zaviness

Ring til ham

29 indlæg i dette emne

Hej alle,

Er der andre det er gift/skal giftes med en landmand/håndværker/maskinmester eller en med lignende erhverv? Hvad gør/gjorde i med ring til ham?

Jeg vil ikke have at min kommende mand går rundt med smykker som kan sidde fast i det tunge maskineri han arbejder med til hverdag - men hvad gør man så? Både til vielsen og bagefter?

Jeg har tænkt flere ting:

1) Finde en billig ring til ham som man kan udveksle i kirken og så parkere den i smykkeskrinet fremover (billigt og en kende uromantisk)

2) Finde en ordentlig ring som han kan have i en halskæde (det synes han så er for fimset - jeg synes ellers det var den bedste og mest ligetil løsning! )

3) Finde en billig ring til at udveksle og så så lavet en kæde til halsen hvor dato og navne er graveret på i stedet for ring

Er der andre der har dette "problem"? Hvad har i gjort / tænkt jer at gøre?

Kh Kristine

Redigeret af zaviness
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har ikke samme problem på den måde... eller jo det har jeg vel egentlig...

Min H2B er kok og bryder sig overhovedet ikke om smykker, så jeg har ingen af dine løsninger jeg kan bruge.

Løsning 1 synes jeg ville være for uromantisk, som du selv siger.

Løsning 2, hvis han synes det er for fimset, tjah... kan se dilemmaet der....

Løsning 3 synes jeg er sød og god. :thumbsupsmileyanim:

Dog ved jeg at ikke alle vil have ringe (min egen H2B) og vi har derfor snakket om at vi vil snakke med vores giftefogde om det. Måske man kunne undlade det med at man giver hianden ringe... Hør evt jeres præst om man kunne gøre noget ved det, medmindre du vil have han skal have ring :tunge:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min H2B får en ring og en halskæde, der findes jo også de mere maskuline af slagsen :wink: Når han ikke er på arbejde, så tænker han, at han vil have ringen på.

Jeg tænker det kommer rigtig meget an på, hvordan din mand har det med det. Hvis han alligevel ikke vil bruge ringen, så er der jo ingen grund til at smide en masse penge efter en fin ring. Omvendt, hvis han er rigtig tændt på tanken om en ring (som min H2B), så er det måske værd at investere i en fin ring og en kæde til den :) Men tænker lidt at det vel i virkeligheden er hans valg?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min h2b er maskinarbejder og kan heller ikke bruge smykker på job. Faktisk er han slet ikke til smykker. Vi har overvejet 3 muligheder; at købe en billig "symbolsk" ring til ham, bruge hans forlovelsesring og kun købe en ny ring til mig eller at det kun er mig der skal have ring på i kirken. Nu må vi se hvad det bliver. H2b vil under alle omstændigheder ikke komme til at gå med ring, hverken på fingeren eller i en kæde.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker, om ikke et fedt læderhalsbånd kunne være en løsning? Det har et lidt andet "udtryk" end en halskæde :rolleyes:

For nogle år siden gav jeg et rigtig lækkert flettet et af slagsen til min kæreste - og han har næsten ikke haft det taget af siden :wink:

Det var det her - bare i halsbånd:

73affffbe175302e7debc76909fe1430.jpg

En hurtig tur med google finder også dem her..

NecklaceP0023.w240.h240.jpg

Cap_6-10.jpg

laederhalskaede_solv_med_navn2.jpg

PS, singlepiger der læser med; jeg tror IKKE modellen følger med :td::lol:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nu har min mand ikke sådan et erhverv, men alligevel samme problem - han er violinist og kan ikke spille med sin ring på. Han har alligevel valgt at få en ring (en ordentlig dyr en), som han tager af når han skal spille.

Så hvis din kommende mand gerne vil have en ring, så kan I jo finde et sted han kan lægge den, når han skal arbejde.

Hvis han synes det er fimset at have den i en halskæde, så er det i hvert fald ikke løsningen.

Og hvis han ikke vil have en ring, så har du flere penge til din ring :wink:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Mon ikke et armbånd også kan sætte sig fast i maskinerne? Enten får han en ring, som har en fast parkeringsplads til dagligt, og som han tager på når han ikke er på arbejde, eller også får han slet ingen ring, om han så skal have et andet smykke må være op til ham. Ringudvekslingen er egentlig ikke en del af det oprindelige vielsesritual, så den del kan man sagtens undlade at have med.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min H2B tager i øjeblikket forlovelsesringen (som også bliver vores vielsesring) af i hverdagene når han skal arbejde, og tager den så på igen i weekenden når maskinerne ikke er i nærheden :wink:

Det fungere fint for os/ham, måske var det også en mulighed for jer..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vi har samme problem, min kæreste er tømre og han kan ikke ha hans ring på når han er på job, men han vil heller ikke ha halskæde på, så vi er blevet enige om at han får en ring der ikke er så dyr, også bruger han den bare kun i "fritiden" tror enlig kun han kommer til at ta den på når vi skal noget, men han mener selv at han vil ta den på hver dag når han får fri også til han skal på arbejde igen, men nu må vi se :)

men synes ideen med halskæden er rigtig sød ;)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min H2B tager i øjeblikket forlovelsesringen (som også bliver vores vielsesring) af i hverdagene når han skal arbejde, og tager den så på igen i weekenden når maskinerne ikke er i nærheden :wink:

Det fungere fint for os/ham, måske var det også en mulighed for jer..

Det samme gør vi her! Min H2B vil faktisk gerne have hans ring på når vi skal i byen mv., han vil vel på den måde også gerne vise omverdenen at vi er forlovet (og senere gift). Til hverdag bærer han aldrig ringen, dels af sikkerhedsmæssige grunde, og den ville også komme til at se grim ud på meget kort tid.

Tror du din H2B faktisk gerne vil have en ring? Hvis ikke, synes jeg ret godt om halskæde-løsningen :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min H2B tager i øjeblikket forlovelsesringen (som også bliver vores vielsesring) af i hverdagene når han skal arbejde, og tager den så på igen i weekenden når maskinerne ikke er i nærheden :wink:

Det fungere fint for os/ham, måske var det også en mulighed for jer..

Det samme gør vi her! Min H2B vil faktisk gerne have hans ring på når vi skal i byen mv., han vil vel på den måde også gerne vise omverdenen at vi er forlovet (og senere gift). Til hverdag bærer han aldrig ringen, dels af sikkerhedsmæssige grunde, og den ville også komme til at se grim ud på meget kort tid.

Tror du din H2B faktisk gerne vil have en ring? Hvis ikke, synes jeg ret godt om halskæde-løsningen :)

Min H2B vil gerne have ringen.. Han købte selv forlovelsesringe helt uden min viden.. Og som din, så vil han også gerne vise omverden at han er forlovet :kiss:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min H2B arbejder på kontor så det er ikke noget problem, men min ex-mand kunne heller ikke have smykker på når han var på arbejde så han valgte at få en tatovering med navn og dato i stedet for (og ja vi er nu skilt og han har den stadig)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak for alle de forslag. Jeg har vendt det med ham igen og nu er det blevet til at vi finder en fin ring til ham også, som så bliver parkeret når han er på arbejde. Efter lidt betænkningstid ville han også gerne have en ordentlig ring på i kirken og når vi skal nogen steder - han var ellers mere til den billige løsning i starten:)

2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tror det er en god løsning og så skal han jo bare huskes på at tage den på i weekenden :-)

Min H2B har valgt løsningen med at have ringen i en halskæde. Han synes ikke det er fimset og vil gerne have ringen med sig altid.

Men forstår godt at han ikke er til smykker. Så god løsning i fandt. :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tusind tak for alle de forslag. Jeg har vendt det med ham igen og nu er det blevet til at vi finder en fin ring til ham også, som så bliver parkeret når han er på arbejde. Efter lidt betænkningstid ville han også gerne have en ordentlig ring på i kirken og når vi skal nogen steder - han var ellers mere til den billige løsning i starten:)

Det er en god løsning. Det gør min kommende mand også. Han er nemlig VVS'er. Så hver gang vi skal noget finder han den frem og ellers ligger den i pengeskabet. :) (Vi bruger for øvrigt ringene som forlovelsesringe og vielsesringe, derfor fungerer det allerede sådan nu.) :blush:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

nu er jeg jo så han køn og kan ikke helt se problemet her.

Jeg har selv forlovelses ring på, bor lige pt. på landet og har den stort set altid på når jeg arbejder, hvis jeg skal lave noget hvor der er risiko for at sidde fast med ringen hvilket egentligt kun er når man repararer maskinerne tager jeg den blot af og lægger den i min pengepung, alternativt hvis man er en rigtig bonde kunne man jo lige smide en hø snor igennem den og hænge den i traktoren hvis man ikke har en pung,

Men ellers som andre har nævn hvis man ikke kan have den på når man arbejder eller andet så kan man jo lægge den sammen med sit fritids tøj og så gå med den når man ikke har fri.

jeg har også den mærkelige holdning at hvis en mand ikke engang vil gå med en lille vielses ring på, så er hans tanker på andre kvinder..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min kæreste skal have hans ring i en kæde om halsen. Det bliver så i en lædersnøre, da det er mere ham og virker mere "råt", fremfor en kæde i sølv/guld.

Det er så ikke pga. job, men ganske enkelt fordi han ikke bryder sig om at have fingerring på.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker, om ikke et fedt læderhalsbånd kunne være en løsning? Det har et lidt andet "udtryk" end en halskæde :rolleyes:

For nogle år siden gav jeg et rigtig lækkert flettet et af slagsen til min kæreste - og han har næsten ikke haft det taget af siden :wink:

Det var det her - bare i halsbånd:

73affffbe175302e7debc76909fe1430.jpg

En hurtig tur med google finder også dem her..

NecklaceP0023.w240.h240.jpg

Cap_6-10.jpg

laederhalskaede_solv_med_navn2.jpg

PS, singlepiger der læser med; jeg tror IKKE modellen følger med :td::lol:

Modellen er også relativ egoistisk ;) Han hedder Ciano og er med i diverse reality programmer, hvis man nu er til sådan noget! :wink:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min H2B arbejder som bager. Forlovelsesringen har han i en kæde. Han bruger den mest i weekenden eller hvis vi skal noget, hvilket jeg har det fint med. Om han beholder forlovelsesringen som jeg som en overraskelse fik graveret med vores navne og pardato, så det kun er mig der får en ny ring, eller om vi køber en ring til ham også har vi endnu ikke besluttet, men det med kæden fungere fint, for han er ikke til at gå med ring på finger, men også pga. det arbejde han har er det ikke muligt.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

I vores tilfælde står vi modsat(at jeg skulle have en holdbar ring)

Min forlovede gav mig en ring i sort stål som kan holde til voldsombrug. Så er der så langt hvidguld i riller for at gøre den lidt feminin.

Måske er det løsningen for jer også?

Hm, jo mere jeg tænker over det, jo mere lun bliver jeg på ideen. Den må lige tages op med ham!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

min husbond in spe skal slet ikke have en ring... han er brandmand og den vil enten blive væk eller parkeret i en skuffe. Så det er kun min der skal have en ring. Han går generelt ikke med smykker, så hverken halskæder eller armbånd kommer på tale. Vi hæfter os ved de ord vi lover hinanden i kirken, og det er perfekt for os <3

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer