LilleKiel

at blive spurgt

10 posts in this topic

Hej..

Tænker på om faderen til bruden bare forventer at det er dem der føler bruden op af kirkegulvet? Eller er det NORMALT at de bliver spurgt først? Grunden til jeg spørger er at jeg overvejer at lade min storebror følgw mig op, men vil ikle risikere at min far på dagen står og forventer at det er ham der skal..

0

Annonce ♥

Jeg ved ikke hvad der er normalt i dag men tidligere var det vist en "selvfølge" at det var faderen som fulgte bruden om. Jeg syntes under alle omstændighederne at du skal involvere din far inden og forklare at du ønsker at din storebror følger dig op. :lol:

0

Jeg ved heller ikke hvad der er normalt, men jeg tænkte ikke det var nødvendigt at spørge min far. Men så spurgte min mor om jeg havde spurgt ham. Så jeg spurgte ham og så sagde han at det havde han da også regnet med.

Så han regnede bare med det, hvorimod min mor mente man skulle spørges...

0

Der er ikke noget der er normalt, men lige præcis med bryllupper er der utrolig mange traditioner. Om man ønsker at følge dem eller ej er op til en selv, men involverer traditionen andre personer, kan det være en god idé lige at cleare hvad brudeparret forventer og ønsker af dagen.

Af alle i dette forum har du formentlig bedst selv en fornemmelse af om din far vil blive skuffet eller ej hvis du vælger at lade din bror følge dig op i stedet for.

Personligt ville jeg snakke med min far om hvad vi gør, netop fordi der også på dette punkt er nogle forventninger.

0

Annonce ♥

Jeg har ikke den bedste kontakt til min far, min mor og far blev skilt da jeg var 8. Han er alkoholiker.ø, og man kan mærke på ham at han på en måde har taget lidt skade af det.. Og han er sådan en der let bliver skuffet, . For 4 år siden kom han til skade med sit knæ, så den blev smadret, og han har ikke klynket om andet de sidste 4 år.. fx. Da jeg ventede nr 2, så sagde han: det var dejligt. Tillykke. Og mit knæ det gør simpelthen så ondt....

0

Min far har ytret at jeg ikke skal forvente noget af ham, så jeg har heller ikke tænkt mig at spørge ham. Enten går jeg selv eller følges med mine børn.

Hvis du foretrækker at det er din bror der skal følge dig op, så er det jo ham der skal gøre det.

0

Hvis det er en anden end din far, så ville jeg sige det til ham. Mest af alt så han ikke regner med noget :)

0

Hvis du ønsker at en anden end din far skal følge dig op af gulvet, vil jeg også sige at det skal sige til ham. Ved mit første bryllup var det min far, men jeg spurgte ham og hans svar var at det havde han da også regnet med at han skulle. Så hvis din far regner med det og så ikke har fået det af vide... uanset hvilket forhold man har til ham, så fortjener han da at være "advaret" på forhånd.

Jeg regner med at når vores forlovelse bliver officiel, så skal jeg høre min datter om hun vil følges med mig og "give mig væk". Jeg vil ikke have min far gør det, da han gjorde det første gang og i mine øjne er det mere min datters accept af vores ægteskab, jeg ønsker end min fars... og må tilstå at det ville betyde mere for mig at det blev hende.

0

Annonce ♥

Min måde at fortælle mine forældre at vi skulle giftes var, at jeg spurgte min far, om han ville følge mig op af kirkegulvet, så han er spurgt :)

Men jeg synes helt klart du lige skal sige til din far, at du har valgt din bror til at følge dig op, så din far ikke først får det at vide på selve dagen..

0

Det er nok en god ide med helt klare linier. Så fortæl din far om dit valg og der er vel en grund til at du vil følges af din bror, det må din far jo så kunne forstå eller lære at forstå?

Jeg fortalte min bio-far for to år siden at manden og jeg var blevet gift på rådhus i 09. Selvom vi ikke ses ret meget lød han alligevel skuffet over at han så aldrig skulle følge mig op i kirken. Så for nogle fædre ligger det måske ret dybt at de gerne vil give deres døtre væk.

Mens min far (adoptiv-far) er fuldt forstående for hvorfor jeg ønsker at følges med min mand op til alteret når vi skal velsignes, han ville gerne have givet mig væk hvis det havde været mit ønske, men det er jeg ikke til.

0