Rikke aka rapanden

R&N 27-09-2014 - Endelig beretning :D

1,376 indlæg i dette emne

Folk er sgu sære....så kan man jo lige så godt sige det som det er, at man ikke gider deltage, så kan folk blive lidt skuffet over det, men i det mindste er man ærlig.... Folk har nogen underlige prioriteringer

Jamen jeg er helt enig Camilla. Og alt der skulle printes ud osv er færdigt, nu kan jeg så lave bordplan osv om, har et halvtomt bord, et åndsvagt bordkort til min far ( min far og farfar bliver kaldt lille og store Arne, så det havde vi skrevet på bordkortene, nu virker det bare latterligt at der står lille Arne på min fars) og ja er bare irriteret.

Mega irriterende, vi fik også afbud lige op til, heldigvis fjernede hotellet dem bare så vi ikke skulle betale 1400/person for dem, det havde jeg været lidt træt af....

Ja det forstår jeg dælme godt. Har lige fundet ud af vi har et ekstra bordkort, så min mor laver et nyt til min far på fredag ( det er hende der har skrevet dem, da hun skriver pænest :tunge: ) . Og så dropper jeg nok bare den bordplan i ramme, så må folk altså lige gå og kigge ved bordene.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Åh hvor jeg dog kender det!
Min onkel lavede jo samme nummer - og jeg har ikke snakket med ham siden. Ved simpelthen ikke hvad jeg skal sige til ham, for det eneste jeg kan komme i tanke om er sådan en eller anden barnlig "Anette 5 år og føler sig uretfærdigt behandlet"kommentar....

0

Del dette indlæg

Rikke jeg ved godt at du er ekstremt konfliktsky, men jeg vil alligevel sige, jeg synes du burde kontakte dem selv og fortælle dem hvad deres valg gør ved dig.

Familie kan altså bare være noget hejs af og til. :(

:bearhug:

0

Del dette indlæg

Rikke jeg ved godt at du er ekstremt konfliktsky, men jeg vil alligevel sige, jeg synes du burde kontakte dem selv og fortælle dem hvad deres valg gør ved dig.

Familie kan altså bare være noget hejs af og til. :(

:bearhug:

Det har jeg overhovedet ikke lyst til lige nu. Jeg har generelt ikke noget tæt forhold til min farmor og farfar, de har aldrig rigtig brændt for deres børnebørn. Da jeg var barn så jeg dem dog meget, da de boede her i Århus og vi oftes var inde i deres kolonihave. Det er nok også derfor jeg bliver så sur, skuffet og ked af det, fordi de ikke engang kan bruge DEN dag på mig, min bryllupsdag.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg kan godt forstå, at du er skuffet, men når der er et alkoholproblem indover, så må du se i øjnene, at du aldrig kan vinde over alkoholen :boohoo:

Ja, det er dine farforældre og ja, du er det ældste barnebarn og det første barnebarn, som skal giftes. Du kan kontakte dem, så meget du vil og fortælle, hvad deres valg gør ved dig - det vil ikke bide på dem, for alkoholen vinder stadig. Beklager, men sådan er det :hug::hug::hug:

Redigeret af GoldRumble
0

Del dette indlæg

Jeg gør som min far råder mig til, lader være med at lade det ødelægge vores dag. Min far har igen fortalt dem lidt sandheder, men som han siger så kan vi intet gøre, det er jo altså i sidste ende deres eget valg.

Jeg prøver at fokusere på alle de andre skønne mennesker , som med glæde vil fejre vores dag sammen med os :loveshower:

0

Del dette indlæg

Det kan jo også godt være at du har fat i lange ende og at de måske gerne ville deltage men melder fra i respekt for jer fordi de ved at de ikke kan styre deres alkohol forbrug. Hvis det er tilfældet så må man sige at de har et stort problem og formentlig også dårligt med sig selv.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det kan jo også godt være at du har fat i lange ende og at de måske gerne ville deltage men melder fra i respekt for jer fordi de ved at de ikke kan styre deres alkohol forbrug. Hvis det er tilfældet så må man sige at de har et stort problem og formentlig også dårligt med sig selv.

De plejer nu fint at kunne deltage i fester osv, er ikke sådan at de vælter spritstive rundt eller noget. Men de drikker altså nogle genstande dagligt, og min farfar mistede da også kørekortet for nyligt, fordi han kørte spritkørsel. Eller han mistede det ikke helt, han skulle bara på noget kursus, gog tage teoritimer osv igen.

0

Del dette indlæg

Jeg gør som min far råder mig til, lader være med at lade det ødelægge vores dag. Min far har igen fortalt dem lidt sandheder, men som han siger så kan vi intet gøre, det er jo altså i sidste ende deres eget valg.

Jeg prøver at fokusere på alle de andre skønne mennesker , som med glæde vil fejre vores dag sammen med os :loveshower:

Hvor er det altså godt at din far tær tage den konflikt med dem og bakker dig op. Jeg tror heller ikke du kan re så meget andet end netop at fokuserer på alt det andet gode og så nægte at lade dem ødelægge jeres store dag. Den skal nok bliver rigtig dejlig på trods af nogen knap så voksne mennesker.

Stort knus herfra :-)

0

Del dette indlæg

Hvor er det altså godt at din far tær tage den konflikt med dem og bakker dig op. Jeg tror heller ikke du kan re så meget andet end netop at fokuserer på alt det andet gode og så nægte at lade dem ødelægge jeres store dag. Den skal nok bliver rigtig dejlig på trods af nogen knap så voksne mennesker.

Stort knus herfra :-)

Min far er jo også super skuffet , men som han siger så er de bare underlige på det punkt, og det skal vi ikke lade ødelægge store dage, og slet ikke mit bryllup. Og det har han helt ret i. Min far er guld værd, og jeg er fars lille pige, og har altid været det :biggrin: Han har altid støttet mig i mine valg, og i livet generelt , han er virkelig min klippe :loveboard:

0

Del dette indlæg

Wuhu, så har jeg hentet nøglen til lokalet :cheerleader3: Jeg havde jo spurgt viceværten om vi kunne låne nøglen i dag, så vores indkøb kunne kommer over i køleskabet derover, da vi kun har et lille køleskab herhjemme, og vi jo også har vores "egen" mad deri, så der ville opstå plads problemer. Vores vicevært er så fantastisk, at han sagde vi da bare kunne få nøglen i dag, så det er bare skønt.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

:( Træls med farmor og farfar, men som de andre siger, så er det ikke nemt at tale fornuft med nogen med et misbrug :( Godt at din far er positiv mønsterbryder og bakker dig op hele vejen!

Fedt med viceværten og køleskabet, sådan nogle mennesker er bare guld værd :lol:

0

Del dette indlæg

:( Træls med farmor og farfar, men som de andre siger, så er det ikke nemt at tale fornuft med nogen med et misbrug :( Godt at din far er positiv mønsterbryder og bakker dig op hele vejen!

Fedt med viceværten og køleskabet, sådan nogle mennesker er bare guld værd :lol:

Min far og faster har brudt mønsteret, men så har jeg til gengæld en onkel der både er narkoman og alkoholiker ( han er ikke en del af vores liv mere) .

Ja det er skønt viceværten er så sød. Han spurgte også i dag om han skulle lave nyt navneskilt til postkassen, det havde jeg da slet ikke tænkt på, så godt han gjorde det :tunge:

1

Del dette indlæg

Ringede lige til dem der levere hovedretten, for at få rykket leveringen ½ time, og ville så lige høre hvad salatbaren indeholder, og er du vimmer det er vildt, og det endda kun den lille salatbar vi har valgt. Der medfølger en grøn salat, pastasalat, tomatsalat, gulerodsalat, broccolisalat, og coleslaw , og så er der 2 slags dressing til . Det er jo helt vildt, og der er da i hvert fald noget for enhver smag, selv en kræsenpind som mig :tunge:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Lyder mega lækkert, MUMS!

Ja jeg syntes også det lyder ret godt, og så med flødekartofler, krydderkartofler, brød, oksehøjreb, vildsvin og krondyr , mmmm MUMS jeg glæder mig. Og så har de en virkelig fair pris, og det skulle være super lækker mad.

0

Del dette indlæg

Lyder så lækkert. Vi var også bare så glade for den kok vi fik ud, han var super dygtig, afslappet, lavede alt fra bunden, så vidt muligt økologisk og så var der bare tjek på det hele. Vi havde det italienske bondekøkken som rød tråd, og det spillede max sammen med spejderhytte konceptet og den ultra lækre italienske vin vi havde købt. GLÆD DIG! Det bliver bare sådan en dejlig dag

0

Del dette indlæg

Lyder så lækkert. Vi var også bare så glade for den kok vi fik ud, han var super dygtig, afslappet, lavede alt fra bunden, så vidt muligt økologisk og så var der bare tjek på det hele. Vi havde det italienske bondekøkken som rød tråd, og det spillede max sammen med spejderhytte konceptet og den ultra lækre italienske vin vi havde købt. GLÆD DIG! Det bliver bare sådan en dejlig dag

Ja det gælder jo netop om at vælge noget mad, som man selv kan lide, og syntes er godt. Jeg er lidt en kræsenpind, dog oftest på ting som de fleste andre godt kan lide :tunge: Men samtidig var vi enige om det ikke skulle være gourmet , alt mulig underligt nyt og smart osv. Og så satte budgettet selvfølgelig også sine begrænsninger, men altså vi håber på at maden er rigtig god, har som sagt fået dem anbefalet. Forretten laver jeg jo selv, og svigermor har lavet desserten :)

0

Del dette indlæg

Min mors kollega lavede kagen, og så lavede kokken 3 forskellige slags is og serverede frisk frugt til også som dessert. Vi valgte det sådan, så der var noget at vælge imellem, og også frugt hvis ungerne og andre havde brug for noget enkelt og lækkert at falde tilbage på. Hvad har I givet pr. kuvert? Jeg mener vi gav 325 kr pr. voksen og halv pris for børn under 10år, det var for frugt og bruchetta om eftermiddagen, 2 slags forret og stort italiensk udvalg på buffet plus is og frugt til desserten. Natmaden stod vi selv for, vi fik hotdogs, en sikker vinder blandt vores venner og familie.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Min mors kollega lavede kagen, og så lavede kokken 3 forskellige slags is og serverede frisk frugt til også som dessert. Vi valgte det sådan, så der var noget at vælge imellem, og også frugt hvis ungerne og andre havde brug for noget enkelt og lækkert at falde tilbage på. Hvad har I givet pr. kuvert? Jeg mener vi gav 325 kr pr. voksen og halv pris for børn under 10år, det var for frugt og bruchetta om eftermiddagen, 2 slags forret og stort italiensk udvalg på buffet plus is og frugt til desserten. Natmaden stod vi selv for, vi fik hotdogs, en sikker vinder blandt vores venner og familie.

Vi skal give 110 pr. kuvert for det mad jeg nævnte, hvilket jeg syntes er hamrende billigt. Så vil jeg langt hellere have mad derfra, end at skulle nøjes med noget som kokken & jomfruen osv, Vi får maden fra et lokalt slagtehus , som også har butik og mad ud af huset.

Vi har også valgt hotdogs til natmad, i stedet for boller med pålæg som vi først havde valgt. Det står vi også selv for, vores mødre har sagt de nok lige skal hjælpe med at få kogt pølser og varmet brød , og så skal køkkenpersonalet have sørger for at hakke løg, putte i skåle osv inden de smutter hjem, så vi bare kan hive det inde på bordet :)

Min svigermor laver også vores kager, som "bare" bliver lagkager med jordbærmousse og frisk frugt, pyntet med noget jordbærskum :) Vi har ikke noget specielt ønske om en fin og fancy bryllupskage, så det er en fin og billig løsning for os. Hun har også bagt kransekage, som skal serveres sammen med kagerne og kaffen :)

0

Del dette indlæg

Jøsses for en dag!!! Da min moster og jeg kom over i lokalet, kunne jeg med det samme se, at den bordopstilling vi havde planlagt, bare slet ikke kunne lade sig gøre :shooter:

Og kunne overhovedet ikke finde ud af, hvordan pokker det skulle kunne gå op, og blev i et øjeblik ramt af tanken " så kan det hele fandeme også være ligemeget !! " Jaja, lidt temperament har man vel :floejt:

Da min moster tog hjem, hentede jeg så kæresten, for at vi kunne prøve at rykke rundt på bordene sammen. Efter et par omgange snerren af hinanden fandt vi endelig en løsning. Nu kom næste step så bare, at få lavet en ny bordplan :pokey:

Men nu er den også klaret, og nu frygter jeg så at min svigermor får et hjertestop på fredag, og brokker sig helt vildt. Vi lavede bordplanen efter at placere folk sammen som kan snakke og hygge sig godt sammen. Men da vi så var færdige, sad min mormor pludselig mutters alene ved et bord, og så måtte vi så bytte pladsen mellem kærestens moster og min mormor , efter en samtale med min mor i telefonen, blev simpelthen nødt til at have hendes vinkel på det, for hvis hun nu mente det var okay, var der ingen grund til t bytte rundt.

Men det har så også resulteret i at det eneste familie fra kærestens side ved hovedbordet, er mine svigerforældre. Hvor jeg har to hold forældre, moster+onkel og mormor , og så er resten venner. Og frygter sådan at min svigermor får et total føl, og mener der er for meget af min familie. Men for pokker, det bord hvor vi flyttede kærestens moster til, der sidder hendes datter+svigersøn, samt andre familiemedlemmer hun kender, hvor min mormor altså ikke kendte en eneste. Og min mor fortalte at min mormor i forvejen har det svært ved sådanne fester, efter min morfar døde for nogle år siden, så det vil jeg simpelthen ikke byde hende.

Da vi lavede planen, tænke vi overhovedet ikke i din/min familie, eller familie vs. venner, men tænkte som sagt over hvem der kan få en fest sammen, hvilket altså er det vigtigste.

1

Del dette indlæg

Vi blandede de to familier og venner uden tanke på antal af det ene og det andet og det virkede så fantastisk.... Alle har efter brylluppet sagt at de bare sad helt perfekt, inkl dem som vi havde svært ved at placere så det var en lettet brud der kiggede rundt og så hvor meget snak der var på kryds og tværs

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer