milia

Budget bryllup

20 indlæg i dette emne

Hej Piger,

Efter en del års pause har jeg igen fundet lykken og vi snakker bryllup, men i mellemtiden er der kommet en baby til verden og vores budget er ikke kæmpe stort, vi vil gerne holde et budget bryllup for ca 40 gæster.. Men jeg er total ide forladt, så håber i kan hjælpe mig lidt på vej her :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi startede ud med jukeboks og helstegtpattegris. Vi fik dog nogle penge af vores forældre, så vi er blevet enige om, at vi har 40.000. Derfor er der blevet bestilt musiker, oksemørbrad og ellers bare helt nede på jorden bordopdækning og anretning. Det skal ikke være vildt og voldsomt på nogen måde. Vi har så inviteret 65. Manden ville gerne have noget lidt større - jeg havde foretrukket pattegrisen, men det er vigtigt for ham, at der bliver stor fest.

Man kan sagtens holde et rigtig fint og også mellemstort bryllup for få penge.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har slet ikke lagt noget budget endnu …

Jeg synes det er så svært med alle de ting man gerne vil have …

Vi har fundet et lækkert lokale på dalvangsvej i glostrup, det koster 6000,- så allerede der er der røget en del, så skal der pynt,kørsel, blomster, mad, kjole, habit, smykker, band og invitationerne … har jeg glemt noget??? Tilgengæld købte vi vores vielsesringe da vi var på ferie, dem designede vi selv og så fik vi en super pris.

Åh … jeg er så nervøs for at der ikke er råd til det hele … :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Man kan skære lidt ned hist og her, blomster kan du måske selv dyrke i egen eller andre have og selv binde? Kørsel kan måske være en i kender der evt har en fed bil? Maden kan i evt selv lave og band ja det er jo en post der nemt kan være dyr, så er det vigtigt for jer der er band eller kan en dj være okay?. Smykker kan købes brugt, låne eller fides billigt ved at lede rundt omkring på nettet :) Tror godt man kan holde det nede, hvis man ser lidt kreativt på det :)

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Man kan skære lidt ned hist og her, blomster kan du måske selv dyrke i egen eller andre have og selv binde? Kørsel kan måske være en i kender der evt har en fed bil? Maden kan i evt selv lave og band ja det er jo en post der nemt kan være dyr, så er det vigtigt for jer der er band eller kan en dj være okay?. Smykker kan købes brugt, låne eller fides billigt ved at lede rundt omkring på nettet :) Tror godt man kan holde det nede, hvis man ser lidt kreativt på det :)

Min onkel spiller i et band, så det får vi heldigvis ret billigt :-) Min Mor er tidligere blomsterbinder, men det løber jo nok op alligevel, men ja ellers kan det jo undværes ...

Vi er også heldige at min Svoger er kok, så han vil gerne hjælpe med maden, og få nogle til at lave det på selve dagen :-) Jeg har arvesmykker - heldigvis .. Men det så kniber er netop bilen … Vi vil gerne have en total fed "retro" bil, men det koster bare ..

Men ja, hvis man er kreativ anlagt kan det meste jo laves selv … Jeg har lige fået en genial ide, med tyl gardiner fra ikea … :D :-))

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det håber jeg i hvertfald :-)

Ja altså, jeg har en ide om at købe en masse af de der tylgardiner som koster 20,- for to sæt. Hænge dem i loftet i buer samt ned langs væggen med en sløjfe .. jeg ved ikke om du kan forestille dig det ..?

Vores tema, bliver sølv og creme farvet - så det skulle være nogle sølvbånd som samler dem … :-)

Vi havde faktisk planlagt vores bryllup for nogle år tilbage, men endte med at aflyse det hele, så har en masse balloner i lavendel og perlemor … UPS :D

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jo det kan jeg godt, har selv købt dem og har samme farver som dig :) lyder super godt

ej hvor pudsigt .. Det bliver da spændende… Jeg glæder mig helt vildt …

Kender i sted hvor man kan leje biler til bryllupskørsel? :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Køb din brudekjole brugt på trendsales eller dba.. Der er vildt mange.. Jeg fandt fx en til 600kr som har kostet 15.000 fra ny og den passer perfekt.. Istedet for dj kan i lave en playliste på en iPad, det gør vi.. Pynt og bordkort kan være noget fra naturen.. Duge kan være lagner fra ikea til 14kr stykket.. Tja der er mange måder at spare hvis man tænker sig om😊 Jeg er helt sikker på vores bryllup bliver helt fantastisk selvom det er et budgetbryllup😀

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Medmindre man bor/holder festen i et område hvor man kan få en rigtig god pris på en færdig feststedsløsning så får man mest for pengene ved at leje sig ind i et forsamlingshus eller andre lokaliteter hvor man kun lejer selve lokalerne og selv står for resten. Man skal langt ned i kuvertpris før at det bliver en billigere pris at holde festen på et feststed o.l. (men de findes da).

Musikmæssigt er den billigste løsning naturligvis en computer-løsning eller en jukeboks men der er meget forberedelse i det og ingen af disse løsninger er garanti for at der kommer den fornødne alsidig i musikken som er et must til de fleste bryllupsfester og der er heller ingen som kan sørge for at der er musik til de sange som gæsterne kommer med (det er så heller ikke et 100% must). Det er så en prioriteringssag om man vil spare på musikken, fotografen m.v.

Jeg forstår så ikke helt sammenligningen med stor fest kontra pattegris. De to ting har i mine øjne ikke noget med hinanden at gøre. Stegt pattegris er helt oplagt til havefester og andre steder hvor der er mulighed for at grille udendørs og det er meget brugt i dag til såvel "små" som "store" fester.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer