Camilla Munk

Vielsesringe i guld eller hvidguld?

32 indlæg i dette emne

Jeg skriver fordi, vi er lidt i tvivl om, hvorvidt vores vielsesringe skal være i 14 K hvidguld eller 14 K guld. Jeg kunne godt tænke mig, at høre, hvad I andre har valgt og hvorfor? I første omgang var vi egentlig ret overbevidste om, at vi var mest til hvidguld, men så har vi hørt flere sige, at de hurtigt bliver grimme, hvis de ikke hvert år eller hvert andet år behandles med rhodium... Og det ved vi ikke, om vi i længden bliver trætte af.. Så hvad har I andre valgt og hvorfor? Er der nogle som har erfaringer med hvidguldringe og hvordan er det? :)

Bedste hilsner fra

Camilla.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er ikke guldsmed.. men går primært kun med hvidguld, og både min vielses og forlovelsesring er 14 k hvidguld. De er ikke blevet gullige endnu. Men ja det er rigtigt at ringene indimellem skal have et nyt lag af det der - men vores guldsmed sagde at det slet ikke var nødvendigt hvert år (hvilket også er min erfaring), og at det var de færreste der gjorde det så tit.

Jeg vil dog få det gjort indimellem, da jeg også bilder mig selv ind, at det vil gøre ringen lidt pænere igen. Det skidt bliver jo ridset ;)

Men det er jo en smagssag. Jeg foretrækker hvidguld, da det er mere stilrent, og alm. guld for mig tit er gammeldags og tungt at se på.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har købt sølv - men en lille tråd af guld i. Han startede også med at "rigtige" vielses ringe altså var af guld! Jo flere vi prøvede, jo mere flyttede han sig fra de klassiske ringe, det var ret sjovt. Vi er rigtig glade for vores valg - ikke mindst på budgettet ;)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vores bliver også i sølv, fordi min H2B arbejder en del i sølvsmykker og han så designer og laver dem selv.

Det betyder mere for os end en " tradition" om at vielsesringe skal være guld.

bryder mig slet ikke om guld men SKULLE det være guld blev det helt klart hvidguld.

Har en guldring, men det er en jeg har arvet fra min elskede mormor og netop fordi det var en hun fik som ung af min morfar gør jeg er vildt glad for den, og det overskygger at den er af guld.

Syntes I skal vælge en der siger JER noget og så se stort på hvad den er lavet af. :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi havde faktisk først købt forlovelsesringe i 14K hvidguld som også skulle bruges som vielsesringe. Jeg har aldrig gået med guld eller som sådan brudt mig om guld, men nu har vi købt i 14K guld da jeg ikke synes at hvidguld helt rigtigt symboliserer ægteskab :)

Redigeret af Forlovet i Las Vegas
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi regner med at vores ringe skal være i sølv. Jeg bruger stort set kun sølv smykker, og syntes ikke at guld passer til alt. Hvidguld bliver det 100 procent ikke, det er for dyrt for os, og så gider jeg heller ikke have en udgift til "vedligeholdelse" . Jaja, sådan er det at være en nærig fattigrøv :lol:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi får vores lavet hos egeart.dk i guld fra forskellige gamle arvede smykker, så alm. guld. Tror de bliver smukke. Jeg er ikke til sølv og synes faktisk hvidguld minder om sølv... Og vores forlovelsesringe er i titanium, så vi skulle "prøve noget nyt" ;)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har titaniumsringe. De eneste andre vi har forelsket os i er i stål. Alle mine øvrige smykker er i sølv. Så skulle jeg vælge guld ville det blive hvidguld, netop fordi det minder om sølv... Det er jo en smagssag. men ville nok vælge sølv så...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for alle jeres svar... Det er altid rart at høre, hvad I andre tænker... Jeg synes bare, det er lidt svært. Det er jo en stor og vigtig ting, som man skal gå med resten af livet :)

Tja, skal man det? Spørger jeg lidt provokerende ;)

Jeg har en veninde der er gift på 9. år, hende og hendes mand er på deres 3. ring.

Det har de valgt er det rette for dem. Deres ringe er ikke vildt dyre guldringe, det har være sølv, hvidguld og titanium. De vokser sammen og når de udvikler sig og hvis behovet for nye ringe med et nyt udtryk opstår, så bliver de enige og får nye matchende ringe...

Jeg vil heller ikke udelukke at vi kunne finde ud af at skifte vores på sigt, men som udgangspunkt køre vi også den klassiske med at vores vielsesringe er for evigt...

Ville dog bare lige komme med indsparket ;)

Redigeret af Forlovet i Las Vegas
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tak for alle jeres svar... Det er altid rart at høre, hvad I andre tænker... Jeg synes bare, det er lidt svært. Det er jo en stor og vigtig ting, som man skal gå med resten af livet :)

Tja, skal man det? Spørger jeg lidt provokerende ;)

Jeg har en veninde der er gift på 9. år, hende og hendes mand er på deres 3. ring.

Det har de valgt er det rette for dem. Deres ringe er ikke vildt dyre guldringe, det har være sølv, hvidguld og titanium. De vokser sammen og når de udvikler sig og opstår behovet for nye ringe med et nyt udtryk, så bliver de enige og får nye matchende ringe...

Jeg vil heller ikke udelukke at vi kunne finde ud af at skifte vores på sigt, men som udgangspunkt køre vi også den klassiske med at vores vielsesringe er for evigt...

Ville dog bare lige komme med indsparket ;)

Jeg er faktisk enig med dig. Nu betaler svigermor godt nok vores ringe, men de må altså ikke koste f.eks 5000, hvilket er helt fair, for det ville vi jo heller aldrig selv bruge på ringe, det har vi ganske enkelt ikke råd til. Og jeg har det netop også sådan at de kan jo for pokker bare skiftes. Jeg ser dem nok bare heller ikke som sådan en "hellig" ting, som mange andre gør. Så vi har det helt fint med at vi nok ender med sølvringe, de kan jo for pokker altid skiftes ud, vis man ønsker noget andet :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tak for alle jeres svar... Det er altid rart at høre, hvad I andre tænker... Jeg synes bare, det er lidt svært. Det er jo en stor og vigtig ting, som man skal gå med resten af livet :)

Tja, skal man det? Spørger jeg lidt provokerende ;)

Jeg har en veninde der er gift på 9. år, hende og hendes mand er på deres 3. ring.

Det har de valgt er det rette for dem. Deres ringe er ikke vildt dyre guldringe, det har være sølv, hvidguld og titanium. De vokser sammen og når de udvikler sig og opstår behovet for nye ringe med et nyt udtryk, så bliver de enige og får nye matchende ringe...

Jeg vil heller ikke udelukke at vi kunne finde ud af at skifte vores på sigt, men som udgangspunkt køre vi også den klassiske med at vores vielsesringe er for evigt...

Ville dog bare lige komme med indsparket ;)

Jeg er faktisk enig med dig. Nu betaler svigermor godt nok vores ringe, men de må altså ikke koste f.eks 5000, hvilket er helt fair, for det ville vi jo heller aldrig selv bruge på ringe, det har vi ganske enkelt ikke råd til. Og jeg har det netop også sådan at de kan jo for pokker bare skiftes. Jeg ser dem nok bare heller ikke som sådan en "hellig" ting, som mange andre gør. Så vi har det helt fint med at vi nok ender med sølvringe, de kan jo for pokker altid skiftes ud, vis man ønsker noget andet :)

Nemlig :)

Vi har da også kig på en anden type ringe som vi godt kunne tænke os, men får nok ikke lige råd til dem inden brylluppet, men det betyder jo ikke at vi ikke kan skifte til dem, hvis vi finder penge til det efterfølgende.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tak for alle jeres svar... Det er altid rart at høre, hvad I andre tænker... Jeg synes bare, det er lidt svært. Det er jo en stor og vigtig ting, som man skal gå med resten af livet :)

Tja, skal man det? Spørger jeg lidt provokerende ;)

Jeg har en veninde der er gift på 9. år, hende og hendes mand er på deres 3. ring.

Det har de valgt er det rette for dem. Deres ringe er ikke vildt dyre guldringe, det har være sølv, hvidguld og titanium. De vokser sammen og når de udvikler sig og hvis behovet for nye ringe med et nyt udtryk opstår, så bliver de enige og får nye matchende ringe...

Jeg vil heller ikke udelukke at vi kunne finde ud af at skifte vores på sigt, men som udgangspunkt køre vi også den klassiske med at vores vielsesringe er for evigt...

Ville dog bare lige komme med indsparket ;)

Det er da en fed ide!! Omend ret dyr for os, da de ringe jeg kigger på koster spidsen af en jetjager - men tanken tiltaler mig da kraftigt :D

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes det er meget forskelligt om man er til det ene eller det andet.

Min første vielsesring var af hvidguld og guld og den holdt fint, men var dog også kun brugt i 3 år før vi gik fra hinanden. :pokey:

Jeg er ikke selv til guld, og da H2B ikke vil have ring, har vi besluttet at min gerne må koste lidt mere og være lidt ekstra bling, da jeg er en bling-pige. Og jeg håber at jeg kan overtale ham til at jeg får en George Jensen Fusionsring i hvidguld, rosaguld og guld. :loveshower: Den er jeg faldet hårdt for og gerne den hvor der er diamanter i hvidguldet som skal være midten :a1221: .

Men det er jo en smagssag. Kan kun sige, prøv jer frem og find den ring i bedst kan lide.

Ideen med at skrifte ringene ud synes jeg er en fed ide, hvis man har budget til det :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vores bliver nok titanium med en sølv stribe i midten.

Men der findes jo 1000 vis af forskellige farver og matrialer.

regner med at vi tager i et par butikker og kigger efter inspiration, tror også det er lettere at finde ud af hvad man vil have, når man står med det i hånden.

Og så tar det jo ikke skade at høre en prof med for og imod af de forskellige matrialer.

vores forlovelses ringe er af sølv, men efter nogle år (ja vi er sløve) er min ikke den pæneste mere desuden er den blevet meget ridset

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min forlovelsesring er i 14 k hvidguld, da det er det H2B bedst kan lide, og han hælder også mest til vielsesringe i hvidguld. Jeg er umiddelbart mere til klassiske guldringe, men der er nu alligevel noget smukt over hvidguld. Jeg tænkte almindeligt guld, fordi det jo er det "almindelige", men i dag kan man jo frit vælge lige hvad man ønsker.

Hvis I ikke kan vælge, så kan I jo få en ring med begge typer guld :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vores bliver 8 karat hvidguld... Vi kan ikke lide guld, men synes ringene skal være ekstra ordinære, derfor hvidguld... :) Og så med en ikke-glat overfalde... :)

Er du helt sikker på det? Vi har alle steder fået at vide, at hvidguld kun findes i 14 karat. :huh:

Men vi har valgt 14 karat almindelig guld. Går normalt kun med sølvsmykker, så syntes at vielsesringen ville blive ekstra særlig i guld.

Fik den hjem i forgårs. Den er bare blevet så flot - kan næsten ikke vente med at få den på. Der er heldigvis ikke så længe til :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg synes det er meget forskelligt om man er til det ene eller det andet.

Min første vielsesring var af hvidguld og guld og den holdt fint, men var dog også kun brugt i 3 år før vi gik fra hinanden. :pokey:

Jeg er ikke selv til guld, og da H2B ikke vil have ring, har vi besluttet at min gerne må koste lidt mere og være lidt ekstra bling, da jeg er en bling-pige. Og jeg håber at jeg kan overtale ham til at jeg får en George Jensen Fusionsring i hvidguld, rosaguld og guld. :loveshower: Den er jeg faldet hårdt for og gerne den hvor der er diamanter i hvidguldet som skal være midten :a1221: .

Men det er jo en smagssag. Kan kun sige, prøv jer frem og find den ring i bedst kan lide.

Ideen med at skrifte ringene ud synes jeg er en fed ide, hvis man har budget til det :cheerleader3:

Mht til det med skifte ringe ud, så kan man jo spare op til det. Vi kan f.eks ikke gå ud og bruge så mange penge på ringe, som de fleste nok gør. Men hvis vi så senere fortryder, jamen så er det jo bare at spare op, og så derefter købe dem man nu kan lide. Men det vil aldrig komme op i f.eks 10.000 kroner, så mange penge vil vi personligt ikke bruge på et par ringe. Jaja, når man har været en fattigrøv i mange år, så bliver man sgu også lidt nærig :lol:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vores bliver 8 karat hvidguld... Vi kan ikke lide guld, men synes ringene skal være ekstra ordinære, derfor hvidguld... :) Og så med en ikke-glat overfalde... :)

Er du helt sikker på det? Vi har alle steder fået at vide, at hvidguld kun findes i 14 karat. :huh:

Men vi har valgt 14 karat almindelig guld. Går normalt kun med sølvsmykker, så syntes at vielsesringen ville blive ekstra særlig i guld.

Fik den hjem i forgårs. Den er bare blevet så flot - kan næsten ikke vente med at få den på. Der er heldigvis ikke så længe til :cheerleader3:

Egeart laver dem i 8 karat?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer