Wetlesen

Hvordan skal man sidde?

25 posts in this topic

Vi er i tvivl om vi skal sidde i hestesko eller i grupperinger af 8 mennesker...

Vi vil helst sidde i grupperinger, men vi frygter, at der kommer til at være for stor afstand mellem dem, der sidder overfor hinanden, så de ikke kan snakke sammen, og derfor overvejer vi hesteskoen. Hvad tænker i, og hvad gør i??

(Undskyld, hvis der allerede er en tråd om dette emne).

0

Annonce ♥

Vi regner med at skulle sidde ved 8 mands borde, bordene der er i lokalet er firkantede 4 mands borde, og de står allerede sammen to og to. Vores lokale er ikke særlig stort, så det er vist den eneste mulighed, når man skal være max antal gæster.

0

Vi skal sidde ved runde borde med 8 personer om hver - det plejer at fungere rigtig fint :happy:

Personligt synes jeg at snakken oftest går bedre ved runde borde eller ved små firkantede borde - hvis man sidder i hestesko, synes jeg det er svært at følge med i hvad dem der sidder længere henne ad bordet taler om. Synes det er nemmere at tale med flere og følge med i det hele, når alle kan se hinanden. :)

0

Annonce ♥

Vi skal sidde ved runde 9-mandsborde. Vi sad ved et sådan til et bryllup i sommers, og det fungerede rigtig fint :)

Det er dejligt at høre. Synes at det er så svært at vurdere.

0

Annonce ♥

Det jo en smagssag om man er til det ene eller andet.

Jeg kan helt sikkert bedst lide små borde frem for hestesko med højbord, da jeg synes små borde giver en anden hygge

Jeg synes runde borde er det mest romantiske men har hørt en del brokke sig over at det er sværere at snakke sammen, dette har jeg dog aldrig oplevet, men det kommer nok an på bordets størrelse samt selskabet. Tror nogen gange folk bebrejder bordopstillingen, hvor det måske er sammensætningen af personer som er problemet.

Vi skal have firkantet små borde, da vi gerne vil rykke rundt for enden af nogle af bordene, hvilket er temmlig besværligt med runde borde.

0

Jeg kan bedst lide de runde borde så folk sidder i grupperinger. Det kan hurtigt blive uoverskueligt når man sidder ved de helt store borde, så der er klart mere hygge over de runde. Det handler bare om at få gæsterne placeret rigtigt i forhold til hinanden, så skal snakken nok gå fint :)

0

Annonce ♥

Hvis skal sidde i E med 5 ben, simpelthen fordi det er den eneste måde at få plads til alle gæster i festlokalet :-)

Vi er så priviligerede, at der er MASSER af plads. :-) Min tanke er lidt, at de fester jeg har været til med E eller hestesko-borde, der har det været lidt nemmere at snakke med ovenfor. Og er bange for, at hvis vi vælger firkantede (som er den mulighed vi har), så er der et stort krav om, at vi får sat folk rigtigt. Og kan vi nu det?! :blink:

Der kommer til at sidde 10 ved vores borde, medmindre vi rykker rundt som Kiranha gør, så bliver det 8. Uha det kommer til at trække tænder ud. :lol:

0

Jeg kan helt sikkert bedst lide små borde frem for hestesko med højbord, da jeg synes små borde giver en anden hygge

Jeg synes runde borde er det mest romantiske men har hørt en del brokke sig over at det er sværere at snakke sammen, dette har jeg dog aldrig oplevet, men det kommer nok an på bordets størrelse samt selskabet. Tror nogen gange folk bebrejder bordopstillingen, hvor det måske er sammensætningen af personer som er problemet.

Vi skal have firkantet små borde, da vi gerne vil rykke rundt for enden af nogle af bordene, hvilket er temmlig besværligt med runde borde.

Vi snakkede også om at rykke rundt. Det lyder som en god ide. Ved dog ikke om jeg synes, at det fungerer i praksis. :-) Har ikke lyst til at sidde og tude ved min kærestes arbejdskollegaer. :lol:

0

Annonce ♥

Vi snakkede også om at rykke rundt. Det lyder som en god ide. Ved dog ikke om jeg synes, at det fungerer i praksis. :-) Har ikke lyst til at sidde og tude ved min kærestes arbejdskollegaer. :lol:

Vi skal have 4 retter og rykker kun mellem hver ret. Hovedretten bliver severet 2 gange så vi rykker måske også mellem de 2 serveringer.

Dvs vi skal sidde sammen med 2xforældre par ved de 2 første retter, 1 eller 2 retter med vores bedste venner og så måske også ved bedsteforældre.

Så vi kommer ikke til at sidde sammen med arbejdskolleger eller andre som vi ikke er så tætte på

Edited by Kiranha
0

Snakken skal som det bliver sagt nok komme til at gå uanset hvordan man vælger at sætte folk. Det er mere et spørgsmål om hvem man sætter sammen med hvem. Og så er det selvfølgelig et spørgsmål om pladsforhold. En opstilling med enkelte runde eller firkantede borde tager altid mere plads op end hvor bordene stilles op i forlængelse af hinanden. Til gengæld er det også nemmere at bryde uden at ødelægge "mønsteret" hvis der senere skal fjernes et bord eller to. Men når vi taler sammenhængende borde er der jo mange andre muligheder end den traditionelle hestesko

0

Snakken skal som det bliver sagt nok komme til at gå uanset hvordan man vælger at sætte folk. Det er mere et spørgsmål om hvem man sætter sammen med hvem. Og så er det selvfølgelig et spørgsmål om pladsforhold. En opstilling med enkelte runde eller firkantede borde tager altid mere plads op end hvor bordene stilles op i forlængelse af hinanden. Til gengæld er det også nemmere at bryde uden at ødelægge "mønsteret" hvis der senere skal fjernes et bord eller to. Men når vi taler sammenhængende borde er der jo mange andre muligheder end den traditionelle hestesko

Det kommer altså an på hvilken form og størrelse lokalet har. Ved os er det så vidt vi lige selv kan regne ud, ganske enkelt KUN muligt at sætte bordene på en måde, når vi skal være de 40 personer som lokalet der til .Og det er netop som 8 personers borde. Der er ganske enkelt ikke plads til at lave en hestesko, et E osv, hvis folk også skal kunne komme på plads :wink:

Men vi tjekker nu altså lige op en ekstra gang, og har målebånd osv med, for jeg vil gerne have at der er så meget plads som muligt, da vores lokale er ret lille. Vi får f.eks ikke plads til dansegulv, måske en meget lille firkant. Men nu satser vi så heller ikke på en fest med masser af dans, så det er som sådan helt okay.

0

Annonce ♥

Vi skal side i hestesko da det er det der kanl lade sig gøre... men jeg ville helst af vi kunne sidde ved små borde da man bedre kan hører hvad de andre siger. hor i en hestesko kan der godt være meget "larm" så det er svært af skelene hvem der taler med hvem

0

Vi skal have runde borde med 8 på hvert. Det ser smadder godt ud og vi havde det ved min kusines bryllup i juni ´13,og det fungerede perfekt. Og jeg kunne følge med i alle samtalerne som var ved bordet. Det var rart.

0

Der er rigtig mange, der skriver runde borde. Men fungerer det også, hvis det er firkantede borde tænker i??

Ja selvfølgelig gør det det. Der sidder man jo ofte f.eks 2 eller 4 på hver side. Så har man jo både folk på siden, og overfor sig. Vi skal sidde ved firkantede borde, da det er det, som nu engang er i lokalet vi skal være i. Vi regner med at folk skal sidde ved 8 mands borde, men skal lige have afprøvet forskellige muligheder. Men da vores lokale ikke er særlig stort, tror jeg at den eneste løsning netop er 8 mands borde :)

0

Her bliver det også 7 og 8 mands borde, runde. Jeg kan godt lide synet af smukt pyntede runde borde og jeg synes vi har fået lavet en fin Bordplan ad af det hvor alle vidst sidder med nogen de enten kender eller som vi er sikre på nok skal kunne snakke sammen.

0