CamillaSB

Ringforlovet. Har begge forlovelsesring?

25 indlæg i dette emne

Kort tid efter min kære friede, var vi ude at købe hans vielsesring, som han nu går med indtil vi skal giftes. Han mener, at det for ringforlovelse er meget almindeligt, at begge parter går med en forlovelsesring.

Jeg synes kun det er skønt at se ham med ringen på :a1221: Men jeg kendte faktisk ikke til den tradition.

Til jer der er ringforlovet, bærer jeres h2b også en forlovelsesring? Måske det bare mig, der ikke har styr på traditionerne :-)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Vi har begge ring.

Hvis det er identiske ringe er traditionen at begge bære ring.

Hvis kvindens er med mange sten, eller rettere en sten der stikker op, er det normalt at kun kvinden bære ring.

Selvom min ring er som sidstnævnte var det bare rigtigt for os at vi begge fik ring.

Redigeret af Forlovet i Las Vegas
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Min H2B ville gerne have forlovelsesring på, som så senere kunne skifte hånd og blive til vielsesring. MEN, da jeg ikke heeelt stolede på hans evne til at vælge den vielsesring jeg skulle med resten af mit liv :badgirl: (han var ude i noget meget chunky, som ville se håbløst ud på min hånd). Derfor blev vi enige om, at når/hvis han skulle fri, så blev det med en ring med sten, som godt nok er lidt amerikansk, og så kunne vi vælge vores vielsesringe sammen.

Den ring han fandt overgik i øvrigt alle mine forventninger :7himmel::a1221:

Det skal også lige siges, at han har MEGET større hænder end mig, jeg har en ringstørrelse 51 og han har en str. 66/67. Da vi var ude og kigge på vielsesringe endte det da også med at vi fandt to ringe, der ikke var fra samme sæt, men som lignede hinanden (hans ligner min, den ser bare dobbelt så stor ud på alle leder og kanter). Jeg regner også med, at når vi får dem, så kan min ring ligge inden i hans :tunge:

Som en lille slutnote kan jeg fortælle at mine forældre købte deres vielsesringe som forlovelsesringe og at de stadig går med dem i dag :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi blev første ringforlovet i 2010, hvor vi købt nogen ringe sammen både til mig og ham. Da han så friede sidste år bestemt vi begge to at bruge sammen ringe. Nu hvor vi så skal giftes næste weekend har vi så fået håndlavet vielsesringe.

Redigeret af camillaoghanserik
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Da min kæreste er englænder valgte han (selvfølgelig) at gøre tingene som han kender det. Dvs kun jeg har en forlovelsesring, men når vi gifter os får vi begge en ring. Min forlovlesesring er med sten der stikker op, så tror jeg vælger en mere enkel vielsesring. På den måde kan vi få matchende ringe :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer