roselein

F&M - 4-10-14 - Nu med gang i beretningen igen!

885 indlæg i dette emne

Ja, tiden går så stærkt! Glæder mig vildt meget til at høre om jeres dag! Kan da godt forstå du har lidt stress over kjolen!! Har du været inde og prøve den igen? Det er jo ikke sikkert du har det på samme måde, men jeg var virkelig ikke særlig tryg ved min kjole før alle detaljer var ordnet. Så vil bare sige, hvis du kommer i tvivl, så dyb indånding og husk på at slutresultatet helt garanteret bliver fantastisk, når den passer lige præcis til dig! :)

Og også dejligt i fik snakket med feststedet! Håber du får tid til at opdatere :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Update på lidt forskelligt

Vi har lynende travlt i øjeblikket, så jeg har ikke helt ligeså meget overskud til bryllupsklar, som jeg plejer at have.

Jeg vil starte med noget, som er fuldstændigt off-topic, men det forklarer lidt, hvorfor vi har så lidt tid :tunge: Jeg lover jeg nok skal fortælle om det bryllupsrelaterede også!

I fredags opdagede vi, at vores naboer havde sat deres lejlighed til salg. Vi bor i en 2-værelses, som er ved at blive lidt for lille, og de har en 4-værelses. Jeg har i et stykke tid gået og joket med H2B om, at det ville være perfekt, hvis de satte den til salg. De havde valgt at sætte den en hel del under det den var værd, så da der var åbent hus i søndags, så var opgangen så kampfuld, at min forældre knap nok kunne ind i opgangen!

Efter at have snakket det igennem, blev vi enige om, at vi ville byde på lejligheden. Der har dog været en del forviklinger og problemer i den forbindelse, så det har vi brugt rigtig, rigtig meget tid på de sidste par dage! Jeg er sindssygt spændt på at se, hvor det ender.

Nå, men :back2topic:

Mødet med Herthadalen gik over al forventning! Der blev taget hånd om alting, og vi følte virkelig, at de lyttede til os, hvilket var absolut herligt :cheerleader3: Vi fik mødt kokken, hvilket virkelig gav mig ro i maven, for så var jeg jo sikker på, at kokken vidste hvad jeg mente :) Det resulterede også i, at der skete en del udskiftning i menuen (det laver jeg lige et opslag om bagefter), vi har fx. fået en helt ny dessert (som jeg er helt vild med :loveshower: )

Derudover har jeg endelig fået taget mig sammen til at få lavet en aftale med min frisør, hun har været på barsel, og kom først tilbage i går, så aftalen har ikke været helt nem at få på plads. Jeg har fået aftalt, at jeg skal til prøveopsætning på torsdag, hvilket jeg selvfølgelig glæder mig helt vildt til! Er spændt på om frisuren passer til mig.

Min frisør er ikke uddannet til at lægge make-up, og da jeg har lidt problemhud, så vil jeg meget gerne have en, hvor jeg er helt sikker på at det bliver dækket, og det holder.

I dag fik jeg fat i en make-up artist, der kører ud, og fik hende booket. Der skal jeg så til prøve på fredag i næste uge, hvilket jeg også glæder mig rigtig meget til :bunny_4:

H2B fik sin polter i lørdags, og det gik rigtig godt :)

Det lykkedes mig faktisk at holde min mund, og få forvirret ham så godt og grundigt, så han blev virkeligt overrasket, da et par stykker af hans venner, og hans ene bror lige pludselig kom ind i stuen til min lillebrors fødselsdagsbrunch.

Han var til noget mountainbike-halløj og en tur i Furesøen bl.a., hvorefter de havde en vinsmagning hjemme hos forloveren og så var de en tur på Manfreds til middag.

Desværre fik H2B kigget lidt for dybt i rødvinsglassene til vinsmagningen, så efter middagen blev han rigtig skidt tilpas. Han holdt dog ud et par timer inden han ringede til mig, og sagde, at han ville hentes.

Jeg havde nemlig været så smart at låne en bil af min mor, så jeg kunne hente ham, hvis han skulle blive dårlig. Mine brødre og dem der var at hente ham lørdag morgen, synes jeg var ret fjollet og overbeskyttende, da jeg sagde, at han ringede bare, hvis han skulle hentes. Men det viste sig jo, at jeg havde ret godt styr på tingene, trods alt :tunge: H2B sagde også dagen efter, at han var ret glad for jeg havde tænkt så langt.

Jeg havde egentlig købt ind til brunch dagen efter, men H2B var på ingen måde interesseret i mad, det lykkedes ham at blive rigtig skidt tilpas igen om morgenen nemlig :tunge: Vi spiste faktisk ikke noget før ved femtiden, hvor han synes fast føde var okay igen :wink:

Brudekjoleprøvningen i fredags gik også rigtig fint :) Jeg havde kun corsagen på, da der ikke var blevet syet skørt på endnu. Den skulle jo selvfølgelig rettes til, men synes det lykkedes mig at få et rigtig godt indtryk.

Jeg fik også valgt et slør :) Det kommer til at blive hele 3 meter langt! Derudover har det en bred blondekant med palietter :a1221: Desværre fik jeg ikke taget nogen billeder, men det lover jeg at gøre næste gang, hvor skørtet kommer på :wink:

Det blev en ordentlig smørre! Håber I har hængt på hele vejen igennem :wink:

0

Del dette indlæg

Ja, tiden går så stærkt! Glæder mig vildt meget til at høre om jeres dag! Kan da godt forstå du har lidt stress over kjolen!! Har du været inde og prøve den igen? Det er jo ikke sikkert du har det på samme måde, men jeg var virkelig ikke særlig tryg ved min kjole før alle detaljer var ordnet. Så vil bare sige, hvis du kommer i tvivl, så dyb indånding og husk på at slutresultatet helt garanteret bliver fantastisk, når den passer lige præcis til dig! :)

Og også dejligt i fik snakket med feststedet! Håber du får tid til at opdatere :)

Så kom der en lille opdatering :)

Jeg har det faktisk overraskende okay med kjolen, havde egentlig troet, at jeg ville have det lidt ligesom du havde det. Men det kan jo være det ændrer sig, når jeg får skørtet på, det er jeg i hvert fald ret spændt på at se på. Men glæder mig så meget til at se slutresultatet nu :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Den nye menu

Vi kom jo frem til en lidt anderledes menu end den vi havde før, så jeg vil lige dele den nye med jer. Jeg er meget mere tilfreds med den nye version! Jeg glæder mig især til at prøve desserten :metteholm

Forret

* Brændte kammuslinger m/ variation af jordskokke samt pure og urter *
Hertil serveres nybagt landbrød og biodynamisk smør

Hovedret
* Oksemørbrad * spinat/svampesaute med efterårsgrønt samt en kantarel-fløde sovs
Serveres på bordet: Danske kartofler vendt i smør og urter fra baghaven
Hovedretten serveres 2 gange inkl. garniture.

Dessert
* Granatæble * Panacotta * bær * popcorn granulate * citronsorbet *

Cognac, Grappa, Bailey mm. bydes til kaffen
Bydes fra buffet efter maden
* Øl, vand, vinmenu under hele arrangementet samt spiritus i baren efterfølgende *
Serveres kl. ca. 02 00 økologiske grillpølser med groft brød garniture og en cocio”bajer”

Glæder mig meget til smage det hele :)

Redigeret af roselein
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Den lyder mega god den middag! MUMS! :) og hvor er det spændende med lejligheden!! Der er fart over feltet nu!! Ville lidt ønske det var mig igen :wink:

Ja, det er bare gået så sindssygt stærkt her på det sidste! Jeg kan næsten ikke følge med. Det hjælper heller ikke at have obligatorisk undervisning lige oveni :td: I dag lykkedes det mig at jonglere med make-up artist, ejendomsmægler og min kæreste der sad derhjemme og havde kontakt med banken :huh: Det var slet ikke stressende :floejt: Eller noget...

Vi er virkeligt spændte på, hvad der sker med den lejlighed, faktisk er jeg mindst ligeså spændt på det, som jeg er på brylluppet :blush:

0

Del dette indlæg

Update på lidt forskelligt

Vi har lynende travlt i øjeblikket, så jeg har ikke helt ligeså meget overskud til bryllupsklar, som jeg plejer at have.

Jeg vil starte med noget, som er fuldstændigt off-topic, men det forklarer lidt, hvorfor vi har så lidt tid :tunge: Jeg lover jeg nok skal fortælle om det bryllupsrelaterede også!

I fredags opdagede vi, at vores naboer havde sat deres lejlighed til salg. Vi bor i en 2-værelses, som er ved at blive lidt for lille, og de har en 4-værelses. Jeg har i et stykke tid gået og joket med H2B om, at det ville være perfekt, hvis de satte den til salg. De havde valgt at sætte den en hel del under det den var værd, så da der var åbent hus i søndags, så var opgangen så kampfuld, at min forældre knap nok kunne ind i opgangen!

Efter at have snakket det igennem, blev vi enige om, at vi ville byde på lejligheden. Der har dog været en del forviklinger og problemer i den forbindelse, så det har vi brugt rigtig, rigtig meget tid på de sidste par dage! Jeg er sindssygt spændt på at se, hvor det ender.

Nå, men :back2topic:

Mødet med Herthadalen gik over al forventning! Der blev taget hånd om alting, og vi følte virkelig, at de lyttede til os, hvilket var absolut herligt :cheerleader3: Vi fik mødt kokken, hvilket virkelig gav mig ro i maven, for så var jeg jo sikker på, at kokken vidste hvad jeg mente Det resulterede også i, at der skete en del udskiftning i menuen (det laver jeg lige et opslag om bagefter), vi har fx. fået en helt ny dessert (som jeg er helt vild med :loveshower: )

Derudover har jeg endelig fået taget mig sammen til at få lavet en aftale med min frisør, hun har været på barsel, og kom først tilbage i går, så aftalen har ikke været helt nem at få på plads. Jeg har fået aftalt, at jeg skal til prøveopsætning på torsdag, hvilket jeg selvfølgelig glæder mig helt vildt til! Er spændt på om frisuren passer til mig.

Min frisør er ikke uddannet til at lægge make-up, og da jeg har lidt problemhud, så vil jeg meget gerne have en, hvor jeg er helt sikker på at det bliver dækket, og det holder.

I dag fik jeg fat i en make-up artist, der kører ud, og fik hende booket. Der skal jeg så til prøve på fredag i næste uge, hvilket jeg også glæder mig rigtig meget til :bunny_4:

H2B fik sin polter i lørdags, og det gik rigtig godt

Det lykkedes mig faktisk at holde min mund, og få forvirret ham så godt og grundigt, så han blev virkeligt overrasket, da et par stykker af hans venner, og hans ene bror lige pludselig kom ind i stuen til min lillebrors fødselsdagsbrunch.

Han var til noget mountainbike-halløj og en tur i Furesøen bl.a., hvorefter de havde en vinsmagning hjemme hos forloveren og så var de en tur på Manfreds til middag.

Desværre fik H2B kigget lidt for dybt i rødvinsglassene til vinsmagningen, så efter middagen blev han rigtig skidt tilpas. Han holdt dog ud et par timer inden han ringede til mig, og sagde, at han ville hentes.

Jeg havde nemlig været så smart at låne en bil af min mor, så jeg kunne hente ham, hvis han skulle blive dårlig. Mine brødre og dem der var at hente ham lørdag morgen, synes jeg var ret fjollet og overbeskyttende, da jeg sagde, at han ringede bare, hvis han skulle hentes. Men det viste sig jo, at jeg havde ret godt styr på tingene, trods alt :tunge: H2B sagde også dagen efter, at han var ret glad for jeg havde tænkt så langt.

Jeg havde egentlig købt ind til brunch dagen efter, men H2B var på ingen måde interesseret i mad, det lykkedes ham at blive rigtig skidt tilpas igen om morgenen nemlig :tunge: Vi spiste faktisk ikke noget før ved femtiden, hvor han synes fast føde var okay igen

Brudekjoleprøvningen i fredags gik også rigtig fint :) Jeg havde kun corsagen på, da der ikke var blevet syet skørt på endnu. Den skulle jo selvfølgelig rettes til, men synes det lykkedes mig at få et rigtig godt indtryk.

Jeg fik også valgt et slør :) Det kommer til at blive hele 3 meter langt! Derudover har det en bred blondekant med palietter :a1221: Desværre fik jeg ikke taget nogen billeder, men det lover jeg at gøre næste gang, hvor skørtet kommer på

Det blev en ordentlig smørre! Håber I har hængt på hele vejen igennem

Hvor er det spændende med lejligheden inde ved siden af! Krydser fingrer for jer!!! :cheerleader3: Men hold da op et projekt, at skulle overskue så tæt på brylluppet!

Hatten af for dig og din mand :loveboard:

Glæd dig til din prøveopsætning! Det er så fedt og lækkert, at få håret sat. Glæder mig til at se billeder. Jeg tror helt sikkert at frisuren vil klæde dig.

Spændende med make-uppen, hvad der det nu du forestiller dig, at der skal ske med den? :)

Jeg er altså virkelig spændt på resultatet af din brudekjole. Sløret lyder bare helt vidunderligt! Tre meter - wauw. Ville ønske at mit var så langt, men mit er kun to...

Jeg hænger på hele vejen lige til din beretning er slut!!! ()()

0

Del dette indlæg

Den nye menu

Vi kom jo frem til en lidt anderledes menu end den vi havde før, så jeg vil lige dele den nye med jer. Jeg er meget mere tilfreds med den nye version! Jeg glæder mig især til at prøve desserten :metteholm

Forret

* Brændte kammuslinger m/ variation af jordskokke samt pure og urter *

Hertil serveres nybagt landbrød og biodynamisk smør

Hovedret

* Oksemørbrad * spinat/svampesaute med efterårsgrønt samt en kantarel-fløde sovs

Serveres på bordet: Danske kartofler vendt i smør og urter fra baghaven

Hovedretten serveres 2 gange inkl. garniture.

Dessert

* Granatæble * Panacotta * bær * popcorn granulate * citronsorbet *

Cognac, Grappa, Bailey mm. bydes til kaffen

Bydes fra buffet efter maden

* Øl, vand, vinmenu under hele arrangementet samt spiritus i baren efterfølgende *

Serveres kl. ca. 02 00 økologiske grillpølser med groft brød garniture og en cocio”bajer”

Glæder mig meget til smage det hele :)

Jeg synes jeg nye menu lyder så meget bedre, end den tidligere gjorde. Den her menu har en virkelig god wauweffekt :)

Vi modtager gerne ekstra menuer sendt til døren. Mums altså .

Desserten lyder bare mega nice!!! Den er meget mere spændende, end de klassiske

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvor er det spændende med lejligheden inde ved siden af! Krydser fingrer for jer!!! :cheerleader3: Men hold da op et projekt, at skulle overskue så tæt på brylluppet!

Glæd dig til din prøveopsætning! Det er så fedt og lækkert, at få håret sat. Glæder mig til at se billeder. Jeg tror helt sikkert at frisuren vil klæde dig.

Spændende med make-uppen, hvad der det nu du forestiller dig, at der skal ske med den? :)

Jeg er altså virkelig spændt på resultatet af din brudekjole. Sløret lyder bare helt vidunderligt! Tre meter - wauw. Ville ønske at mit var så langt, men mit er kun to...

Nu gik det desværre i vasken med boligsalg :td: Lidt øv, når vi (jeg især) har brugt så meget energi på det. Vores nabo havde desværre ikke tålmodighed til at vente på at vi blev godkendt at banken (hvilket vi gjorde i dag, under 24 timer efter hun bestemte sig for at sige nej). Lidt dumt af hende, da hun kunne have tjent 50.000 lige ned i foret :( Men har besluttet mig for at se lidt fatalistisk på det, og tænke, at det så bare ikke var meningen.

Jeg forestiller mig at make-uppen skal bestå af katteøjne med falske vipper (tænk Audrey Hepburn eller Adele) og enten knaldrøde eller bordeuxrøde læber. Tror det kommer til at se rigtig godt ud til min ret blege teint.

Jeg tror i hvert fald, at sløret er 3 meter, det stikker ret langt ud bagved, og jeg er jo over 1 1/2 meter høj :tunge: Jeg lover der kommer billeder af kjolen, når skørtet er kommet på (det føltes altså lidt fjollet at tage billederaf mig selv i en corsage (der på ingen måde var færdig) og cowboybukser). Men glæder mig selv ret meget til at skørtet kommer på :)

0

Del dette indlæg

Jeg synes jeg nye menu lyder så meget bedre, end den tidligere gjorde. Den her menu har en virkelig god wauweffekt :)

Vi modtager gerne ekstra menuer sendt til døren. Mums altså .

Desserten lyder bare mega nice!!! Den er meget mere spændende, end de klassiske

Jeg er altså også virkeligt meget mere til den her menu end den forrige! Synes også desserten lyder spændende, men min mor udbrød "popcorn?!?" med et mærkeligt udtryk i ansigtet, da hun så den :lol:

0

Del dette indlæg

mums den nye menu lyder fantastisk lækker, godt i fik styr på stedet, og at i nu kan få ro i maven og glæde jer til jeres dag

Tusind tak :) Det har virkelig givet ro på at få styr på stedet og menuen, heldigvis :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Prøveopsætning

Så kom jeg til frisøren og fik prøvesat håret :)

Det er ikke sat nøjagtig som på dagen, da hun sagde, at hun ikke ville jinx'e det.

Synes dog sagtens man kan se, hvordan det skal være :)

Desværre havde jeg glemt mit fine hårsmykke, så det er desværre ikke på :td: På grund af det gode vejr, valgte jeg at gå til frisøren. Da jeg er næsten helt derhenne opdager jeg, at jeg har glemt smykket, mega øv. Men tror jeg går derop, og viser smykket, så hun kan få en idé om størrelsen på smykket.

Selvom det ikke er sat meget grundigt, så synes jeg faktisk stadig, at det er blevet super flot, og er ret sikker på, at det bliver præcis, som jeg ønsker mig det på dagen. Det eneste jeg måske er lidt usikker på, efter at have set billederne er, om valken skal være lidt større.

I skal selvfølgelig ikke snydes for lidt billeder :wink:

post-69771-0-77793800-1411071817_thumb.j

Redigeret af roselein
0

Del dette indlæg

Nu gik det desværre i vasken med boligsalg :td: Lidt øv, når vi (jeg især) har brugt så meget energi på det. Vores nabo havde desværre ikke tålmodighed til at vente på at vi blev godkendt at banken (hvilket vi gjorde i dag, under 24 timer efter hun bestemte sig for at sige nej). Lidt dumt af hende, da hun kunne have tjent 50.000 lige ned i foret :( Men har besluttet mig for at se lidt fatalistisk på det, og tænke, at det så bare ikke var meningen.

Jeg forestiller mig at make-uppen skal bestå af katteøjne med falske vipper (tænk Audrey Hepburn eller Adele) og enten knaldrøde eller bordeuxrøde læber. Tror det kommer til at se rigtig godt ud til min ret blege teint.

Jeg tror i hvert fald, at sløret er 3 meter, det stikker ret langt ud bagved, og jeg er jo over 1 1/2 meter høj :tunge: Jeg lover der kommer billeder af kjolen, når skørtet er kommet på (det føltes altså lidt fjollet at tage billederaf mig selv i en corsage (der på ingen måde var færdig) og cowboybukser). Men glæder mig selv ret meget til at skørtet kommer på :)

Øøøv, hvor synd at det gik i vasken. Men synes det er flot at du ser sådan på det, at det så bare ikke var meningen.

Jeg tror den make-up vil være perfekt til resten af dit look. Den er faktisk lidt, som jeg havde forestillet mig den :D

1

Del dette indlæg

Prøveopsætning

Så kom jeg til frisøren og fik prøvesat håret :)

Det er ikke sat nøjagtig som på dagen, da hun sagde, at hun ikke ville jinx'e det.

Synes dog sagtens man kan se, hvordan det skal være :)

Desværre havde jeg glemt mit fine hårsmykke, så det er desværre ikke på :td: På grund af det gode vejr, valgte jeg at gå til frisøren. Da jeg er næsten helt derhenne opdager jeg, at jeg har glemt smykket, mega øv. Men tror jeg går derop, og viser smykket, så hun kan få en idé om størrelsen på smykket.

Selvom det ikke er sat meget grundigt, så synes jeg faktisk stadig, at det er blevet super flot, og er ret sikker på, at det bliver præcis, som jeg ønsker mig det på dagen. Det eneste jeg måske er lidt usikker på, efter at have set billederne er, om valken skal være lidt større.

I skal selvfølgelig ikke snydes for lidt billeder :wink:

Jeg synes at dit hår er virkelig flot, men jeg syntes, ligesom du selv er inde på, at valken gerne må være større. Det giver mere volume og glamour til håret :)

Skal dit slør side under eller over? :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Øøøv, hvor synd at det gik i vasken. Men synes det er flot at du ser sådan på det, at det så bare ikke var meningen.

Jeg tror den make-up vil være perfekt til resten af dit look. Den er faktisk lidt, som jeg havde forestillet mig den :D

Tusind tak :) Vi er også lidt ærgerlige over det, men der er jo ikke så meget vi kan gøre ved det.

Jeg synes at dit hår er virkelig flot, men jeg syntes, ligesom du selv er inde på, at valken gerne må være større. Det giver mere volume og glamour til håret :)

Skal dit slør side under eller over? :)

Jeg regner med, at sløret skal sidde over, men ikke meget :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ih, øv med den lejlighed!! Men ja, måske var det bare ikke meant to be. Dit hår er blevet vildt flot!! Ville så gerne have haft sådan en bølge foran! :)

Hehe, ja jeg er altså også lidt fjollet med den bølge :) Er så glad for, at min frisør kan finde ud af at lave den. Overvejede en årgang at få make-up artisten til at sætte håret også, men hun mente ikke at hun kunne lave den. Så nu er jeg endt med en frisør og en make-up artist :tunge: Det bliver dog ca det samme, som hvis make-up artisten skulle have sat håret, og føler mig meget mere tryg ved den her løsning :)

Det var super ærgerligt med lejligheden, men vi kom da i gang med at få en lånegodkendelse, det tror jeg ikke vi var kommet i gang med ellers. Så noget positivt er der da kommet ud af det :) Det har også lidt givet os blod på tanden, for at finde noget nyt (50 m2 er bare ikke ret meget til to mennesker).

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer