Metlux

Ris vs. Sæbebobler vs. Rosenblade

30 posts in this topic

Hej piger

Jeg kan simpelthen ikke finde ud af, om vi skal have ris, sæbebobler eller rosenblade, som gæsterne kan kaste med til brylluppet.

Hvad har I valgt og hvorfor?

På forhånd tak :)

0

Annonce ♥

jeg har valgt en kombination. Jeg har risposer med en sæbeboble dims. Jeg har valgt begge fordi jeg syntes det er smukt med sæbebobler men kan godt lide traditionen og symbolikken i ris. :)

0

Her bliver det hvad end gæsterne nu har med, gætter på det er ris. Jeg har aldrig været til et bryllup hvor brudeparret selv har sørget for ris, så ved at vores familier og venner selv tager med, hvis de vil kaste med noget :)

0

Jeg har selv købt sæbebobler, men nu har jeg lige skrevet og spurgt kirketjeneren om ris er ok eller forbudt da jeg tænker at jeg har nogle mostre der godt kunne finde på at lave risposer og det ville være synd hvis det er forbudt

0

Annonce ♥

Vi har sæbebobler :)

0

Jeg er nok mest til ris ved kirken, synes det ser noget så fint ud på billeder! Men sæbebobler kan nu også være rigtig fine, en del af mig kunne godt tænke mig at have sæbebobler til festen eller receptionen :) Synes også de er ret fine på billeder. Ved ikke lige hvor meget hjælp det er til :lol::tunge:

0

Rosenblade er ret utaknemmelige at kaste med. De ryger ikke særlig langt, dvs man skal stå meget meget tæt på jer for at ramme. Ved heller ikke om de kan smitte af i farven? Men omvendt kan både ris og sæbebobler jo også give pletter hvis risene ikke er vaskede eller sæbeboblevandet er lavet med den forkerte type sæbe.....

0

Hvis man må kaste med ris overvejer jeg at gemme boblerne til brudevalsen, det kunne være såå fint

0

Annonce ♥

Vi har købt sæbebobler til at ligge på bordene. Om gæsterne så selv har ris med, er op til dem :cheerleader3:

Edited by LouiseMortenES
0

Vi har opfordret folk til at tage fuglefrø med :tunge:Mest fordi dyrene ikke ret godt kan tåle at spise ris, da de udvider sig i mavesækken kombineret med det fuglen drikker, og det kan jeg ikke helt klare i mit dyreelskende hjerte :loveboard: Ved godt jeg gav en fjerde mulighed, sorry!

0

Vi har opfordret folk til at tage fuglefrø med :tunge:Mest fordi dyrene ikke ret godt kan tåle at spise ris, da de udvider sig i mavesækken kombineret med det fuglen drikker, og det kan jeg ikke helt klare i mit dyreelskende hjerte :loveboard: Ved godt jeg gav en fjerde mulighed, sorry!

Det med ris og fugle er en skrøne :wink:

0

Jeg havde ønsket rosenblade ved kirken, så det havde min mor sørget for :) Det har givet nogle rigtig gode billeder, synes jeg.

Mine forældre havde så lavet risposer til efter festen, da vi kørte derfra. Og helt ærligt? Det var jeg godt tilfreds med! Jeg havde været SUPER træt af alle de ris i mit hår hele dagen + ris har jo egentlig ikke noget at gøre umiddelbart efter vielsen...

0

Annonce ♥

Er det Rikke rapand? Det er da godt at høre... Håber stadigt på fuglefrø, da jeg alligevel tror fuglene har bedst af det

0

Er det Rikke rapand? Det er da godt at høre... Håber stadigt på fuglefrø, da jeg alligevel tror fuglene har bedst af det

Jeps det er så :)

Her er lige et par links fra forskellige kilder :-)

HER

HER

0

Tak for det, godt at blive opdateret!

0

Jeg havde været SUPER træt af alle de ris i mit hår hele dagen + ris har jo egentlig ikke noget at gøre umiddelbart efter vielsen...

Helt enig

Edited by GoldRumble
0

Annonce ♥

Er risene efter vielsen ikke for at give brudeparret frugtbarhed??

0

Jo, men det er en hedensk skik og det er kun for nyligt, som i de seneste 10 måske 15 år, at folk er begyndt at kaste ris efter den kirkelige vielse. Før det kastede man ris, når brudeparret forlod festen, så risene kunne hjælpe frugtbarheden på vej :a1093: Og det gør man jo ikke liiiiiige efter vielsen, vel? :tunge:

Edited by GoldRumble
0

Jo, men det er en hedensk skik og det er kun for nyligt, som i de seneste 10 måske 15 år, at folk er begyndt at kaste ris efter den kirkelige vielse. Før det kastede man ris, når brudeparret forlod festen, så risene kunne hjælpe frugtbarheden på vej :a1093: Og det gør man jo ikke liiiiiige efter vielsen, vel? :tunge:

Okay, der er bare blevet kastet ris efter vielsen til alle bryllupper jeg har været til også som barn, men det kan være det er noget med landsdele

0

Okay, der er bare blevet kastet ris efter vielsen til alle bryllupper jeg har været til også som barn, men det kan være det er noget med landsdele

Okay, måske er det længere tid. Indimellem glemmer jeg simpelthen tiden og hvor hurtigt den flyver :oops: Måske er det nærmere de sidste tyve år, men anywho... Det er en nyere skik det med at kaste ris ved kirken og ikke ved festen.

0

Annonce ♥

Okay, måske er det længere tid. Indimellem glemmer jeg simpelthen tiden og hvor hurtigt den flyver :oops: Måske er det nærmere de sidste tyve år, men anywho... Det er en nyere skik det med at kaste ris ved kirken og ikke ved festen.

Haha... Fair nok :-) måske det hænger sammen med at mange brudepar ikke forlader festen på samme måde længere, de fester videre med gæsterne til den lyse morgen

0

Risikerer man ikke pletter på tøjet hvis der bliver brugt sæbebobler??

0

Risikerer man ikke pletter på tøjet hvis der bliver brugt sæbebobler??

Man kan godt få sæbeboblevand som ikke pletter, det er mange gange det der er i rørene når man køber wedding bobblewands (forbehold for stavefejl), hvis man køber det i legetøjsbutikkerne osv så er der mange der pletter

0

Haha... Fair nok :-) måske det hænger sammen med at mange brudepar ikke forlader festen på samme måde længere, de fester videre med gæsterne til den lyse morgen

Tja, måske eller også var det glogæster, der mente, at de også ville kaste med ris, når nu de ikke skulle med til festen :)

Edited by GoldRumble
0

Der blev nu kastet ris på mine forældres brudebilleder, da de forlader kirken, og de blev gift for 30 år siden, så vil tro skikken er noget ældre end det. Sådan som jeg kender min famile, så går de i hvert fald meget op i traditioner, og ville ikke lige adoptere en "ny" skik, de ville nok nærmere kalde det et modefænomen, og gøre det på den gamle måde. Så tænker nu alligevel, at skikken med at kaste risene har flere år på bagen end det.

Dog er der jo en mulighed for at det er regionalt variabelt, så det nogen steder i landet er en "nyere" skik.

0