agnete79

9. maj 2015 - Endelig frue

569 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Update på Save the date

Så er det på tide med lidt update herfra igen.

Vi har fået sendt alle vore STD kort på nær 3, der er til noget af min familie, der lige skal koordineres lidt nærmere (en lettere dement moster, der skal have overdraget kortet personligt for at kunne få lidt forklaring samtidig. Hendes døtre skal så have kort tilsendt nogenlunde samtidig). Og så er der et enkelt kort til et vennepar, der lige nu holder et break i deres forhold og så vil vi ikke lige sende et "se-hvor-er-vi-lykkelige-kort" til dem.

Men ellers lykkedes det at få sendt kort med personlige beskeder til i alt 41 mennesker. Nogle af disse er så i princippet +1, men vi må afvente og se, hvordan "kæreste-situationen" ser ud når vi engang skal til at sende de rigtige invitationer ud. Lige nu ser det ud som om vi kommer til at invitere 54 mennesker, hvor vi regner at få et par afbud. Vi har så nogle "måskeer", som vi egentlig godt kunne tænke os at have med, men vi har ikke helt besluttet os endnu.

Vi har fået mange forskellige reaktioner på kortene. Da de blev sendt ud over nogle dage, er reaktionerne også kommet sådan lidt drypvist og det er meget hyggeligt. Desværre er der allerede nu et enkelt par, som allerede er blevet inviteret til konfirmation den dag, men de vil forsøge at komme til selve festen om aftenen.

Så nu er det ligesom out in the open :loveshower:

0

Del dette indlæg

Jeg er blevet grebet af "strømpebåndsfeberen", der hærger herinde i øjeblikket :a1221:

Jeg er helt vild med de der elastiske brede blonder med applikationer, men jeg er ret sikker på, at det ikke bliver noget i den stil.

Min kærestes første gave til mig var en æske chokoladepåskeæg. Hvad han ikke vidste om mig på det tidspunkt var, at jeg ikke bryder mig om marcipanæg. Så han fik lov til at spise dem alle sammen og jeg jokede så med, at jeg da havde fået den fine guldsløjfe, der var bundet rundt om æsken (den helt klassiske elastiske slags). allerede den gang sagde jeg til ham, at det da kunne være strømpebåndet til vores bryllup. Og guldelastikken har overlevet lige siden og ligger nu parat til at ende sine dage som strømpebånd :biggrin:

Jeg tænker, at der skal noget stof på og det kunne jo så meget vel være blåt. Jeg har ikke lagt mig fast på noget endnu, men lavede lige et lille forsøg med en gammel skjorte.....det kan måske godt blive fint, men jeg må nu hellere en tur i en stofbutik eller to for at se om der skulle være andet der lokker mere.

Her har jeg bare løst lagt delene op så I kan se, hvad det drejer sig om :biggrin:

post-69668-0-26215900-1404301776_thumb.j

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Vi er i øvrigt gået igang med at finde en DJ til festen. Har fået to tilbud og har egentlig lyst til bare at sige ja tak til det ene og så sætte et stort flueben ud for den post.

Men man burde vel få flere tilbud....eller ligger pris, kvalitet og indhold sådan nogenlunde lige hos de fleste alligevel?

Er der nogen herinde, der har indhentet flere tilbud og kan gøre mig lidt klogere?

0

Del dette indlæg

Følg din mavefornemmelse. Det er det bedste råd man kan give. Der er ingen DJ's der er ens og spiller ens (selv ikke indenfor vores egne rækker). Jeg kan nævne mange gode kolleger hvor jeg ved at kvaliteten er i orden og som jeg ikke selv ville være betænkelige ved at booke. De ligger typisk i nogenlunde samme niveau som vi selv gør men jeg kan også nævne nogle som måske gør sig bedre på club området og til ungdomsfester. Fordi kravet når vi taler bryllupsfester og voksenfester i det hele taget er at der kan spilles alsidigt og - særligt når vi taler bryllupsfester - kan spille til festsange m.v. vel at mærke hvis de også spiller under middagen.

0

Del dette indlæg

Følg din mavefornemmelse. Det er det bedste råd man kan give. Der er ingen DJ's der er ens og spiller ens (selv ikke indenfor vores egne rækker). Jeg kan nævne mange gode kolleger hvor jeg ved at kvaliteten er i orden og som jeg ikke selv ville være betænkelige ved at booke. De ligger typisk i nogenlunde samme niveau som vi selv gør men jeg kan også nævne nogle som måske gør sig bedre på club området og til ungdomsfester. Fordi kravet når vi taler bryllupsfester og voksenfester i det hele taget er at der kan spilles alsidigt og - særligt når vi taler bryllupsfester - kan spille til festsange m.v. vel at mærke hvis de også spiller under middagen.

He he, du kan sagtens sige, at jeg skal følge min mavefornemmelse for så bliver det dig, der skal spille for os :-)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

He he, du kan sagtens sige, at jeg skal følge min mavefornemmelse for så bliver det dig, der skal spille for os :-)

Så kan jeg sige med det samme, så er i ikke gået forkert i byen med Hr Zimmermann :balloon: vi har også valgt diskobil, men det var der nu ikke nogen tvivl om det skulle være :balloon:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Alle vil åbenbart have Diskobil - så det vil vi også :wink:

Bent er booket og så satser vi på, at der bliver godt gang i dansegulvet.

Vi har lidt specielle krav til diner-delen, så det kommer til at kræve lidt arbejde fra os selv, men vi vil gå og hygge os med at tænke på soundtracket til vores store dag.

Det er i hvert fald dejligt at have aftalen på plads.

0

Del dette indlæg

Alle vil åbenbart have Diskobil - så det vil vi også :wink:

Bent er booket og så satser vi på, at der bliver godt gang i dansegulvet.

Vi har lidt specielle krav til diner-delen, så det kommer til at kræve lidt arbejde fra os selv, men vi vil gå og hygge os med at tænke på soundtracket til vores store dag.

Det er i hvert fald dejligt at have aftalen på plads.

dejligt at ha den post i hus, vi skal også selv ha Bent ud til vores bryllup

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Armbånd

Jeg har længe gået og ledt efter et armbånd, men de eneste, som sådan nogenlunde har levet op til mine krav, har været langt over budget. Jeg havde ellers luret lidt på tanken om, at jeg kunne ønske mig et armbånd i jubilæumsgave fra mit arbejde (har jubilæum i slutningen af september), men jeg er åbenbart for kræsen :wink:

Lige pludselig faldt jeg imidlertid over en anden brud herinde, der havde fejlkøbt et Lilly armbånd og det faldt jeg for med det samme. 1-2-3 så var det købt (for hele 125 kr. inklusive porto) og to dage efter lå det i min postkasse.

Jeg kigger stadigvæk videre for det kunne jo være, at jeg faldt over det perfekte vintage sølvarmbånd til et rimeligt beløb, men hvis ikke, så er jeg ovenud tilfreds med denne løsning. Sagen er også den, at jeg overvejende er en guld-pige, men jeg synes i den grad, at kjolen kalder på sølv og glimmer. Jeg er derfor ret bevidst om, at de smykker, som klæder kjolen bedst, ikke nødvendigvis er nogen, som jeg vil få brugt vanvittig meget bagefter.

Nå, men jeg har forsøgt at tage et billede med mobiltelefonen. Det giver da i det mindste et indtryk af, hvad vi snakker om :biggrin:

post-69668-0-73412400-1406054823_thumb.j

Redigeret af agnete79
0

Del dette indlæg

Blonde

Jeg købte jo som bekendt min kjole på lagersalg og synes jeg fik en drøm af en kjole til ingen penge. Jeg var dog ikke helt tosset med stropperne bag på, som i modsætning til resten af kjolen, ikke er dækket af blonder, prikker, eller andet sjov. Det kan jeg egentlig godt leve med, men for noget tid siden befandt jeg mig pludselig i selskab med en tidligere brudekjolesælger, der gerne ville hjælpe mig med at prøve at skaffe en blonde, der kan dække stropperne.

Min kollega, der også skal binde brudebuket m.m., er også ret ferm med nål og tråd, så det er meningen, at hun skal hjælpe mig med at moderere kjolen lidt.

Jeg har lige fået et stykke afklippet blonde fra Lilly, som skulle passe så godt som muligt til kjolen. Jeg glæder mig til at se, hvor godt matchet er når jeg skal ned til mine forældre, hvor kjolen er opbevaret. ellers må vi på den igen. Der er heldigvis masser af tid at løbe på.

post-69668-0-00006400-1406056122_thumb.j

0

Del dette indlæg

Tema/farver/rød tråd

Jeg har prøvet at nærme mig emnet et par gange for jeg føler ikke rigtigt, at vi kan komme så meget videre uden at have en overordnet vision for, hvilken stil vi ønsker.

Egentlig har jeg to visioner inde i hovedet, hvor den ene er noget med korsstingsbroderier, porcelænsplatter og rød og hvidternede duge. Sådan lidt mormors kolonihavehus-agtigt. Min tilkommende virker mildest talt ikke særlig vild med den idé.

Den anden er lidt mere diffus, men noget med navy/hvid/rød/pink og orange.

Næste skridt er at få den tilkommende til at tage emnet bare nogenlunde seriøst. Når jeg nævner det for ham, så kommer han på alle mulige langt-ude temafest idéer :lol:

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer