Guest Fru Hentze

Hulk! Billeder fra bryllupsdagen på side 7 >>>

142 posts in this topic

Hej alle BK'ere.

Nu er der kun godt en måned til vores bryllup. Kalenderen begynder at blive travlt pakket med bryllupsrelaterede aftaler, og det hele er som det skal være... Bortset fra kjolen.

I februar startede arbejdet med at få syet min drømmekjole hos en designer, som har et imponerende CV og et flot ry. Der har været lidt startvanskeligheder, grundet fejlkommunikation, men efter mange mailudvekslinger, skitser, og lange køreture frem og tilbage for at prøve tingene af i lagenlærred, lykkedes det os at finde fælles front, og den smukkeste model blev opsyet. Jeg havde afleveret silke og tyl, og nu skulle kjolen syes. Spændt og glad, -for jeg skulle jo se min drømmekjole-, tog jeg igen den lange tur for at prøve den ægte vare på, ivrig efter om jeg mon ville få den fulde "dette er min kjole" oplevelse, som jeg havde haft en lille snert af, ved prøvning af modellen i lagenlærred.

Kjolen kommer ud af dragtposen, jeg ser den smukke silke og forbereder mig på vild glæde. Jeg tager tøjet af, hopper i kjolen, og alt i mig forsvinder... Dette var ikke den kjole jeg havde prøvet i lagenlærred, men en helt, helt anden kjole. Den dybe rygudskæring var væk, kjolen var for kort, overdelen var så lavtsiddende at min bh kunne ses, den smukke bådudskæring i tyl var degraderet til en flap der sad lige over kjolens udskæring... Jeg forstod ingenting, og spurgte designeren om den ikke var meget høj i ryggen? Fik det svar, at sådan skulle den være. Om den ikke var ret kort? (Stod i bare tæer, og kunne se mine fødder, og kjolen var ikke lagt op endnu, så den ville blive endnu kortere), svaret var, at man bare kunne lade tyl stikke ud forneden. Om den ikke var lige lovligt lav i udskæringen foran? Jeg kunne bare lade være med at have bh på, hvis jeg ikke ville have at den skulle ses. Ellers kunne jeg klippe i BH'en så man ikke kunne se den. Om man måske kunne lave nogle ændringer, så den blev til den kjole jeg havde glædet mig sådan til at se i det rigtige stof? Så startede råbene... Jeg stod og kiggede ind i hjørnet, af frygt for at bevæge mig eller sige noget der ville gøre designeren mere vred. Hvis jeg bevægede mig, fik jeg besked på at jeg skulle stoppe, for jeg ødelagde jo ri-stingene! Hvis jeg stod stille, skulle jeg bevæge mig, ellers kunne hun jo for pokker ikke vide om kjolen passede, og om jeg kunne sidde i den. Jeg prøvede at være så diplomatisk som overhovedet muligt, og prøvede at få fortalt, at denne kjole ikke var det vi havde aftalt. Jeg måtte jo nok kunne forstå, at når hun syede kjolen var der små ændringer som ville forandre hele kjolen totalt. Og det var jo virkelig et stort arbejde, og jeg havde ingen ide om hvor meget arbejde der var i at sy en brudekjole, og jeg havde jo fået discountpris på hendes arbejde! Om jeg skulle prøve at hjælpe med at få forstykket rigtigt? Nej, det skulle jeg ved Gud ikke, det var hende der syede kjolen, jeg skulle holde mig helt fra at pille ved noget. Om jeg måtte vise hende hvad jeg mente, på de billeder jeg havde af prøvemodellen? Nej, hun ville ikke se et eneste billede, for nu var kjolen som den var, og det kunne der ikke laves om på, det var for sent nu!

I halvanden time blev jeg råbt ad, mens jeg stod og kiggede ind i hjørnet. Jeg turde ikke bevæge mig. Det var som et voldsomt overgreb. Efter jeg havde fået tilladelse til at tage kjolen af, gik jeg ud og gav min kæreste telefonisk besked om at nu var jeg ved bilen. Han kom med det samme, og så knækkede filmen helt for mig. Jeg, som ellers har meget dårlig kontakt til mine følelser, sad og græd. Min kæreste var stiktosset, efter jeg havde fået fremstammet lidt af hvad der var foregået. Han vendte bilen, gik partout ind til designeren, og bad hende udlevere kjolen og resten af stoffet med det samme.

Nu har jeg ingen kjole. Der en kun godt en måned til brylluppet, og på en bøjle hænger et ufærdigt klædningsstykke som ikke passer hverken i højden eller drøjden. Den kan ikke reddes. Der er ikke nok stof til at sy en ny kjole af. Der er ikke penge til en ny brudekjole. Jeg er dybt og inderligt chokeret, og aner ikke mine levende råd.

Tænker I sommetider, at verden er blevet et meget ondskabsfuldt og egoistisk sted? Sprogbruget er gement og nedrigt, og høflighed kommer man ikke langt med mere... Ikke i sådant selskab, i al fald.

Denne brud skal nok blive gift, sandsynligvis i et par pæne bukser og en pæn bluse. Kjolen er ikke ægteskabet eller kærligheden. Men drømmen er knust. Av.

Edit:

Designeren og jeg havde aftalt, at der skulle laves en form for stabilisering af kjolen omkring min mave, da jeg har en lidet flatterende lille delle over navlen. Kjolen i sig selv ville blive helt uden afstivning. Hun sagde til mig, at jeg måtte sætte gaffertape på maven på bryllupsdagen, der var ingen anden løsning.

Og er det bare mig der har det underligt med at høre ordet "discount" brugt om sin drømmekjole?

Gaffertape og discount.... Jeg... Ved.... Ikke.... Hvad... Jeg.... Skal..... Mene.....

Edit2:

Efter at have mailet med designeren, er der nu startet sag op hos Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen. Hun er ikke villig til at indgå et kompromis omkring tilbagebetaling. Krydser fingre for, at sagen ikke trækker ud, og at der i det mindste kommer en form for oprejsning ud af det, om ikke andet.

Edited by Fru Hentze
0

Annonce ♥

Det var dog en frygtelig historie!! Er der slet ikke mulighed for en erstatning for kjolen? Afhængig af hvor du bor kan det jo være der er noget outlet eller lignende?? Ja, kjolen er ikke alt og du bliver selvfølgelig gift lige meget hvad du har på, men alligevel...... Jeg håber virkelig at i finder en løsning, og at du kan få lagt den skrækkelige oplevelse bag dig :)

0

Annonce ♥

WHAT?! Du betaler vel ikke fuld pris for, at hun laver et forkert stykke arbejde?! Tænkt at hun kan få sig selv til at behandle hun dig sådan - det er da helt grotesk! :o:o:o:o Er i chok over at læse, hvordan folk bliver behandlet fra tid til anden! Og så i forbindelse med bryllup!

Jeg er så træt af dårlig kundeservice generelt - hvorfor glemmer så mange danskere, at de rent faktisk ville have en sjovere arbejdsdag, hvis de havde en bedre indstilling? Det er ærgerligt for dem og ærgerligt for dem, som de kommer i kontakt med.

Håber du vil give hendes navn, samt give sprede den anmeldelse du lige har givet på trustpilot. Det er simplethen ikke fair, hvis flere skal opleve det samme :(

Øv hvor er det synd for dig :( Men det må da være muligt at finde en bedre løsning end bukser og bluse... Måske en anden skrædder kunne forbarme sig og give dig en god pris på at gøre et eller andet med kjolen - måske det kan blive en kortere kjole? Måske kender du en der kender en, som godt kan bruge en symaskine, som kunne gøre noget med kjolen? Det er også muligt at finde meget billige brugte kjoler... Nogle gange har butikkerne også nogle kjoler liggende, som de sælger billigt...

0

Hold da op!!! Hvor lyder det forfærdeligt!:( Åh jeg føler med dig... Det er da helt urimeligt. Ved ikke hvad man kan gøre, men man må da kunne klage til et eller andet!!! Og hvem er den designer dog!?

0

Nej for pokker da.... Det er sku ikke i orden. Vi må hjælpe dig. Hvad slags kjole drømmer du om? Og hvad str er du?

Jeg drømte om en gatsby-inspireret kjole, med den dybe, smukke, bare ryg. Min størrelse er lidt svær, omkring 34-36 over bryst og talje, 38ish over skuldre og hofter, og 174 i højden. Jeg har tit svært ved at finde tøj der passer, meget lange ben, kort og tynd overkrop.

0

Det var dog en frygtelig historie!! Er der slet ikke mulighed for en erstatning for kjolen? Afhængig af hvor du bor kan det jo være der er noget outlet eller lignende?? Ja, kjolen er ikke alt og du bliver selvfølgelig gift lige meget hvad du har på, men alligevel...... Jeg håber virkelig at i finder en løsning, og at du kan få lagt den skrækkelige oplevelse bag dig :)

Ingen erstatning, betaling skulle falde ved arbejdets begyndelse, og alt gik jo godt... Lige indtil den rigtige kjole skulle laves. Oplevelsen skal nok fortone sig i glemslens tåger, men åh, hvor er jeg ked af det lige nu. Tak for opmuntringen. Det luner efter den skrækkelige dag jeg har haft.

0

Annonce ♥

Jeg begyndte næsten af tude da jeg læste dit indlæg. Stakkels dig!!

Du kan ikke engang passe min kjole. Den er både for kort, ret for stor i barmen, og så nok overhovedet ikke i nærheden af din stil. Årh hvor jeg håber det hele lykkedes for dig!

0

WHAT?! Du betaler vel ikke fuld pris for, at hun laver et forkert stykke arbejde?! Tænkt at hun kan få sig selv til at behandle hun dig sådan - det er da helt grotesk! :o:o:o:o Er i chok over at læse, hvordan folk bliver behandlet fra tid til anden! Og så i forbindelse med bryllup!

Jeg er så træt af dårlig kundeservice generelt - hvorfor glemmer så mange danskere, at de rent faktisk ville have en sjovere arbejdsdag, hvis de havde en bedre indstilling? Det er ærgerligt for dem og ærgerligt for dem, som de kommer i kontakt med.

Håber du vil give hendes navn, samt give sprede den anmeldelse du lige har givet på trustpilot. Det er simplethen ikke fair, hvis flere skal opleve det samme :(

Øv hvor er det synd for dig :( Men det må da være muligt at finde en bedre løsning end bukser og bluse... Måske en anden skrædder kunne forbarme sig og give dig en god pris på at gøre et eller andet med kjolen - måske det kan blive en kortere kjole? Måske kender du en der kender en, som godt kan bruge en symaskine, som kunne gøre noget med kjolen? Det er også muligt at finde meget billige brugte kjoler... Nogle gange har butikkerne også nogle kjoler liggende, som de sælger billigt...

Hold da op!!! Hvor lyder det forfærdeligt!:( Åh jeg føler med dig... Det er da helt urimeligt. Ved ikke hvad man kan gøre, men man må da kunne klage til et eller andet!!! Og hvem er den designer dog!?

Jeg vil virkelig helst ikke udlevere navne. Jeg ved, at det ville være mest fair at gøre dette, men jeg ved også, at jeg er et let bytte for den slags opførsel. Med til historien hører nok, at jeg lider af meget svær angst, og derfor ikke forlader mit hjem med mindre det er strengt nødvendigt. Jeg er så rystende angst når jeg er ude, at det ville være helt umuligt for mig rent faktisk at reagere "normalt" på at blive behandlet skidt.

Designeren har et virkeligt godt renommé, og jeg har aldrig hørt andet end at hun er meget dygtig.

Edited by Fru Hentze
0

Jeg vil virkelig helst ikke udlevere navne. Jeg ved, at det ville være mest fair at gøre dette, men jeg ved også, at jeg er et let bytte for den slags opførsel. Med til historien hører nok, at jeg lider af meget svær angst, og derfor ikke forlader mit hjem med mindre det er strengt nødvendigt. Jeg er så rystende angst når jeg er ude, at det ville være helt umuligt for mig rent faktisk at reagere "normalt" på at blive behandlet skidt.

Designeren har et virkeligt godt renommé, og jeg har aldrig hørt andet end at hun er meget dygtig.

Respekt for at du er opmærksom på at du nok reagerer anderledes end de fleste! Men det ændrer ikke ved, at hun ikke laver det du beder hende om - og når du gør hende opmærksom på det, så gør hun ikke noget for at fikse det. Det skal hun jo - du betaler for at hun laver en aftalt kjole, så kan hun jo ikke bare give dig en anden :o

Det skal hun ligegyldigt hvor godt et renommé hun har..

Edited by Rose90
0

Annonce ♥

Hvor er det dog frygteligt!! Sådan noget burde ikke ske!! Er enig i at det bør ende i en trustpilot anmeldelse! Føler virkelig med dig!

Respekt for at du er opmærksom på at du nok reagerer anderledes end de fleste! Men det ændrer ikke ved, at hun ikke laver det du beder hende om - og når du gør hende opmærksom på det, så gør hun ikke noget for at fikse det. Det skal hun jo - du betaler for at hun laver en aftalt kjole, så kan hun jo ikke bare give dig en anden :o

Jeg er meget rørt over jeres forståelse, allesammen. Og havde jeg ikke været så optaget af at holde ud uden at få et voldsomt panikanfald, havde jeg måske kunnet finde overskuddet til at give hende svar på tiltale. Det er ganske uacceptabelt at behandle kunder sådan.

0

Hold da fast for en grim oplevelse :o Og hvor er det dog bare trist at du nu står med håret i postkassen. Har du betalt for det hele, for ellers ville jeg simpelthen nægte at betale mere, du har jo ikke fået hvad du har bestilt/betalt for.

Jeg ved godt at det slet ikke er den stil du skriver, men nu skriver du at du ikke har råd til en ny kjole. Men hvad med at kigge i Lilly? De har ofte kjoler som er sat ned , og ofte en hel del af dem. Jeg købte selv min på tilbud i Lilly, og dengang havde de kjoler helt ned til 1600 mener jeg. Der får du kjolen med hjem med det samme, i hvert fald hvis det er en udsalgskjole, og så burde du kunne nå at få den til skrædder.

0

Jeg begyndte næsten af tude da jeg læste dit indlæg. Stakkels dig!!

Du kan ikke engang passe min kjole. Den er både for kort, ret for stor i barmen, og så nok overhovedet ikke i nærheden af din stil. Årh hvor jeg håber det hele lykkedes for dig!

Åh, hvor er det sødt af dig! Tak for din venlige tanke.

0

Hvor er det dog frygteligt!! Sådan noget burde ikke ske!! Er enig i at det bør ende i en trustpilot anmeldelse! Føler virkelig med dig!

Jeg er meget rørt over jeres forståelse, allesammen. Og havde jeg ikke været så optaget af at holde ud uden at få et voldsomt panikanfald, havde jeg måske kunnet finde overskuddet til at give hende svar på tiltale. Det er ganske uacceptabelt at behandle kunder sådan.

Jeg forstår SÅ godt hvad du mener, jeg havde reagere på samme måde som dig. Når jeg oplever trælse situationer, så stivner jeg også altid og går i total frys. Og bagefter kommer så hyleturen og alle de 500 ting man ville ønske man havde sagt. Jeg lider også af angst, så jeg kan virkelig godt følge dig, men husk lige på at selvom du ikke fik svaret hende igen, så er hendes opførsel på ingen måder mere rigtig.

0

Annonce ♥

Hold da fast for en grim oplevelse :o Og hvor er det dog bare trist at du nu står med håret i postkassen. Har du betalt for det hele, for ellers ville jeg simpelthen nægte at betale mere, du har jo ikke fået hvad du har bestilt/betalt for.

Jeg ved godt at det slet ikke er den stil du skriver, men nu skriver du at du ikke har råd til en ny kjole. Men hvad med at kigge i Lilly? De har ofte kjoler som er sat ned , og ofte en hel del af dem. Jeg købte selv min på tilbud i Lilly, og dengang havde de kjoler helt ned til 1600 mener jeg. Der får du kjolen med hjem med det samme, i hvert fald hvis det er en udsalgskjole, og så burde du kunne nå at få den til skrædder.

Ja, der er betalt for hendes arbejde, og stoffet havde jeg selv købt, for at spare lidt på den konto.

Jeg har kigget lidt på Lillys hjemmeside, men enten er de nedsatte kjoler for dyre, eller også er de ikke hvad jeg kan se mig selv i.

Kan godt huske din kjole, vi skrev om den i en tråd jeg havde med nogle Lillymodeller jeg havde prøvet på. Din kjole var en af dem :)

0

Annonce ♥

Ja, der er betalt for hendes arbejde, og stoffet havde jeg selv købt, for at spare lidt på den konto.

Jeg har kigget lidt på Lillys hjemmeside, men enten er de nedsatte kjoler for dyre, eller også er de ikke hvad jeg kan se mig selv i.

Kan godt huske din kjole, vi skrev om den i en tråd jeg havde med nogle Lillymodeller jeg havde prøvet på. Din kjole var en af dem :)

I butikkerne har de ikke nødvendigvis de samme på tilbud, de kan også have mange flere, end på deres hjemmeside. Bare så du ikke afskriver dem, bare udfra deres hjemmeside :)

0

Jeg forstår SÅ godt hvad du mener, jeg havde reagere på samme måde som dig. Når jeg oplever trælse situationer, så stivner jeg også altid og går i total frys. Og bagefter kommer så hyleturen og alle de 500 ting man ville ønske man havde sagt. Jeg lider også af angst, så jeg kan virkelig godt følge dig, men husk lige på at selvom du ikke fik svaret hende igen, så er hendes opførsel på ingen måder mere rigtig.

Jeg reagerer altid med angstanfald efter den slags, men måske slipper jeg denne gang. Nu har jeg jo grædt over situationen.

Tusind tak for din lille reminder. Det er så rart at blive bekræftet i at man ikke er helt forkert.

0

Du skal ganske simpelt forlange at få pengene tilbage, samt give en anmeldelse på trustpilot!

Og så skal du kontakte en (eller flere) butikker med "on the rack" kjoler og se hvad de har af sidste års modeller til ikke ret mange penge, og så skal du lede dba, gul og gratis, og andre salgssider der kunne have brudekjole inkl BK igennem :)

0

Ej nej nej! Hvad sker der lige for den designer?!!! Føler virkelig med dig! Ej hvor ville jeg bare gerne kunne hjælpe! Har du kigget efter brugte brudekjoler på dba.dk, guloggratis.dk eller trendsales. Måske der er en billig en der...

Hvor i landet bor du?

0