Fr.Thomsen

Grrrr .. siger jeg bare.. ( drikkevarer)

33 posts in this topic

Vi har hentet drikkevarer til vores fest i Tyskland i går.

men nu viser det så sig at det vi har købt åbenbart ikke er godt nok.. :pokey::angry:

Jeg har lavet en lukket gruppe på Facebook hvor (næsten) alle gæster er med i.

Sådan at de evt kan arrangere fælles kørsel .. kan melde ind hvem der regner med at overnatte så vi ved hvor mange der skal købes morgenmad til .. og hvis de vil gå sammen om gave osv.

Der slog jeg så op at nu var der købt drikkevarer.

Fik så en kommentar fra en kæreste til en af H2B 's venner : Hej Søde Håber I har købt nok Mokai

Det har vi så IKKE , 1 ks kostede 100 kr og ikke mange af vores gæster drikker det.

Jeg skriver at vi har købt

Tuborg- Alm Carlsberg- Sort guld- Rødvin- Hvidvin- 3 slags Verdi- Vodka- Gin- Captain Morgan- Baileys- Jægermeister- Små Grønne- Whiskey og Cola- Exotic- Squash- 7up og så køber vi også rød sodavand og Æble og Appelsin juice.

Hendes svar er så at der ikke er noget af det hun kan lide og om det virkelig er meningen man skal tage sine egne drikkevarer med.

GRRRR siger jeg bare.. :angry:

Har ikke kommenteret det.. Kan det virkelig passe man skal tjekke op på hvad hver enkelt drikker og købe specielt ind.

Min mor har sukkersyge og har købt noget sukkerfri sodavand til hende ( hun drikker ikke alkohol) .. men ligefrem rette ind efter hver enkelt har vi bare ikke lyst/ råd til..

Er vi helt galt på den???? :huh:

0

Annonce ♥

Hvis det var mig, ja så måtte det altså være hendes hovedpine. Der er jo altså sodavand eller juice hun kan drikke, ellers er der vand i hanen :)

Til vores fest er der KUN øl, vin og sodavand, så drikker man ikke øl og vin, ja så må man ganske enkelt drikke sodavand ( jeg er selv en af dem) . Vi har for det første ikke lyst til en vild drukfest, dernæst så har vi ganske enkelt ikke budget til at købe alt mulig sprut, softdrinks osv. Og så har jeg det ærlig talt sådan at det er et bryllup, og ikke en aften på crazy daisy, så hvis folk ikke kan deltage ved mit bryllup uden at skulle vælte rundt i alkohol tåge, ja så vil jeg egentlig hellere undvære dem.

Hov ja, så skal vi så også have baileys og portvin til kaffen/kagen.

0

Hun er gæst og så må hun finde sig i hvad der bliver serveret, - af både vådt og tørt.. Alt andet er uforskammet! I har jo købt en masse andet, - og ja det er da ærgerligt hun ikke kan lide øl eller vin. Men i kan jo ikke tilfredsstille alle.. 😊

0

Jeg har dælme tit deltaget i fester osv, hvor jeg bare har drukket sodavand, fordi jeg netop ikke drikker øl og vin. Og det er overhovedet ikke noget jeg er blevet sur eller skuffet over, ej heller har jeg overvejet at tage egne drikkevarer med. Det er altså ikke verdens undergang, og ønsker jeg en vild druktur, ja så må jeg jo tage på crazy daisy (y)

0

Annonce ♥

Ville godt nok også blive sur og rassende, vi servere udelukkende øl/vand og vin og lidt til desserten. Jeg ville slet ikke reagere på hendes kommentar, og egentlig gå og håbe på at hun ender med at drikke vand hele dagen.

0

Hun er ganske almindelig dårlig opdraget , længere er den ikke.... det er jo ikke et sammenskudsgilde hun skal til

1

Tror heller ikke vores bliver en fest hvor de vælter rundt. Vi har inviteret få familiemedlemmer forældre, en enkelt moster mine søskende og mine piger og svigersønner.

Men ellers er det venner som vi kommer meget sammen med , og fester med.

Ved godt de unge piger mest drikker Mokai men der er kun hende den ene her som skiller sig meget ud fra resten af gæsterne.

Hun er desuden sjældent med til "Klikens " fester og er hun smutter hun når vi har spist.

Hun er den type der hele tiden ligger de der billeder op af sig selv med trutmund :blink: og er i byen hver weekend hvor hun hele tiden spammer med billeder hvor man lige stiller sig op og "gør-sig-lækker" :shooter: og så kan hun IKKE skrive en eneste sætning uden der skal flettes et " søde" ind.. Jeg kan få spasmer og knopper at det der SØDE.

Og havde faktisk ikke regnet med hun tog med .

Jeg er nok bare slet ikk den type der smider om sig med udtryk som Awesome- Max gas- Sweet- Nice og SØDE og laver trutmund og stritter med bryst og balder. :lol:

Vi stiller en kande Is vand ved hendes plads og så må vi se om ikke det går alligevel. :lol:

Edited by Fr.Thomsen
0

Ej, hvor er hun uforskammet! I har da købt rigeligt med forskellige ting, så hvis der ikke er noget, hun kan li', er hun ganske enkelt bare kræsen!

Vi har heller ikke købt Mokai - folk kunne godt finde noget at drikke, da de ikke fandtes, så mon ikke også de kan det nu? :wink:

0

Annonce ♥

Tror heller ikke vores bliver en fest hvor de vælter rundt. Vi har inviteret få familiemedlemmer forældre, en enkelt moster mine søskende og mine piger og svigersønner.

Men ellers er det venner som vi kommer meget sammen med , og fester med.

Ved godt de unge piger mest drikker Mokai men der er kun hende den ene her som skiller sig meget ud fra resten af gæsterne.

Hun er desuden sjældent med til "Klikens " fester og er hun smutter hun når vi har spist.

Hun er den type der hele tiden ligger de der billeder op af sig selv med trutmund :blink: og er i byen hver weekend hvor hun hele tiden spammer med billeder hvor man lige stiller sig op og "gør-sig-lækker" :shooter: og så kan hun IKKE skrive en eneste sætning uden der skal flettes et " søde" ind.. Jeg kan få spasmer og knopper at det der SØDE.

Og havde faktisk ikke regnet med hun tog med .

Jeg er nok bare slet ikk den type der smider om sig med udtryk som Awesome- Max gas- Sweet- Nice og SØDE og laver trutmund og stritter med bryst og balder. :lol:

Vi stiller en kande Is vand ved hendes plads og så må vi se om ikke det går alligevel. :lol:

Jeg mente heller ikke at fester med alkohol = folk der vælter rundt . Bare lige for at være sikker på du ikke misforstod mig :)

Men mente mere at hvis man skal til at spørge ALLE gæster hvad de vil have, og hvis gæsterne lige pludselig stiller krav, så virker det lidt som om at det for dem bare er en drukfest, og det er et bryllup i mine øjne ikke.

0

Synes godt nok det er uforskammet. Når der er vin, øl, sodavand samt diverse alkohol til selv at blande op så kan hun da ikke forlange mere.

Vi har da heller ikke overvejet at købe Mokai,er ikke engang sikker på jeg har smagt det.

Skal hun en privat besked til dig eller offentligt.

0

Nej nej Rikke.. Sådan forstod jeg det bestemt helle ikk :lol:

Kan altså ikke få lov at quote jer der har svaret :huh:

Men jeg syntes nok oz bare hun er lidt for vant til at andre retter ind efter hende og ikke omvendt, syntes selv vi har købt meget forskelligt.

Har endda brugt dagen på at finde opskrifter ud fra hvad vi havde så jeg kan sætte et skilt op med forskellige Drinks man kan lave og regner med at vi tager vores shaker, ispand + tang og "vippe- måle- ting" med

Kiranha : Hun skrev på væggen inde i gruppen.

men nu må vi se.. måske Han kommer uden hende nu hun ikke kan få det hun vil have.. :lol:

0

Nej nej Rikke.. Sådan forstod jeg det bestemt helle ikk :lol:

Kan altså ikke få lov at quote jer der har svaret :huh:

Men jeg syntes nok oz bare hun er lidt for vant til at andre retter ind efter hende og ikke omvendt, syntes selv vi har købt meget forskelligt.

Har endda brugt dagen på at finde opskrifter ud fra hvad vi havde så jeg kan sætte et skilt op med forskellige Drinks man kan lave og regner med at vi tager vores shaker, ispand + tang og "vippe- måle- ting" med

Kiranha : Hun skrev på væggen inde i gruppen.

men nu må vi se.. måske Han kommer uden hende nu hun ikke kan få det hun vil have.. :lol:

Som du siger har I jo netop købt meget forskelligt, og selvom I så ikke havde, ja så kan man som gæst simpelthen ikke tillade sig sådan en opførsel. Men ja stil isvand lige ved hendes plads, hvis hun altså dukker op. Måske hun hellere tager i byen, så hun kan få sin mokai :tunge:

0

Annonce ♥

Lige med drikkevarer synes jeg det samme som med mad, man kan som brudepar tage hensyn til sig selv og de allernærmeste (hvis der er allergier/andre sygdomme) og med allernærmeste mener jeg forældre og søskende. Så jeg synes bestemt ikke at hun kan forvente at I har købt specielt ind til hende. I har jo i forvejen et stort udvalg og kan hun ikke lide det, så må hun drikke vand, det dør man ikke af og så kunne hun jo passende være den der kører bilen hjem.

0

hvor er hun uforskammet, jeg er personligt heller ikke den store øl eller vin drikker men jeg har da aldrig siddet og suremulet over at der kun var sodavand til mig, fordi jeg ikke kan lide det der bliver serveret til festen .....Hos os er der hvad der er, og ikke en dyt mere.....

0

What! Altså, det er helt vildt hvad folk er ude for i forbindelse med bryllup! Sidder og kommer i tanke om den ene mere spydige kommentar end den anden, men det er nok ikke vejen frem. Selvom jeg er lidt tilhænger af "det var da uforskammet at skrive sådan, synes vi har sørget for et stort udvalg" - for det HAR i, og det ER meget uforskammet. Allergier og sygdomme er én ting, der skal selvfølgelig tages hensyn, men der skal ikke tages hensyn til dårlig opdragelse. Mon ikke de fleste af jeres gæster i facebook gruppen tænker præcis det samme og like'er din kommentar? Kunne være fedt;) Så kunne hun fatte det! ej, men det er nok bare bedst ikke at skrive noget (eller komme på noget neutralt). Det ville jo være ærgerligt, hvis i gjorde hende sur og i ender med at betale for en kuvert til hende og hun så ikke dukker op på dagen pga mokai-abstinenser/trunte-nykker...

Men hold da op, ved ikke om jeg selv kunne dý mig for at svare noget igen.

Eller: "Hvis du selv betaler for din kuvert, skal du være velkommen til at "bestille" de drikkevarer du ønsker til. Hvis du kommer som gæst til vores bryllup (på vores regning), må du desværre nøjes med det udvalg vi har valgt. Der kommer også kun én bryllupskage, selvom alle måske ikke bryder sig om fyldet i den"

Ej, stopper nu:)

1

Jamen, så vil det jo ingen ende tage, hvis man skal ud i hvad hver enkelt gæst foretrækker at drikke :-o

Synes I har et fint udvalg :-D

0

Annonce ♥

Jeg må pga min PCO ikke drikke/spise sukker og alkohol for den sags skyld og det er da hændt at folk simpelthen har glemt at jeg ikke må drikke alm sodavand, øl og vin, men så drikker jeg bare vand eller sender H2B i nærmeste kiosk efter en cola light.... Straks værre når der kun bliver serveret mad jeg ikke må spise, men jeg er ski også en besværlig gæst og jeg ved det så jeg har altid en back-up salat i tasken ;-)

En af vores gæster drikker hverken vin eller noget som helst med brus og der er den umiddelbare plan at han så må drikke vand og ellers selv betale drinks og da jeg lagde en føler ud sagde han at det synes han var helt i orden

0

Jeg er målløs, hvad bilder hun sig ind? Er hun mon et af de unge mennesker, hvor hendes mor ringer til universitetet og forsøger at flytte rundt på hendes eksamensfag, da det ikke passer i prinsessens planer??? Jeg synes det er et vildt udvalg I har, hvis ikke hun kan lide noget af det, så må hun drikke isvand eller gå tørstig i seng. Hvis hun var min gæst, så ville jeg ønske hun meldte afbud.

0

Hvis det var mig ville jeg nok bare skrive tilbage at hun da selvfølgelig ikke selv skal købe drikkevarer med til festen, da hun slet ikke behøver at deltage!

0

Tænk at man stadig kan blive så overrasket over folks dårlig opførelse.

0

Annonce ♥

EJ !!!!!!!! :o:o:o Jeg synes ligesom alle de andre at det er vildt uopdragent af hende!! Hold da op - jeg er helt i chok! :o

Jeg tænker også at hendes kommentar er så skandaløs at dit udeblivende svar er svar nok. På den måde er du ikke med til at piske en stemning op og man kan håbe, at hun tænker sig om og tilføjer et eller andet med, at det var for sjov - eller noget.... :huh: Jeg ville nok også lige spørge H2B om han ikke ville like min første kommentar - for lige at bakke mig op og vise at vi var to om at synes det var okay :)

0

Tror faktisk godt jeg kunne finde på at købe en specifik drikkevare hvis jeg vidste at det var det eneste en gæst kunne lide (så personen følte at jeg tænkte særligt på dem) men jeg ville aldrig købe det efter sådan en uforskammet kommentar, eller skal man sige "bestilling".

Og så har jeg lidt svært ved at tro på at hun slet ikke kan lide noget at det l har købt. Der kan jo laves mange forskellige drinks. Fortstiller mig mere at hun fortrækker mokai og ikke gider lave drinks. Og ja det måske strengt at tænke sådan om en man ikke kender synes bare virkelig det er en forkælet og uforskammet kommentar

1

Tror faktisk godt jeg kunne finde på at købe en specifik drikkevare hvis jeg vidste at det var det eneste en gæst kunne lide (så personen følte at jeg tænkte særligt på dem) men jeg ville aldrig købe det efter sådan en uforskammet kommentar, eller skal man sige "bestilling". ...

Ja netop :) Så har man ligesom ikke lyst til at være sød

0

Tak alle sammen :)

Kan se det ikke kun er mig der tænker som jeg gør.

Hvis hun havde haft et eller andet der gjorde hun kun kunne drikke noget specielt , som nu min mor havde jeg da købt ind til hende.

Men det jo kun hvis jeg vidste det, og som skrevet er hun ikke særligt aktiv til vores fester osv. Så ved ikke så meget om hende andet end alt det overfladiske og i scenesatte hun ligger op på sin væg.

Tror jeg har snakket med hende max 2 gange og det har bare været sådan noget smaltalk, så kender hende ikke så godt at jeg ved sådan noget.

havde helt ærligt også troet hun havde meldt fra da hun altid plejer at være til karneval med hendes veninder .

Har stadig ikke kommenteret hendes kommentar og gør det heller ikke. Men der er 24 der har "liket" min hvor jeg remser op hvad vi har købt. selv hendes kæreste så tolker det som at udvalget passer flertallet udmærket. :)

Men måske hun tager afsted efter maden som hun plejer, da der ikke er meget prinsesse fest over vores fest. Vi skal have bål, kaste med hestesko , slå søm og hvad det ellers ligger op til når man er i en spejderhytte med de fedeste omgivelser. :lol:

2

:o :o :o:blink: :blink: :blink::td: :td: :td::shooter: :shooter: :shooter:

0