metteoeland

Hvordan laver i de lysestager med blonder?

13 posts in this topic

Hvilken lim skal bruges, så det sidder ordentligt fast og ikke lugter, når glasset bliver varmt?

Hvor tykke må blonderne være? Regner nemlig med at finde det hele i genneren :wink:

0

Annonce ♥

Slet ingen DIY kvinder herinde, der har et bud?

0

Jeg har ikke prøvet at lave lysestager så ved ikke om det lugter eller hvordan med blonde.

Men jeg har lavet nogle vaser .

Der brugte jeg hvid skolelim det bliver nemlig klart når det tørre op, har set nogle hjemmelavede stager hvor limen var ravbrun da den var tør og det så ikke pænt ud når man havde brugt hvid blonde.

Men tror hvis du vælger så tynd blonde som du kan finde vil det være pænest og sikre dig limen bliver klar er du godt hjulpet. :)

Har du prøvet om der er noget om det på pinterest? :)

Edited by Fr.Thomsen
0

Limlak har altid fungeret for mig. Har lavet mange lysestager sammen med spejderungerne. Både med blonder, glimmer og servietter på

Man kan købe det hos Bilka :biggrin:

http://www.bilka.dk/sport-og-fritid/hobby-og-kontor/kontorartikler/skriveartikler/limlak/p/100013777

Step 1: klip blonderne ud i passende størrelse

Step 2: smør limlak på bagsiden af blonderne

Step 3: lad tørre til dagen efter

OBS: hvis blonderne ikke sidder 100% fast kan du lakere med limlakken oven på blonden.

Edited by Yaxhiri
0

Annonce ♥

Tak for det begge to :-) Jeg har skolelim herhjemme, så det prøver jeg først. Hvis ikke det virker, så går jeg over til limlakken... Det lyder super nemt, og jeg har mega god tid, men nu vil jeg bare gerne snart i gang med noget :oops:

0

Hej med dig :)

Jeg har lavet lysestager med blonde på små lysglas.. (Ved ikke om det er sådan nogle du tænker på) Du kan evt. se dem på min planlægningstråd... :)

Jeg brugte bare små lysglas, en bred blonde og en limpistol fra tiger... Jeg lagde en tynd streg lim øverst på glasset og lagde blonden henover, derefter rullede jeg det limede stykke blonde på et stykke papir så den satte sig ordenligt fast og limen ikke lå i tykke lag.... Det holder rigtig fint og der sker ikke noget med limen når glasset bliver varmt... man kan desuden ikke se limen.. :)

Har prøvet at lime blonde på med almindelig limstift... det bliver grimt og limen vil ikke tørre ordenligt...

Ved ikke om du kunne bruge mit svar til noget, men det er mit bud... :wink:

0

Jeg tænker limpistol eller dobbeltklæbende tape

0

Jeg brugte dobb klæbende tape til mine... men jeg påsatte ikke blonder.. men satinbånd. Men jeg ville nok gøre det samme hvis jeg sku lave med blonder.

Det er bare vigtigt at du påsætter tapen direkte på glasset først.. og så dernæst påsætter din blonde. (og ikke sætter tapen på blonden og så dernæst på glasset) Du risikerer at det krøller.

0

Annonce ♥

Jeg syede mine sammen og trak dem ned over stagen.

0

Jeg kan godt se at denne tråd er ved at være af en ældre dato, men jeg vil alligevel lige give mit besyv med.

Jeg har lavet vaser og lysestager af glas og blonder.

Jeg har brugt forskellige typer blonder. De blonder der er meget tykke, kan have svært ved at binde sig til glasset ved brug af almindeligt hobbylim (som ellers var alletiders til de tynde blonder). De tykke har jeg derfor brugt limpistol til.

post-80739-0-93512000-1445590688_thumb.p

Jeg vil ikke nødvendigvis anbefale dobbeltklæbende tape. Den tape jeg har, stoppede med at virke da der først kom varme lys i glasset, og blonden faldt langsomt af.

Måske er det mig der har fået købt noget dårligt tape, men jeg vil (om ikke andet) anbefale at man afprøver at have et tændt lys i stagen INDEN bryllupsfesten.

post-80739-0-96118300-1447782040_thumb.j
0

wauw hvor ser det flot ud :)

Mange tak.

Det skal nok blive rigtig hyggeligt med lys og blomster i.

0

Annonce ♥

Super fint og gode fif dér :) jeg skal også i gang med mine snart...jeg satser på limpistolen og en tynd blonde

0