Misjal

M & D - 30.05.2015 - Something Blue :)

182 indlæg i dette emne

Ja, jeg tilhører faktisk Asmild sogn, og det samme gør min forlovede, men da han er meget kristen, vil han gerne være 100% sikker på, at præsten der vier os er 100% kristen også og ikke går og siger for fanden og for helvede osv. i sin hverdag, så derfor bliver vi viet i Søndermarks kirken i stedet for, da vi har fået go for en præst der. :) Jeg er både døbt og konfirmeret i Asmild og mine forældre er gift der, men det gør ikke så meget, at det bliver i Søndermarks kirken. :)

Jamen, det har jeg da, jeg er bare ikke kommet så langt endnu, hehe. :D

http://www.bryllupsklar.dk/forum/84097/min-bryllupsplanlcgning-090814-brudekjoler.html/

Hvordan måler man, om man er 100% kristen? :help::blink:

En kristen person er en der går i kirke hver søndag, hvis der ikke er andet der er i vejen for det, en kristen person følger alle de kristne værdier, en kristen bander ikke, en kristen ber til gud ofte, en kristen læser i bibelen, en kristen har accepteret Jesus som Guds søn og som frelseren, en kristen tror på at det kun er folk der lever efter Guds ord, der kommer i himmelen og en kristen har kun sex med én person igennem livet. - Det er hvad rigtig troende mennesker vil definere en kristen som.. :)

Det skal lige siges at min forlovede ikke kommer i en normal folkekirke. Han kommer i en frikirke helt i Herning, og det er for langt væk at køre for stort set alle gæster. Hvis vi havde mulighed for det, blev det holdt i frikirken. Det er lidt mere livligt end den danske folkekirke, som man kender den. Der er liveband og lovsange på engelsk. De er lidt mere med tiden i frikirkerne. :)

Redigeret af taschahoeier
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg ELSKER ideen om krymmel!... men falder det ikke ind under kategorien af ting, som det er andres ansvar at ordne...? :) Jeg kan godt tage et hint ;) Så er der også meget færre døde duer :) Gad vide hvad man ellers kan kaste efter jer... Det ville være smartest med noget man ikke skal rydde op bagefter. Som for eksempel sæbebobler.

Ok, har lige researched lidt, og man kan åbenbart købe nogle specielle slags ris i USA nu, som ikke er farlige for fugle :) he he, hvorfor er jeg ikke overrasket over at det er der man hat opfundet dem..?

Blomster blade er også en idé. Det kan man sikkert også få nogle fine billeder ud af. Eller tørret lavendel eller sådan noget. Det dufter godt, og skal ikke ryddes op :)

Brainstorming to continue in Monday 2nd of December ;)

Kasteskyts???

Jeg er lidt i tvivl om hvad vi skal finde paa at kaste med efter brylluppet. Vi fik jo ris efter vores foerste bryllup (og med den maengde vi fik faar vi da helt sikkert 100 boern...) men det er jo hyggeligt og traditionelt. Dog har jeg laenge vaeret ret vild med ideen om at bruge rosenblade og/eller saebebobler da det ville give nogle vildt fede effekter paa billeder.

Og saa var det at jeg den anden dag sad og sumpede paa Pinterest og faldt over det her billed:

attachicon.gifSprinkles.jpg

Sprinkles!! - det skulle give de fedeste billeder som jo egentlig lidt er det jeg er ude efter. MEN jeg er dog lidt nervoes for hvor meget man kan risikere at de laver farve paa kjolen...

Decisions, decisions...

Enig - maaske vi bliver noedt til at kaste med ting og tage billeder naar du kommer den 2. December? :tunge:

Genial idé!!!! Ih, det skal nok blive underholdende :) så skal vi tage billeder samtidig, så vi kan se hvad der bliver bedst.

Fortæl gerne, hvordan det gik:-)

Billeder foelger hurtigst muligt! :biggrin:

0

Del dette indlæg

Ja, jeg tilhører faktisk Asmild sogn, og det samme gør min forlovede, men da han er meget kristen, vil han gerne være 100% sikker på, at præsten der vier os er 100% kristen også og ikke går og siger for fanden og for helvede osv. i sin hverdag, så derfor bliver vi viet i Søndermarks kirken i stedet for, da vi har fået go for en præst der. :) Jeg er både døbt og konfirmeret i Asmild og mine forældre er gift der, men det gør ikke så meget, at det bliver i Søndermarks kirken. :)

http://www.bryllupsklar.dk/forum/84097/min-bryllupsplanlcgning-090814-brudekjoler.html/

En kristen person er en der går i kirke hver søndag, hvis der ikke er andet der er i vejen for det, en kristen person følger alle de kristne værdier, en kristen bander ikke, en kristen ber til gud ofte, en kristen læser i bibelen, en kristen har accepteret Jesus som Guds søn og som frelseren, en kristen tror på at det kun er folk der lever efter Guds ord, der kommer i himmelen og en kristen har kun sex med én person igennem livet. - Det er hvad rigtig troende mennesker vil definere en kristen som.. :)

Det skal lige siges at min forlovede ikke kommer i en normal folkekirke. Han kommer i en frikirke helt i Herning, og det er for langt væk at køre for stort set alle gæster. Hvis vi havde mulighed for det, blev det holdt i frikirken. Det er lidt mere livligt end den danske folkekirke, som man kender den. Der er liveband og lovsange på engelsk. De er lidt mere med tiden i frikirkerne. :)

Og her troede jeg, at jeg er kristen - nå jamen........ :wink: Der findes jo forskellige retninger af kristendommen. Jeres er jo blot én :) Jeg har det lidt svært med slutsætningen: "Det er hvad rigtig troende mennesker vil definere en kristen som". Nej, dette er hvad én retning af kristendommen vil definere som "en rigtig kristen". Der er jo ikke rigtige eller forkerte kristne. Det er jo en tro, som derfor kan praktiseres i forskellige grader. Kristendommen handler jo om at favne folk, at folk kan ændre sig = tilgivelse, og næstekærlighed. Derfor passer denne sætning heller ikke ind i min optik: "En kristen tror på, at det kun er folk, der lever efter Guds ord, der kommer i himmelen". Tilgivelse er jo meget grundlæggende for kristendommen. Ligegyldig hvilken grad, man vælger at leve efter :)

Vil gerne lige pointere, jeg er ikke troende. :) - I følge min forlovedes familie og deres kirke, så er det sådan de ser bibelen. Det er ikke nok, at man er blevet døbt eller konfirmeret, man skal praktisere troen og gøre den til en del af én og ens hverdag. De mener ikke det er nok at gå i kirke juleaften som den eneste dag på året, man overhovedet skænker Jesus og Gud en tanke, som de fleste danskere jo gør. :) - Og du spurgte efter hvad en 100% kristen var, og det er sådan min forlovede mener de er. :)

Men nu skal vi ikke gøre dette til en religionsdebat. ;) Skriv en pm, hvis du vil sige mere til emnet.

0

Del dette indlæg

Og her troede jeg, at jeg er kristen - nå jamen........ :wink: Der findes jo forskellige retninger af kristendommen. Jeres er jo blot én :) Jeg har det lidt svært med slutsætningen: "Det er hvad rigtig troende mennesker vil definere en kristen som". Nej, dette er hvad én retning af kristendommen vil definere som "en rigtig kristen". Der er jo ikke rigtige eller forkerte kristne. Det er jo en tro, som derfor kan praktiseres i forskellige grader. Kristendommen handler jo om at favne folk, at folk kan ændre sig = tilgivelse, og næstekærlighed. Derfor passer denne sætning heller ikke ind i min optik: "En kristen tror på, at det kun er folk, der lever efter Guds ord, der kommer i himmelen". Tilgivelse er jo meget grundlæggende for kristendommen. Ligegyldig hvilken grad, man vælger at leve efter :)

Jeg er helt enig med dig, Louise G, også jeg troede, at jeg er kristen... :wink:

For mig at se, så kan man betragte Gud og tro sådan: Gud står i midten og rundt om står alle i en cirkel, Hver især har sin egen vinkel på Gud. Derfor er der mange indgangsvinkler til Gud og tro.

Personligt tror jeg, at Gud godt véd, at mennesket er fejlbarligt og dérfor sendte han sin søn, for at han kunne frelse enhver gennem døden på korset. Så meget elsker Gud verden. (Johs. 3, 16)

.Der er liveband og lovsange på engelsk. De er lidt mere med tiden i frikirkerne. :)

Ahh, jeg er ikke helt enig. Hvorfor skal man synge på engelsk, et fremmedsprog, når man udtrykker sin personlige tro? Er det ikke mere en fremmedgørelse? Martin Luther gjorde op med fremmedsproget i kirken, sådan så alle kan forstå, hvad der bliver sagt og sunget i kirken.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det skal lige siges at min forlovede ikke kommer i en normal folkekirke. Han kommer i en frikirke helt i Herning, og det er for langt væk at køre for stort set alle gæster. Hvis vi havde mulighed for det, blev det holdt i frikirken. Det er lidt mere livligt end den danske folkekirke, som man kender den. Der er liveband og lovsange på engelsk. De er lidt mere med tiden i frikirkerne.

Og her troede jeg, at jeg er kristen - nå jamen........ :wink: Der findes jo forskellige retninger af kristendommen. Jeres er jo blot én :) Jeg har det lidt svært med slutsætningen: "Det er hvad rigtig troende mennesker vil definere en kristen som". Nej, dette er hvad én retning af kristendommen vil definere som "en rigtig kristen". Der er jo ikke rigtige eller forkerte kristne. Det er jo en tro, som derfor kan praktiseres i forskellige grader. Kristendommen handler jo om at favne folk, at folk kan ændre sig = tilgivelse, og næstekærlighed. Derfor passer denne sætning heller ikke ind i min optik: "En kristen tror på, at det kun er folk, der lever efter Guds ord, der kommer i himmelen". Tilgivelse er jo meget grundlæggende for kristendommen. Ligegyldig hvilken grad, man vælger at leve efter

Vil gerne lige pointere, jeg er ikke troende. - I følge min forlovedes familie og deres kirke, så er det sådan de ser bibelen. Det er ikke nok, at man er blevet døbt eller konfirmeret, man skal praktisere troen og gøre den til en del af én og ens hverdag. De mener ikke det er nok at gå i kirke juleaften som den eneste dag på året, man overhovedet skænker Jesus og Gud en tanke, som de fleste danskere jo gør. :) - Og du spurgte efter hvad en 100% kristen var, og det er sådan min forlovede mener de er. :)

Men nu skal vi ikke gøre dette til en religionsdebat. ;) Skriv en pm, hvis du vil sige mere til emnet.

Jeg er helt enig med dig, Louise G, også jeg troede, at jeg er kristen...

For mig at se, så kan man betragte Gud og tro sådan: Gud står i midten og rundt om står alle i en cirkel, Hver især har sin egen vinkel på Gud. Derfor er der mange indgangsvinkler til Gud og tro.

Personligt tror jeg, at Gud godt véd, at mennesket er fejlbarligt og dérfor sendte han sin søn, for at han kunne frelse enhver gennem døden på korset. Så meget elsker Gud verden. (Johs. 3, 16)

.Der er liveband og lovsange på engelsk. De er lidt mere med tiden i frikirkerne.

Ahh, jeg er ikke helt enig. Hvorfor skal man synge på engelsk, et fremmedsprog, når man udtrykker sin personlige tro? Er det ikke mere en fremmedgørelse? Martin Luther gjorde op med fremmedsproget i kirken, sådan så alle kan forstå, hvad der bliver sagt og sunget i kirken.

Jeg tror paa at hver person har sin tro og det skal de have lov til, der er efter min mening ikke noget der er rigtigt eller forkert saa laenge man respekterer hinanden og selvfoelgelig opfoerer sig ordentligt.

Naar det saa er sagt, saa haaber jeg I vil lukke den her, da det ikke ligefrem har noget at goere med min bryllupsplanlaegning :)

0

Del dette indlæg

Jeg er helt enig med dig, Louise G, også jeg troede, at jeg er kristen... :wink:

.Der er liveband og lovsange på engelsk. De er lidt mere med tiden i frikirkerne. :)

Du får lige samme besked. :)

0

Del dette indlæg

Update

Nu er det allerede over et aar siden vi satte vores ben i Dubai, saa derfor burde 1 aar og seks maaneder til vores bryllup egentlig ikke foeles som saa lang tid - men hold nu fast jeg synes der er alt for laenge til!! Hvilket maaske er meget godt da operation vaegttab ikke ligefrem er kicket saadan for alvor i gang, men mon ikke det kommer af sig selv naar tidspresset bliver lidt stoerre. Der skulle jo gerne ryge 20 kg inden august 2014 hvor vi kommer hjem paa besoeg i Danmark og for alvor skal i gang med at kigge kjoler :)

Anywho, jeg traenger vist til lidt inspiration, saa det foelger hermed i de naeste paar indlaeg.

Hav det dejligt med-zillaer :biggrin:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Buket spam

post-66793-0-63501400-1385553261_thumb.j

Efter min mening findes der ikke noget som er meget mere elegant end en kaempe buket roser - de er saa fine.

post-66793-0-42013500-1385553280_thumb.j

Jeg ELSKER bonderoser

post-66793-0-17316500-1385553293_thumb.j

post-66793-0-48954800-1385553311_thumb.j

Den her er noget helt andet end det jeg ellers har kigget paa, men synes faktisk den er rigtig fin

post-66793-0-10050500-1385553337_thumb.j

post-66793-0-97491300-1385553356_thumb.j

0

Del dette indlæg

Borddekorationer

Jeg kan ret godt lide de taette blomster paa midten af bordet omgivet af levende lys paa den ene eller den anden maade. Man boer nok tage hensyn til hvor meget det i midten fylder saa gaesterne stadig kan snakke sammen :)

post-66793-0-75895200-1385553601_thumb.j

post-66793-0-15843100-1385553610_thumb.j

Nu har vi godt nok bestemt os for hvor vores bryllup skal holdes - men jeg er helt vild med ideen om at kombinere lanternerne med blomsterne evt ved et udendoers eller telt bryllup kunne det vaere rigtig flot.

post-66793-0-75623000-1385553620_thumb.j

Jeg synes der er noget enormt flot, rustikt, men samtidig elegant over den her:

post-66793-0-20317900-1385553645_thumb.j

post-66793-0-28899700-1385553658_thumb.j

post-66793-0-75696500-1385553666_thumb.j

0

Del dette indlæg

Billeder paa dagen

Jeg faldt over det her billede paa BTs hjemmeside - det er egentligt kommet frem fordi Zach Braff (ham fra Scrubs) havde fotobombet deres billede - men for pokker jeg synes det er et mega cool bryllupsbillede. Gad vide om der findes steder i midtjylland hvor man bare kan komme i naerheden af den stemning...

post-66793-0-65459500-1385554054_thumb.j

Det skal udnyttes naar nu jeg har 6 brudepiger - saa kan man faa lidt af den stemning man ser paa mange amerikanske bryllupsbilleder:

post-66793-0-62055400-1385554088_thumb.j

Og saa tror jeg nok lige Instagram skal udnyttes - en rigtig god ide til at faa alle typer billeder fra dagen for der skal nok vaere en del som bruger kameraet i deres telefoner :)

post-66793-0-27873300-1385554127_thumb.j

0

Del dette indlæg

Brudepiger

Kampen med hvorvidt vores brudepiger skal have ens kjoler paa (og hvorvidt vi skal betale for dem) koerer stadig hjemme hos os, ikke desto mindre faldt jeg over disse skoenne kjoler og farver:

post-66793-0-20716100-1385554283_thumb.j

post-66793-0-01155800-1385554299_thumb.j

post-66793-0-41767300-1385554321_thumb.j

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Invitationer

Nu er jeg jo godt nok blevet enig med mig selv om (og H2B) hvordan vores invitationer skal se ud, men hold nu fast hvor synes jeg disse er smukke!!

post-66793-0-09593500-1385554714_thumb.j

Redigeret af Misjal
0

Del dette indlæg

Hold da op en masse smukke inspirations fotos du har fundet. Jeg bliver vist snart nødt til også at finde buket inspirations buketterne frem :biggrin:

Den tid løber super hurtigt, bare vent og se. Jeg fatter slet ikke at vi allerede er i Nov. næsten Dec. allerede. :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hold da op en masse smukke inspirations fotos du har fundet. Jeg bliver vist snart nødt til også at finde buket inspirations buketterne frem :biggrin:

Den tid løber super hurtigt, bare vent og se. Jeg fatter slet ikke at vi allerede er i Nov. næsten Dec. allerede. :)

Nej det kommer nok foer end man venter det :) Men indtil da saa er jeg rigtig glad for at have Pinterest, Instagram og alle de andre inspirationssider hvor man kan faa tiden til at gaa og droemme lidt hen - det er jo desvaerre begraenset hvor meget vi kan faa styr paa hernede fra oerkenen :blink:

0

Del dette indlæg

Sikke en masse nye fine ideer!

Jeg er også vild med åbne kjolerygge - og det med at man må undvære bh må kunne klares med nogle af de der selvklæbende... Det er i hvert fald min tanke med min kjole, der jo også har en lidt lav ryg.

Sikke nogle smukke invitationer I har bestemt jer for... Er det planen du selv skal være kreativ eller kan I finde dem til en god pris dernede i olielandet?

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Sikke en masse nye fine ideer!

Jeg er også vild med åbne kjolerygge - og det med at man må undvære bh må kunne klares med nogle af de der selvklæbende... Det er i hvert fald min tanke med min kjole, der jo også har en lidt lav ryg.

Sikke nogle smukke invitationer I har bestemt jer for... Er det planen du selv skal være kreativ eller kan I finde dem til en god pris dernede i olielandet?

Det taenker jeg ogsaa - man maa kunne finde et eller andet der virker, evt. ved at faa syet en slags bh ind i kjolen :)

Det er faktisk ikke de invitationer vi har bestemt os for - jeg faldt bare over billedet paa nettet og syntes de var rigtig fine. Jeg har uploadet billeder af vores invitationer, menukort og favouraesker lidt tidligere i min traad :) men jeg forsoeger selv at vaere kreativ, udfordringen bliver at faa dem transporteret hjem til DK uden de gaar i stykker - men det maa nu kunne klares i haandbagagen :)

0

Del dette indlæg

Invitationer

Nu er jeg jo godt nok blevet enig med mig selv om (og H2B) hvordan vores invitationer skal se ud, men hold nu fast hvor synes jeg disse er smukke!!

attachicon.gifInvitation1.jpg

Supersmukt!

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer