CamillaSB

Ringforlovet. Har begge forlovelsesring?

25 posts in this topic

Kort tid efter min kære friede, var vi ude at købe hans vielsesring, som han nu går med indtil vi skal giftes. Han mener, at det for ringforlovelse er meget almindeligt, at begge parter går med en forlovelsesring.

Jeg synes kun det er skønt at se ham med ringen på :a1221: Men jeg kendte faktisk ikke til den tradition.

Til jer der er ringforlovet, bærer jeres h2b også en forlovelsesring? Måske det bare mig, der ikke har styr på traditionerne :-)

0

Annonce ♥

Min kommende mand bærer ikke ring. Det er kun mig :) Det er mit indtryk at det er lige så normalt som at begge har ring på :)

0

Her er det også kun mig der har ring på :) I hvert fald indtil vi bliver gift :loveshower:

0

Vi har begge en forlovelsesring. Indtil videre er det planen at disse ringe til brylluppet skifter hånd og derefter agerer vielsesringe.

1

Annonce ♥

Vi har begge ring.

Hvis det er identiske ringe er traditionen at begge bære ring.

Hvis kvindens er med mange sten, eller rettere en sten der stikker op, er det normalt at kun kvinden bære ring.

Selvom min ring er som sidstnævnte var det bare rigtigt for os at vi begge fik ring.

Edited by Forlovet i Las Vegas
0

Min H2B har ikke forlovelsers ring.. Han synes det var mest normalt at vente til vi blev gift 😉

0

Vi har begge forloves ringe:)

0

Her er det kun mig der har ring på

0

Annonce ♥

Min H2B ville gerne have forlovelsesring på, som så senere kunne skifte hånd og blive til vielsesring. MEN, da jeg ikke heeelt stolede på hans evne til at vælge den vielsesring jeg skulle med resten af mit liv :badgirl: (han var ude i noget meget chunky, som ville se håbløst ud på min hånd). Derfor blev vi enige om, at når/hvis han skulle fri, så blev det med en ring med sten, som godt nok er lidt amerikansk, og så kunne vi vælge vores vielsesringe sammen.

Den ring han fandt overgik i øvrigt alle mine forventninger :7himmel::a1221:

Det skal også lige siges, at han har MEGET større hænder end mig, jeg har en ringstørrelse 51 og han har en str. 66/67. Da vi var ude og kigge på vielsesringe endte det da også med at vi fandt to ringe, der ikke var fra samme sæt, men som lignede hinanden (hans ligner min, den ser bare dobbelt så stor ud på alle leder og kanter). Jeg regner også med, at når vi får dem, så kan min ring ligge inden i hans :tunge:

Som en lille slutnote kan jeg fortælle at mine forældre købte deres vielsesringe som forlovelsesringe og at de stadig går med dem i dag :)

0

Min H2B har ikke nogen forlovelsesring. Jeg må tilstå at jeg faktisk ikke havde hørt om mænd med forlovelsesring før (med mindre det selvfølgelig var ham der blev friet til :) )

0

Vi har begge ringe. Min kæreste købte et sæt inden han friede så vi begge har en ring. De er ens bortset fra der er en sten i min. Jeg regner med vi bare flytter dem over til højre hånd når vi bliver gift.

0

Min erfaring er, at de fleste vælger at begge skal have en forlovelsesring :)

0

Annonce ♥

Vi blev første ringforlovet i 2010, hvor vi købt nogen ringe sammen både til mig og ham. Da han så friede sidste år bestemt vi begge to at bruge sammen ringe. Nu hvor vi så skal giftes næste weekend har vi så fået håndlavet vielsesringe.

Edited by camillaoghanserik
0

vi bærer begge ring

0

Her er det kun mig der bærer ring. Og det vil også kun være mig efter brylluppet, da han ikke er til smykker OVERHOVEDET :wink:

0

Her hjemme er det kun mig, som bærer ring - indtil det endelige ja :loveshower:

0

Annonce ♥

Det er kun mig der har en forlovelsesring, og så køber vi et sæt vielsesringe til brylluppet. :)

0

Her er det kun mig, der har ring på. Min kæreste friede med en ring, som jeg går med nu.

Til brylluppet skal vi begge have ring på :)

0

Vi bærer begge ring. Han ville også gerne have en ring som tegn på vores forlovelse :a1221: ...og så blev vi hutigt enige om at købe vielsesringene med det samme i stedet for at bruge penge på både forlovelsesringe og vielsesringe.

0

Da min kæreste er englænder valgte han (selvfølgelig) at gøre tingene som han kender det. Dvs kun jeg har en forlovelsesring, men når vi gifter os får vi begge en ring. Min forlovlesesring er med sten der stikker op, så tror jeg vælger en mere enkel vielsesring. På den måde kan vi få matchende ringe :)

0

Annonce ♥

Vi har hver vores, de er købt som et par også er der bare sat sten i min :-)

0

Vi har begge forlovelsesringe. Min h2b friede også med begge ringe.

Vi har købt nye vielsesringe til bryllup :)

0

Det var kun min der havde en forlovelsesring. Det var nu også en antik ring min h2b havde fået af min mor, så han var ikke ude og købe. Han får en vielsesring i stedet :)

0

Min mand ville selv fri og han ville ikke have ring på før brylluppet. Så jeg har en fin forlovelsesring og efterfølgende fik jeg også en vielsesring:)

0

Her er det kun mig der har ring på, men efter vielsen så skal vi begge have ring på :)

0