Rikke aka rapanden

R&N 27-09-2014 - Endelig beretning :D

1,376 indlæg i dette emne

hvor er det bare trist, at det skal være sådan, og du spurte hende jo bare om hun kunne være belejlig og ikke andet, (y) indtil videre er vi gået fri, nok fordi der ingen der ved noget endnu, men ved også at jeg ikke kommer uden om den brok, dvs min mor når hun modtager indbydelsen...men det er nok fordi hun ikke er BIG fan af min h2b fordi han siger sin mening.....

MEN Hvis i vil holde børnefødselsdag til jeres bryllup, så lad det være det, for dagen er som i ønsker og har drømt om :loveshower::loveshower: SÅ lad dem ikke ødelægge det for jer, med deres brok.....håber det går i orden igen, og at i kan nyde tiden og til og på dagen uden at være bange for at der kommer brok

Vi holder bestemt også brylluppet som vi vil, det skal andre slet slet ikke bestemme. Og kan overhovedet ikke se hvad der er børnefødselsdag over vores bryllup, hun har flere gange nævnt det i forbindelse med farver osv, " Pas nu på der ikke kommer for meget farve, så bliver det børnefødselsdag" . Det har sgu da intet med børnefødselsdag, skulle jeg så også kalde hendes fester for barbie fester, fordi det altid er hvid og lyserød og med sløjfer? Det blander jeg mig da slet ikke i, det er HENDES valg, og HENDES fester.

Og hun må også bare acceptere at vi ikke ønsker det samme som hende. Jeg bliver bare så ked af det og frustreret, også fordi de skal hjælpe med ret mange ting her den sidste tid, så det er et total dumt tidpunkt at blive uvenner på.

forstår fuldt ud at du er frustreret og er ked af det, og synes det er super ærgerligt at det skal være sådan....hvorfor kan der ikke bare være glæde på jeres vegne, og nej der ingen fester der ens hverken farvemæssigt eller andet og ja gir dig ret, det er et dumt tidspunkt at blive uvenner på

Præcis, man burde da være glad op til et bryllup, folk burde glæde sig til at deltage. Og jeg gider jo slet ikke være uvenner med svigermor, er også første gang nogensinde, vi har da diskuteret et par gange, men så har vi bare ændret emne, og vupti så var det glemt. Så blev total chokeret over , hvordan hun bare tromlede igennem, og nærmest ikke lod mig indføre et ord, mens hun bare brokkede sig i stride strømme, og talte ned og vores valg.

Hvis hun imod alt forventning ringer senere, så har min kæreste tænkt sig at fortælle hende det ikke var okay. Der er forskel på at komme med forslag og sige sin mening pænt, til at overfuse folk på den måde.

Det tror jeg bestemt er en god ide, men øv hvor er det bare en træls situation at stå i

Det er en super træls situation, for altså man ønsker jo for det første slet ikke at være uvenner med nogen, og da slet ikke ens familie. Og for det andet så er det bare et vildt dumt tidspunkt.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nå, men måske der var en mening med svigermors flip, for det gjorde da at jeg fandt nogle andre drinks dispensere, og så nogen der kan være mere i, end dem jeg havde set på herinde. De er nu bestilt, så er det bare at vente på de bliver leveret :)

Har bestilt 2 stk af dem, og har planer om at sætte dem på nogle kasser eller noget, så de ikke skal stå ude på bordkanten :)

post-56973-0-16470800-1406621836_thumb.j

1

Del dette indlæg

Hmm, måske din svigermor har haft en rigtig dårlig dag, og det så bare skulle gå ud over nogen. Derfor er det selvfølgelig ikke okay, at hun reagerer sådan, men det kan jo være det var derfor.

Synes det lød til at hun havde været rigtig strid, og tror du gjorde det helt rigtige i at lægge røret på, i stedet for at gå ind i diskussionen. Så kan hun da få lidt tid til at køle af. Men rigtig ærgerligt, når nu du ellers har sådan et fint forhold til hende.

Virker dog til at du har fået det bedste ud af situationen ved at finde de der super fine drink dispensers :):wink:

0

Del dette indlæg

Hmm, måske din svigermor har haft en rigtig dårlig dag, og det så bare skulle gå ud over nogen. Derfor er det selvfølgelig ikke okay, at hun reagerer sådan, men det kan jo være det var derfor.

Synes det lød til at hun havde været rigtig strid, og tror du gjorde det helt rigtige i at lægge røret på, i stedet for at gå ind i diskussionen. Så kan hun da få lidt tid til at køle af. Men rigtig ærgerligt, når nu du ellers har sådan et fint forhold til hende.

Virker dog til at du har fået det bedste ud af situationen ved at finde de der super fine drink dispensers :):wink:

Jeg tror måske hun er meget presset for tiden, men som du også siger, det skal bare ikke gå ud over mig. De skal snart have lagt nyt gulv i stuen, og skal derfor have tømt hele stuen ( og de har mega mange ting, og ikke rigtig plads til at stille dem i andre rum) , samtidig kommer kærestens søster på ferie i en uge her fra på fredag mener jeg, og de skal jo også hjælpe med nogle ting i forbindelse med brylluppet. MEN så skulle de måske have tænkt sig om, og så have ventet med det gulv , og det er jo dem selv der har tilbudt alt den hjælp til brylluppet, vi har ikke krævet det/bedt om det.

Jeg sendte hende en sms tidligere på dagen, hvor jeg forklarede hvorfor jeg lagde røret på, beskrev hvordan hun havde fået mig til at føle, og så skrevet at jeg jo ikke ønsker at være uvenner, men at jeg følte mig uretfærdigbehandlet, og syntes ikke at jeg havde fortjent at blive talt sådan til. Har skrevet det i en pæn tone, og har ikke skældt ud, så nu har jeg i hvert fald rakt en hånd ud, og samtidig fået fortalt at det faktisk sårede mig rigtig meget.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ih er lige kommet hjem fra min mor, og et hjørne af stuen er nu indraget til bryllupsting :tunge:

Har fået nogle drikkevare med hjem, som jeg har købt af en brud herinde fra, lysestager, glas/skåle til slikbuffet , og så mine smykker :loveshower:

Min mor har haft egen smykkebutik i nogle år, og har derfor stadig en masse smykker tilbage. Så vi havde aftalt at hvis jeg kunne finde noget blandt det,så kunne jeg bare få det. Så jeg har fået armbånd og halskæde med vedhæng, og så har jeg lånt to sæt øreringe af min mor ( har 2 huller i hvert øre).

Fik også lavet bordkort derude, da min mor skal skrive navne på. Ja altså navnene mangler jo så endnu, men jeg fik limet pynten på, og syntes de blev rigtig fine og enkle, lige mig :)

I får lige billeder af bordkort og smykker :loveshower:

post-56973-0-21102500-1406744142_thumb.j

post-56973-0-95739200-1406744148_thumb.j

1

Del dette indlæg

Ih er lige kommet hjem fra min mor, og et hjørne af stuen er nu indraget til bryllupsting :tunge:

Har fået nogle drikkevare med hjem, som jeg har købt af en brud herinde fra, lysestager, glas/skåle til slikbuffet , og så mine smykker :loveshower:

Min mor har haft egen smykkebutik i nogle år, og har derfor stadig en masse smykker tilbage. Så vi havde aftalt at hvis jeg kunne finde noget blandt det,så kunne jeg bare få det. Så jeg har fået armbånd og halskæde med vedhæng, og så har jeg lånt to sæt øreringe af min mor ( har 2 huller i hvert øre).

Fik også lavet bordkort derude, da min mor skal skrive navne på. Ja altså navnene mangler jo så endnu, men jeg fik limet pynten på, og syntes de blev rigtig fine og enkle, lige mig :)

Fine smykker

0

Del dette indlæg

Fine smykker

Ja, de skal lige pudses, da de jo bare har været pakket væk på plader evigheder , men altså SÅ bliver de også helt fantastiske. Det var dælme nemt at "købe" smykker, når man bare kunne sidde hjemme ved sin mor og kigge på en masse smykker, og vælge lige det man bedst kunne lide, samtidig med min mor også kom med ideer til noget hun kunne lave :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Superflotte ørenringe - dine bordkort ligner mine lidt. Mine er dog ivory, men jeg har også valgt at sætte lilla sommerfugle/blomster på (købt i Panduro) :7himmel:

Mine er også købt i panduro , gad ikke til selv at klippe eller lave noget :tunge:

0

Del dette indlæg

Så er drinks dispenserne kommet, og ih hvor er de altså bare fine!! :loveshower:

Selv kæresten er helt vild med dem, og siger at hvis de ikke kan sælges efter brylluppet, jamen så gør det da ikke noget, for så kan vi da bare bruge dem ind imellem .Så skønt at han ikke bare tænker " jøsses endnu en udgift" :)

post-56973-0-98690500-1406813361_thumb.j

0

Del dette indlæg

De er super fine

Ja de er nemlig super fine, og så bliver de sat på nogle kasser , så de ikke behøves stå ved bordkanten. Og de har dælme været hurtige om at sende dem! Bestilte dem tirsdag, og igår mens vi var ude ved min mor, der har posten været her med dem. Så kæresten har lige været oppe i Brugsen og hente pakken i dag, jeg vidste jeg ville begynde og hyle af afmagt, hvis jeg skulle slæbe den kæmpe kasse hjem :lol:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

De er super fine

Ja de er nemlig super fine, og så bliver de sat på nogle kasser , så de ikke behøves stå ved bordkanten. Og de har dælme været hurtige om at sende dem! Bestilte dem tirsdag, og igår mens vi var ude ved min mor, der har posten været her med dem. Så kæresten har lige været oppe i Brugsen og hente pakken i dag, jeg vidste jeg ville begynde og hyle af afmagt, hvis jeg skulle slæbe den kæmpe kasse hjem :lol:

Ja mine kommer også til at stå på en vendt kasse

0

Del dette indlæg

De er så fede dine drinksdispensere! Må man høre, hvor du har bestilt dem fra? Og hvor høje de cirka er?

Jeg kunne nemlig rigtig godt tænke mig at bestille nogle magen til :-)

De er købt hos Imerco :) Ved ikke lige hvor høje de er, men der kan være 8 liter i hver :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

De er så fede dine drinksdispensere! Må man høre, hvor du har bestilt dem fra? Og hvor høje de cirka er?

De er købt hos Imerco :) Ved ikke lige hvor høje de er, men der kan være 8 liter i hver :)

Ej hvor nemt! Jeg troede, man var nødt til at bestille sådan noget hjem fra det store udland.

Der blev min aften bare lige lidt bedre. Utroligt, at et par bryllupsrekvisitter kan have den effekt!

Mange tak!

0

Del dette indlæg

Ej hvor nemt! Jeg troede, man var nødt til at bestille sådan noget hjem fra det store udland.

Der blev min aften bare lige lidt bedre. Utroligt, at et par bryllupsrekvisitter kan have den effekt!

Mange tak!

Jeg havde også droppet dem, fordi jeg netop kun kunne finde dem i england, USA osv. Men så nævnte min mor den anden dag, at hun havde set dem i Imerco, og så klikkede jeg straks ind på deres hjemmeside :shopping:

Jeg havde ellers tidligere tjekket både imerco, inspiration, kop&kande osv, men de havde dem ikke. Men det har de så fået nu, total lækkert. Og så var jeg selvfølgelig 10 øre fra fri fragt, men så havde jeg jo en undskyldning, for lige at bestille en ny lille magretheskål med :floejt:

Nu ved jeg ikke hvor du bor, men jeg sætter mine til salg efter bryllupet. Men det kræver at du bor i nærheden af Århus, da jeg ikke tør sende dem.

Redigeret af Rikke aka rapanden
0

Del dette indlæg

Mange tak!

Jeg havde også droppet dem, fordi jeg netop kun kunne finde dem i england, USA osv. Men så nævnte min mor den anden dag, at hun havde set dem i Imerco, og så klikkede jeg straks ind på deres hjemmeside :shopping:

Jeg havde ellers tidligere tjekket både imerco, inspiration, kop&kande osv, men de havde dem ikke. Men det har de så fået nu, total lækkert. Og så var jeg selvfølgelig 10 øre fra fri fragt, men så havde jeg jo en undskyldning, for lige at bestille en ny lille magretheskål med :floejt:

Nu ved jeg ikke hvor du bor, men jeg sætter mine til salg efter bryllupet. Men det kræver at du bor i nærheden af Århus, da jeg ikke tør sende dem.

Ej hvor er vi heldige, at de har fået dem så!

Jeg bor i København, så nej det går nok desværre ikke.

Men så må jeg jo til at finde ud af, hvilken ekstra lille ting, jeg bliver nødt til at købe for at få fri fragt :floejt:

0

Del dette indlæg

Mange tak!

Ej hvor er vi heldige, at de har fået dem så!

Jeg bor i København, så nej det går nok desværre ikke.

Men så må jeg jo til at finde ud af, hvilken ekstra lille ting, jeg bliver nødt til at købe for at få fri fragt :floejt:

Haha, god plan. Jeg sad også nærmest og gned mig i hænderne, ved tanken om at det jo var dumt ikke at købe noget , for jeg ville jo få noget for de penge :lol:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Glemte helt at fortælle om hvor overrasket jeg er over min kæreste. Det skal ikke være nogen hemmelighed, at vi bliver gift fordi jeg vil, og fordi det betyder meget for mig. Altså ikke ment at min kæreste ikke gider, men det er bare ikke vigtigt for ham at have et stykke papir, men fordi det betyder så meget for mig, og han elsker mig, så er det selvfølgelig det vi gør ( hans ord) .

Vi har derfor fra start af aftalt at det mest er mig der står for planlægning, men selvfølgelig lige vender ting med ham osv. Da jeg så sad ude ved min mor den anden dag, og skulle igang med at lave de der bordkort, spurgte jeg min mor hvilken side hun syntes skulle vende ud ad, den mørke eller lyse. Og så skete det vildt underlige, min kærestehavde sgu en mening, så jeg skyndte mig at sige " jamen hvis du syntes det skat, så gør vi det", for nu havde han endelig en mening.

Dagen før havde han faktisk også ytret " Jeg har faktisk vænnet mig helt til tanken nu", hvilket altså er stort. Og i dag sagde han " nu er der ikke længe til, hva skat" . Ej men altså jeg har været ved at falde ned af stolen, ved de her oplevelser, det er SÅ vildt at mærke, at han faktisk pludselig interessere sig, og jeg endda kan mærke han glæder sig.

Men det bekræfter også bare hvad jeg hele tiden har sagt til ham, at når vi først kom tæt på og det hele blev mere virkeligt, så ville det hele ændre sig for ham, og det har det netop gjort.

Altså misforstå mig nu ikke, det er ikke fordi jeg har tvunget min kæreste til bryllup, men pga. hans sygdom har han svært ved at overskue ting osv, og især når de er langt ude i fremtiden, han kan ikke overskue for meget planlægning osv, og netop derfor har jeg jo bare taget styringen, for at aflaste ham :)

0

Del dette indlæg

Glemte helt at fortælle om hvor overrasket jeg er over min kæreste. Det skal ikke være nogen hemmelighed, at vi bliver gift fordi jeg vil, og fordi det betyder meget for mig. Altså ikke ment at min kæreste ikke gider, men det er bare ikke vigtigt for ham at have et stykke papir, men fordi det betyder så meget for mig, og han elsker mig, så er det selvfølgelig det vi gør ( hans ord) .

Vi har derfor fra start af aftalt at det mest er mig der står for planlægning, men selvfølgelig lige vender ting med ham osv. Da jeg så sad ude ved min mor den anden dag, og skulle igang med at lave de der bordkort, spurgte jeg min mor hvilken side hun syntes skulle vende ud ad, den mørke eller lyse. Og så skete det vildt underlige, min kærestehavde sgu en mening, så jeg skyndte mig at sige " jamen hvis du syntes det skat, så gør vi det", for nu havde han endelig en mening.

Dagen før havde han faktisk også ytret " Jeg har faktisk vænnet mig helt til tanken nu", hvilket altså er stort. Og i dag sagde han " nu er der ikke længe til, hva skat" . Ej men altså jeg har været ved at falde ned af stolen, ved de her oplevelser, det er SÅ vildt at mærke, at han faktisk pludselig interessere sig, og jeg endda kan mærke han glæder sig.

Men det bekræfter også bare hvad jeg hele tiden har sagt til ham, at når vi først kom tæt på og det hele blev mere virkeligt, så ville det hele ændre sig for ham, og det har det netop gjort.

Altså misforstå mig nu ikke, det er ikke fordi jeg har tvunget min kæreste til bryllup, men pga. hans sygdom har han svært ved at overskue ting osv, og især når de er langt ude i fremtiden, han kan ikke overskue for meget planlægning osv, og netop derfor har jeg jo bare taget styringen, for at aflaste ham :)

Det er derfor jeg synes kærlighed bare er det bedste imellem to mennesker, at man støtter sig op af hinanden, der hvor man er svag og omvendt.

Det kan frigive kræfter, som man ikke troede man havde. :7himmel:

0

Del dette indlæg

Det er derfor jeg synes kærlighed bare er det bedste imellem to mennesker, at man støtter sig op af hinanden, der hvor man er svag og omvendt.

Det kan frigive kræfter, som man ikke troede man havde. :7himmel:

Det er nemlig en skøn ting, jeg er også selv syg, men "heldigvis" for os, så er det på forskellige punkter vi har problemer, hvilket gør at vi faktisk supplere hinanden ret så godt :a1221:

Og for mig viser det virkelig også bare hvor meget min kæreste elsker mig, at han vælger at sige " ved du hvad, det betyder så meget for dig at blive gift, så derfor er det selvfølgelig det vi gør" . Nogen vil måske syntes det virker som tvang, men sådan er det jo slet ikke. Og altså at kunne mærke forandringen i ham nu, og kunne mærke han faktisk glæder sig, det er simpelthen SÅ skønt. Han er desuden også så stædig, så hvis han ikke ville giftes, så var vi ikke blevet gift, der er i hvert fald aldrig chance for at han kommer under tøflen :lol:

0

Del dette indlæg

I dag har vi SU, og vi mangler stadig svar fra kærestens ene søster. Jeg er simpelthen så irriteret på hende, og syntes simpelthen at det er SÅ dårlig stil.

Kæresten skrev jo til hende for et par uger siden over Fb, og han kan se hun har læst den, og hun har været online utallige gange siden, kommenteret på andre folks billeder, statusser osv, men at svare kæresten tilbage på om hun har modtaget invitationen, nej det kan hun ikke.

Vi skal være sammen med hende imorgen, og der bliver hun simpelthen tvunget til at tage stilling , vi gider ikke vente mere, da vi gerne vil igang med bordplan, bordkort, den bordplan der skal op og hænge osv osv. Min kæreste er også pænt irriteret på hende, og jeg har sagt at det bliver hans tjans, for ellers er jeg bange for at jeg får et flip, hvis hun begynder at ævle om hun ikke lige ved det.

Hov ja, vi mangler også svar fra kærestens fætter, men han svare med garanti ikke, og vi har hele tiden regnet med at han hverken ville svare eller dukke op på dagen. Så der gider vi ikke engang rykke efter svar.

Redigeret af Rikke aka rapanden
0

Del dette indlæg

Åh hvor er jeg bare i træls humør. Vi er lige kommet hjem fra mine svigerforældre, og havde hjemmefra aftalt at kærestens søster SKULLE give et svar i dag, og hvis hun sagde hun ikke vidste det, skulle hun have at vide at så tog vi det som et nej, og så var der ikke en plads til hende, og der blev ikke bestilt mad til hende.

Og ja nu er vi så kommet hjem, og er ikke en skid klogere på om hun kommer eller ej. Vi havde aftalt at det var kærestens tjans, da det ligesom er hans familie, og jeg ellers ville fremstå som en total hysterisk zilla, og det havde jeg ikke lyst til. Men kæreste vendte den pludselig om ude ved forældrene, og spurgte mig hvornår min smertegrænse var, og jeg svarede " Ja det var den sådanset igår, er jo derfor vi har sat datoen der" . Og ja så skete der så bare ikke mere.

Hun har arbejdsweekend den weekend, og har endnu ikke forsøgt at få den byttet væk. For helvede altså, hun har haft flere måneder til at få styr på altså sådan noget. Ja og så sagde svigerfar at hun jo måtte ringe til de der kollegaer mandag, og så begyndte hun med at " tjooe altså ,,men det er jo ikke sikkert, og bla bla bla" . Er ved at gå total amok, for vil altså gerne have lavet den skide bordplan, som i forvejen er pisse svær for mig at lave, og for at minimere risikoen for at jeg bliver stresset, er det bare vigtigt at få den lavet nu her, så det ligesom kan blive krydset af, og jeg kan få ro i sindet over det.

Nu kan jeg så sidde her på ubestemt tid, og afvente svaret. Aner INTET om hvornår vi får svar fra hende, og syntes fandeme ikke det er okay. Kæresten skrev altså til hende for 14 dage siden, og spurgte om hun overhovedet havde modtaget invitationen, hvilket hun slet ikke svarede på, ergo kunne hun have brugt de 14 dage på at få byttet den vagt væk, da hun vidste hun skulle være sammen med os i dag. ARGH!!!! :pokey:

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer