mms8777

Mad til receptionen

20 posts in this topic

Vi har besluttet os for, at vi skal have vores bryllupskage som dessert. Det betyder så at vi skal finde på noget andet der skal serveres til receptionen. Feststedet og min Hobby synes at det er fint med noget frugt. Det synes jeg så ikke. Vi skal vies kl 13 og går først til bords kl 18 så der skal altså lidt mere fast føde til. Der serveres velkomstdrink kl 17, så til receptionen står den på the og kaffe.

Så mit spørgsmål går på; hvis i skulle til bryllup, hvad kunne i så godt tænke jer at spise til receptionen?

0

Annonce ♥

Hvad med nogle lækre frugttærter med creme fraiche og nogle småkager?

0

Vi laver nogle små trekantssandwiches :) Bare for at folk får en smule i maven, så de ikke går rundt og er sultne :)

Derudover så skal vi have slikbuffet og muligvis nogle pizzamuffins, og sådan lidt let bagværk :)

0

nogle små sandwich, lidt små lækre kager og lidt frugt skal vi have.

0

Annonce ♥

Vi laver lidt let tapasmad på fade som buffet - kun lige så folk ikke er sultne, men de skal jo helst heller ikke blive for mætte ;) chorizo, parmaskinke, primadonna ost og lidt oliven, grissinistænger osv. Bare fingermad man kan nipse lidt af på nogle store fade..

0

Vi var til bryllup i sommers og der var der også nogle timer fra vielsen til maden. De serverede boller og pålæg og bryllupskagen. Det har vi også tænkt os. Det var simpelthen super lækkert med hjemmebagte grovboller med pålæg... :)

0

Kan rigtig godt lide ideen med boller og pålæg. Tak for alle jeres inputs

0

Annonce ♥

Vi skal ligesom jer vies kl. 13:00 og skal først spise 17:30. Til receptionen serverer vi bryllupskage, frugt, lækre nødder og canapeer.

Vi har valgt at servere bryllupskagen til receptionen, så receptionsgæsterne også får sig en rigtig fin fornemmelse af brylluppet.

post-56633-0-80721700-1397648185_thumb.j

0

Vi har italiensk tema, så vi skal have bruchetta af groft ciabatta i mundrette stykker med tomat, hvidløg samt basilikum samt årstidens frisk frugt. Hertil asti, sodavand og saft (tror ikke det vil passe sig så godt til kaffe og the, her synes jeg de hjemmelavede grovboller med pålæg lyder lækkert)

0

Vi skal giftes kl. 12.00 og sætter os til bords kl. 18.00. Vi serverer bryllupskage, 4 slags minicupcakes, 2 slags minitærter (en quiche og en vegetarisk), minipølsehorn og frugtspyd :)

0

vi snakker om lidt frugt bryllupskage, sandwich ( små trekanter) og mini croissant til vores reception, lidt chips i form af peanuts og salt stænger

øv at det med at de kun bringer ud på sjælland , for det kunne være så fedt

http://frugtblomster...gtpanel/bryllup

Edited by Marie E
0

Annonce ♥

vi snakker om lidt frugt bryllupskage, sandwich ( små trekanter) og mini croissant til vores reception

øv at det med at de kun bringer ud på sjælland , for det kunne være så fedt

http://frugtblomster...gtpanel/bryllup

Ja det er super lækkert og de ser så fine ud.... Vi havde først snakket om selv at skære frugt ud, men svigermor bestemte sig for at det var lettere hvis hun betalte for at få det leveret.... Svært at argumentere imod :-)

0

Vi serverede mini-smørrebrød.

Nemt at forberede selv - eller få andre til... og lækkert...

Hvis de ikke skal ha kage til reception, ville jeg nok servere petit-four, frugt

Men self noget salt - folk har siddet længe i en kirke og skal ha et eller andet... :)

0

Jeg har været til en bryllupsreception, hvor der blev serveret trekantssandwich med hønsesalat, skinkesalat og den slags - det var altså bonus for alle parter. De var lavet dagen før og lagt direkte på fadene, så køkkenpersonalet tog bare folien af og satte dem på bordet. De smagte supergodt og mættede på en god måde, hvor man lige får lidt i maven, men ikke bliver stopmæt. Man kunne have en sandwich i den ene hånd og en drink i den anden, så folk kunne gå rundt og mingle. Det var på alle måder godt! Bare et godt råd: put ikke for mange friske grøntsager eller salatblade i, det bliver slattent hvis man laver det dagen før.

Jeg har også en anden god opskrift til en let receptionsanretning, som min mor har brugt ved adskillige festlige lejligheder. Det er en lidt fancy opgradering af hjemmelavet pizza, som er enkel og superlækker, og den kan også laves dagen før, eller endda flere dage før. Der er dog lidt forberedelse på dagen, som du skal have in mente.

Man laver en helt almindelig pizzadej, der findes tusindvis af opskrifter på nettet. Så ruller man den ud til en aflang bund, så der kan ligge to på en bradepande med lidt plads imellem. Så laver man en tomatsovs, jeg plejer bare at bruge hakkede tomater fra dåse, koncentreret tomatpuré, basilikum, oregano, salt og peber. Den smører man ud over bundene, der må gerne være en kant uden sovs. Så skærer man frisk mozzerella i tynde skiver og fordeler dem ud over bundende. Så smider man dem i ovnen og bager dem ca et kvarters tid, alt efter hvor tyk bunden er. Den skal ikke være for tyk, så det kun smager af brød, men heller ikke for tynd, så man ikke kan spise den med fingrene uden at det hele falder sammen.

Hvis man først skal bruge dem om flere dage, kan man lade bundende køle af, lægge dem i fryseren og tage dem op om morgenen på festdagen. Hvis man skal bruge dem næste dag, pakker man dem bare sammen og smider dem i køleskabet. Når pizzaerne skal bruges, varmer man bundende lidt i ovnen, bare så de er lune. Så pynter man med salat (fx rucola eller babyleaves), tørret skinke (fx serrano eller parma), tyndtskårne skiver af parmesanost og til sidst drypper man lidt med basilikumpesto ud over det hele. Så skærer man dem ud i trekanter (ligesom et zig zag-mønster) og serverer på et fad eller et flot, rustikt skærebræt.

En helt vildt god ret, som er nem at lave, ser superlækker ud og smager fantastisk.

0

Vi skal have grissini, agurker og gulerødder, div dip nødder og oliven.

0

Annonce ♥

Tak for alle jeres svar. Good point med at folk kan gå rundt med deres sandwish og mingle, så det tror jeg lige at jeg vil forlægge pejsegården

0

Vi skal vies kl. 14 og receptionen er bagefter fra ca kl.14.20-14.30 og til kl. 17.00-17.15 Og kl. 17.30 er der for-drinks og kl. 18 går vi til bords. Så vi regner med at servere bryllupskage og frisk frugt med masser af kolde drikkevarer til, da vi virkelig satser på at vi får super godt vejr den dag

Men hvis vi skulle have serveret noget, så skulle det være minicrossaints med hønsesalat, mini sandwichs med skinkesalat og mini tærter. Men H2B vil gerne have vielsen kl. 14 så det gør vi så. Og så slipper vi også for at skulle lave "nussearbejdet" med receptionsmaden, da vi selv skal stå for maden

0

Det her synes jeg ser lækkert ud, og ville have bestilt hvis ikke det var fordi vi først skal vies 15.30.

http://ebuffet.dk/shop/reception-50s.html

Nu har vi valgt lidt slik og chips og et overflødighedshorn, øl, vand og bobler. For at der er lidt uden det er mad, for så kan gæsterne jo ikke spise så meget til middagen

0

Nåh sidst jeg kiggede kunne man vælge forskellige Canapeer, både som små retter og nogle der var lidt kageagtige, dem kan jeg ikke se nu, synes nu stadig det ser vildt lækkert ud

0

Annonce ♥