agnete79

9. maj 2015 - Endelig frue

569 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Ja, det glæder jeg mig også til :lol:

Fik jo et lille sneakpeak kan man sige, så jeg kan forestille mig konturerne, men derfor glæder jeg mig alligevel meget til at se det hele i virkeligheden.

Og så synes jeg, at det er helt overdrevet mærkeligt at tænke på, at der kommer én og laver mit hår og én, der lægger min makeup. Jeg har aldrig prøvet nogen af tingene før, så jeg synes det bliver ret luksus :biggrin:

0

Del dette indlæg

Hvor skal vi sove i nat?

.....Eller hvordan et budget kan stikke af :biggrin:

Der er godt nok løbet meget vand gennem åen siden vi startede med at planlægge bryllup. I første omgang tænkte jeg, at det sagtens kunne gøres for 20.000 kr. Så steg ambitionsniveauet og budgettet lige så. Lige nu hedder det 70.000 kr. men et eller andet siger mig, at det sagtens kan risikere at stige yderligere.

En af de poster, som absolut ikke havde nogen plads i det første budget, var overnatning på bryllupsnatten. I weekenden kom vi imidlertid til at snakke om, at vi begge har gået og drømt om at prøve at overnatte på Københavns mindste hotel. Jeg kan ikke lige indsætte et link, men I får lige lidt billeder nederst i dette indlæg. Hvis det skulle fatte interesse, så prøv at Google central Hotel.

Det er det fineste lille sted og det ville passe perfekt ind i mine, endnu ikke offentliggjorte, planer om, at vores datter skal passes hos min venindes forældre på Vesterbro. Så kunne vi nuppe hende med på vejen hjem til Amager efter at have nydt en dejlig morgenmad i vores gamle Hood.

Det koster 1.800 kr. og er vi så villige til at betale det? Jeg ved det simpelthen ikke endnu. Hvis ikke vi gør det på bryllupsnatten, så tror jeg aldrig vi får det gjort for hvornår er der lige en helt vild god lejlighed til at smide 1800 kr. for en overnatning et par kilometer fra ens bopæl? På den anden side, vil man så overhovedet nyde den luksus når hovedet er fyldt med alt muligt andet?

Jeg kan mærke, at mens jeg sidder og skriver, så bliver jeg mere og mere lun på idéen. Hvis jeg spørger min kæreste, så vil han sige YES GO FOR IT!, men det er jo heller ikke ham, der styrer finanserne herhjemme :biggrin:

Jeg må lige undersøge, hvad man ellers kan få, men jeg kan godt mærke, at jeg ikke gider et eller andet tarveligt budgetværelse i Istedgade. Så kan det ligesom være lige meget, hhhmmmmmm det ender nok i Tullinsgade :blush:

post-69668-0-17692100-1415045822_thumb.j

post-69668-0-98426700-1415045844_thumb.j

Redigeret af agnete79
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jo, det er selvfølgelig en idé.

Vi skal nu nok få råd til det, hvis det er dét vi beslutter os for. Det er mere princippet i, at kaste om sig med alle de penge - det bliver jeg nok aldrig rigtig god til :blush:

Faktisk har jeg indtil videre kun trukket penge ud af opsparingskontoen til at betale kærestens jakkesæt og skjorte for. Resten af det jeg har købt indtil videre, er blevet trukket på min egen konto. Jeg har simpelthen så svært ved at trække penge ud af den opsparingskonto selvom det jo er det den er der til. Havde aldrig troet, at jeg skulle blive sådan en gnier, men elsker at se bunken af penge vokse :lol:

0

Del dette indlæg

Hehe, jeg har det på præcis samme måde. Jeg synes det er helt forfærdeligt at skulle bruge penge fra min opsparing. Da jeg mødte W2B var der et par tusinde tilbage af min børneopsparing selvom jeg var 23 og havde studeret nærmest altid :lol:.

Men hvis ikke man skal bruge pengene, hvorfor så overhovedet ha' dem!

Jeg stemmer helt sikkert for at I skal tage på hotel! (også selvom jeg ikke ved om vi selv gr det :blush::wink: )

Redigeret af Andrea G. J.
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

5 måneder tilbage

Gisp, tiden går stærkt! Og af en eller anden grund får det mig ikke til at skrue op for bryllupstempoet. Snarere tvært imod. Hvor jeg før tænkte på det bryllup så godt som hele tiden, så er der nu en masse andre ting, der fylder i mit hoved. Ikke noget negativt overhovedet, bare helt almindelige arbejdsrelateret, pakkekalenderrelateret eller overhovedet ikke relateret til noget som helst :lol:

Men lidt bryllupsrelateret sker der da:

Jeg har købt en masse duge/lagener af en anden bruger herinde. De skal bruges til receptionen, som skal holdes i kantinen på min venindes arbejde. Vi havde jo ellers haft et andet receptionssted i tankerne, men da vi ikke havde hørt fra dem i meget lang tid, besluttede vi os for at tage kantineløsningen. Pludselig fik vi så mail fra det andet sted om, at de stadigvæk gerne vil holde receptionen for os og de vil gøre det til kostpris. Se det er jo ret fristende af mange grunde. Dels skal vi ikke trække alt for meget på vores veninde. Vi vil ikke skulle røre en finger selv og så er det i øvrigt bare et rigtig fedt sted, som vi har gode minder fra. Men nu er der igen radiotavshed og det orker vi bare ikke. Kunne godt frygte for, at deres utjekkede måde at kommunikere på nu, siger noget om, hvordan det vil blive på dagen.

Så kantineløsning it is og dermed en del mere arbejde til os.

Udover duge har jeg også aftaget den søde Camilla Krøyers vaser og noget tyl, som jeg ikke lige ved hvad skal bruges til, men om ikke andet er jeg sikker på, at min datter vil elske at bruge det som udklædning :biggrin:

Og apropos brugere herinde fra, så har jeg en aftale om at hente slør og guldkarton hos AS2014 på mandag. Glæder mig til at se om sløret passer med kjolen og krydser fingrefor at det er the perfect match.

Kjolen skal jeg gense i julen, hvor vi drager mod forældre og svigerforældre i Jylland. Jeg frygter lidt for at prøve kjolen igen da det ikke går så godt med at smide kiloene. På den anden side så har jeg ikke taget på og jeg kunne jo passe kjolen før så mon ikke jeg kan det stadigvæk. Kan bare lige se for mig, hvordan man står der med al den dejlige julemad i maven og en ganske ulukkelig kjole :( I det hele taget er jeg meget forvirret over størrelser. Jeg har netop været ude og købe en ny cardigan og den skulle være størrelse XL ( :o) for ikke at gabe over barmen. Til gengæld havde jeg en størrelse medium kjole på til selvsamme cardigan og den passede fint.

Nå, men jeg bliver nødt til at tage tyren ved hornene for jeg skal have fundet ud af om kjolen kræver et ekstra skørt. Det tror jeg nemlig lidt den gør og da vi nok først kommer til Sønderjylland igen i marts/april, så skal det nok til at være.

Redigeret af agnete79
0

Del dette indlæg

Hår

Jeg har været ved at gå en lille smule amok over hårpragten eller mangel på samme. I oktober håbede jeg på, at frisøren kunne trimme spidserne lidt så der kom noget facon i den, efterhånden ret tunge, page. Men det ville han ikke da han mente, at vi fik behov for det hele til maj :tunge:

Helt ærligt, så kom jeg nok til at tvivle lidt på om man overhovedet vil kunne sætte det op når der ikke er mere af det. Men i forbindelse med årets firmajulefrokost, hvor temaet var rokoko, blev jeg grebet af en gal touperingsstylist og søreme om ikke alt håret kom op på hovedet :loveshower:Jeg ved ikke hvor rokoko det var, men højt blev det og det holdt hele dagen, aftenen og natten med.

Jeg går selvfølgelig ikke og drømmer om den store rokoko-brude-frisure, men det var rart at konstatere, at det allerede nu kan sættes op og jeg er fortrøstningsfuld ved tanken om, at håret trods alt har 5 måneder mere at gro i.

Og se så venligst bort fra det noget fjogede udtryk - alt for meget vin og alt for lidt mad :wink:

post-69668-0-13684900-1418158128_thumb.j

Redigeret af agnete79
0

Del dette indlæg

Musik

Fredagens julefrokost fik mig i øvrigt til at indse, hvor glad jeg er for, at vi har valgt en DJ med solid "familiefesterfaring". Sidste år havde vi en fantastisk DJ, der forstod at "læse" publikum og glemme al smartness til fordel for solid underholdning. En god indikator må være, at når der er mange mennesker på dansegulvet så skal man nok spille mere musik af den slags. Fredagens DJ formåede at gå tilbage til sin egen "hippe" musiksmag gang på gang, hvilket efterlod et forholdsvist tomt dansegulv (i et ellers meget danseentusiastisk firma).

Hvor ville jeg være ked af, at DJen på vores bryllupsdag lod sin egen musiksmag skinne så meget igennem, at gæsterne fortrak til et andet lokale.

Jeg siger ikke, at det hele skal blive til "hammer hammer fedt" og "Mormors kolonihavehus", men lidt indlevelsesevne må man da have i sådan et serviceerhverv.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ihh, skønt med opdateringer fra dig - feststedssøster :tunge:

5 mdr.?! Shit, det går stærkt.. Tror I vælger det rette med receptionsløsningen, når de ikke kan finde ud af, at kommunikere nu, så kommer det måske også til at halte når I nærmer jer (endnu mere) den store dag! Og i kantinen, kan I få det helt som I vil have det :wink:

Du ser SÅ sød ud med din frisure - jeg var til frisøren i går og gik fra meget langt hår (under babserne) til lige over skulderne :blink: Nok 20 cm. røg.. Jeg synes det er friskt til dig :thumbsupsmileyanim: og det kan alligevel nå at vokse meget på 5 mdr.!

Vi har også hyret Diskobil og jeg håber sådan at de lever op til deres gode ry - for jeg elsker, ligesom dig, god musik og masser af dans på dansegulvet! Jeg glæder mig til at se hvad der ellers kommer til at ske i din tråd de næste mdr.!

0

Del dette indlæg

Musik

Fredagens julefrokost fik mig i øvrigt til at indse, hvor glad jeg er for, at vi har valgt en DJ med solid "familiefesterfaring". Sidste år havde vi en fantastisk DJ, der forstod at "læse" publikum og glemme al smartness til fordel for solid underholdning. En god indikator må være, at når der er mange mennesker på dansegulvet så skal man nok spille mere musik af den slags. Fredagens DJ formåede at gå tilbage til sin egen "hippe" musiksmag gang på gang, hvilket efterlod et forholdsvist tomt dansegulv (i et ellers meget danseentusiastisk firma).

Hvor ville jeg være ked af, at DJen på vores bryllupsdag lod sin egen musiksmag skinne så meget igennem, at gæsterne fortrak til et andet lokale.

Jeg siger ikke, at det hele skal blive til "hammer hammer fedt" og "Mormors kolonihavehus", men lidt indlevelsesevne må man da have i sådan et serviceerhverv.

At ironi kan forekomme er tydeligt ..) Håber ikke vi var samme sted i fredags . :) Nej det kommer ikke til at ske der. . :) Det kan jeg godt garantere.

Som mobil dj til private bryllupsfester er det helt klart at man - modsat den typiske clubdj - skal spille på brudeparrets og gæsternes præmisser og så skal man spille bredt og alsidigt. Derfor er kravene til dj'ens repertoire og situationsfornemmelse også høje. Der forventningsafstemmer man inden via drøftelser med brudeparret så man ved at man taler samme sprog musikmæssigt og så DJ'en har en klar fornemmelse af hvad brudeparret er til og ikke er til. Man har også mere dialog med gæsterne end man typisk har på egentlige clubjobs og man skal kunne accepteret at man nogle gange - særligt ud på de små timer - kan stå med en følelse af at være jukeboks, fordi man nu engang spiller for gæsterne, herunder de gæster der er tilbage.

Der er det særlige med firmafester at mange feststeder er begyndt at tilbyde pakkeløsninger hvori der også indgår musik. Udover at der så slet ikke er nogen forudgående dialog mellem DJ og kunde er det - via diverse FB branchegrupper - tydeligt at se at det der fokuseres mest på er økonomien fremfor performance. Lidt det samme oplever man hos nogle af de lidt "yngre" i branchen. De laver en hjemme side hvor folk kan leje en DJ. Det gør folk så men de ved ikke hvilken/hvilke DJ's de hyrer for det er nemlig typisk nogle som firmaet først hyrer ind senere eksternt via opslag i FB branchegrupper m.v. og ofte sker det i sidste øjeblik.

Det er en tendens som jeg personligt ikke bryder mig om. Vi og de fleste af vores gode kolleger holder fast i at vi kun kører med vores egne faste erfarne folk som vi kender og kan stå inde for og som ved hvad vi og kunden forventer. Så der er ingen grund til bekymring der. :) Lige i jeres tilfælde lå det klart allerede "fra start" at I har nogle særlige ønsker til musikken ihvertfald når vi taler om dinnerdelen og at det er en "opgave" som jeg selv bør tage mig af.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det var jeg/vi ikke og jeg mindes heller ikke at have hørt om nogen af de gode kolleger der spillede derinde i fredags. Jeg er med i et FB DJ netværk omfattende ca. 100 personer og derigennem har man en rimelig god fornemmelse af hvem der spiller hvor. Nogle poster også hvad de spiller ind i mellem. Det er nok god inspiration i nuet, men den del har jeg sagt fra overfor netop fordi jeg ikke gider stå og rode med en mobiltelefon eller en computer når jeg er på job :)

Men lige når du siger Moltkes så har jeg spillet der én gang før for en bruger herinde fra. Hendes beretning ligger her http://www.bryllupsklar.dk/forum/63823/carina-og-kenneths-bryllup-7-august-2010.html/?p=1017654&hl=carina&fromsearch=1#entry1017654. Der ligger også billeder der fra på vores hjemmeside (efter aftale med dem og fotograferne.com) og det viser bare at hjemmesiden trænger til en opdatering for det er efterhånden nogle år siden og udover mig selv tror jeg ikke der er noget som ikke efterfølgende er skiftet ud. :)

Well Mit indtryk er, hvad jeg også kunne fornemme på dem, at netop Moltkes er et af de steder som i vidt omfang selv hyrer DJ's ind.

0

Del dette indlæg

Julen og nytåret (og lidt arbejde for den sags skyld) har fyldt rigtig megeti lang tid, men nu er det på tide at fokusere lidt mere på bryllup .Vi nærmer os trods alt 4 måneders milepælen.

Og lidt er der da sket:

Jeg har købt ind til invitationer og dekoration og jeg er faktisk også begyndt produktionen. Kæresten har meddelt, at han synes, at vi skal se og få gjort noget mere ved det her i weekenden, så jeg har været i gang med at lave prototype. Ideen er, at cirkler bliver lidt et gennemgående tema. Invitationerne kommer til at bestå af cirkler på silkebånd og denne cirkelranke skal så lægges i en lille æske, som vi dog ikke har fundet endu.

Farverne er pasteller i kombination med guld og marineblå.

Vi er som sagt ikke kommet så langt endnu, men her får man måske en ide om det endelige resultat:

post-69668-0-31020600-1420209720_thumb.j

0

Del dette indlæg

På bagsiden er cirklerne hvide i noget papir med lidt struktur i. Her skal teksten stå. Der bliver ikke plads til meget tekst så vi får nok godt brug for den hjemmeside vi har tænkt os at lave.

Karton og circle punchers er købt på www.hobby.dk, som virkelig kan anbefales. De har samme udvalg og til nogenlunde samme priser som de andre netbutikker, men man kan vælge at afhente varerne i en fysisk butik og så er portoen gratis.

Vi mangler stadigvæk de perfekte(eller blot nogenlunde OK) æsker så hvis nogen kender til et sted, hvor det findes, så hører jeg meget gerne fra jer:-)

Jeg købte en pakke assorteret karton og er rigtig godt tilfreds med farverne. Det overskydende karton (og der er en del) bliver brugt til cirkelguirander. Jeg ercsom sagt gået i gang med at punche cirkler, men sammensyningen afventer stadigvæk.

Guldkartonen har jeg i øvrigt fået med i en handel med AS2014 herinde fra. Jeg har købt hendes smukke enkle slør og på sand jysk maner fik jeg krejlet mig til 20 stykker guldkarton:-)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Og gisp!!!

Jeg har mistet min frisør!

Fik en SMS i dag mens jeg var på hyggetur med datteren (kørte både med mrtro, tog og bus for til sidst at spise pandekager på La Galette - havde en meget lykkelig 2-årig med hjem).

Det er p.... irriterende og ærgeligt, men jeg håber og tror på, at det er muligt at finde en erstatning. Troede bare lige, at der VAR sat flueben ved denpost, men jeg må op på hesten og finde mig en ny.

0

Del dette indlæg

Og gisp!!!

Jeg har mistet min frisør!

Fik en SMS i dag mens jeg var på hyggetur med datteren (kørte både med mrtro, tog og bus for til sidst at spise pandekager på La Galette - havde en meget lykkelig 2-årig med hjem).

Det er p.... irriterende og ærgeligt, men jeg håber og tror på, at det er muligt at finde en erstatning. Troede bare lige, at der VAR sat flueben ved denpost, men jeg må op på hesten og finde mig en ny.

Hvad? :blink::blink::blink: Har han givet nogen begrundelse eller var det bare en sms med aflysning uden begrundelse?

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer