agnete79

9. maj 2015 - Endelig frue

569 indlæg i dette emne

Tema/farver/rød tråd

Jeg har prøvet at nærme mig emnet et par gange for jeg føler ikke rigtigt, at vi kan komme så meget videre uden at have en overordnet vision for, hvilken stil vi ønsker.

Egentlig har jeg to visioner inde i hovedet, hvor den ene er noget med korsstingsbroderier, porcelænsplatter og rød og hvidternede duge. Sådan lidt mormors kolonihavehus-agtigt. Min tilkommende virker mildest talt ikke særlig vild med den idé.

Den anden er lidt mere diffus, men noget med navy/hvid/rød/pink og orange.

Næste skridt er at få den tilkommende til at tage emnet bare nogenlunde seriøst. Når jeg nævner det for ham, så kommer han på alle mulige langt-ude temafest idéer :lol:

Jeg kan godt se at det måske er lidt svært at sælge mormor tema til gommen ;-) herhjemme blev jeg først enig med mig selv (det tog sin tid) fandt et par billeder og viste H2B der udbrød: yes det er AGF tema!!! Det er det så nok ikke, men whatever works som man siger....

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Måske skulle AGF adoptere glimmer-delen af temaet. Det kunne måske kaste lidt glans over deres præstationer på banen :wink:

Ja det kan kun gå fremad som man siger.... En af mine vejledere sagde at jeg er sikker på at blive gift med en loyal mand, han kan ikke være andet som AGF-fan....

0

Del dette indlæg

Min datter og jeg var på en lille museumstur i går og da vi kom ligge forbi kirken, hvor slaget skal stå næste år, tænkte jeg, at vi da lige kunne gå ind og kigge lidt.

Hold nu op, hvor det gippede i mig da vi gik ind i det kæmpe store kirkerum. Jeg har ingen anelse om, hvordan jeg skal nå op til alteret uden at få et mindre nervesammenbrud. Tror det kommer til at kræve lidt mentaltræning (eller en halv flaske vodka :lol:).

Nå, men jeg kunne konstatere, at der ikke rigtig er mulighed for at udsmykke med blomster ved kirkebænkene, så der er da lidt mindre at tænke på. Der stod to store vaser med blomster på alteret, men ellers kan jeg ikke se, hvad vi ligesom skulle kunne bidrage med udsmykningsmæssigt. Kirken er jo også meget fin i sig selv, så måske skal man bare lade det være ved det.

Jeg fandt også ud af, at brudeparret egentlig sidder temmelig afskærmet fra resten. Det synes jeg er meget rart, men det er selvfølgelig lidt synd for gæsterne, at de ikke kan se brudeparret særlig tydeligt. Tror til gengæld, at der er ca. 40 pladser oppe ved alteret. Det er et ordentligt brudefølge vi kan have med :loveshower:

Jeg prøvede at forklare min datter, hvad der skete da hun blev døbt og hvad der skal ske når vi skal giftes. Hun forstod sådan cirka ingenting, men hun er jo også kun 2 1/2 år :wink:

Men det der med vand i håret, det fangede hun sådan rimelig godt:

post-69668-0-33859500-1406060818_thumb.j

post-69668-0-07961800-1406062240_thumb.j

Redigeret af agnete79
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Min datter og jeg var på en lille museumstur i går og da vi kom ligge forbi kirken, hvor slaget skal stå næste år, tænkte jeg, at vi da lige kunne gå ind og kigge lidt.

Hold nu op, hvor det gippede i mig da vi gik ind i det kæmpe store kirkerum. Jeg har ingen anelse om, hvordan jeg skal nå op til alteret uden at få et mindre nervesammenbrud. Tror det kommer til at kræve lidt mentaltræning (eller en halv flaske vodka :lol:).

Nå, men jeg kunne konstatere, at der ikke rigtig er mulighed for at udsmykke med blomster ved kirkebænkene, så der er da lidt mindre at tænke på. Der stod to store vaser med blomster på alteret, men ellers kan jeg ikke se, hvad vi ligesom skulle kunne bidrage med udsmykningsmæssigt. Kirken er jo også meget fin i sig selv, så måske skal man bare lade det være ved det.

Jeg fandt også ud af, at brudeparret egentlig sidder temmelig afskærmet fra resten. Det synes jeg er meget rart, men det er selvfølgelig lidt synd for gæsterne, at de ikke kan se brudeparret særlig tydeligt. Tror til gengæld, at der er ca. 40 pladser oppe ved alteret. Det er et ordentligt brudefølge vi kan have med :loveshower:

Jeg prøvede at forklare min datter, hvad der skete da hun blev døbt og hvad der skal ske når vi skal giftes. Hun forstod sådan cirka ingenting, men hun er jo også kun 2 1/2 år :wink:

Men det der med vand i håret, det fangede hun sådan rimelig godt:

Det er så hyggeligt at stå i KIRKEN og se det hele for sig, især hvis man ikke har været der før eller kun enkelte gange

0

Del dette indlæg

Ja, det er skiseme en vild fornemmelse.

I går var der også fyldt af turister. Gad vide, hvad der sker med de turister, der skulle komme forbi mens vielsen finder sted? I princippet kan alle jo komme til globryllup, men det vil da være lidt mærkeligt at have en flok fotoknipsende japanere med under højtideligheden, eller er det bare mig?

0

Del dette indlæg

Ja, det er skiseme en vild fornemmelse.

I går var der også fyldt af turister. Gad vide, hvad der sker med de turister, der skulle komme forbi mens vielsen finder sted? I princippet kan alle jo komme til globryllup, men det vil da være lidt mærkeligt at have en flok fotoknipsende japanere med under højtideligheden, eller er det bare mig?

Mon ikke de "lukker af" for turister, det gør de i "min" rundkirke på Bornholm så bliver der sat et skilt op at kirken er lukket pga kirkelig handling, vi skal giftes i en lille landsbykirke, så til trods for de meget flotte kalkmalerier tror jeg det er begrænset hvor mange turister der kommer

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Sko

Jeg er nok lidt atypisk når det kommer til sko. Jeg har egentlig ikke særlig mange (det har jeg altså ikke!) og når jeg har slidt et par sko op, så ønsker jeg altid, at jeg bare havde købt to ens par fra starten af. Derfor tænkte jeg heller ikke, at det der med brudesko skulle betyde noget som helst. Men jeg skal da love for, at jeg fik lov til at tro om. Lynhurtigt fandt jeg ud af, at jeg ikke brød mig om nogen som helst sko, der kostede under 2.000 kr :o Prøvede at bilde mig selv ind, at så ville jeg jo også kunne bruge dem bagefter.

Det kommer så bare aldrig til at ske. Ikke tale om, at jeg vil lade en smule småsnobberi omkring design koste så stort et indhug i mine hårdt optjente penge. Og når jeg nu ikke har gået i stilletter meget mere end 4 gange inden for de sidste 3 år, så kommer jeg nok heller ikke til det de næste tre.

Og så blev det ellers til en mindre besættelse at finde sko. Der måtte da kunne findes bare et enkelt par, som kunne tilfredsstille mine krav: Lukket tå, åben i siderne og Ivory. Og så fandt jeg dem søreme :loveshower:

Og så var de endda sat ned til 249 kr. på Brandos.dk. Det kommer til at kræve lidt tilvænning (og en fornuftig skiftesko), men jeg knuselsker dem allerede :a1221:

Det er nok de flotteste sko jeg har set herinde indtil nu :loveflag: i love them

0

Del dette indlæg

Ikke så pokkers meget nyt

Der er gået lang tid siden jeg har skrevet herinde. Jeg følger stadigvæk troligt med, men får altså ikke skrevet noget. Måske er det fordi, at der ikke sker det helt store, men en lille smule er der da sket om ikke andet så i mit hovede :wink:

Tid til forberedelse

Jeg har længe gået og funderet over, hvor meget tid/feriedage man skulle sætte af før og efter brylluppet. Jeg arbejder på en meget fleksibel arbejdsplads, så jeg tænkte, at det nok mest af alt var et spørgsmål om, hvor mange feriedage jeg ville sætte af til "projektet".

Sådan forholder det sig imidlertid ikke alligevel. Vi står overfor at skulle udvikle og implementere en ny stor IT-løsning og det er derfor et krav, at udvalgte nøglemedarbejdere ikke holder ferie i maj og juni 2015. "Du har vel ikke lagt planer der", spurgte min chef. "Tjoehh, jeg har da planlagt en bette fest", kunne jeg så fortælle og vi blev så enige om, at jeg ganske uformelt og tys tys godt kan planlægge at tage et par enkelte dage fri, men absolut ikke mere end højst nødvendigt. I dag fandt jeg f.eks. ud af, at der ligger en stor deadline d. 15. maj - altså 6 dage efter vores bryllup.

Det er ikke super optimalt, men på den anden side, så kan sådan nogle projekter jo også trække ud eller blive fremskyndet, så der er jo ikke nogen der kan garantere, at det vil passe bedre på et andet tidspunkt. Om ikke andet kan jeg jo have min bærbare med til frisøren osv. :tunge:

Redigeret af agnete79
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Frisør

Og apropos frisør, så har jeg nu booket tid hos en mobilfrisør. Jeg har ikke mødt ham før, men har tænkt mig at booke en tid til almindelig klipning inden længe og så tænker jeg, at man måske kan fornemme det, hvis kemien er helt skæv. Det ser ud som om han er en dygtig håndværker så jeg håber jeg har fundet den rette løsning.

Jeg havde en drøm/mareridt, hvor jeg selv skulle sætte mit hår og det blev ligesom ved med at være halv vådt og falde ned i nakken. Det var slet ikke rart, så jeg skyndte mig at booke en frisør dagen efter :lol:

Jeg har en ret klar idé inde i hovedet om, hvordan håret skal se ud, men jeg har endnu ikke fundet nogen billeder på nettet, der ligner billedet i hovedet :rolleyes: Jeg har heller ikke kigget voldsomt meget endnu, så det skal nok komme.

Mit hår er blevet noget længere så jeg begynder så småt at kunne lege lidt med det og det giver også et indtryk af, hvor vi skal hen ad. Der mangler dog stadigvæk et pars centimeter før det begynder at blive rigtig sjovt, men tålmodighed siges jo at være en dyd :happy:

Jeg har droppet vintagestilen lidt og er gået over til lidt mere Rock'n roll (og her tænker jeg mere grunge end 50'er bob hvis det giver mening :rolleyes:). I den forbindelse har jeg også droppet tanken om hårsmykke og birdcage, men tænker, at jeg vil have et almindeligt slør uden noget pynt af nogen slags.

Det er altså inspirationen lige nu, men det kan selvfølgelig sagtens nå at ændre sig et par gange eller fem.

0

Del dette indlæg

Vægt

Og apropos udseende, så begyndte jeg lige før sommerferien kampen mod kiloene.

Det er ikke fordi jeg er voldsomt overvægtig eller noget, men der var kommet lidt for meget hygge på sidebenene og sidst jeg var i kjolen, kunne jeg godt fornemme, at der ikke måtte snige sig alt for meget mere på før den ikke længere kan lukkes (man kan dog få en bredere rygplade, men det vil jeg helst undgå).

Jeg startede med en detox, som jeg havde læst om herinde og det gik rigtig fint. Nu drikker jeg hverken kaffe eller te normalt, så den del var slet ikke svær at undvære. Det var straks værre med de søde sager, men 14 dage er trods alt en overskuelig periode og da de to uger var gået havde jeg slet ikke samme trang til alt det søde længere. Trangen er så kommet snigende igen efterfølgende, men jeg har holdt mit ca. 4 kilos vægttab siden også selvom der ryger en del hyggemad ned.

Jeg forsøger at holde mig fra alt for mange kulhydrater og spiser efter noget, der ligner tallerkenmodellen. Jeg vil gerne tabe et par kilo mere, men det bliver en langsommelig proces, der handler mere om kostomlægning end om decideret kur.

P.T. cykler jeg 16 kilometer på alle hverdage og det tror jeg også giver lidt. Jeg håber på en mild vinter så jeg ikke bliver forfalden til offentlig transport :wink: Jeg kunne egentlig godt tænke mig, at dyrke lidt mere højintensivt motion, så måske melder jeg mig ind i noget fitnesscenter i løbet af vinteren.

Så med lidt flid og ikke alt for blød rygrad, så skulle kjolen gerne kunne passe til foråret :)

Redigeret af agnete79
0

Del dette indlæg

Så fandt jeg også vej til din tråd - stort tillykke med brylluppet! Sikke en smuk - og stor! - kirke I skal vies i!

Jeg var til bryllup i sommers på Café Hovedtelegrafen, hvor vi rigtig kunne beundre udsigten fra deres tagterrasse over mod rundetårn og flere af gæsterne snakkede om, at det da måtte være helt fantastisk at blive gift i den store fine kirke :)

0

Del dette indlæg

Velkommen i min tråd :biggrin:

Hovedtelegrafen har så fed en udsigt. Vil egentlig rigtig gerne holde reception deroppe, men er bange for, at det vil blive farlig dyrt.

Og ja, kirken er kæmpe og rigtig fin. Vi glæder os meget til at blive mand og kone derinde :lol:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Makeup

Nåh ja, og når vi nu er ved det, så har en sød pige fra min mødregruppe tilbudt at lægge makeup på den store dag. Jeg ved ikke helt, hvordan og hvorledes, men det er et rigtig godt tilbud, som jeg bare lige skal have afklaret helt.

Kunne forestille mig, at det er noget med, at jeg selv skal levere makeuppen, men at hun så lægger den mod en beskeden "betaling". På den måde kan det jo godt komme til at koste en del, men så har jeg til gengæld også makeup til bagefter.

Tænker, at jeg skal have afklaret hvad dealen går ud på inden jul så jeg kan ønske mig "ingredienserne" i julegave. Overvejer i øvrigt også at ønske mig undertøj og gavekort til manicure. Man kan jo lige så godt tænke lidt langsigtet :wink:

0

Del dette indlæg

Det er efterhånden ved at blive en forholdsvis teksttung tråd det her :blush:

Det kan være jeg skal spice den lidt op med nogle billeder af noget bordpyntsinspiration jeg har fundet. Feststedet står jo for bordopdækning m.m. og på deres facebook side har jeg fundet denne bordopdækning:

post-69668-0-52153500-1411761985_thumb.j

post-69668-0-66522000-1411762011_thumb.j

0

Del dette indlæg

Jeg kan rigtig godt lide idéen med de små vaser med lidt "grøftekants-agtige" blomster i, men det er ligesom om, at der mangler lidt. Jeg aner ikke, hvordan jeg kom på idéen, men jeg kunne efterfølgende konstatere, at andre har tænkt tanken før mig. Min kæreste er stadigvæk lidt skeptisk, men jeg kan ikke helt lure om det er fordi han synes det er for pjattet, eller om det bare er fordi han ikke helt kan forholde sig til bordpynt endnu.

Men jeg kunne i hvert fald rigtig godt tænke mig at inkorporere guldfarvede dyr :floejt:

post-69668-0-80835700-1411762548_thumb.j

post-69668-0-05549900-1411762567_thumb.j

post-69668-0-94225300-1411762611_thumb.j

post-69668-0-53300200-1411762634_thumb.j

Redigeret af agnete79
0

Del dette indlæg

Jeg tænker, at de dels kan bruges som bordkort, men måske også kunne "gemme" sig lidt rundt på bordet og mellem de små vaser.

For at formilde kæresten lidt har jeg tilbudt ham, at han må vælge om dyrenne skal være guld-, sølv-, eller bronzefarvet. Jeg vil helt klat helst have guld, men han skal jo også føle, at han er med i idéen :wink:

Har i øvrigt tænkt lidt på at lave nogle dekorationer til vindueskarmene, der indebærer noget med græs i forskellige højder og så selvfølgelig nogle små dyr :biggrin:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Puha, må hellere snart se at komme i seng, men jeg må lige vise billeder af noget kageværk, som jeg har set mig lidt lun på. Jeg har jo en drøm om, at kagen ikke skal koste meget mere end min kjole og det peger jo i retning af, at skulle lave den selv. Der er bare så pokkers meget, der kan gå galt med cremer og mousser, der ikke vil sætte sig osv..

Lidt sumpen foran fjerneren og kagebagedysten gav mig imidlertid inspiration til en anden slags kage end først påtænkt. Regnbuekagen indeholder "kun" bunde og én slags creme, som ikke skulle være alt for svær at lave. Jeg tænker så, at man kunne beklæde kanten med hvid marcipan og så lidt fløde på og bær på toppen. Bundene kunne evt. laves af flere omgange i god tid inden og så fryses ned.

Jeg skal i hvert fald lige prøve at lave en version inden alt for længe:

post-69668-0-40240300-1411763702_thumb.j

post-69668-0-22636300-1411763732_thumb.j

0

Del dette indlæg

Har for lang tid siden forelsket mig i en cake topper fra Etsy (sendes fra USA). Desværre slog jeg ikke til da der var et godt tilbud og jeg er ikke helt glad for at betale så meget for en kagefigur. Så nu holder jeg øje med om der dukker et godt tilbud op igen. Heldigvis har vi familie i USA, der kan tage figuren med når de kommer til brylluppet, så vi sparer noget porto og eventuel told m.m..

Jeg kan ikke finde ud af at indsætte link, men billederne ser sådan ud (man kan selv vælge sammensætningen af dyr/mennesker/robotter):

post-69668-0-55951600-1411764698_thumb.j

post-69668-0-10705300-1411764725_thumb.j

0

Del dette indlæg

Tak for tippet. Jeg har kigget på hendes billeder (inklusiv dem af dig:-)) og det er helt sikkert smukke frisurer, men det er bare ikke lige den stil jeg går efter.

Jeg har nu booket en tid til almindelig klipning i slutningen af oktober og så håber jeg at få lidt ro i maven på frisure fronten:-)

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer