KarenØA

Hvornår slutter/sluttede Jeres bryllupsfest?

20 indlæg i dette emne

Hej,

Min kæreste of jeg skal giftes i oktober 2014 og har fået styr på både kirke, reception og fest, men kan ikke blive enige om hvornår festen skal slutte...

Vores umiddelbare tanke var klokken 4, men på restauranten rådede de os til at tænke meget over hvor længe vi ville blive ved, for som han sagde "folk må næsten hellere tænke "hvis bare det havde varet lidt længere" end at der sidder tre branderter og drikker flade fadøl og kærester der står og spørger hvornår skal vi hjem?" Det er en rigtig lang dag, og folk er som regel trætte til sidst.

Vi var til bryllup hos nogle gode venner i august, og der gik vi ved 3.30-45 tiden og der var vi kun en 8-10 af de bedste venner tilbage og vi blev nærmest "smidt" ud fordi brudeparret var så trætte at de nærmest ikke kunne stå på benene... Hvis festen var så luttet kl.3 havde de sidste 10-15 folk nok netop tænkt "gid det havde varet lidt længere".

Derudover har jeg en veninde som spiller som DJ til mange bryllupper, og hun har nærmest aldrig været til et bryllup som varer længere end til kl.3. Som oftest slutter de kl.2.

En ekstra time koster 4.500 kr. og det er egentlig ikke så afgørende, men hvis der alligevel kun sidder tre mand og er ved at falde i søvn, så kunne jeg godt bruge de penge noget andet...

Hvad er jeres tanker/erfaringer? Hvornår slutter/sluttede I, og var det for lidt, for meget eller tilpas?

Redigeret af KarenØA
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

vi slutter senest kl 6 når DJen stopper :) Jeg synes det vil være ærgeligt at slutte en fest hvis man selv mener den er rigtig godt igang :) samtidig kan gæsterne sove på stedet, så det er nemt for dem og vælte omkuld i sengen når de ikke kan feste mere :)

det skal også lige nævnes at vi ikke betaler ekstra for og holde festen indtil kl 6

Redigeret af PrettyLittleAngel
0

Del dette indlæg

Vi tog fra festen kl 4. På daværende tidspunkt var der 10 personer tilbage ca. De fleste tog hjem mellem kl 2-3, hvilket jeg også gerne ville, men min mand var ikke til at drive med hjem :tunge: Forloveren låste lokalerne af kl 6 om morgen hvor de kun var 4 mennesker tilbage.

Jeg synes, at hvis man skal sætte et tidspunkt så er kl 3 fint. Der er ingen grund til at betale 4500 kr for at 10-15 mennesker kan sidde tilbage og kigge dybt i flasken, hvis jeg skal tage udgangspunkt i vores fest.
Men det kommer også an på hvornår i server natmad? Vi gjorde det omkring kl 1:30-2:00 mener jeg, og derefter begynder folk stille at tage hjem.

0

Del dette indlæg

Det kommer nok an på, hvem der skal med til brylluppet :)

Vi har heldigvis ingen lukketid på vores lokale, men vi ved også, at festen sagtens kunne vare til 6-7 stykker om morgenen. Hvis vi var et sted, hvor der skulle lukkes på et tidspunkt, ville jeg nok sige, at når brudeparret går i seng, så er festen slut..

Vi var til en bryllupsfest i København sommers, hvor de havde lokalet til kl. 2.30 og der fortsatte festen hos én af gæsterne, der tog hele selskabet med hjem og de blev vist ved til kl. 8 om morgenen, så det er meget forskelligt. Jeg synes også, at det afhænger af årstid, om sommeren er der en tendens til at blive ved lidt længere, fordi det bliver tidligt lyst.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

I og med at vi selv spiller til festen slutter har vi også en rimelig god fornemmelse for hvornår festen slutter og jeg kan ikke helt nikke genkendende til det med at de fleste slutter klokken 2 og ikke varer længere end til kl. 3.

Bortset fra de steder hvor der er fast sluttidspunkt på kl. 1 eller 2 fra feststedets side så slutter langt de fleste af vores bryllupsfester mellem kl. 3 og kl. 5. Det er ekstremt sjældent at nogle kommer ud over de 12 timer, hvor vores DJ har ret til at sige stop,men det sker da og det er ikke noget jeg selv går op i eller tænker over. Som regel er det også andre der siger stop.

Set med vores øjne er der stor forskel på feststeder og forsamlingshuse/lejede selskabslokaler når vi taler sluttidspunkt.

Er der kun 10-15 personer tilbage i et bryllupsselskab kan et feststed, hvor der ikke er tid på sjældent forsvare at køre festen længere men vil godt have de sidste ud. Der vil man typisk blive bedt om at lukke musikken ned med de samme. Nogle er mere emsige end andre. Efterfølgende er der god tid til at pakke ned i, da personalet typisk er i gang 1-2 timer efter festen.

I forsamlingshusene er det som regel brudeparret selv eller nogle "betroede" der lukker og slukker, men man ved også at de er trætte og gerne vil hjem som du også selv har oplevet det, umiddelbart herefter. Dvs. der ved man der er en kort tidslunte efterfølgende. Så når man kan fornemme at tiden er ved at nærme sig begynder man så småt at pakke lys m.v. ned. Lyden er så det sidste der ryger og det plejer tidsmæssigt at passe med at brudeparret og evt. hjælpere har fået pakket gaver m.v. ned og er klar til afgang. Forsamlingshus eller ej så er det jo også noget man taler med brudeparret om undervejs. Som regel er det dem der kommer op og siger at det er ved at være tid.

Jeg kan godt følge restauratøren. Det kan også siges sådan at det ikke er nogen skam at stoppe festen når den er på toppen som så også er det indtryk folk går hjem med. Derudover er det meget svært på forhånd at skulle tage stilling til det med ekstratimer. Det er ikke til at forudsige på forhånd og det samme kan man til dels sige når man har muligheden for at tage stilling undervejs. Fik en melding fra en kollega der spillede i et forsamlingshus i går. Der var gæsterne begyndt at gå hjem 10 minutter efter der lige var bestilt en ekstratime hos ham. Det er jo bl.a. i de situationer at vores ubegrænsede spilletid kommer til sin ret. At folk ikke skal tænke over den del i forhold til os og økonomi. :lol:

0

Del dette indlæg

Nu betaler vi 300 kr. / ekstra time med DJ, så det overlever vi nu nok også, trods det ikke er "ubegrænset spilletid" i kontrakten :wink:

Jeg selv var til bryllup i sommers, hvor festen sluttede kl. 3.00 med natmad, hvorefter de sidste nok var gået omkring kl. 4.00. Dette var på et hotel og passede meget godt. Personligt var jeg så grydeklar allerede fra kl. 2.00, men det er jo en anden sag hehe Men fordi jeg ikke er natteravn, så har vi også valgt at blive viet allerede kl. 13.00, så vi får mest muligt bryllup i dagstimerne :)

Vi overvejer selv natmad omkring kl. 2.00 eller 2.30 - og så pakker man stille og roligt sammen derefter. Pt. har vi DJ frem til kl. 2.00, men har mulighed for længere, samt på selve dagen skal vi bare sige til 30 min. før, vi ønsker natmaden, hvis festen nu af forunderlige årsager bare rocker derud af! Jeg tror dog ikke, at vi kan holde ud længere end til max 3.00. Og er der nogle, der har lyst til at blive ved med at se ned i flasken, så har hotellet den mulighed at flytte de sidste personer ned i baren, hvor de så kan drikke videre.

Vi skal også vies kl. 13 og har reception derefter, så det er bl.a. derfor jeg tænker at folk kommer til at være godt gammeldags trætte...

Jeg kan med sikkerhed sige at kl.5-6-7 stykker slet ikke er aktuelt, både pga. økonomien men også fordi der ikke er nogen der vil fortsætte så længe. Ved slet ikke hvornår jeg sidst har været til en fest der sluttede kl. 6 :)

0

Del dette indlæg

De kolleger jeg kender, hvor de fleste kører med fast spilletid og ekstrabetaling, opererer typisk med 600 -1200 kr. for en ekstra time.Heller ikke noget der vælter budgettet for de fleste men stadigvæk nok til at man vil gøre sig overvejelser hvis det kun er den hårde kerne på 10-15 personer der er tilbage. Når man er ude i kl. 5 eller 6 om morgenen er det noget andet end nogle timer før hvor der var fuldt selskab. Typisk ønsker de tilbageværende mere og man kan også bedre give "los" på den konto fordi der ikke er andre grupper at tage hensyn til. Udover at det er hyggeligt og sjovt for de sidste så er det nok ikke helt forkert at kalde det en slags "afterparty".

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

De kolleger jeg kender, hvor de fleste kører med fast spilletid og ekstrabetaling, opererer typisk med 600 -1200 kr. for en ekstra time.Heller ikke noget der vælter budgettet for de fleste men stadigvæk nok til at man vil gøre sig overvejelser hvis det kun er den hårde kerne på 10-15 personer der er tilbage. Når man er ude i kl. 5 om 6 om morgenen er det noget andet end nogle timer før hvor der var fuldt selskab. Typisk ønsker de tilbageværende mere og man kan også bedre give "los" på den konto fordi der ikke er andre at tage hensyn til. Udover at det er hyggeligt og sjovt for de sidste så er det nok ikke helt forkert at kalde det en slags "afterparty".

Hvis det var 1000 kr. det handlede om, så ville jeg nok også bare tage den ekstra time, men på hotellet hvor vi skal holde det koster det 4-4500 kr. pr. ekstra time, så det er lidt nogle andre priser :) Desuden ligger det ret centralt, så hvis folk vil feste videre kan de meget nemt tage videre ud i natten... :)

0

Del dette indlæg

Vi havde selv en plan om at festen skulle køre til langt ud på natten. Og vi betalte gerne hvad det kostede, for at få en god fest. Nu endte det desværre med at jeg var syg, så jeg havde det så dårligt, så vi valgte faktisk at stoppe festen mens den var på toppen, og få natmad som planlagt i tilbuddet, kl. 1.30 - og det var perfekt nok. Folk skulle kører 3 kvarter hjem også.

Altså havde jeg været frisk og rask, så havde vi kørt den videre er jeg overbevist om, men det gjorde ikke noget at stoppe "tidligt".

0

Del dette indlæg

Det er meget almindeligt forekommende at prisfastsættelsenpå ekstratimer er forholdsvis høj i bymiljøet (og ofte er der også begrænsning på kl. 2 som følge af offentlige påbud). Havde en gom for en del år siden som glædestrålende kom op og fortalte at han havde købt en time mere ved at lægge en check på 10.000 kr. Andre steder opererer de med en merpris på deltager i forhold til det oprindelige selskabsstørrelse. :lol:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det er meget almindeligt forekommende at prisfastsættelsenpå ekstratimer er forholdsvis høj i bymiljøet (og ofte er der også begrænsning på kl. 2 som følge af offentlige påbud). Havde en gom for en del år siden som glædestrålende kom op og fortalte at han havde købt en time mere ved at lægge en check på 10.000 kr. Andre steder opererer de med en merpris på deltager i forhold til det oprindelige selskabsstørrelse. :lol:

Det er også tilfældet her, 75 kr. pr. time pr. person (oprindelig selskabsstørrelse), og det skal så aftales på forhånd. Det er altså ikke muligt at købe ekstra timer på dagen.

0

Del dette indlæg

75 kr. pr. time pr. person (oprindelig selskabsstørrelse), og det skal så aftales på forhånd. Det er altså ikke muligt at købe ekstra timer på dagen.

Tror allerede at du har draget din/jeres konklusion og at det går i den retning som restauratøren også siger det. Det er absolut ikke nogen skam at slutte en fest kl. 3 (eller kl. 2). Der hvor I måske kan hente lidt i den anden ende er ved at opfordre toastmasteren til at stramme op i forhold til middagen (uden at det dog bliver for presset) og ved blot at få serveret natmaden undervejs uden andet ophold, end at den blot serveres og annonceres (plejer de fleste gange bare at dæmpe musikken en smule i det korte tidsrum hvor man kan se folk sidder og spiser natmad).

0

Del dette indlæg

vi startede i kirke kl 15,30 og de sidste gæster gik kl. 03 , vi havde ingen reception så alle gæsterne kom direkte fra kirken og ind på hotellet.

Vi have på forhånd sagt kl 02 men med mulighed for at forlænge, det kostede 1500,00 + det folk drak, i den sidste time blev der stort set ikke drukket noget så det kan godt betale sig at betale for hver enkelt drinks istedet for at betale dyre penge for baren, vi havde og aftalt at den frie bar indeholdt øl, vin og sodavand, herefter købte vi hele flasker sprut (650,00pr flaske ) jeg mener vi drak 5 flasker ( vi var 83 personer) denne model var meget billigere end den frie bar..

( skal lige sige, den sidste time var vi 6-8 mennesker tilbage, så hvis vi havde sagt godnat så var d gået hjem :-) )

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

75 kr. pr. time pr. person (oprindelig selskabsstørrelse), og det skal så aftales på forhånd. Det er altså ikke muligt at købe ekstra timer på dagen.

Tror allerede at du har draget din/jeres konklusion og at det går i den retning som restauratøren også siger det. Det er absolut ikke nogen skam at slutte en fest kl. 3 (eller kl. 2). Der hvor I måske kan hente lidt i den anden ende er ved at opfordre toastmasteren til at stramme op i forhold til middagen (uden at det dog bliver for presset) og ved blot at få serveret natmaden undervejs uden andet ophold, end at den blot serveres og annonceres (plejer de fleste gange bare at dæmpe musikken en smule i det korte tidsrum hvor man kan se folk sidder og spiser natmad).

Ja, jeg har nok bestemt mig, men jeg skal jo også lige have ham derhjemme med på den... :) Det er straks en større udfordring.

0

Del dette indlæg

Hvis han betaler "no problem" :lol: Ved godt virkeligheden ikke ser sådan ud. Virkeligheden er faktisk når vi taler bryllupsfester at det ret ofte er gommen og "hans slæng" der er langsomme om at komme i gang på dansegulvet. Der skal ofte lige lidt indenbords først og i de situationer er det pigerne og den lidt ældre generation der er på til at starte med. Måske det er derfor han har brug for en ekstratime. :lol:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer