ninn0103

Gaver

15 posts in this topic

Hej alle

Måske I kan hjælpe mig? Giver I gave til jeres kommende svigerforældre? Jeg påtænker at købe en Willow Tree figure med mor og søn til min svigermor. Til gengæld er jeg fuldstændig i tvivl om, hvad jeg skal købe til min svigerfar. Nogen ideer??

Mvh Ninna

0

Annonce ♥

Nu er begge mine svigerforældre døde, men havde de været i live tænker jeg ikke at jeg ville give dem en gave.

0

Min svigemo får heller ingen gave.

0

Jeg har købt et broderet lommetørklæde til min svigermor, men ikke noget til min svigerfar.

For mig var det meget naturligt kun at give til svigermoren:-)

0

Annonce ♥

Jeg giver ikke gave til mine svigerforældre - men hvad med en graveret lommelærke til din svigerfar?

0

Umiddelbart tror jeg ikke vi giver gave til vores forældre

0

Jeg giver ikke mine svigerforældre en gave - de har vist minimums interesse i brylluppet - og da vi var på rådhuset gad svigermor ikke engang dukke op, det kunne hun åbenbart ikke nu hun havde brækket armen 3 dage tidligere. De har tværtimod kun brokket sig over jeg ikke vil have de tager deres hundehvalp med til brylluppet (er det stadigvæk en hvalp når den er 1 år?), over niecen (barnebarnet) på 3 ikke er inviteret (det er ingen børn), over at de faktisk er blevet bedt om at møde op i pænt tøj, og over det ikke lige var på det hotel de gerne ville bo på, på Samsø at vi holder festen - jamen I kan da for filen bare bo der alligevel - ikke mit problem hvor I bor - eller bliv helt væk.

Min mor og hendes mand, som har givet os en ordentlig bunke penge til brylluppet (2/3 dele faktisk) og som gladelig spørger til det, får bestemt heller ikke nogle gaver. De er inviteret på lige fod med alle andre, og har ingen rolle i brylluppet - at de har valgt at give os penge, er vi rigtig glade for og vi har sagt tak.

Hvis du vil give dem en gave hvorfor så ikke bare give dem en fælles gave?

Edited by sdo
0

Det kan selvfølgelig tænkes, at der er en skik derude med at give svigerforældre gave, men så er det ikke noget jeg ved noget om. Jeg giver derfor ikke gave (denne her svigerdatter er vel gave nok i sig selv ;)). De forventer vist heller ingen gave..

0

Annonce ♥

Hmm, synes det der bryllupsbudget hurtigt kan vokse til uanede mængder. Kommer skikken af at man i gamle dage gav en medgift som forældre til bruden eller er der tale om noget andet (er det overhovedet en skik)?

Jeg køber selv ikke noget til svigerforældrene - men giver dem mulighed for at tage del i en fantastisk dag (og en fremtid hvor jeg potentielt kommer til at skænke dem børnebørn fra mit skød- er det ikke nok?!

Nå nu du gerne vil give gaver kunne manchetknapper, slipsenål eller lignende også være en ide.

0

De får da mig! Det må være gave nok haha.

1

Vi giver ikke gaver til nogen som helst. Ja måske det lyder egoistisk i nogens øjne, men for det første holder vi budget bryllup, og for det andet så forstår jeg ikke helt det der med at give folk gaver, det er jo ikke dem der skal giftes :tunge:

0

Vi giver ikke gaver til nogen som helst. Ja måske det lyder egoistisk i nogens øjne, men for det første holder vi budget bryllup, og for det andet så forstår jeg ikke helt det der med at give folk gaver, det er jo ikke dem der skal giftes :tunge:

Jeg synes ikke det lyder egoistisk.

Man skal ikke gaver man ikke har lyst til at give/ eller som ikke føles rigtigt. Synes også økonomien er vigtigt og jeg kan ikke forestille mig at nogen forventer noget.

Som jeg skrev længere oppe så har vi valgt at give til min svigermor - for mig er det fordi jeg kunne mærke at det føltes helt rigtigt at gøre, da jeg sad og overvejede det.

Vi giver faktisk også en lille gave til vores toastmaster og til vores forlover.

For os er det lidt ligesom favourboksene. At vi elsker at give gaver og at modtage gaver. Vi har det begge som et af vores kærlighedsprog og det virker derfor naturligt. Selvom vi ikke har et kæmpe budget, er det noget vi har prioriteret fordi det gør OS glad og føles rigtig. :-)

0

Annonce ♥

Jeg har købt lommetørklæder, som der bliver broderet et digt på til mine forældre. Men til min svigermor har vi ikke købt noget. Spurgte H2B og det syntes han ikke var nødvendigt.

Har aldrig hørt om, at man "skal" købe til forældre og svigerforældre. Køber kun til mine forældre for at give den et lille håndgribeligt minde om dagen.

0

Jeg synes ikke det lyder egoistisk.

Man skal ikke gaver man ikke har lyst til at give/ eller som ikke føles rigtigt. Synes også økonomien er vigtigt og jeg kan ikke forestille mig at nogen forventer noget.

Som jeg skrev længere oppe så har vi valgt at give til min svigermor - for mig er det fordi jeg kunne mærke at det føltes helt rigtigt at gøre, da jeg sad og overvejede det.

Vi giver faktisk også en lille gave til vores toastmaster og til vores forlover.

For os er det lidt ligesom favourboksene. At vi elsker at give gaver og at modtage gaver. Vi har det begge som et af vores kærlighedsprog og det virker derfor naturligt. Selvom vi ikke har et kæmpe budget, er det noget vi har prioriteret fordi det gør OS glad og føles rigtig. :-)

Jeg elsker skam også at give gave, det er slet ikke det. Jeg syntes bare det er "underligt" ( i mangel på bedre ord), at give gæster, familie osv gaver i forbindelse med ens eget bryllup. Altså misforstå mig ikke, jeg rynker ikke på næsen af jer som gør det, for det er jo JERES valg og JERES ønske . Vi laver f.eks heller ikke favourbokse, da jeg mener det er endnu en unødvendig udgift, og så er jeg nok også bare lidt doven, jeg gider simpelthen ikke bruge energi på noget, som for mig er overflødigt ( og sådan har vi det jo nok egentlig allesammen) . Har dog tænkt mig at lave toiletkurve , men det er egentlig ligeså meget fordi jeg så selv slipper for at have taske med, og kan gå derud lige og bruge hårlak, en vatpind, en vådserviet osv :tunge:

0

Vi overvejer at give gaver til f.eks. Toastmaster, forældre, Best man osv. Det gør vi for at sige tak for al den hjælp og energi de lægger i vores bryllup, og det vil vi gerne vise vi er taknemmelige for. :)

Vi har dog ikke snakket om hvad vi vil give endnu

0