrer jo ikke paa vi synes det skal vere lige oejet!

Ku du finde hans idols underskift, koebe en antik bog, opsoege noget han har ledt efter, koebe en laekker fylde pen (kan bruges mere end manchet knapper), weekend tur til hans favorit by, gavekort til andel af ny bil han sparer op til.........?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Se dét synes jeg var en masse gode ideer!

Vi bor i en lejlighed, og har en lille Weber, men det er ellers en virkelig god ide synes jeg! Jeg ved ikke rigtig hvad han skulle bruge pennen til. Det er et bageri han har, så de bruger bare billige kuglepenne. Han hader mac-produkter (til min store irritation!), men ellers er det faktisk en god ide med ny computer eller faktisk har jeg også overvejet sådan et streaming system eller sådan noget. Det hedder Synology og jeg ved ikke helt hvad det går ud på, men det er noget han gerne vil have. Han interesserer sig for tv.

Han interesserer sig hverken for sport, læsning eller udendørsaktiviteter generelt, selv om jeg har mange gode ideer i den retning. Vi har to biler lige nu - Men hans bildrøm er en kæmpe lastbil, eller truck eller noget i den retning, så ved ikke rigtig hvor meget mening det ville give at donere 5-10K til det projekt.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

ja en vinsmagning vare kun et par timer og det noget han først behøver deltage i når han kan :)

men også god ide med ting bla en kortholder i sølv måske men man behøver vel ik tænke så meget

på prisen det er ik prisen der tæller man at det kommer fra hjertet og man har taget sig tid til og finde

det man syntes ku være helt perfekt.;)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Se dét synes jeg var en masse gode ideer!

Vi bor i en lejlighed, og har en lille Weber, men det er ellers en virkelig god ide synes jeg! Jeg ved ikke rigtig hvad han skulle bruge pennen til. Det er et bageri han har, så de bruger bare billige kuglepenne. Han hader mac-produkter (til min store irritation!), men ellers er det faktisk en god ide med ny computer eller faktisk har jeg også overvejet sådan et streaming system eller sådan noget. Det hedder Synology og jeg ved ikke helt hvad det går ud på, men det er noget han gerne vil have. Han interesserer sig for tv.

Han interesserer sig hverken for sport, læsning eller udendørsaktiviteter generelt, selv om jeg har mange gode ideer i den retning. Vi har to biler lige nu - Men hans bildrøm er en kæmpe lastbil, eller truck eller noget i den retning, så ved ikke rigtig hvor meget mening det ville give at donere 5-10K til det projekt.

det der synology har manden min, han fik den i fødselsdagsgave... det er download station som står og henter tingene som man downloader i stedet for at computeren skal stå og banke strøm af... Det er faktisk rigtig smart... den fylder ingenting...Tror faktisk også det er en form for harddisk, for vi kan se film direkte fra den til vores playstation og computeren... Hvis han er interesseret i sådan noget, så synes jeg helt sikkert det er en god ide...

Eller et mediecenter... sådan et har manden min snakket om længe han godt kunne tænke sig, hvordan det fungere, det aner jeg ikke...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

ja en vinsmagning vare kun et par timer og det noget han først behøver deltage i når han kan :)

men også god ide med ting bla en kortholder i sølv måske men man behøver vel ik tænke så meget

på prisen det er ik prisen der tæller man at det kommer fra hjertet og man har taget sig tid til og finde

det man syntes ku være helt perfekt.;)

Jeg har allerede givet ham en kortholder fra Georg Jensen, men ideen er god.

Jeg vil gerne give noget han bliver rigtig glad for og kan bruge - Men jeg er også slem til at finde ting jeg godt kan lide. Det skal jo helst være noget som han synes er fedt!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Se dét synes jeg var en masse gode ideer!

Vi bor i en lejlighed, og har en lille Weber, men det er ellers en virkelig god ide synes jeg! Jeg ved ikke rigtig hvad han skulle bruge pennen til. Det er et bageri han har, så de bruger bare billige kuglepenne. Han hader mac-produkter (til min store irritation!), men ellers er det faktisk en god ide med ny computer eller faktisk har jeg også overvejet sådan et streaming system eller sådan noget. Det hedder Synology og jeg ved ikke helt hvad det går ud på, men det er noget han gerne vil have. Han interesserer sig for tv.

Han interesserer sig hverken for sport, læsning eller udendørsaktiviteter generelt, selv om jeg har mange gode ideer i den retning. Vi har to biler lige nu - Men hans bildrøm er en kæmpe lastbil, eller truck eller noget i den retning, så ved ikke rigtig hvor meget mening det ville give at donere 5-10K til det projekt.

det der synology har manden min, han fik den i fødselsdagsgave... det er download station som står og henter tingene som man downloader i stedet for at computeren skal stå og banke strøm af... Det er faktisk rigtig smart... den fylder ingenting...Tror faktisk også det er en form for harddisk, for vi kan se film direkte fra den til vores playstation og computeren... Hvis han er interesseret i sådan noget, så synes jeg helt sikkert det er en god ide...

Eller et mediecenter... sådan et har manden min snakket om længe han godt kunne tænke sig, hvordan det fungere, det aner jeg ikke...

Ja, det talte han om i en periode. Han har ikke nævnt det siden, og jeg ved ikke ret meget om det. Hans bror er heldigvis teknisk, og ham kunne jeg helt sikkert spørge om hjælp.

Jeg ved heller ikke helt hvad et mediecenter går ud på. Men når manden nu elsker film og tv, er det helt klart en gave der rammer hans interesser rigtig godt!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nu har jeg godt nok brugt det som en kommende julegave, men jeg ville selv elske at få det som morgengave og det kan være, at det bliver genrbugt!

12 dates - 1 hver måned :)

Jeg har planlagt ud fra forskellige prisklasser og sæsoner og han må åbne hver kuvert den 1. i måneden og se, hvad vi skal. Der er både ting, som han har snakket om tidligere, ting jeg gerne vil prøve og noget jeg bare synes vi bør prøve. Der er f.eks. Den Blå Planet-tur, crimetur i København, kanotur i Nordsjælland, Picnic og hestevognstur på Bakken, Zoo-tur og så har jeg brugt mange penge på en overnatning på Dragsholm til vores årsdag.

Jeg glæder mig virkelig meget til at give ham gaven, og det er jo noget vi begge kan få glæde af, for det er alt sammen noget, vi skal sammen. Nu er det rimelig højt i prisklassen (vi ender nok på ca. 5000 kr. for hele året) og det plejer vi altså IKKE at gøre, men når det nu bliver delt ud på hele året, så går det jo nok ;)

Til min kærestes 30 års fødselsdag, gav jeg ham et spil kort, hvor jeg på hver kort havde skrevet, hvorfor jeg elsker ham. Det kunne også være et supplement! Det er jo så godt som gratis, men det er den bedste gave, som han nogensinde har fået - sagde han :) Du kan se det her: http://www.bryllupsklar.dk/forum/81753/endelig-bryllup-she-asked-him.html/?p=1380744

Redigeret af D+T
1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nu har jeg godt nok brugt det som en kommende julegave, men jeg ville selv elske at få det som morgengave og det kan være, at det bliver genrbugt!

12 dates - 1 hver måned :)

Jeg har planlagt ud fra forskellige prisklasser og sæsoner og han må åbne hver kuvert den 1. i måneden og se, hvad vi skal. Der er både ting, som han har snakket om tidligere, ting jeg gerne vil prøve og noget jeg bare synes vi bør prøve. Der er f.eks. Den Blå Planet-tur, crimetur i København, kanotur i Nordsjælland, Picnic og hestevognstur på Bakken, Zoo-tur og så har jeg brugt mange penge på en overnatning på Dragsholm til vores årsdag.

Jeg glæder mig virkelig meget til at give ham gaven, og det er jo noget vi begge kan få glæde af, for det er alt sammen noget, vi skal sammen. Nu er det rimelig højt i prisklassen (vi ender nok på ca. 5000 kr. for hele året) og det plejer vi altså IKKE at gøre, men når det nu bliver delt ud på hele året, så går det jo nok ;)

Til min kærestes 30 års fødselsdag, gav jeg ham et spil kort, hvor jeg på hver kort havde skrevet, hvorfor jeg elsker ham. Det kunne også være et supplement! Det er jo så godt som gratis, men det er den bedste gave, som han nogensinde har fået - sagde han :) Du kan se det her: http://www.bryllupsklar.dk/forum/81753/endelig-bryllup-she-asked-him.html/?p=1380744

Sikke dog en fantastisk ide!!

Hvis jeg bare kunne få ham en dag om måneden for mig selv ville jeg være godt lykkelig!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg syntes da egentlig godt at en gastronomisk oplevelse kan stå alene? Hvis det nu bare bliver den fedeste aften? Lækkert restaurant, champagnecocktailbar, overnatning på et lækkert hotel (puha dét bliver nok pænt dyrt..) Jeg syntes nødvendigvis ikke det behøver at være en fysisk ting. I kan jo forevige dagen i billeder :)

Men manchetknapperne syntes jeg altså også er en fed ide! Ja de koster 1600, og han har dem måske på hvert 5. år, men han har dem resten af livet, og de er lækre. Enhver kan købe et par billige manchetknapper (hvilket jeg personligt syntes er ret så ufedt), og det er da fedt at have noget der er lækkert.

Jeg gav selv min mand en tatovering og et par Ray Ban solbriller, som han så byttede til Tom Ford - og det er jo de fedeste solbriller jeg nogensinde har set.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes at de morgengaver, er blevet alt for dyre. Det virker til at prislejet stiger hver eneste år, og at en enkelt gave ikke længere er nok.

Sådan havde min mand det heldigvis også, så vi aftalte at det skulle være billigt, og at det ikke behøvedes at være særlig brugbart.

På selve dagen, tænkte jeg ikke så meget på morgengaven. Efter jeg havde været vågen i et par timer, kom jeg så i tanken om den - og så åbnede jeg den.

Det var et par lyserøde crocs!

Jeg elsker tøfler, og meningen var så, at nu havde jeg et par rigtig kone-sko. Og jeg ELSKER dem! Jeg er glad for at jeg ikke fik et smykke, da jeg helt ærligt hellere ville have et godt grin.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvad med et kursus i finere madlavning , så kan han bagefter lave et lækkert romantisk måltid til jer begge :-)

Jeg gav min mand billeder og han gav mig et wellness ophold ( for os begge )

Ps. Man behøver ikke at være nøgen på billeder det kunne være et flot portræt billed istedet

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har fået taget potrætbilleder (med manden også) for nyligt, for ellers er det en skidegod ide.

Jeg er enig i at gaverne bliver dyrere og dyrere, men det er nu ikke vigtigt for mig hvad tingene koster. Jeg vil købe ham et par Lund Copenhagen knudemanchetter i sølv (klassiske), og så synes jeg FANTASTISK godt om ideen med 12 dates. Det er jo oplevelser som vi får sammen!

Og når han nu "kun" er interesseret i mad og tv, kan jeg give ham 12 dates med brunch/frokost/aftensmad - og så på årsdagen slutte af med en valgfri michelin-oplevelse (som jeg tidligere har talt med ham om at vi skulle). Det bliver han superglad for, og det er jo også en gave til mig :) Så er der ingen der siger at en af oplevelserne ikke kan være en hjemmelavet picnic på et tæppe, vel? ;)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har fået taget potrætbilleder (med manden også) for nyligt, for ellers er det en skidegod ide.

Jeg er enig i at gaverne bliver dyrere og dyrere, men det er nu ikke vigtigt for mig hvad tingene koster. Jeg vil købe ham et par Lund Copenhagen knudemanchetter i sølv (klassiske), og så synes jeg FANTASTISK godt om ideen med 12 dates. Det er jo oplevelser som vi får sammen!

Og når han nu "kun" er interesseret i mad og tv, kan jeg give ham 12 dates med brunch/frokost/aftensmad - og så på årsdagen slutte af med en valgfri michelin-oplevelse (som jeg tidligere har talt med ham om at vi skulle). Det bliver han superglad for, og det er jo også en gave til mig :) Så er der ingen der siger at en af oplevelserne ikke kan være en hjemmelavet picnic på et tæppe, vel? ;)

Skal vi ikke gifte os :tunge: Det lyder bare pisse godt! Han bliver lykkelig.

Vi havde også sådan en 12 mdrs. oplevelse. Jeg lavede 6 og han lavede 6. De fleste af mine er også mad. God mad.

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har fået taget potrætbilleder (med manden også) for nyligt, for ellers er det en skidegod ide.

Jeg er enig i at gaverne bliver dyrere og dyrere, men det er nu ikke vigtigt for mig hvad tingene koster. Jeg vil købe ham et par Lund Copenhagen knudemanchetter i sølv (klassiske), og så synes jeg FANTASTISK godt om ideen med 12 dates. Det er jo oplevelser som vi får sammen!

Og når han nu "kun" er interesseret i mad og tv, kan jeg give ham 12 dates med brunch/frokost/aftensmad - og så på årsdagen slutte af med en valgfri michelin-oplevelse (som jeg tidligere har talt med ham om at vi skulle). Det bliver han superglad for, og det er jo også en gave til mig :) Så er der ingen der siger at en af oplevelserne ikke kan være en hjemmelavet picnic på et tæppe, vel? ;)

Vi er først nu her begyndt at være gode til at lave ting sammen - bare os to. Det har været meget øl fis og hornmusik, fordi vi har været så unge de første mange år og nogen af os (min bedre halvdel) har været bange for, at vi skulle blive for voksne for hurtigt. Så derfor synes jeg virkelig, at det var smart med en lovning på mindst én gang om måneden at lave noget sammen, som desuden er planlagt på forhånd, så man ikke får udskudt det hele tiden.

Og man skal da bare gøre det, som passer til Jer som par! Nu ved jeg ikke, hvor du bor henne af, men én af de planlagte dates, skal gå til Torvehallerne og bare ose og spise og hygge - det er altså lige et sted hvor man glemmer tiden ;)

God fornøjelse med det :)

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer